Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(16)
Autor
Anderson Gladys Lowe
(1)
Baumgarten Franziska (1889-1970)
(1)
Binet Alfred (1857-1911)
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Dryjski Albert
(1)
Fanciulli Giuseppe (1881-1951)
(1)
Felhorska Felicja
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Hosiasson Janina
(1)
Hoszowska Władysława (?-1970)
(1)
Hubert Witold (1889-1942)
(1)
Karpowicz Stanisław (1864-1921)
(1)
Kerschensteiner Georg (1854-1932)
(1)
Lechicka Jadwiga (1898-1965)
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Radlińska Helena (1879-1954)
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Russell Bertrand (1872-1970)
(1)
Rychliński Jerzy Bohdan (1892-1974)
(1)
Samotyhowa Nella
(1)
Sedlaczek Stanisław Marian (1892-1941)
(1)
Steinbergowa Ela (1899- )
(1)
Studencki S. M
(1)
Szymanowska Maria
(1)
Tom Alfred
(1)
Uklejska Maria (1895-1979)
(1)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(1)
Rok wydania
1930 - 1939
(13)
1920 - 1929
(3)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Wychowanie
(7)
Dziecko
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczyciele
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Uczniowie
(3)
Charakter
(2)
Kłamstwo
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Bitwa 1627 r. pod Oliwą
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Eksperyment
(1)
Gry i zabawy
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Joteykówna, Józefa Franciszka (1866-1928)
(1)
Karpowicz, Stanisław (1864-1921)
(1)
Kary (psychol.)
(1)
Lenistwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Postawy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowcza
(1)
Rodzice
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wola
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zdolności
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1801-
(2)
1701-
(1)
1901-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Szkice
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IV, nr 19, 20)
Bibliogr. pism Stanisława Karpowicza
Stanisław Karpowicz / N. Miłkowska-Samotyhowa Słowo wstępne / M. Librachowa Plan pedagogiki osnutej na podstawach naukowych WSTĘP - Nauka wychowania - Naukowe źródła pedagogiki LOGIKA WYCHOWANIA - Czym jest wychowanie ze stanowiska wiedzy współczes-
nej - Wywód ostatecznego celu wychowania - Cel i zadania wychowania wobec ewolucji społecznej - Główne czynniki wychowania - Rozwijanie sprawności ogólnej - Sprawność umysłowa - Wychowanie moralne - Wola i jej kształcenie - Naśladownictwo i jego społeczno-wychowawcze
znaczenie - Indywidualność i jej kształcenie TECHNIKA WYCHOWANIA - Gry i zabawy - Kary i karność - Kłamstwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34808 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok VIII, nr 38, 39, 40)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-23247 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33050 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dostępny również w formie elektronicznej w Podkarpackiej Bibliotece Cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 6, nr 24)
Na s. tyt. pseud., nazwa tł.: Ela Steinbergowa.
Czar dziecięctwa - Życie uczuciowe dzieci - Psychologia zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Referaty - Stan obecny psychologii wychowawczej w Polsce i zadania na najbliższą przyszłość / S. Baley - Dziecko na tle gromady szkolnej / Z. Lipszycowa - Psychika z punktu widzenia przystosowania / S. Szuman - Zadania i metody pracy psychologa szkolnego na terenie szkoły średniej / E. Rybicka - Współpraca psychologa szkolnego z nauczycielem i lekarzem szkolnym / R. Czaplińska-Mutermilchowa - Nowy ustrój szkolnictwa a zadania psychologa szkolnego / L. Goldschneider - Próba reorganizacji zapisów szkolnych / K. Lankajtesówna - Zagadnienie arkusza obserwacyjnego na terenie szkolnictwa polskiego / Z. Wajcmanowa - Inteligencja a postepy szkolne / M. Grzywak-Kaczyńska - Badanie inteligencji i jego znaczenie dla pedagii / B. Biegeleisen - Diagnostyczność badań inteligencji w praktyce szkolnej / W.S. Kruk - Badanie inteligencji w środowiskach dwujęzycznych i zacofanych / T. Lesiak - Behawiorystyka, nauczanie, wychowanie / P. Chojnacki - Zróżnicowanie młodzieży a praca wychowawcza / L. Jaxa Bykowski - Wychowanie płciowe dziecka / T. Bilikiewicz - Zanczenie psychologii społecznej dzieci i młodzieży dla praktyki wychowawczej / A. Berman II. Sprawozdania instytucji pracujących w dziedzinie psychologii wychowawczej III. Kronika konferencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; nr 25, 26 i 27)
1. Ideał swobodnego wychowania ; 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego ; 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego ; 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy ; 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego ; 6. Zagadnienie szkoły jednolitej ; 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej ; 8. Cel wychowania naukowego ; 9. Składniki wychowania naukowego ; 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny ; 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel drugi: kurs systematyczny ; 12. Szczebel kursu naukowego, czyli teoria uniwersytetu ; 13. Zagadnienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26763 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Praktyki Szkolnej ; nr 17)
-Szkoła a życie dziecka - Pomoc szkoły dla dziecka i jego rodziny - Znaczenie zajęć z zakresu kultury życia codziennego dla rozwoju umysłu i uspołecznienia dziecka - Warunki niezbędne do pracy - Przykłady opracowania tematów i organizacji czynności dzieci z działu kultury życia codziennego - Wnioski odnoszące się do organizacji pracy - Dziecko III klasy jako współpracownik w gospodarce domowej - Dziecko kl. VI jako współpracownik w gospodarstwie domowym i szkolnym - Inne tereny zabiegów wychowawczych - Współpraca szkoły z rodziną dziecka w pierwszych latach jego uczęszczania do szkoły - Korelacja zajęć praktycznych z innymi przedmiotami nauczania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 6, nr 28)
1. Badania charakterologiczne I. Znaczenie wyrazu "charakter" II. Typy temperamentów i typy indywidualności w badaniach dawniejszych III.Typy indywidualności w nowszych badaniach 2. Predyspozycja do charakteru moralnego IV. Cztery główne składniki duchowego zadatku charakteru V. Siła woli VI. Jasność sądu VII. Subtelność VIII. Wzruszalność IX. Pojęcie charakteru u Herbarta 3. Wychowanie charakteru moralnego X. O istocie charakteru w ogólności XI. Wychowanie charakteru w rodzinie XII. Wychowanie charakteru w szkole XIII. Samowychowanie 4. Uwagi, dodatki i objaśnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33122 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [302]-304.
I. O nauczaniu II. O wychowaniu III. Współpraca szkoły z organizacjami młodzieży IV. O eksperymencie w życiu szkoły V. O nauczycielu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33126 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [89]-90. Bibliogr. prac H. Rowida s. [92]-93.
I. Zadania i cele pedagogiki środowiska ; II. Co to jest środowisko wychowawcze ; III. O metodach badania środowiska wychowawczego ; IV. Środowisko wychowcze a problem dziedziczenia ; V. Rodzaje i typy środowiska wychowawczego ; VI. Wpływ środowiska wychowawczego na rozwój psychofizyczny dziecka ; VII. Zagadnienie środowiskowe w programie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-2748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Praktyki Szkolnej ; nr 12)
METODYKA CZYNIENIA OBSERWACJI - Czy uprawianie systematycznej obserwacji w szkole jest możliwe? - Trudności obserwacji psychologicznej - Gromadzenie materiału obserwacyjnego - Interpretacja form zachowania się - Pisanie charakterystyki - OBSERWACJE SYSTEMATYCZNE I. Wygląd zewnętrzny i rozwój fizyczny II. Warunki domowe III. Stosunek do ludzi IV. Zainteresowania i dążenia V. Właściwości charakteru, usposobienia, temperamentu VI. Właściwości umysłu VII. Stosunek do pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 3, nr 12)
Bibliogr. s. 127-137.
I. Wstęp II. Uwagi metodologiczne III. Częstość kłamstwa w domu i w szkole IV. Motywy kłamstwa w domu V. Motywy kłamstwa w szkole VI. Kłamstwo w stosunkach koleżeńskich VII. Stosunek dzieci do kłamstwa VIII. Przyznanie się do winy IX. Postanowienie niekłamania X. Wnioski ogólne XI. Wskazania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33054 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 3, nr 15)
I. Jaki jest cel tej książki II. Dziecko w szkole III. Ciało dziecka IV. Wzrok i słuch V. Inteligencja: jej mierzenie i kształcenie VI. Pamięć VII. Pomyłka pedagogiczna VIII. Zdolności IX. lenistwo i wychowanie duchowe X. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33056 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej