Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(27)
Nuty
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(27)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Autor
Florek Lidia
(8)
Stachak Tatiana (1973- )
(8)
Flis Małgorzata
(6)
Tomera-Chmiel Ilona
(6)
Dzielska Jadwiga (1933- )
(3)
Dziewulska Maria (1909-2006)
(3)
Lasocki Józef Karol (1907-1996)
(3)
Danyszowa Hanna (1906-1996)
(2)
Dobrowolska-Marucha Danuta
(2)
Frączkiewicz Aleksander (1910-1994)
(2)
Kaszycki Lucjan (1932-2021)
(2)
Palowska Krystyna
(2)
Wacholc Maria (1943- )
(2)
Bedos Victoria
(1)
Bidegain Thomas
(1)
Carré de Malberg Stanislas (1969- )
(1)
Cebula Urszula
(1)
Chęćka-Gotkowicz Anna (1975- )
(1)
Damiens François (1973- )
(1)
Emera Louane
(1)
Fiszer-Szczepańska Małgorzata
(1)
Galperine Evgueni
(1)
Galperine Sacha
(1)
Jędrzejewska Maria (tłumacz)
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Kubicka Lucyna
(1)
Lartigau Eric (1964- )
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Malko Dorota ( -2010)
(1)
Stencel Barbara
(1)
Teplov Boris Mihajlovič (1896-1965)
(1)
Tokarski Mariusz
(1)
Tomkowska Joanna
(1)
Viard Karin (1966- )
(1)
Winding Romain (1951- )
(1)
Zachwatowicz-Jasieńska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(18)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
Odbiorca
Szkoły muzyczne I stopnia
(9)
Klasa 1.
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Klasa 2
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(2)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Temat
Kształcenie słuchu muzycznego
(26)
Muzyka
(11)
Słuch muzyczny
(6)
Solfeż
(5)
Rytmika
(4)
Druki muzyczne
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Edukacja muzyczna
(2)
Zdolności
(2)
Audiacja
(1)
Doświadczenie szczytowe
(1)
Dziecko
(1)
Fortepian
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Głusi
(1)
Instrumentologia
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Metafizyka
(1)
Metodologia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pianiści
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Płyty gramofonowe
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Gatunek
Nuty
(9)
Podręcznik
(9)
Druki muzyczne
(7)
Podręcznik dla szkół muzycznych
(5)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(3)
Opracowanie
(2)
Podręczniki dla szkół muzycznych
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film fabularny
(1)
Komediodramat
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Ćwiczenia i zadania.2
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
31 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Rozumiemy się bez słów [Film] / reżyseria Eric Lartigau ; scenariusz Victoria Bedos, Stanislas Carré de Malberg, Thomas Bidegain, Eric Lartigau. - Warszawa : Monolith Video, [2015]. - 1 dysk optyczny (DVD) (101 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + Dodatek drukowany: 22 strony.
Oryginalny film wyprodukowano w 2014 r.
Tytuł oryginału: "Le famille bélier".
Zdjęcia Romain Winding ; muzyka: Evgueni Galperine, Sacha Galperine.
Obsada: Louane Emera, François Damiens, Karin Viard.
DVD-9.
Obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1.
Ścieżka dźw. w jęz. fr. Napisy i głos lektora w jęz. pol. Audiodeskrypcja w jęz. pol.
Cezar 2015 r. : Najbardziej obiecująca aktorka - Louane Emera.
Państwo Belier to urocza rodzina. Dobrzy sąsiedzi, kochający rodzice. Może czasem zbyt impulsywni, nadmiernie namiętni. I jeszcze jedno: są niesłyszący. Tylko ich córka, nastoletnia Paula urodziła się bez tej niepełnosprawności. Stała się więc ich naturalnym łącznikiem ze światem dźwięków, niezastąpionym przewodnikiem i pomocnikiem w codziennym życiu. Osiągnęła jednak już wiek, gdy dzieci zaczynają wyfruwać z gniazd, szukać swojego miejsca, miłości. Idąc za głosem serca, Paula zapisuje się do szkolnego chóru, w którym śpiewa już "ten" chłopak. Nauczyciel muzyki odkrywa w niej wielki talent wokalny i proponuje szkołę muzyczną w Paryżu. Jak powiedzieć o tym rodzicom? Jak opisać im radość, którą daje muzyka? Jak zostawić zwariowane życie rodzinne i ruszyć w nieznane? [Monolith Video, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-F/936/O (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Filmy 776 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Filmy-356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cel i sens nauczania przedmiotów ogólnomuzycznych w reformowanej szkole muzycznej I stopnia ; 2. Koncepcja nauczania przedmiotu rytmika z kształceniem słuchu: Założenia metodyczne i cele kształcenia, Odpowiedzialność za prawidłowy rozwój najmłodszych uczniów ; 3. Korelacja międzyprzedmiotowa w szkole muzycznej I stopnia: Formy współpracy nauczycieli przedmiotów ogólnomuzycznych z nauczycielami instrumentu, Korelacja międzyprzedmiotowa - przykłady praktyczne ; 4. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania rytmiki z kształceniem słuchu: Słuchanie muzyki i postrzeganie jej elementów, Postrzeganie i wyrażanie rytmu i metrum, Postrzeganie i wyrażanie struktur melodycznych i harmonicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379, spis piosenek s. 380-[381].
Rytm ; Melodia ; Współbrzmienie (wielogłosowość i harmonia) ; Dynamika, tempo, artykulacja, barwa ; Budowa utworu muzycznego ; O głosie ; Materiały uzupełniające wiadomości z zasad muzyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101041 (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 1716 (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2190 (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Tytułowy „słuch metafizyczny” to władza poznawcza. Jego posiadacz wcale nie musi być obdarzony słuchem muzycznym ani pamięcią muzyczną. Może się nawet uważać za muzycznego ignoranta, lecz mimo to dostrzegać, że muzyka darowuje słuchaczowi krótki przebłysk zrozumienia sensu życia. W muzyce kryje się matematyka, mistyka, tęsknota za odnalezieniem przedustawnego porządku świata, ale i szaleństwo. Eseje Anny Chęćki prowadzą przez gąszcz muzycznych dreszczy, stawiając drogowskazy, które pomagają uporządkować własne emocje dzięki trwaniu w bezsłownej myśli muzycznej, a jednocześnie dowodzą, że niewyrażalne doświadczenie estetyczne można oblec w ściśle przylegającą do niego tkankę słów. [Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. WM-Ksieg 3463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący zawiera: "List do uczennic i do uczniów..." oraz "Słowo do rodziców i opiekunów dzieci...".
Bibliografia na stronach [401]-409. Indeks.
Drugie, rozszerzone wydanie książki "Nauczanie gry na fortepianie - powołanie, umiejętność, wiedza" autorstwa Anny Kierskiej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne, które uzupełnione są wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz dalszych etapach kształcenia. Drugie wydanie zostało poszerzone o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Jej istotnym wzbogaceniem są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, a drugi do ich rodziców. [alenuty.pl]
Wprowadzenie ; Część pierwsza. I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga. II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują. III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”. Część druga. IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych. V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych. VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki. VII. Wstępne poznanie instrumentu. VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia. IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej. X. Rytm i problemy z nim związane. XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką. XII. Korekta aparatu gry. XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk. XIV. Gamy i pasaże. XV. Zapis nutowy a gra a vista. XVI. Polifonia. XVII. Pamięć. XVIII. Pedalizacja. XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu. XX. O ćwiczeniu. XXI. Gra zespołowa. XXII. Parę uwag o lekcji. XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy”. XXIV. Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3774 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. Znajdziesz w niej zagadnienia związane z kształceniem słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień charakteryzują tę publikację. Duża ilość ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Prezentowana książka to połączenie podręcznika z zeszytem ćwiczeń, co znacznie podnosi komfort pracy. Publikacja ma formę otwartą. Kolejność tematów ustala nauczyciel i dostosowuje tempo pracy do potrzeb uczniów. Treści z poszczególnych działów przenikają się i dopełniają, a ilość możliwych scenariuszy lekcyjnych jest nieograniczona. Materiału nie należy przerabiać liniowo (tj. strona po stronie); tylko niektóre zagadnienia (szczególnie te zamieszczone w obrębie jednego działu lub tematu) wymagają realizowania ich w proponowanym, uporządkowanym zgodnie z gradacją trudności układzie. Dla nauczycieli o mniejszym doświadczeniu pedagogicznym Lidia Florek-Stokłosa, konsultantka merytoryczna projektu, przygotowała Ścieżkę dydaktyczną (str. 139). Teoria i praktyka idą w parze od pierwszych lekcji. Tematy prezentowane są w ścisłym powiązaniu z literaturą muzyczną, a poszczególne elementy harmonijnie łączą się ze sobą. Nie brak też okazji, by każdy z poznawanych elementów uczeń mógł na wiele sposobów wykorzystać. Służą temu m.in.: przykłady znanych utworów muzyki klasycznej, które dzieci analizują, śpiewają i których mogą posłuchać, a także odwołania do repertuaru granego na instrumencie głównym czy zadania twórcze. Przyjazna formuła tego podręcznika połączonego z zeszytem ćwiczeń korzystnie wpływa na przebieg procesu dydaktycznego, a różnorodność materiału podnosi atrakcyjność zajęć. Łagodna gradacja trudności i duża ilość ćwiczeń umożliwiają opanowanie wiedzy nie tylko najzdolniejszym uczniom, ale i mniej utalentowanym. Przejrzysta szata graficzna ma nie tylko walory estetyczne. Poszczególne rozdziały książki utrzymane są w odrębnej kolorystyce, najważniejsze wiadomości wyeksponowane są w ramkach, za pomocą barwnych apli i zróżnicowanych czcionek, co pomaga uwypuklić wybrane treści, ułatwia orientację w książce i szybkie odnajdowanie definicji oraz ćwiczeń. [alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3750 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Muzyczna pracownia to dwuczęściowa seria nowoczesnych podręczników z ćwiczeniami przeznaczonych do nauki kształcenia słuchu w dziale młodzieżowym. Publikacje sprawdzą się również jako materiał dydaktyczny dla uczniów wokalistyki, rozpoczynających edukację w drugim stopniu bez przygotowania muzycznego, a także w nauczaniu prywatnym dzieci starszych. Podręczniki mają formę otwartą: plan pracy ustala nauczyciel, dostosowując kolejność wprowadzania tematów i tempo pracy do potrzeb uczniów (na końcu każdej książki znajduje się Ścieżka dydaktyczna – propozycja planu zajęć, przygotowana z myślą o mniej doświadczonych pedagogach przez Lidię Florek-Stokłosę, konsultanta merytorycznego podręcznika). Materiał w obu podręcznikach podzielony jest na cztery działy: I. Podstawy zasad muzyki, II. Rytm i metrum, III. Melodia – Gama i triada, IV. Melodia – Interwały i akordy. Każdy temat omówiony jest w części teoretycznej, na którą składają się definicje (zwykle pod główną definicją podana jest ponadto lista zalecanych ćwiczeń do śpiewania z Nowego solfeżu), ćwiczenia pisemne (zadania polegające na uzupełnieniu czy korekcie zapisu nutowego, zadania kaligraficzne, materiały do analizy zaczerpnięte z kanonu literatury muzycznej, zadania z wykorzystaniem ćwiczeń z Nowego solfeżu, rebusy i krzyżówki sprawdzające wiedzę) i etiudy solfeżowe. Drugim elementem są ćwiczenia słuchowe, które uczą jak słuchać, by usłyszeć. Zamiast pustych pięciolinii na dyktanda autorka proponuje zadania o zróżnicowanym poziome samodzielności ucznia – od kompletnych przykładów do wyboru (np. wskazanie właściwej wersji lub korekta zapisu) po zadania polegające na uzupełnieniu brakujących fragmentów z wykorzystaniem podanych wskazówek. Nie brak też typowych ćwiczeń na budowanie i rozpoznawanie interwałów czy trójdźwięków. Zarówno w ćwiczeniach pisemnych, jak i słuchowych, przygotowujących na notacji dyktand muzycznych (w tym pamięciowych), zadbano o wygodę i wprowadzono liczne ułatwienia: podpowiedzi, dzięki którym uczeń niejednokrotnie uniknie popełnienia błędu lub samodzielnie będzie mógł go skorygować. Przyjazna formuła publikacji i różnorodność materiału zapewniają pomyślny przebieg całego procesu dydaktycznego. Łagodna gradacja trudności i duża ilość ćwiczeń umożliwiają opanowanie wiedzy nie tylko najzdolniejszym uczniom, ale i mniej utalentowanym. Z podręcznikami Muzyczna pracownia uczymy, nie testujemy! Z każdej części podręcznika można korzystać przez 2, a nawet 3 semestry nauki, by w klasie ostatniej móc bez ograniczeń utrwalać zdobytą wiedzę, bądź pracować nad tematami nadobowiązkowymi. Zakres tematyczny jest zgodny z obowiązującą w szkolnictwie artystycznym podstawą programową. [alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in Łańcuta.
PROBLEMATYKA KODALYOWSKA. System Zoltána Kodály'a w polskim piśmiennictwie teoretycznym ; Spór o drogę w nauczaniu muzyki albo jak zintegrować środowisko solfeżystów ; Kodály w akademii ; Z doświadczeń kształcenia słuchu studentów wydziału wokalno-aktorskiego z wykorzystaniem metody relatywnej według założeń kodalyowskich ; Efektywność kształcenia słuchu wokalistów przy zastosowaniu metody relatywnej ; Dyktando muzyczne w solfeżu kodalyowskim ; Metoda relatywna a słyszenie harmoniczne ; Przydatność melodii wzorcowych w nauczaniu skal muzycznych ; Rodzina kodalyowska w Łańcucie (15-28 sierpnia 1990). PROBLEMATYKA GORDONOWSKA. Stosowanie i niestosowanie audiacji przy czytaniu nut a vista solmizacją relatywną ; Nauczanie kształcenia słuchu w szkole muzycznej stopnia podstawowego bez rozwijania zdolności i umiejętności audiacyjnych ; System oceniania: ocena normatywna czy idiograficzna? DZIEŁO MUZYCZNE NA PRZEDMIOCIE KSZTAŁCENIA SŁUCHU. Czy kształcenie słuchu jest przedmiotem muzycznym? Zastosowanie skal modalnych w nauczaniu kształceniua słuchu w szkole muzycznej I stopnia ; Pieśni dla dzieci Witolda Lutosławskiego ; Piosenki dla dzieci Witolda Lutosłąwskiego jako materiał ćwiczeń na lekcjach kształcenia słuchu w szkole muzycznej I stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3428 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej