Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(42)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Autor
Kielin Jacek
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Leppert Leon
(3)
Sowa Józef (1939- )
(3)
Stelter Żaneta
(3)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Naprawa Renata
(2)
Obuchowska Irena (1932- )
(2)
Pach Daniel
(2)
Szabelski Wojciech
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka Irena (1948-2008)
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Brightman Alan J
(1)
Burno-Nowakowa Helena
(1)
Carr Janet H. (1927- )
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chromińska-Szosland Dorota
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domańska Łucja
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gruchała Jacek
(1)
Gumienny Beata
(1)
Haring Norris G. (1923- )
(1)
Hayden Torey L
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Kruk Paweł
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Lovaas O. Ivar (1927- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Momola Irena
(1)
Mrugalska Krystyna
(1)
Nowak Stanisław Andrzej (lekarz)
(1)
Nowak Stanisław Stefan
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Pelc Zofia
(1)
Ploch Leszek
(1)
Polkowska Irena
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rychlik Grażyna
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Serafin Teresa
(1)
Simmonds Posy
(1)
Skarżyńska Maria (1952- )
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tuleya Arleta
(1)
Tyszkiewicz Magdalena
(1)
Urban Andrzej (tłumacz)
(1)
Wojak Maria
(1)
Wojak Maria. Jadę tramwajem
(1)
Wontorowska-Roter Sylwia
(1)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(1)
Wyczesany Jadwiga
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Łubkowska Krystyna (1920?-2014)
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(58)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(58)
Pedagogika specjalna
(8)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(7)
Niedorozwój umysłowy
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Oligofrenopedagogika
(6)
Dziecko
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Rodzina
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko trudne
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Padaczka
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Głusi
(3)
Język migowy
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Osobowość
(3)
Pokwitanie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Autyzm
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Harcerstwo
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język polski
(2)
Mowa
(2)
Muzyka
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Programy nauczania
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychopatia
(2)
Psychoterapia
(2)
Schizofrenia
(2)
Uczniowie
(2)
Uniwersytet Rzeszowski
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Antropometria
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroba Downa
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dom dziecka
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziewczęta
(1)
Eksperyment
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hayden, Torey L.
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nerwice
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niewidomi
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pediatria
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradniki
(4)
Poradniki dla rodziców
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Bibliografia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-[243].
Streszcz. ang.
I. CHARAKTERYSTYKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: Definicje niepełnosprawności intelektualnej - wybrane stanowiska ; Kryteria i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej ; Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej ; Symptomy niepełnosprawności intelektualnej ; Rys historyczny kształtowania się opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie ; Skala zjawiska niepełnosprawności intelektualnej dzieci i młodzieży w województwie podkarpackim. II. REGULACJE PRAWNE WOBEC OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Międzynarodowe standardy prawne ; Prawo polskie wobec osób niepełnosprawnych. III. POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNYM INTELEKTUALNIE - ORGANY ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ: Programy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Działania Ministerstwa Zdrowia na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Działania Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Działania Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Wojewódzki Program na rzecz Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych i Przeciwdziałania Ich Wykluczeniu Społecznemu ; Powiatowe programy działań na rzecz osób niepełnosprawnych. IV. INICJATYWY SPOŁECZNE NA RZECZ DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE: Działalność stowarzyszeń rodziców na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Programy pomocy Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym ; Posługa Caritas na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Wojewódzki Sejmik Rehabilitacyjny w Rzeszowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Poradnik - dzień po dniu jak nauczyć życia dzieci specjalnej troski.
Indeks.
Jako rodzic jesteś pierwszym i najbardziej wpływowym nauczycielem dziecka. To odpowiedzialne zadanie, ale niniejsze wydanie popularnego poradnika "Kroki ku samodzielności" znacząco Ci je ułatwi! Nasz interaktywny podręcznik, który dotąd pomógł wielu rodzicom, prezentuje sprawdzone strategie nauczania praktycznych umiejętności życiowych i niezbędnej samodzielności dzieci od lat trzech do początków dojrzewania. Rozpoczyna od łatwego w odbiorze przeglądu metod edukacyjnych, następnie staje się przewodnikiem w nauce "krok po kroku" siedmiu rodzajów umiejętności, by w końcu przedstawić uaktualnione dane, które pomogą Ci: - modyfikować trudne zachowania dziecka od momentu ich identyfikacji i określenia nasilenia do wprowadzenia zachowań alternatywnych, - wzmocnić więź partnerską z innymi nauczycielami dziecka podczas spotkań w ramach prowadzenia indywidualnych programów nauczania (IPN), w trakcie wolontariatu w klasie i poprzez codzienną komunikację, - zastosować współczesne technologie, takie jak poczta elektroniczna, komunikatory i fora internetowe, wyszukiwarki i oprogramowania, jako źródła informacji i wsparcia. Oparte na ponad 30-letnim doświadczeniu w pracy z rodzicami, zaprawione humorem i wzbogacone rysunkami "Kroki ku samodzielności" są godnym zaufania podręcznikiem, który warto mieć w zasięgu ręki w okresie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. [MediPage, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
(Sygnały)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
Streszcz. ang., ros.
Inteligencja i jej odchylenia od jej normalnego poziomu ; Osobowość i zaburzenia emocjonalne u dzieci opóźnionych umysłowo ; Organiczne uszkodzenia mózgu i badania z zakresu psychofizjologii ; Problematyka uczenia się a opóźnienie umysłowe ; Rozwój pojęć i myślenia u dzieci opóźnionych ; Charakterystyka funkcji związanych z porozumiewaniem się i ich zaburzenia ; Rola i zadania rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27635 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
Bibliogr. s. [151]-164.
1. Wybrane problemy pedagogiki harcerskiej ; 2. Podstawy pracy wychowawczej w drużynie zuchowej ; 3. Metodyka pracy drużyny zuchowej ; 4. Miejsce i rola drużyny zuchowej "Nieprzetartego szlaku" w zakładzie specjalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46411 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie MENiS z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym.
Bibliogr. s. 115-117.
Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: * Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. ľ Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). * Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. * Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu. [Harmonia, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie MENiS z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym.
Bibliogr. s. 101-104.
Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: * Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. ľ Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). * Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. * Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu. [Harmonia, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1. Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych ; 2. Uposledzenie umyslowe ; 3. mózgowe porażenie dziecięce ; 4. Specyficzne zaburzenia językowe u dzieci ; 5. Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania ; 6. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci ; 7. ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; 8. Psychospołeczne aspekty rehabilitacji osób z dysfunkcjami mózgowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2007 na terenie woj. podkarpackiego w 15 placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Bibliogr. s. [151]-158.
Zarys problematyki niepełnosprawności intelektualnej ; Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Dom dziecka jako miejsce integracji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym ; Oddziaływania wychowawcze w procesie socjalizacji i kompensacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95499 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
I. UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE: 1. Wprowadzenie; 2. Dane statystyczne dotyczące upośledzonych umysłowo; 3. Klasyfikacje upośledzenia umysłowego; 4. Etiologia upośledzenia umysłowego; 5. Charakterystyka dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo na podstawie badań patopsychologicznych; 6. Rewalidacja dzieci lżej upośledzonych umysłowo; 7. Przysposobienie zawodowe jednostek upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 8. Rewalidacja dzieci i młodzieży głębiej upośledzonych umysłowo (w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim), II ZABURZENIA SENSORYCZNE: 1. Wprowadzenie do zaburzeń sensorycznych; 2. Niewidomi; 3. Niedowidzący; 4. Dzieci niewidome upośledzone umysłowo; 5. Instytucje pracujące aktualnie dla niewidomych; 6. Jednostki z uszkodzonym słuchem (dzieci głuche i niedosłyszące); 7. Upośledzenie słuchu połączone z innymi kalectwami; 8. Działalność Polskiego Związku Głuchych; 9. Głucho-niewidomi, III. DZIECI I MŁODZIEŻ PRZEWLEKLE CHORE( ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Rozgraniczenie pojęć: rehabilitacja i pedagogika specjalna; 2. Organizowanie dziecku choremu bodźców świata zewnętrznego jako podstawowe zadanie terapii wychowawczej; 3. Organizacja pracy wychowawczej z punktu widzenia poziomów wysiłkowych; 4. Zestawienie metod rewalidacyjnych w pracy z dziećmi chorymi w zakładach leczniczych; 5. Uwagi dotyczące organizacyjnych form pracy pedagoga specjalnego w zakładzie leczniczym; 6. Uwagi o swoistych potrzebach dziecka kalekiego; 7. Syntetyczne zestawienie obowiązków rewalidatora dzieci chorych i kalek; 8. Występowanie chorób somatycznych i kalectw, IV. MŁODZIEŻ NIEDOSTOSOWANA SPOŁECZNIE (ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Wprowadzenie-pojęcia ogólne; 2. Zarys czynników wywołujących niedostosowanie społeczne; 3. Zakres występowania niedostosowania społecznego u dzieci i młodzieży; 4. Zarys charakterystyki młodzieży niedostosowanej; 5. Stopnie niedostosowania społecznego i zjawiska współwystępujące; 6. Zarys dziejów wychowania dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej; 7. Aktualny stan opieki wychowawczej i resocjalizacyjnej nad niedostosowanymi społecznie; 8. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych i poprawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Metoda instrumentalna i technika nauczania w szkolnictwie specjalnym ; Rozwój języka i jego kształtowanie ; Dzieci lżej upośledzone umysłowo (wyuczalne) ; Badania naukowe i postępowanie wychowawcze w stosunku do dzieci głębiej upośledzonych umysłowo (wyćwiczalnych) ; Problemy kształcenia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi ; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ; Trudności w czytaniu ; Dzieci niewidome i niedowidzące ; Zaburzenia słuchu ; Zespoły zaburzeń funkcji mózgu. Aspekty medyczne mające wpływ na metody pedagogiki specjalnej ; Dzieci szczególnie uzdolnione - badania i metody kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. postaw pracowniczych byłych członków ZPiT "Resovia Saltans".
Bibliogr. s. 140.
Tekst częśc. słowac., ukr.
Streszcz. ang. przy pracach.
NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA ANIMATOREM PRACY OPIEKUŃCZEJ I WYCHOWAWCZEJ W SZKOLE PRZYSZŁOŚCI: Elżbieta Dolata: Refleksje o nauczycielu w dziejach myśli pedagogicznej ; Anna Śniegulska: Współczesny dyskurs o nauczycielu ; Anna Wołpiuk-Ochocińska: Wyzwania współczesnego nauczyciela w dobie globalizacji i powszechnej konkurencji ; Antoni Olak: Nauczyciel jako wychowawca i opiekun w dzisiejszej szkole ; Małgorzata Wójcik: O nową jakość studenckich praktyk pedagogicznych. WOKÓŁ TEORII I PRAKTYKI FUNKCJI WYCHOWAWCZEJ SZKOŁY: Aleksandra Mach: Aktualne tendencje wspierania dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskim systemie oświatowym ; Alicja Kubik: Płaszczyzny integracji w edukacji wczesnoszkolnej - mit czy rzeczywistość? ; Katarzyna Serwatko: Problemy kształcenia i opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim ; T. I. Paguta: Teoretiko-metodologični osnovi estetičnogo vihovannâ molodših školâriv u sučasnih umovah ; Anna Opulska: Gry i zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ; Jana Hudáková, Zuzana Sláviková: Skupinové vokálne aktivity a ich význam v súčasnej škole ; Iveta Drzewiecka: K vizuálnej poetike textov básní. POZASZKOLNE KONTEKSTY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA - MIĘDZY TRADYCJĄ A KONTYNUACJĄ: Renata Zubrzycka: Zaangażowanie w wolontariat w teorii i badaniach empirycznych ; Beáta Balogová, Monika Žumárová: Životný štýl detí s problémovým správaním v kontexte rodinnej terapie A. Adlera ; Leszek Solarczyk: Tradycje wychowania narodowego i obronnego ; Piotr Zawada: Wpływ zainteresowań na kształtowanie się postaw pracowniczych - studium socjologiczne na przykładzie członków ZPiT "Resovia Saltans" ; Małgorzata Gawle-Wiernasz: Piękno przyjaźni a fenomen indywidualności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Założenia eksperymentu II. Stan przed eksperymentem i organizacja
eksperymentu III.Przebieg eksperymentu w zakresie ogólnoszkolnych
form współpracy szkoły z rodzicami uczniów IV. Przebieg eksperymentu w zakresie form współpracy z
rodzicami uczniów w obrębie klasy V. Podsumowanie eksperymentu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34301 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej