Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Dostępność
dostępne
(72)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(25)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(44)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(6)
Radzicki Józef
(6)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(5)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(5)
Chudziński Edward (1940- )
(4)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(4)
Sadza Agata
(4)
Lorek Marta
(3)
Baran Stanley J. (1948- )
(2)
Bauer Zbigniew (1952- )
(2)
Chyliński Marek
(2)
Davis Dennis K
(2)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(2)
Jung Bohdan
(2)
Kowalczyk Ryszard (politolog)
(2)
Król Marek
(2)
Lister Martin (1947- )
(2)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(2)
Russ-Mohl Stephan
(2)
Sawicka Katarzyna (tłumacz)
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Willis Andrew (1962- )
(2)
Allan Stuart (1962- )
(1)
Aronson Joshua
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Ciekot-Roczon Karolina
(1)
Cwalina Wojciech (1971- )
(1)
Debray Régis (1940- )
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Friedberg Anne (1952-2009)
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Goban-Klas Tomasz. (1942- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Grzelewska Danuta (1954- )
(1)
Hallin Daniel C. (1953- )
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hołda Joanna
(1)
Hołda Zbigniew (1950- )
(1)
Jakubowicz Karol (1941- )
(1)
Jedliński Jakub (1977- )
(1)
Kapciak Alina
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kowalski Tadeusz
(1)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Lubański Tadeusz D
(1)
Maigret Éric
(1)
Mancini Paolo (1948- )
(1)
Marszałek-Kawa Joanna
(1)
McQuail Denis
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Olędzki Jerzy (1945- )
(1)
Ostrowska Dorota (prawo)
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Papińska-Kacperek Joanna
(1)
Peters B. Guy
(1)
Piechnik Iwona
(1)
Pisarek Walery (1931-2017)
(1)
Rejniak-Majewska Agnieszka
(1)
Sartori Giovanni (1924-2017)
(1)
Siara Olga
(1)
Sierocka Halina
(1)
Sokołowska-Ostapko Adriana
(1)
Sorlin Pierre
(1)
Street John (1952- )
(1)
Sutton Philip W. (1959- )
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Taylor Lisa
(1)
Taylor Lisa (1966- )
(1)
Tomanek Paweł (1980- )
(1)
Tomaszkiewicz Teresa (1956- )
(1)
Uszyński Jerzy (1958- )
(1)
Wieczorek Paweł (dziennikarz)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(5)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(63)
Temat
Środki masowego przekazu
(63)
Komunikacja społeczna
(17)
Dziennikarstwo
(9)
Internet
(7)
Propaganda
(7)
Agresywność
(6)
Konformizm
(6)
Miłość
(6)
Poznanie
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Uprzedzenia
(6)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Dziennikarze
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Multimedia
(3)
Administracja
(2)
Barney, Matthew (1967- )
(2)
Cyberkultura
(2)
Eno, Brian (1948- )
(2)
Godard, Jean-Luc (1930-2022)
(2)
Hofstede, Geert (1928- )
(2)
Informacja
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Ong, Walter J. (1912-2003)
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Polityka
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prostytucja
(2)
Stereotyp
(2)
Telewizja
(2)
Terroryzm
(2)
Themerson, Franciszka Weinles (1907-1988)
(2)
Themerson, Stefan (1910-1988)
(2)
Trompenaars, Alfons
(2)
Wychowanie
(2)
Środki masowego przekazu regionalne
(2)
Agencje prasowe
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bezdomność
(1)
Biurokracja
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Celebryci
(1)
Choroby ludzi
(1)
Crozier, Michel (1922- )
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Demokracja
(1)
Dochody państwowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dziewczęta
(1)
Dług publiczny
(1)
Edukacja medialna
(1)
Emisja głosu
(1)
Facebook
(1)
Fayol, Henri (1841-1925)
(1)
Film polski
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gender
(1)
Giedroyc, Jerzy (1906-2000)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grydzewski, Mieczysław (1894-1970)
(1)
Gulick, Luther Halsey (1892-1993)
(1)
Głos
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel ludźmi
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Instytucje kultury
(1)
Język polski
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kina
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Książka
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medioznawstwo
(1)
Memy internetowe
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nasza Klasa (portal)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odżywianie
(1)
Temat: dzieło
Goście Wieczerzy Pańskiej (film)
(2)
Noc i Mgła (film)
(2)
Świat według Kiepskich (serial film.)
(1)
Temat: czas
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(40)
Podręcznik akademicki
(13)
Audycje radiowe
(1)
Blogi
(1)
Film
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komiksy
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wywiady
(1)
65 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. s. 445-465 i przy rozdz. Indeks.
Podręcznik akademicki gł. dla studentów dziennikarstwa i nauk o komunikacji.
I. Wstęp do teorii komunikowania masowego II. Era społeczeństwa masowego i kultury masowej III. Powstanie i upadek teorii ograniczonych efektów IV. Współczesna teoria komunikowania masowego: poszukiwanie konsensusu i nowe wyzwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie polityczne i publiczne : podręcznik akademicki / Bogusława Dobek-Ostrowska. - Wyd. 1 - 1 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2007. - 434, [1] s. : fot., rys., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr. s.414-421. Indeksy.
I.Komiunikowanie społeczne: 1.Nauka o komunikowaniu 2.Komunikowanie - proces porozumiewania się ludzi 3.Systemy komunikowania II.Komunikowanie polityczne - perspektywa teoretyczna: 1.Pojęcie procesu komunikowania politycznego 2.Uczestnicy procesu komunikowania politycznego 3.Propaganda polityczna jako forma komunikowania politycznego 4.Kampanie polityczne i wyborcze jako forma komunikowania politycznego III.Narzędzia komunikowania politycznego - perspektywa techniczna: 1.Marketing polityczny i wyborczy 2.Polityczne public relations 3.Reklama polityczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr. s.[414]-421
I.Komiunikowanie społeczne: 1.Nauka o komunikowaniu 2.Komunikowanie - proces porozumiewania się ludzi 3.Systemy komunikowania II.Komunikowanie polityczne - perspektywa teoretyczna: 1.Pojęcie procesu komunikowania politycznego 2.Uczestnicy procesu komunikowania politycznego 3.Propaganda polityczna jako forma komunikowania politycznego 4.Kampanie polityczne i wyborcze jako forma komunikowania politycznego III.Narzędzia komunikowania politycznego - perspektywa techniczna: 1.Marketing polityczny i wyborczy 2.Polityczne public relations 3.Reklama polityczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. s. 236-258. Indeks.
1. Powstanie i rozkwit obiektywnego dziennikarstwa prasowego; 2. Początki wiadomości radiowych i telewizyjnych; 3. Tworzenie wiadomości: prawda, ideologia i praca redakcyjna; 4. Kulturowe podłoże dyskursu wiadomości; 5. Wiadomości, audytorium i codzienność; 6. Kwestia płci w dziennikarstwie; 7. "My i oni": rasizm w wiadomościach; 8. Dziennikarstwo w Internecie: 11 września i wojna w Iraku; 9. "Dobre dziennikarstwo jest formą kultury popularnej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-07 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. s. 445-465 i przy rozdz. Indeks.
I. WSTĘP DO KOMUNIKOWANIA MASOWEGO: 1. Wprowadzenie; 2. Rozumienie i ocena teorii komunikowania masowego, II. ERA SPOŁECZEŃSTWA MASOWEGO I KULTURY MASOWEJ: 3. Powstanie przemysłu medialnego i teorii społeczeństwa masowego; 4. Rozwój teorii mediów w okresie propagandy; 5. Normatywne teorie komunikowania masowego, III. POWSTANIE I UPADEK TEORII OGRANICZONYCH EFEKTÓW: 6. Powstanie teorii ograniczonych efektów mediów; 7. Teoria średniego zasięgu i umocnienia paradygmatu ograniczonych efektów mediów; 8. Zakwestionowanie dominującego paradygmatu: dzieci, systemy, efekty, IV. WSPÓŁCZESNA TEORIA KOMUNIKOWANIA MASOWEGO: POSZUKIWANIE KONSENSUSU I NOWE WYZWANIA: 9. Rozwój krytycznych i kulturowych teorii komunikowania masowego; 10. Media i publiczność: teorie roli mediów w codziennym życiu; 11.Teorie mediów, kultury i społeczeństwa; 12. Obecne tendencje w teorii komunikowania masowego: konsensus i wyzwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliogr. s. [423]-446.
Zrozumieć media - ale kogo, ale co? ; Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar ; Prawda czy obraz prawdy? ; Wobec Nowego - problemy z tożsamością? ; Jak możemy myśleć ; Wojna i rozum: Alan Turing i inni niepogodzeni ; Cyfrowość i inne kłopoty ; Interaktywność - co to właściwie znaczy? ; Inteaktywnośc w telewizji ; "We the Media" - koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa? ; Prawie jak dziennikarz ; Obywatelskie, uczestniczące, "oddolne", "cywilne" i... ; Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środek drogi ; "Kultura mediów mieszanych" ; Interfejs konwergencji: blog ; Dygresja o gatunkach ; Interfejs konwergencji: hipertekst ; Kłopoty z prawdą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliogr. s. [423]-446.
Zrozumieć media - ale kogo, ale co? ; Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar ; Prawda czy obraz prawdy? ; Wobec Nowego - problemy z tożsamością? ; Jak możemy myśleć ; Wojna i rozum: Alan Turing i inni niepogodzeni ; Cyfrowość i inne kłopoty ; Interaktywność - co to właściwie znaczy? ; Inteaktywnośc w telewizji ; "We the Media" - koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa? ; Prawie jak dziennikarz ; Obywatelskie, uczestniczące, "oddolne", "cywilne" i... ; Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środek drogi ; "Kultura mediów mieszanych" ; Interfejs konwergencji: blog ; Dygresja o gatunkach ; Interfejs konwergencji: hipertekst ; Kłopoty z prawdą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultury Mediów ; 4)
Na s. red. błędny ISBN: 978-83-7459-053-7
Na s. przytyt. i grzb. także akronim serii.
Bibliogr. prac A. Friedberg s. 462. Indeksy.
WPROWADZENIE: Wirtualne okno: Obramowywanie wizualności: od Albertiego do Microsoftu ; Okno - rama - ekran ; Wirtualność i jej okno ; Metafory wizualne i odwrócona ekfraza ; Metafory ekranu ; Okno i książka ; Architektura tej książki i jej rama ; ROZDZIAŁ I: Okno: Perspektywa i jej rama ; Okno, velum-siatka, rama ; Metafizyka perspektywy ; Kartezjańska koincydencja: "Kartezjański perspektywizm" SOCZEWKA/OBIEKTYW I: OKNO KARTEZJUSZA ; ROZDZIAŁ II: Rama: Perspektywa i camera obscura ; Cantem obscura: maszyna perspektywiczna czy urządzenie projekcyjne ; Camera obscura i kamera fotograficzna ; Perspektywa i camera obscura w świetle "teorii aparatu" ; Rama ; Obiektyw kamery i oko widza: pierwotna identyfikacja? ; Rama i stała pozycja widza ; Rama perspektywiczna i ruchomy obraz ; Rama i "kłopotliwe dwuoczne ciało" ; Uprzestrzennienie czasu: "architektura czasu" wirtualnego okna ; SOCZEWKA/OBIEKTYW II: RAMA HEIDEGGERA ; ROZDZIAŁ III: Epoka okien: Krótka historia okien ; Materialna historia szkła ; Szkło - materiał "dematerializacji" Przezroczystość, "dematerializacja" i zmierzch perspektywy ; Kształt okna, kształt ekranu: dwa studia przypadków ; Wirtualne okno ; SOCZEWKA/OBIEKTYW III: To, co WIRTUALNE BERGSONA ; ROZDZIAŁ IV: Ekran: Architektura odbioru ; Światło jako materiał budowlany: ściana staje się ekranem ; "Architektura w ruchu" Paradoks 1: materialność kina, wirtualność obrazu ; Uncle Josh at the Moving Picture Show (1902) ; Paradoks 2: mobilność obrazu, nieruchomość widza ; Architektura bez okien: kinoteatr jako rodzaj budynku, widzowie naprzeciw ekranu ; Materialność ekranu ; Kino-teatr "atrakcji" "Przepych powierzchni" i gra świateł (Lichtspiel) ; Paradoks 2 na nowo: mobilność obrazów, nieruchomość widza ; Ekran filmowy, ekran telewizyjny ; Paradoks 1 na nowo: przestrzeń materialna spotyka się z wirtualną ; SOCZEWKA/OBIEKTYW IV: EKRAN VIRILIA ; ROZDZIAŁ V: Wielość: Od sekwencji do wielości ; Ruchomy obraz i wielokrotny kadr w filmie i w telewizji ; Pojedyncza klatka, pojedynczy ekran ; Ruchomy obraz w pojedynczym kadrze: ujęcie kompozytowe ; Ruchomy obraz w pojedynczym kadrze: ekran podzielony ; Kadry w kadrach ; Wielość: taksonomia zmiennych ; Ekrany podzielone, ekrany zwielokrotnione ; Kino rozszerzone ; Polimorficzna, wielosceniczna poliwizja: EXPO Ĺ67 Wieloekranowość, ale także multimedia: wideo jako medium ; Numerodeux (reż. Jean-Luc Godard, 1976) ; Cyfrowy ruchomy obraz: wielokrotne obrazowanie i wyświetlanie Komputerowy ekran i jego „okno” ; Okna prawnie zastrzeżone ; Kultura interfejsu ; Stare metafory, nowe ekrany ; Wielozadaniowość, komputerowe „okno” i zwielokrotniony ekran Zwiastuny konwergencji ; PODSUMOWANIE: Przyszłość okien: Inteligentna szyba, portale strumieniowe oraz obrazy bezekranowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [310]-339.
Część I. Podstawowe pojęcia i modele: 1. Komunikowanie społeczne; 2. Środki i formy komunikowania; 3. Modele procesu komunikowania; Część II. Początki i rozwój badań: 4. Prekursorzy; 5. Aktualne tendencje; 6. Media a struktura społeczna; Część III. Analiza funkcjonowania mediów masowych: 8. Działanie i organizacja mediów; 9. Przekazy masowe a wartości społeczne;10. Odbiorcy i publiczność 11. Oddziaływanie środków komunikowania masowego; Cześć IV. Komunikowanie masowe a system społeczny: 12. Media a rozwój społeczno-gospodarczy; 13. Ku społeczeństwu medialnemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Medialna : podręcznik akademicki.)
Bibliogr. s. [297]-315, 332-333. Indeks.
WSTĘP. 1. Pytania i zagadnienia kontrolne; I. PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Nadawca - przekaz - odbiorca, 2. Zasięg - zakres - częstość kontaktu, 3. Charakterystyka przekazu, 4. Zróżnicowanie mediów, 5. Kody, 6. Odbiór mediów, 7. Pytania i zagadnienia kontrolne; II. ZNAKI: 1. Klasyfikacja znaków, 2. Rodzaje pisma, 3. Sposoby komunikacji, 4. Pytania i zagadnienia kontrolne; III. KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE: 1. Kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna, 2. Kompetencja kulturowa, 3. Kompetencja medialna, 4. Kompetencja artystyczna, 5. Pytania i zagadnienia kontrolne; IV. MEDIA: 1. Klasyfikacje mediów, 2. Pytania i zagadnienia kontrolne; V. RODZAJE KOMUNIKACJI MIĘDZY LUDŹMI: 1. Rodzaje kontaktów komunikacyjnych, 2. Pytania i zagadnienia kontrolne; VI. MODELE AKTÓW I PROCESU KOMUNIKACJI: 1. Modele dominującego czynnika, 2. Modele syntetyczne, 3. Pytania i zagadnienia kontrolne; VII. TYPOLOGIA MEDIÓW MASOWYCH: 1. Klasyfikacja wypowiedzi prasowych, 2. Rodzaje prasy, 3. Kryteria klasyfikacji prasy drukowanej, 4. Typologia gazet, 5. Typologia czasopism, 6. Typologia stacji radiowo-telewizyjnych, 7. Sieci komputerowe, 8. Agencje informacyjne, 9. "Nowe media", 10. Typologia krajowych systemów medialnych, 11. Koncepcje dziennikarstwa, 12. Pytania i zagadnienia kontrolne; VIII. FUNKCJE KOMUNIKOWANIA: 1. Funkcja a rola, 2. Klasyfikacje funkcji komunikowania, 3. Wpływ mediów na społeczeństwo, 4. Pytania i zagadnienia kontrolne; IX. GŁÓWNE ORIENTACJE W BADANIACH KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ: 1. Badania na Wschodzie, 2. Badania na Zachodzie, 3. Orientacje w nauce o komunikowaniu masowym, 4. Teoria zintegrowana, 5. Pola zainteresowania badawczego, 6. Organizacje i towarzystwa naukowe, 7. Pytania i zagadnienia kontrolne; X. TRADYCJE BADAŃ NAD KOMUNIKOWANIEM MASOWYM W EUROPIE I USA: 1. Niemiecka nauka o komunikowaniu publicznym, 2. Amerykańskie badania nad wpływem mediów, 3. Pytania i zagadnienia kontrolne; XI. TRADYCJE BADAŃ NAD KOMUNIKOWANIEM MASOWYM W POLSCE: 1. Lata 50. XX wieku, 2. Lata 60. XX wieku, 3. Lata 70. XX wieku, 4. Placówki i instytucje badawcze, 5. Nauka o komunikowaniu po 1990 roku, 6. Pytania i zagadnienia kontrolne; XII. METODY I TECHNIKI BADAWCZE: 1. Multidyscyplinarność wiedzy o komunikacji społecznej, 2. Analiza zawartości mediów, 3. Badanie przekazu punktem wyjścia do badań procesu komunikacji, 4. Badania odbioru mediów, 5. Badania nad skutkami mediów, 6. Pytania i zagadnienia kontrolne; XIII. SKUTECZNOŚĆ A SKUTKI KOMUNIKACJI. 1. Pytania i zagadnienia kontrolne; XIV. WYNIKI BADAŃ: 1. Twierdzenia uniwersalne i hipotezy szczegółowe, 2. Teorie średniego zasięgu, 3. Teorie ogólne, 4. Dorobek badań prasoznawczych, 5. Pytania i zagadnienia kontrolne; XV. WYMIAR GLOBALNY: 1. Globalizacja, 2. Komunikowanie międzynarodowe, 3. Podsumowanie, 4. Pytania i zagadnienia kontrolne; ANEKS I: 102 autorów, których trzeba znać; ANEKS II: Wprowadzenie, Murdock Pencil "Podawanie soli: stan badań".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [417]-444. Indeks.
Rozdz. 1. WPROWADZENIE. Rozdz. 2. DRUK I JEGO KONTEKSTY: Rewolucja Gutenberga - rewizja; Komunikacja w przestrzeni fizycznej; Mocarstwa i komunikacja; Komunikacja transatlantycka; Komunikacja oralna; Komunikacja pisemna; Języki służące komunikacji; Komunikacja wizualna; Obrazy drukowane; Komunikacja multimedialna; Interakcje między mediami; Cenzura; Tajna komunikacja; Początki rynku; Historia czytania; Nauka i rozrywka; Rewolucja Gutenberga raz jeszcze. Rozdz. 3. MEDIA I SFERA PUBLICZNA WE WCZESNONOWOŻYTNEJ EUROPIE: Reformacja; Wojny religijne i rewolucja w Niderlandach; Od rewolucji purytańskiej do rewolucji chwalebnej; Zróżnicowanie sfery publicznej; Oświecenie francuskie i europejskie; Oświecenie i rewolucja; Patrząc w przyszłość. Rozdz. 4. TECHNOLOGIE I REWOLUCJE: Moc napędu parowego; Transport; Transport kolejowy; Spojrzenie w tył, na boki, w przyszłość; Demografia, gospodarka, komunikacja; Klasy i masy; Rozwój mediów drukowanych; Książki, gazety i ich czytelnicy; Wystawy; Konsumpcja; Od pary do elektryczności. Rozdz. 5. NOWE PROCESY, NOWE WZORCE: Kolej; Statki; Poczta; Telegraf; Telefon; Radiostacja; Gramofon; Od aparatu fotograficznego do filmu; Początki telewizji; Inne wynalazki. Rozdz. 6. INFORMACJA, EDUKACJA, ROZRYWKA: Rola prasy; Transmisje radiowo-telewizyjne z perspektywy czasu; Telewizja; Komentarze i badania; Społeczeństwo informacyjne; Podsumowanie. Rozdz. 7. KONWERGENCJA MEDIÓW: Komputery; Róg obfitości - wybór i kryzys; Gry wideo; Telewizja satelitarna i kablowa; Wideotekst; Internet; Nowe tysiąclecie; Globalizacja; Podsumowanie. Rozdz. 8. W CYBERPRZESTRZENI I POZA NIĄ: W cyberprzestrzeni; Kobiety, dzieci, telewizja i Internet; Mobilność, prywatność, inwigilacja; 11 września i jego następstwa; Publiczne usługi radiowo-telewizyjne; Konsultanci i ciała nadzorujące; Druk w świecie cyfrowym; Przesłanie. KALENDARIUM.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna : podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów jest pierwszym na polskim rynku podręcznikiem przedstawiającym usystematyzowaną wiedzę z zakresu ekonomiki mediów. Autorzy wyjaśniają, jak rynek i pieniądze funkcjonują we współczesnych środkach masowego przekazu, jak rozwój nowych technologii wpływa na rynek mediów. Lektura podręcznika nie wymaga specjalistycznej wiedzy ekonomicznej, odbiorcami mogą być wszyscy zainteresowani mediami, komunikowaniem społecznym, dziennikarstwem, filmem, marketingiem i reklamą, polityką i współczesnymi technologiami informacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Disciplinae ; 8)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
KONSTYTUOWANIE SIĘ PRZEDMIOTU: Trudności refleksji nad komunikacją ; Nieudany wzrost społecznej nauki o komunikacji ; Cz. I. DENATURALIZOWANIE KOMUNIKACJI. PROBLEM WPŁYWU... ALBO JAK SIĘ GO POZBYĆ?: R. III. Pułapka teorii wpływu bezpośredniego ; R. IV. Szkoła frankfurcka a teoria kultury masowej ; R. V. Reoria Lazarsfelda o skutkach ograniczonych. Zerwanie... do skutków ograniczonych ; Od modelu matematycznego do antropologii komunikacji ; McLuhan i determinizm technologiczny ; Cz. II. KULTURALIZACJA KOMUNIKACJI. GRA WYTWARZANIA I ODBIORU: Od semiologii do pragmatyki ; Socjologia praktyk kulturalnych ; "Cultural Studies (kulturoznastwo) ; Socjologia zawodów związanych z komunikacją ; Od zawodów do typów logiki wytwarzania ; Cz. III. PLURALIZACJA KOMUNIKACJI. DEMOKRACJA, KREATYWNOŚĆ I REFLEKSYJNOŚĆ: Polityczne teorie opinii publicznej ; Teorie przestrzeni publicznej ; Nowa socjologia mediów ; Internet i "nowa technologia informacji".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 530-566. Indeks.
I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE: 1. Wprowadzenie; 2. Narodziny mediów masowych, II. TEORIE: 3. Pojęcia i modele komunikowania masowego; 4. Teoria mediów a teoria społeczna; 5. Komunikowanie masowe a kultura; 6. Nowe media - nowa teoria?; 7. Normatywna społeczna teoria mediów, III. STRUKTURY: 8. Struktura i produkt mediów - zasady i odpowiedzialność; 9. Ekonomia i zarządzanie mediami; 10. Globalne komunikowanie masowe, IV. ORGANIZACJE: 11. Organizacja mediów - naciski i wyzwania; 12. Tworzenie kultury mediów, V. TREŚĆ: 13. Tresć przekazu masowego - zagadnienia, koncepcje i metody analizy; 14. Gatunki i teksty, VI. WIDOWNIA: 15. Widownia - teoria i tradycje badawcze; 16. Tworzenie się widowni i doświadczenie odbioru mediów, VII. ODDZIAŁYWANIE: 17. Oddziaływanie mediów - procesy i modele; 18. Oddziaływania społeczno - kulturowe; 19. Informacje, opinia publiczna i komunikacja polityczna; 20. Przyszłość komunikacji masowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Communicare : historia i kultura)
Bibliogr. s. 123-[125]. Indeks.
I. Prymat obrazu ; II. Telesterowna opinia publiczna ; III. A co z demokracją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przekład : mity i rzeczywistość)
Bibliogr. s. 214-223. Indeksy.
1. Komunikacja społeczna a komunikacja masowa. 2. Rodzaje tłumaczenia. 3. Techniki tłumaczenia audiowizualnego. 4. Operacje językowe na tekście oryginału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Część I. Podstawowe pojęcia i modele: 1. Komunikowanie społeczne; 2. Środki i formy komunikowania; 3. Modele procesu komunikowania; Część II. Początki i rozwój badań: 4. Prekursorzy; 5. Aktualne tendencje; 6. Media a struktura społeczna; Część III. Analiza funkcjonowania mediów masowych: 8. Działanie i organizacja mediów; 9. Przekazy masowe a wartości społeczne;10. Odbiorcy i publiczność 11. Oddziaływanie środków komunikowania masowego; Cześć IV. Komunikowanie masowe a system społeczny: 12. Media a rozwój społeczno-gospodarczy; 13. Ku społeczeństwu medialnemu;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej