367137
Książka
W koszyku
Rozdz. 1. ZARYS HISTORII GASTRONOMII: 1.1. Historia gastronomii na świecie ; 1.2. Historia gastronomii w Polsce. Rozdz. 2. ELEMENTARNE ZAGADNIENIA GASTRONOMII: 2.1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej ; 2.2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych ; 2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE GASTRONOMICZNE: 3.1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego ; 3.2. Podstawowe instalacje w gastronomii ; 3.3. Wyposażenie zaplecza ; 3.4. Wyposażenie frontu. Rozdz. 4. PRODUKT GASTRONOMICZNY: 4.1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego ; 4.2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego ; 4.3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego: 4.3.1. Asortyment potraw i napojów a karta menu, 4.3.2. Obsługa klienta, 4.3.3. Zewnętrzny wygląd obiektu, 4.3.4. Wystrój wnętrza, 4.3.5. Usługi dodatkowe, 4.3.6. Inne cechy usługi ; 4.4. Cykl życia produktu gastronomicznego. Rozdz. 5. ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU GASTRONOMICZNEGO W TURYSTYCE: 5.1. Gastronomia a turystyka ; 5.2. Gastronomia jako produkt turystyczny: 5.2.1. Produkty proste: usługa i rzecz, 5.2.2. Produkt turystyczny˙- impreza (pakiet turystyczny), 5.2.3. Produkt turystyczny˙- wydarzenie, 5.2.4. Produkt turystyczny˙- obiekt, 5.2.6. Produkt turystyczny˙- szlak, 5.2.7. Produkt turystyczny˙- obszar ; 5.3. Produkty tradycyjne i regionalne. Rozdz. 6. WAŻNE OSOBISTOŚCI ŚWIATA GASTRONOMII: 6.1. Święci i patroni gastronomii: Św. Marta, Św. Sabina, Św. Maciej Apostoł, Św. Wawrzyniec, Św. Jan Leonardi, Św. Klemens Hofbauer (Dworzak) ; 6.2. Wielcy europejscy gastronomicy: Gillaume Tirel (Taillevent), M. Boulanger, Anthelme Brillat-Savarin, Marie Antoine Careme, Franz Sacher, Auguste Escoffier, Paul Bocuse ; 6.3. Wielcy polscy gastronomicy: Mikołaj Wierzynek, Stanisław Czerniecki, Jerzy Franciszek Kulczycki, Wojciech Wincenty Wielądek, Lucyna Ćwierczakiewiczowa, Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane), Zdzisław T. Nowicki, Kurt Scheller. Rozdz. 7. ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA ZWIĄZANE Z GASTRONOMIĄ I GASTRONOMICZNE: 7.1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia: 7.1.1. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), 7.1.2. Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), 7.1.3. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA), 7.1.4. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej (HOTREC), 7.1.5. Światowa Organizacja Stowarzyszeń Kucharskich (WACS), 7.1.6. Europejskie Stowarzyszenie Nowoczesnych Restauracji (EMRA), 7.1.7. Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA) ; 7.2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce: 7.2.1. Polska Izba Gospodarcza Restauratorów i Hotelarzy (PIGRiH), 7.2.2. Polskie Stowarzyszenie Pracowników Hotelarstwa i Gastronomii (PSPHiG), 7.2.3. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC), 7.2.4. Stowarzyszenie Polskich Kucharzy i Cukierników (SPKiC), 7.2.5. Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA), 7.2.6. Stowarzyszenie Sommelier Polski (SSP), 7.2.7. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL). Rozdz. 8. PROMOCJA I INFORMACJA W GASTRONOMII: 8.1. Promocja: 8.1.1. Definicja i rodzaje działań promocyjnych, 8.1.2. Reklama, 8.1.3. Public relations, 8.1.4. Sprzedaż osobista, 8.1.5. Promocja sprzedaży, 8.1.6. Targi gastronomiczne ; 8.2. Źródła informacji branżowej. Rozdz. 9. TRENDY W ROZWOJU GASTRONOMII: 9.1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny ; 9.2. Demografia ; 9.3. Ekonomia ; 9.4. Świadomość, edukacja ; 9.5. Zdrowie ; 9.6. Styl życia ; 9.7. Zwyczaje żywieniowe ; 9.8. Turystyka, czas wolny ; 9.9. Sztuka i kultura ; 9.10. Technologie informatyczne ; 9.11. Ekologia (ochrona środowiska˙- zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-64 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej