Eno, Brian (1948- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(2)
Makomaska Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Kobieta
(5242)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3683)
Eno, Brian (1948- )
(-)
Rodzina
(3661)
II wojna światowa (1939-1945)
(3059)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2550)
Relacje międzyludzkie
(2442)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2385)
Tajemnica
(2110)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1866)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1663)
Dziewczęta
(1552)
Żydzi
(1537)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1341)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1293)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1167)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1115)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1041)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(989)
Wsie
(988)
Ludzie a zwierzęta
(983)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(849)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(831)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(791)
Policjanci
(791)
Sekrety rodzinne
(787)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(728)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(653)
Muzyka
(647)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(626)
Topografia
(620)
Matki i córki
(614)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(583)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: dzieło
Goście Wieczerzy Pańskiej (film)
(2)
Noc i Mgła (film)
(2)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Film
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pogranicza audiowizualności : parateksty kina, telewizji i nowych mediów / pod red. Andrzeja Gwoździa. - Kraków : Universitas, cop. 2010. - 579, [9] s., [26] s. tabl. : il. (gł. kolor.), fot., wykr. ; 24 cm.
Filmogr. s. [561]-563. Indeksy.
I. PARATEKST JAKO POSTFABRYKAT KULTURY: 1. Paratekst jako postfabrykat kultury ; 2. Obok filmu, między mediami ; 3. Niezwykły świat paratekstualności ; 4. Paratekst jako oszust i demistyfikator? ; 5. Marginesy i marginalia ; 6. Heterotrofizm, epidemiczność, symbiotyczność. O niektórych mechanizmach cyrkulacji treści kulturowych ; 7. Parateksty w telewizji ; 8. Telewizyjne atrakcje paratekstualne. II. POGRANICZA AUDIOWIZUALNOŚCI: 1. Pogranicza audiowizualności. O artystycznych marginaliach Franciszki i Stefana Themersonów ; 2. Piosenka jako przykład synergii między filmem, przemysłem płytowym a radiem w latach trzydziestych XX wieku ; 3. Czas czołówki ; 4. Poszerzenie strefy granicznej - paratekst w filmie ; 5. Religijność jako paratekst. Na obrzeżach teorii filmu religijnego ; 6. Filmowe i literackie konteksty "Gości Wieczerzy Pańskiej" Ingmara Bergmana. III. CYFROWE PRZESTRZENIE KOMUNIKACJI: 1. Cyfrowe przestrzenie komunikacji. Recepcja filmu na DVD - widz jako współautor? ; 2. Pisane parateksty DVD ; 3. Transcendencyjność przekazu filmowego w dobie DVD ; 4. Dokument o obozach zagłady - w kinie i na DVD. Dwa sposoby poznawania "Nocy i Mgły" Alaina Resnais ; 5. Parateksty pamięci ; 6. Od autora do postaci, czyli Fassbinder w dobie DVD ; 7. Na "marginesie" filmu: Jean-Luc Godard jako teoretyk. IV. PARATEKSTY W ŚRODOWISKACH INFORMACYJNYCH MEDIÓW INTERAKTYWNYCH: 1. Parateksty w środowiskach informacyjnych mediów interaktywnych ; 2. "I got you tube". Kino a serwis YouTube.com - odmiany kinofilii ; 3. Remediajce w światach sekundarnych (i prymarnych). O gatunkowej specyfice paratekstualności gier cyfrowych ; 4. Zagadnienia narratologiczne w grach komputerowych ; 5. Paraobrazy. Audiowizualne eksperymenty Briana Eno ; 6. Sytuacja kina w muzeum (na przykładzie multimedialnego projektu "Cykl Cremaster" Matthew Barneya) ; 7. Nowe telewizje, nowe programy? Formy i funkcje paratekstów w telewizji internetowej oraz treściach generowanych przez użytkownika ; 8. Paratekstualność, cyborgizacja komunikacji i telefonia mobilna. Konteksty antropologii mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Filmogr. s. [561]-563. Indeksy.
I. PARATEKST JAKO POSTFABRYKAT KULTURY: Paratekst jako postfabrykat kultury ; Obok filmu, między mediami ; Niezwykły świat paratekstualności ; Paratekst jako oszust i demistyfikator? ; Marginesy i marginalia ; Heterotrofizm, epidemiczność, symbiotyczność. O niektórych mechanizmach cyrkulacji treści kulturowych ; Parateksty w telewizji ; Telewizyjne atrakcje paratekstualne. II. POGRANICZA AUDIOWIZUALNOŚCI: Pogranicza audiowizualności. O artystycznych marginaliach Franciszki i Stefana Themersonów ; Piosenka jako przykład synergii między filmem, przemysłem płytowym a radiem w latach trzydziestych XX wieku ; Czas czołówki ; Poszerzenie strefy granicznej - paratekst w filmie ; Religijność jako paratekst. Na obrzeżach teorii filmu religijnego ; Filmowe i literackie konteksty "Gości Wieczerzy Pańskiej" Ingmara Bergmana. III. CYFROWE PRZESTRZENIE KOMUNIKACJI: Cyfrowe przestrzenie komunikacji. Recepcja filmu na DVD - widz jako współautor? ; Pisane parateksty DVD ; Transcendencyjność przekazu filmowego w dobie DVD ; Dokument o obozach zagłady - w kinie i na DVD. Dwa sposoby poznawania "Nocy i Mgły" Alaina Resnais ; Parateksty pamięci ; Od autora do postaci, czyli Fassbinder w dobie DVD ; Na "marginesie" filmu: Jean-Luc Godard jako teoretyk. IV. PARATEKSTY W ŚRODOWISKACH INFORMACYJNYCH MEDIÓW INTERAKTYWNYCH: Parateksty w środowiskach informacyjnych mediów interaktywnych ; "I got you tube". Kino a serwis YouTube.com - odmiany kinofilii ; Remediajce w światach sekundarnych (i prymarnych). O gatunkowej specyfice paratekstualności gier cyfrowych ; Zagadnienia narratologiczne w grach komputerowych ; Paraobrazy. Audiowizualne eksperymenty Briana Eno ; Sytuacja kina w muzeum (na przykładzie multimedialnego projektu "Cykl Cremaster" Matthew Barneya) ; Nowe telewizje, nowe programy? Formy i funkcje paratekstów w telewizji internetowej oraz treściach generowanych przez użytkownika ; Paratekstualność, cyborgizacja komunikacji i telefonia mobilna. Konteksty antropologii mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyka na peryferiach uwagi : od musique d'ameublement do audiomarketingu / Sylwia Makomaska. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2021. - 363 strony : ilustracje (w tym kolorowe), nuty, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [317]-338. Indeks.
1. EFEKT "TAPETY AKUSTYCZNEJ" JAKO STRATEGIA NADAWCY: 1.1. Pomiędzy słuchaniem a słyszeniem - typologia bodźców słuchowych a rodzaje i cechy uwagi, 1.2. Odbiór muzyki w perspektywie modelu "wzajemnych zależności", 1.3. Droga do efektu "tapety akustycznej", 1.4. Wokół strategii inżynierii akustycznej: 1.4.1. Model społecznego wzmocnienia muzyki (Brown 2006), 1.4.2. Model szans rozpracowania przekazu (Cacioppo i Petty 1981) ; 2. ERIK SATIE I KONCEPCJA MUSIQUE D'AMEUBLEMENT - OD TEORII DO PRAKTYKI: 2.1. Wprowadzenie, 2.2. Musique d’ameublement - w poszukiwaniu źródeł inspiracji, 2.3. Musique d’ameublement w praktyce: 2.3.1. Tapisserie en fer forgé i Carrelage phonique (1917), 2.3.2. Wokół Sons industriels (1920), 2.3.3. Tenture de cabinet préfectoral (1923), 2.4. Musique d’ameublement jako "tapeta akustyczna", 2.5. Podsumowanie ; 3. MUZAK I "NAUKOWA" KONCEPCJA PROGRAMOWANIA MUZYKI (TŁA): 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Firma Muzak - geneza i rozwój, 3.2.1. Wpływ koncepcji "naukowego zarządzania" i psychologii przemysłowej, 3.3. Stimulus Progression - pomiędzy teorią a praktyką, 3.4. Podsumowanie ; 4. MUZAK W WERSJI AVANT-GARDE - BRIAN ENO I MUZYKA AMBIENT: 4.1. Wprowadzenie, 4.2. Muzyka ambient - główne założenia i źródła inspiracji, 4.3. Wokół Music for Airports (1978), 4.4. Podsumowanie ; 5. AUDIOMARKETING - TEORIA, BADANIA, PRAKTYKA: 5.1. Wprowadzenie, 5.2. Audiomarketing w perspektywie teorii marketingu: 5.2.1. Philip Kotler (1973–1974) i koncepcja atmosferyki, 5.2.2. Mary Jo Bitner (1992) i koncepcja przestrzeni usługowej, 5.2.3. Marketing doświadczeń i marketing sensoryczny, 5.3. Wpływ muzyki na reakcje konsumentów w miejscu sprzedaży - od kierowanej stymulacji do krosmodalnych doświadczeń. Przegląd wybranych badań, 5.4. Audiomarketing w praktyce na przykładzie działalności firmy IMS S.A., 5.5. Koncepcja "(współ)dzielonego znaczenia" w strategii audiomarketingu ; 6. MUSICSCAPE WSPÓŁCZESNEGO CENTRUM HANDLOWEGO - BADANIA WŁASNE: 6.1. Wprowadzenie, 6.2. Metoda badań, charakterystyka obiektów handlowych i uczestników badań, 6.3. Muzyka (tła) jako "forma architektury" - perspektywa słuchacza/"tajemniczego klienta": 6.3.1. Przykładowe poziomy analizy - od dżingla do stref akustycznych, 6.3.2. (Pozorna) cisza w centrum handlowym - strategia czy przypadek?, 6.3.3. Zjawiska schizofonii i kakofonii, 6.4. Musicscape jako element pozytywnego bądź negatywnego doświadczenia z miejsca sprzedaży, 6.4.1. Musicscape a efekt dążenia, 6.4.2. Musicscape a efekt unikania, 6.5. Odbiorca wobec musicscape’u - typologia postaw. Od habituacji do buntu: 6.5.1. Habituacja, 6.5.2. Postawa pozytywna i niejednolita, 6.5.3. Od krytycyzmu do buntu, 6.5.4. Nietypowe postawy: odbiorca/kompozytor i odbiorca/pracownik, 6.6. Dyskusja ; ANEKS 1. Szczegółowy wykaz najważniejszych albumów demonstracyjnych wydanych przez Muzak Corporation w latach 1969-1984 ; ANEKS 2. Wykaz cytowanych utworów muzycznych wraz z adresami URL (dostęp 14.11.2020).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3554 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej