Metoda Montessori
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(8)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Pater-Podgórna Ewa
(4)
Davies Simone
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Lupi Andrea
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bulles Zazie
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Charneau Adeline
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Duvouldy Marine
(1)
Dzierżawska Zosia
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Gromek Maria
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kierejewska Anna
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maly Beate (1970- )
(1)
Martín Raquel
(1)
Marzano Elisa
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Meredith Taida
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Rocchi Roberta
(1)
Roche Hadrien
(1)
Siara Olga
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali wielcy
(1)
Tokarczyk Julia
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Holandia
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5242)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3684)
Metoda Montessori
(-)
Rodzina
(3661)
II wojna światowa (1939-1945)
(3060)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2550)
Relacje międzyludzkie
(2442)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2386)
Tajemnica
(2110)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1867)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1664)
Dziewczęta
(1553)
Żydzi
(1537)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1342)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1293)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1167)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1115)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1043)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(990)
Wsie
(988)
Ludzie a zwierzęta
(984)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(849)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(832)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(791)
Policjanci
(791)
Sekrety rodzinne
(787)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(728)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(653)
Muzyka
(647)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(626)
Topografia
(620)
Matki i córki
(614)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(583)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: czas
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
2001-
(2)
1601-
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(3)
Francja
(1)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(8)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(9)
Historia
(2)
Matematyka
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb - nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Formazione dell'uomo" 1949.
Tzw. Biblioteka Montessori.
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? "O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. "Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu [https://ksiegarnia.pwn.pl/O-ksztaltowaniu-sie-czlowieka,778929452,p.html, dostęp 20.10.2020]
WPROWADZENIE: Sprzeczności, Czym jest Metoda Montessori?, Człowiek nieznany, Badania nad człowiekiem, Nasza społeczna współczesność, Zadanie nowej edukacji ; I. OBJAWIENIE NATURALNEGO PORZĄDKU W DZIECIACH ORAZ ZWIĄZANE Z TYM PRZESZKODY: Objawienie i przeszkody, Mentalna forma dzieciństwa, Mneme, Dyscyplina, Porządek i dobroć, Zdrowie i odchylenia, Podstawa wzrostu, Edukacja poszerzająca horyzonty ; II. UPRZEDZENIA NAUKI I EDUKACJI W SPOSOBIE POSTRZEGANIA DZIECKA: Przyswajanie kultury, Dziecko w ujęciu społecznym, Ombius ; III. MGŁAWICE: Człowiek i zwierzęta, Funkcja dziecka, Duchowy zarodek, Chłonny umysł, Adaptacja, Kontakt ze światem, Wnioski ; IV. ŚWIATOWY ANALFABETYZM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La scoperta del bambino" 1950.
„Odkrycie dziecka” to synteza pism, w których Maria Montessori nakreśla swoją metodę pedagogiczną. Na łamach tej książki śledzimy rozwój psychiczny najmłodszych od momentu, w którym - po nauczeniu się mówić - wchodzą w interakcje z otaczającym je światem, aż do pierwszych lat nauki szkolnej. Opieka nad dzieckiem jest oparta na pracy twórczej. W centrum idei Marii Montessori znajduje się z jednej strony temat kształcenia nauczycieli i opiekunów, z drugiej - samo dziecko, jego percepcja, działania, zdolnością jego umysłu do uczenia się i odkrywania. Z połączenia tych elementów powstało innowacyjne podejście Marii Montessori, w którym chodzi o to, by „umieć przywołać człowieka, który drzemie w duszy dziecka” Maria Montessori (1870-1952) włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami." [ksiegarnia.pwn.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La mente del bambino : mente assorbente" 1948.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Wstęp ; Przedmowa do polskiego wydania ; R. 1. Dziecko w odbudowie świata ; R. 2. Edukacja dla życia ; R. 3. Okresy dorastania ; R. 4. Nowy kierunek ; R. 5. Cud stworzenia ; R. 6. Embriologia: zachowanie ; R. 7. Zarodek duchowy ; R. 8. Zdobycie niezależności ; R. 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia ; R. 10. O mowie ; R.11. Wezwanie mowy ; R.12. Przeszkody i ich konsekwencje ; R. 13. Ruch i pełny rozwój ; R. 14. Inteligencja i ręka ; R. 15. Rozwój i naśladowanie ; R. 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika ; R. 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni ; R. 18. Charakter i jego wady u dzieci ; R. 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja ; R. 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą ; R. 21. Sublimacja instynktu posiadania ; R. 22. Rozwój społeczny ; R. 23. Spoista wspólnota ; R. 24. Błąd i jego korygowanie ; R. 25. Trzy stopnie posłuszeństwa ; R. 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina ; R. 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki ; R. 28. Źródło miłości - dziecko.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ignacy idzie do przedszkola / Ada Olbrycht ; ilustracje Zosia Dzierżawska. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019. - 37, [1] strona: ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Biblioteka Przedszkolaka Montessori)
Początek przedszkola. Dla dziecka wszystko jest nowe. Nowe miejsce, nowi ludzie, nowy rytm dnia. „Ignacy idzie do przedszkola” to przeznaczona dla przedszkolnych debiutantów książka, która pomoże wesprzeć ich podczas oswajania się z nową rzeczywistością. Ignacy idzie do przedszkola Montessori, gdzie spotyka się z ciepłym przyjęciem dorosłych i dzieci, ale również mierzy się z wyzwaniami typowymi dla tego okresu, jak tęsknota za domem i trudności w nawiązywaniu relacji. [Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 3)
Badania przeprowadzono m.in. wśród nauczycieli (s. 73-80, 134-145) i absolwentów szkół (s. 170-173) w woj. podkarpackim. Dot. także ścieżek edukacyjnych na terenie Bieszczadów.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
Mała szkoła - współczesne wyzwanie kulturowe i społeczne. NAUCZYCIEL W MAŁEJ SZKOLE: Duże problemy nauczyciela małej szkoły ; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w małej szkole ; Poczucie własnej skuteczności jako kategoria funkcjonowania nauczycieli w szkole ; Korzyści i problemy wynikające z tworzenia klas integracyjnych w percepcji nauczycieli z małych i dużych szkół ; Percepcja wybranych elementów kultury współpracy w szkole a satysfakcja zawodowa nauczycieli małych szkół gimnazjalnych ; Nauczyciel małej szkoły wobec zjawiska przemocy w rodzinie ; Realizacja obowiązku szkolnego przez młodsze dzieci - obawy i oczekiwania nauczycieli pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego ; Metoda Montessori - szansą dla małych szkół ; Etyczny (nieetyczny) wymiar zadań domowych. W stronę wyrównywania szans edukacyjnych. UCZEŃ W MAŁEJ SZKOLE: Sześciolatek u progu szkoły. Raport z badań pilotażowych w małych szkołach ; Nutrition habits of children in small schools ; Mała szkoła wobec problemu edukacji prorodzinnej ; Uczeń - nauczyciel - rodzice. Komunikacja językowa w małym środowisku szkolnym ; Voľný čas detí mladšieho školského veku ; Ścieżki dydaktyczne bieszczadzkich obszarów chronionych w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów lokalnych małych szkół ; O poziomych relacjach między członkami rad rodziców. W kierunku budowania sieci społecznych w małej szkole wiejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori de 6 à 12 ans : apprends-moi à penser par moi-même" 2017.
Bibliografia, netografia na stronach 206-208.
rzystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe. Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mali Wielcy / Maria Isabel Sánchez Vegara)
Tłumaczenie z języka angielskiego, oryginał w języku hiszpańskim.
Mała Maria chciała zdobywać wiedzę, lecz uważała, że nauka w szkole jest nudna. Od najmłodszych lat przełamywała normy społeczne uczęszczając do szkoły o profiu technicznym dla chłopców. Dzięki uporowi i wytrwałości ukończyła studia medyczne i została pierwszą kobietą lekarką we Włoszech. Pracując z niepełnosprawnymi dziećmi prowadziła obserwacje i badania naukowe, aby opracować nowatorski system pedagogiczny, który zmienił tradycyjne podejście do wychowania i nauczania. Metoda Montessori oparta o wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka w duchu miłości i tolerancji, stosowana jest obecnie przez niezliczone placówki edukacyjne na całym świecie. Inspirująca opowieść o wybitnej lekarce i innowacyjnym pedagogu i prekursorce nowoczesnego nauczania. [Euro-focus, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-929/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 7)
Podręcznik dla wychowawców.
I. Pionierzy wychowania przedszkolnego II. Rozmowy i pogadanki z dziećmi III. Ćwiczenia mowy IV. Gry i ćwiczenia ruchowe V. Ćwiczenia zmysłów VI. Ćwiczenia rachunkowe VII. Zajęcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33169 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej