Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(8)
Nuty
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(10)
Autor
Bazelak Miłosz
(1)
Golianek Ryszard Daniel (1963- )
(1)
Grajter Małgorzata
(1)
Kaczmarek Stella
(1)
Kowalska-Zając Ewa
(1)
Szerszenowicz Jacek
(1)
Szoka Marta (1955- )
(1)
Wesołowski Franciszek (1914-2007)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele muzyki
(2)
Dzieci
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Muzyka polska
(3)
Mahler, Gustav (1860-1911)
(2)
Muzyka austriacka
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bacewicz, Grażyna (1909-1969)
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Beethoven, Ludwig van (1770-1827)
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Dobkiewicz, Antoni (1875-1956)
(1)
Grafika muzyczna
(1)
Harmonia (muzyka)
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Kompozytorzy austriaccy
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Leczenie
(1)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(1)
Mistycyzm
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Panufnik, Andrzej (1914-1991)
(1)
Partytura
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Sikorski, Kazimierz (1895-1986)
(1)
Skriabin, Aleksandr (1872-1915)
(1)
Symfonia
(1)
Szymanowski, Karol (1882-1937)
(1)
Technika kompozytorska
(1)
Teoria muzyki
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: dzieło
Symfonie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1801-1900
(4)
1901-1914
(3)
2001-
(3)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na fortepian (4 ręce)
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(9)
Historia
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [177]-182.
Streszczenie w języku angielskim.
ROZDZIAŁ 1. REKONESANS: UTWORY NIEDOKOŃCZONE: 1.1. Kompozycje niezinstrumentowane: 1.1.1. Alban Berg Lulu, 1.1.2. Béla Bartók "Koncert altówkowy", 1.1.3. Alfred Schnittke "IX Symfonia" ; 1.2. Kompozycje wykazujące braki w zakresie struktury: 1.2.1. Wolfgang Amadeusz Mozart "Requiem d-moll KV 626, 1.2.2. Franz Schubert "X Symfonia D-dur" D. 936A, 1.2.3. Aleksander Borodin "Kniaź Igor", 1.2.4. Anton Bruckner "IX Symfonia d-moll" WAB 109, 1.2.5. Charles Ives "Universe Symphony", 1.2.6. Giacomo Puccini "Turandot" ; 1.3. Kompozycje pozostawione w postaci szkiców: 1.3.1. Ludwig van Beethoven "X Symfonia Es-dur", 1.3.2. Inne kompozycje. ROZDZIAŁ 2. METODOLOGIA: REKONSTRUOWANIE DZIEŁ NIEDOKOŃCZONYCH: 2.1. Materiały źródłowe ; 2.2. Problematyka stylu ; 2.3. Kwestie natury etycznej. ROZDZIAŁ 3. KONTEKST: STYL SYMFONICZNY MAHLERA: 3.1. Metoda twórcza ; 3.2. Język harmoniczny ; 3.3. Instrumentacja: 3.3.1. Skład orkiestry, 3.3.2. Instrumentacja a kolorystyka, 3.3.3. Instrumentacja a dynamika i dramaturgia dzieła, 3.3.4. Instrumentacja a programowość ; 3.4. Gatunki muzyczne: 3.4.1. Adagio, 3.4.2. Scherzo, 3.4.3. Muzyka taneczna, 3.4.4. Muzyka żałobna ; 3.5. Przemiany stylistyczne w późnym okresie twórczości. ROZDZIAŁ 4. ARTEFAKT: X SYMFONIA MAHLERA - DZIEŁO NIEDOKOŃCZONE: 4.1. Powstanie dzieła ; 4.2. Programowość X Symfonii ; 4.3. Szkice X Symfonii ; 4.4. Struktura dzieła: 4.4.1. Część I - Adagio, 4.4.2. Część II - Scherzo, 4.4.3. Część III - Intermezzo, 4.4.4. Część IV - [Scherzo], 4.4.5. Część V - Finale ; 4.5. Propozycje ukończenia X Symfonii. ROZDZIAŁ 5. REKONSTRUKCJE: CHARAKTERYSTYKA I OCENA WERSJI DOKOŃCZONYCH X SYMFONII MAHLERA: 5.1. Założenia metodologiczne poszczególnych autorów rekonstrukcji ; 5.2. Układ cykliczny ; 5.3. Forma ; 5.4. Interpretacja manuskryptu ; 5.5. Wypełnienia harmoniczne i kontrapunktyczne ; 5.6. Dobór obsady instrumentalnej ; 5.7. Instrumentacja: 5.7.1. Część I - Adagio, 5.7.2. Część II - Scherzo, 5.7.3. Część III - Intermezzo, 5.7.4. Część IV - [Scherzo], 5.7.5. Część V - Finale ; 5.8. Oznaczenia agogiczne oraz ekspresyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [125].
"Przewodnik po muzyce Mahlera" może służyć pomocą w poznaniu twórczości Gustawa Mahlera. Poszczególnym dziełom kompozytora, ułożonym w kolejności ich powstawania, zostały poświęcone krótkie szkice. Ponieważ każdy z nich dotyczy przy okazji nieco odmiennego aspektu muzyki mistrza, lektura książki staje się okazją do odnoszenia tej muzyki do biografii artysty, jego poglądów, a także kontekstów kulturowych. Kompozytor przyrównywał pracę nad każdą swoją symfonią do budowania świata. Przewodnik może się przydać do tego świata zrozumienia i interpretacji. [Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Lodzienses de Musicae Theoria ; nr 3)
Bibliografia na stronach 251-264. Indeks.
Streszczenie angielskie.
Rozdział 1. Teoria utworu słowno-muzycznego w XVIII wieku: 1.1. Rola słowa i muzyki w osiemnastowiecznych teoriach estetyczno-muzycznych ; 1.2. Relacje słowa i muzyki w dziele wokalno-instrumentalnym - aspekt strukturalny. 1.3. Relacje słowa i muzyki w dziele wokalno-instrumentalnym - aspekt semantyczny. 1.4. Wzorcowe opracowanie utworu słowno-muzycznego - podsumowanie. Rozdział 2. Tekst w twórczości wokalno-instrumentalnej Beethovena - dobór, charakterystyka i zawartość ideowa: 2.1. Wykształcenie i kultura literacka Beethovena. 2.2. Ważniejsi autorzy tekstów do muzyki wokalnej Beethovena. 2.3. Beethovenowskie kryteria doboru tekstów do opracowania muzycznego - próba rozpoznania. 2.4. Beethoven jako autor tekstów do własnej muzyki. Rozdział 3. Aspekt strukturalny twórczości wokalno-instrumentalnej Beethovena - prozodia, rytm, interpunkcja: 3.1. Osiemnastowieczny zwrot ku antycznym formom poetyckim. Beethoven i wiersz heksametryczny. 3.2. Hierarchia i sposoby akcentuacji wyrazów w języku niemieckim i w muzyce wokalnej Beethovena. 3.3. Rytm wiersza - interpunkcja - opracowanie muzyczne. Problem wzajemnych zależności. 3.4. Uwarunkowania i konsekwencje Neutextierung - wprowadzania nowego tekstu do istniejącej melodii. Przypadek Erste Liebe / Primo amore i partii wokalnej Fantazji na fortepian, chór i orkiestrę op. 80. Rozdział 4. Aspekt semantyczny twórczości wokalno-instrumentalnej Beethovena: 4.1. Beethoven i semantyka tonacji: 4.2. Beethoven i figury retoryczno-muzyczne. 4.3. Sytuacja archetypowa „człowieka wyrwanego z ciemności" - ideowe miejsca wspólne i ich muzyczna interpretacja. Suplement: Pomiędzy strukturą a semantyką. Integracja formy a związki słowno-muzyczne w cyklach Beethovena: Gellert-Lieder op. 48 i An die ferne Geliebte op. 98.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji "Mistyczna droga muzyki", 24-25 kwietnia 2015 r., Łódź.
Wstęp także angielski.
Konteksty psychologiczne i filozoficzne estetyki A. Skriabina / Jacek Szerszenowicz ; Rosyjski renesans religijno-filozoficzny / Sławomir Mazurek ; Skriabin, prawosławie i ponowoczesność / Marcin M. Bogusławski ; Religijne poszukiwania Skriabina w świetle prawosławia / Piotr Nikolski ; Idee teozofii a współczesny dialog między religiami / Stanisław Obirek ; Mistycyzm zachodnioeuropejski – aproksymacje / Krzysztof Matuszewski ; Dyskursywność mitologemów Hermesa i Prometeusza w estetyce mistycznej Aleksandra Skriabina / Joanna Ślósarska ; Taniec mistyczny w kulturze starożytnej. Studium o możliwej kosmogonicznej naturze tańca jako inspiracji twórczej Aleksandra Skriabina / Wiesna Mond-Kozłowska ; Mistyczne drogi malarstwa. Teozofia w twórczości Wassilego Kandinsky'ego i Pieta Mondriana / Grzegorz Sztabiński ; Idea kosmiczna w twórczości Vytautasa Bacevičiusa ; Małgorzata Janicka-Słysz ; Wątki kosmologiczne w twórczości Charlesa Ivesa i George'a Crumba / Marta Szoka ; Mitologia kosmiczna Karlheinza Stockhausena / Agnieszka Draus ; Od "Hymnu do sztuki" do "Misterium wszechsztuk". Droga twórcza Skriabina w świetle jej pozamuzycznych kontrapunktów / Tomasz Baranowski ; W lesie symboli. Na tropie retoryki muzycznej Aleksandra Skriabina / Marcin Trzęsiok ; Język muzyki fortepianowej Skriabina / Piotr Kędzierski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej, 15 listopada 2015 r., Łódż.
Indeks.
Streszczenie angielskie.
Dwoje na huśtawce (neoklasycyzmu): Bacewicz - Kisielewski / Małgorzata Gąsiorowska ; Muzyka czasów terroru? Okupacyjne uwertury orkiestrowe Grażyny Bacewicz i Andrzeja Panufnika / Beata Bolesławska-Lewandowska ; Vytautas Bacevičius, którego nie było… / Krzysztof Droba ; Profesor, mentor, przyjaciel - o roli Kazimierza Sikorskiego w życiu i działalności Grażyny Bacewicz / Miłosz Bazelak ; Antoni Dobkiewicz. Przyczynek do portretu pianisty - pedagoga / Magdalena Grajter ; Estetyczne antynomie w muzyce Grażyny Bacewicz z perspektywy badaczy i świadków życia artystycznego kompozytorki / Anna Nowak ; Sonorystyczny neoklasycyzm Grażyny Bacewicz / Iwona Lindstedt ; W nurcie witalistycznego koloryzmu: Karol Szymanowski - Grażyna Bacewicz. Podobieństwa i różnice / Agata Stojewska ; Symfonie Grażyny Bacewicz na tle sytuacji społeczno-politycznej w powojennej Polsce / Tomasz Tarnawczyk ; Modyfikacje tradycji gatunkowej w kwartetach smyczkowych Grażyny Bacewicz / Ewa Kowalska-Zając ; Grażyna Bacewicz: sonaty na skrzypce i fortepian - aspekty wykonawcze w kontekście specyfiki techniki instrumentalnej / Tomasz Król ; Twórczość fortepianowa Grażyny Bacewicz a idiom pianistyczny w muzyce Witolda Lutosławskiego / Piotr Kędzierski ; Eksperyment warsztatowy. Technika dodekafoniczna w VI Kwartecie smyczkowym Grażyny Bacewicz / Jan Rogacki ; "Pożądanie". O ostatnim dziele Grażyny Bacewicz / Marta Włodarczyk ; Co wiemy o okolicznościach urodzin Kiejstuta, Witolda, Grażyny i Wandy Bacewiczów? / Maciej Janik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa skoroszytowa.
"Nauka harmonii" Franciszka Wesołowskiego jest podręcznikiem, zawierającym zwięzły i jasny wykład harmonii funkcyjnej poparty interesującymi i wartościowymi ćwiczeniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3776 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
(Nowa Muzyka Łodzi)
Zawiera: Ptasi kramik / Sławomir Kaczorowski. Magiczny duet ; Na jednej klawiaturze ; 2x10 / Jolanta Smolska. Bawimy się w gamę / Sławomir Zamuszko.
Tekst także w języku angielskim.
"Kolejna publikacja wydana w serii "Nowa muzyka Łodzi" adresowana jest do najmłodszych wykonawców i nauczycieli szkół muzycznych. Zawiera utwory fortepianowe na cztery ręce napisane przez łódzkich kompozytorów..." [fragment Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Powracające fale w muzyce polskiej lat 1918-2018: dziedzictwo poetyki Mieczysław Karłowicza? Uwagi wstępne / Ryszard Daniel Golianek ; "Mówić o rzeczach wielkich, mówić o rzeczach ważnych" - o etosie romantycznym w muzyce polskiej po 1918 roku / Miłosz Bazelak ; Powracające fale nostalgii - o polskiej muzyce programowej minionego stulecia / Agnieszka Draus ; Poemat symfoniczny - postmodernistyczna reinterpretacja tradycji gatunkowej / Ewa Kowalska-Zając ; Polska muzyka religijna 1918-2018. Twórcy, konteksty, funkcje / Teresa Malecka ; Między mitem a utopią - zaśpiewy narodowej dumy - obszary infiltracji ideologii, czyli ogląd postaci folkloru w muzyce polskiej w latach 1918-2018 / Jolanta Szulakowska ; Konstruktywizm i konstrukcja w muzyce polskiej XX i XXI wieku / Beata Bolesławska-Lewandowka ; Od Szymanowskiego do Stańczyka - aspekt brzmieniowy w muzyce polskiej ostatniego stulecia / Anna Wójcikowska ; Refleks antynomii francusko-niemieckich w polskiej muzyce XX i XXI wieku / Marta Szoka ; Pomiędzy wartościami uniwersalnymi a narodowymi: Witold Lutosławski a tradycje kultury polskiej / Andrzej Tuchowski ; Twórczość fortepianowa i pianistyka Witolda Lutosławskiego. Od konwencji do kreacji / Janina Tatarska ; Toposy muzyki Chopina i Szymanowskiego w twórczości Kazimierza Serockiego / Maciej Ziółkowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [389]-411.
Streszczenie w języku angielskim.
CZĘŚĆ I - TEORETYCZNO-PSYCHOLOGICZNA: I. O zaburzeniach psychosomatycznych, II. Udział czynników psychospołecznych w powstawaniu chorób psychosomatycznych, III. Wpływ choroby psychosomatycznej na funkcjonowanie człowieka, IV. Rola zasobów, emocji i poznania w chorobie psychosomatycznej, V. Formy leczenia chorób psychosomatycznych, VI. Sytuacja psychosomatyki w Polsce ; CZĘŚĆ II - PRAKTYCZNO-MUZYKOTERAPEUTYCZNA: VII. Rola muzykoterapii w leczeniu chorób psychosomatycznych, VIII. Rodzaje improwizacji wykorzystywanych w muzykoterapii aktywnej, IX. Autorski model leczenia chorych psychosomatycznie przy pomocy muzykoterapii, X. Badania jakościowe dotyczące pacjentów psychosomatycznych, XI. Badania ilościowe przeprowadzone na pacjentach psychosomatycznych ; ANEKSY: 1. Dyspozycja wywiadu dla terapeutów/psychologów/psychiatrów, 2. Dyspozycja wywiadu dla muzykoterapeutów/choreoterapeutów, 3. Transkrypcje wywiadów, 4. Ankieta kwestionariusza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zobaczyć muzykę : notacja polskiej partytury współczesnej / Ewa Kowalska-Zając. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, copyright 2019. - 408, [6] stron, [16] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe), nuty ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [367]-390. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
CZĘŚĆ I. ROZWÓJ NOTACJI MUZYCZNEJ W XX WIEKU: Rozdział 1. NOTACJA JAKO OGNIWO ŁAŃCUCHA KOMUNIKACYJNEGO: 1.1. Rola i funkcje notacji, 1.2. Terminologia i klasyfikacje zjawiska ; Rozdział 2. MODYFIKACJE NOTACJI TRADYCYJNEJ: 2.1. Tendencja do standaryzacji zapisu, 2.2. Reformy notacji tradycyjnej: 2.2.1. Notacja symboliczna (alfabetyczna i numeryczna), 2.2.2. Notacja symboliczno-geometryczna (liniowa, tabulaturowa), 2.2.3. Notacja graficzna i muzyczna stenografia, 2.3. W poszukiwaniu notacji idealnej ; Rozdział 3. PROCESY STYMULUJĄCE ROZWÓJ XX-WIECZNEJ NOTACJI: 3.1. Rozwój i przemiany w zakresie organizacji materiału dźwiękowego, 3.2. Porzucenie tradycyjnej organizacji czasu, 3.3. Indeterminizm formy ; Rozdział 4. NOWE ROZWIĄZANIA NOTACYJNE: 4.1. Intermedializacja sztuki i jej notacyjne konsekwencje, 4.2. Partytury słowne i event scores, 4.3. Grafika muzyczna: 4.3.1. Geneza, 4.3.2. Próba definicji, 4.3.3. U źródeł - December 1952, 4.3.4. Grafika muzyczna jako narzędzie komunikacji. CZĘŚĆ II. ROZWIĄZANIA NOTACYJNE W PARTYTURACH KOMPOZYTORÓW POLSKICH II POŁOWY XX WIEKU: Rozdział 5. POLSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA - INDYWIDUALNE STRATEGIE TWÓRCZE: 5.1. Bogusława Schaeffera droga od „punktu zerowego” do kresu „możliwości muzyki”, 5.2. Notacyjne ekwiwalenty Calderowskich mobili - idea aleatoryzmu kontrolowanego Witolda Lutosławskiego i jej rezonans w polskiej twórczości kompozytorskiej, 5.3. Zapis kompozycji unistycznych - Zygmunta Krauzego notacyjne ekwiwalenty dla „optymistycznej homogeniczności” dzieł Władysława Strzemińskiego, 5.4. Stymulujący wpływ techniki sonorystycznej na rozwój notacji: Penderecki, Szalonek, Górecki ; Rozdział 6. GATUNKOWE DETERMINANTY: 6.1. „Fingerprint” partytury symfonicznej, 6.2. Nowe rozwiązania notacyjne w partyturach wokalnych i wokalno-instrumentalnych, 6.3 Partytury kameralne - aspekt notacyjny mobilności, poliwersyjności i indeterminizmu formy ; Rozdział 7. NOTACJA DETERMINOWANA MEDIUM WYKONAWCZYM: 7.1. Zapis kompozycji parateatralnych (teatr instrumentalny i happening), 7.2. Zapis kompozycji elektroakustycznych ; Rozdział 8. WIZUALIZACJA PARTYTURY: 8.1. Muzyka inspirowana obrazem, 8.2 Notacja graficzna i gatunek grafiki muzycznej w twórczości polskich kompozytorów II połowy XX wieku ; Aneksy, Spis przykładów nutowych i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej