Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Dykcik Władysław Kazimierz
(4)
Sowa Józef (1939- )
(3)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Badora Sylwia
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Sowa Józef
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Wojciechowski Franciszek (1948- )
(1)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Pedagogika specjalna
(28)
Pedagogika
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Wychowanie
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Edukacja zdrowotna
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Pedagogika rodziny
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Twórczość
(3)
Kształcenie
(2)
Nauczanie
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Oświata
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Surdopedagogika
(2)
Choroby psychiczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Głusi
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Nerwice wojenne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(19)
Podręcznik akademicki
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki : a) podstawowe pojęcia; b) pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; c) historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; d) współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; e) stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikające z jej społecznego zaangażowania 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji : a) zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; b) formy postępowania terapeutyczno- wychowawczego; c) pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki : a) podstawowe pojęcia; b) pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; c) historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; d) współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; e) stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikające z jej społecznego zaangażowania 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji : a) zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; b) formy postępowania terapeutyczno- wychowawczego; c) pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : wybrane problemy / Józef Sowa. - Wyd. 3 zm. i rozsz.. - Rzeszów : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1990. - 217 s. : rys ; 24 cm.
Bibliogr. s. [187]-196.
Wybrane zagadnienia z podstaw pedagogiki specjalnej ; Pedagogika specjalna i jej składniki formalne ; Szkolnictwo specjalne ; Diagnoza i poradnictwo: Selekcja w procesie rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo, Poradnictwo wychowawczo-zawodowe, Współpraca szkoły specjalnej z rodzicami, Rola organizacji społecznych w rewalidacji dzieci niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna szczegółowa: Oligofrenopedagogika, Tyflopedagogika, Surdopedagogika, Pedagogika terapeutyczna, Pedagogika resocjalizacyjna, Inne utrudnienia rozwojowe ; Wprowadzenie do przedmiotu pedagogika specjalna ; Tezy do samodzielnego studiowania wybranej problematyki pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bibliogr. s. [651]-696. Indeksy.
CZ. I. WOKÓŁ ZNANYCH KATEGORII I ROZWAŻAŃ W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: R. 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy ; Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia "niepełnosprawność" ; R. 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: Niepełnosprawność wzroku ;Uszkodzenia słuchu ; Niepełnosprawność intelektualna ; Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu ; Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży ; CZ. II. WSPÓŁCZESNE ZAGADNIENIA PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: R. 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej ; R. 4. Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność ; ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych ; Uczeń zdolny - uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi ; Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem ; R. 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością - zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej ; R. 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością ; Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia ; Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89076 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[239].
1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej ; 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki ; 3. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy tyflopedagogiki ; 4. Pedagogika specjalna szczególowa: podstawy surdopedagogiki ; 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej ; 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy)
Bibliogr. s. [271]-284.
I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ. PROBLEMY TERMINOLOGICZNE, LEGISLACYJNE, KLASYFIKACYJNE I DEMOGRAFICZNO-EPIDEMIOLOGICZNE W WYMIARZE KRAJOWYM I EUROPEJSKIM: Niepelnosprawność w wymiarze krajowym i europejskim. Kontekst społeczno-kulturowy: Kontekst społeczno-kulturowy, Definicje niepełnosprawności, Ewolucja pojmowania niepełnosprawności, Podmiotowość osób niepełnosprawnych, Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności ; Ochrona praw osób z niepełnosprawnościami w Polsce w świetle standardów międzynarodowych ; Niepełnosprawność - orzekanie niepełnosprawności. Krajowe rozwiązania legislacyjne: Dane demograficzne i epidemiologiczne, System orzecznictwa dotyczący niepełnosprawności, Przyczyny niepelnosprawności, Starzenie się społeczeństw, Zadania kontrolne. II. KOMPLEKSOWA REHABILITACJA I JEJ RODZAJE: Rehabilitacja osób niepełnosprawnych. Podstawy prawne: Definicje rehabilitacji, Rodzaje rehabilitacji ; Rehabilitacja lecznicza (medyczna): Historia rehabilitacji, Początki i rozwój rehabilitacji w Polsce, Medycyna a rehabilitacja, Polska koncepcja rehabilitacji, Rehabilitacja medyczna, Cechy specjalności, Rola i zadania zespołu rehabilitacyjnego, Rola fizjoterapii w rehabilitacji leczniczej (medycznej), Wybrane metody fizjoterapeutyczne (współczesnej fizjoterapii), Wybrane metody redukcjjiposturalnej ; Wybrane metody terapii manualnej i terapii przeciwbólowej, Rehabilitacja medyczna w różnych działach medycyny ; Leczenie uzdrowiskowe: Wprowadzenie w zagadnienia lecznictwa uzdrowiskowego, Organizacja lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce ; Rehabilitacja psychologiczna. Wsparcie psychologiczne: Człowiek a choroba, Rehabilitacja psychiczna jako integralny element kompleksowego postępowania usprawniającego, Psychologiczne problemy osób niepełnosprawnych ruchowo, Oddziaływania psychologiczne w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Rola informacji jako formy terapii ; Rehabilitacja zawodowa: Kształcenie zawodowe osób niepełnosprawnych, Instrumenty wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy ; Rehabilitacja społeczna. Warsztaty terapi zajęciowej: Polityka rehabilitacji zawodowej i społecznej. Działalność Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepłnosprawnych (PERON), Pozostałe instrumenty polityki państwa, Rehabilitacja społeczna, Instytucje i ich rola w rehabilitacji społecznej, Współpraca administracji rządowej i samorządowej z organizacjami pozarządowymi, Działalność administracji pozarządowych w zakresie rehabilitacji, Warsztaty terapii zajęciowej ; Rehabilitacja geriatryczna: Wiek trzeci. Rehabilitacja adaptacyjna - geriatria, Rehabilitacja geriatryczna, Rehabilitacja lecznicza w rehabilitacji geriatrycznej, Zaopatrzenie ortopedyczne i sprzęt pomocniczy, Inne rodzaje rehabilitacji w geriatrii. III. WIEK ROZWOJOWY A REHABILITACJA: Wiek rozwojowy w kontekście rehabilitacji: Niepełnosprawność dzieci i młodzieży w wieku rozwojowym, Metody kontroli rozwoju dziecka ; Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych, Społeczne funkcjonowanie rodziny, Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych ; Rola pedagoga w procesie kompleksowego usprawniania (rehabilitacji): Koncepcja neurorozwojowej metody NDT Bobathów, Neurokinezjologiczna metoda według Vojty, Wybrane metody neurorehabilitacji dzieci przydatne w pracy pedagoga, Rehabilitacja schorzeń wieku rozwojowego, Rehabilitacja uszkodzeń urazowych. Wybrane metody reedukacji posturalnej ; System nauczania kierowanego w rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego: Dlaczego system nauczania kierowanego?, Podstawowe cele i założenia systemu nauczania kierowanego, Zasady nauczania kierowanego, Potrzeby w zakresie rozwoju osobowości. Czynniki kształtujące osobowość, Założenia i uzasadnienie neurofizjologiczne i neuropsychologiczne, Rehabilitacja czy nauka funkcji? IV. PROBLEMY INTEGRACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Organizacja Narodów Zjednoczonych i Unia Europejska wobec integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Plan działań Rady Europy: Organizacja Narodów Zjednoczonych w kwestii integracji społecznej osób niepełnosprawnych, Niektóre artykuły Konwencji w świetle prawa polskiego, Unia Europejska wobec integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Plan działań Rady Europy ; Polska wobec integracji społecznej. Podstawy wsparcia osób niepełnosprawnych: Istota i koncepcja integracji społecznej, Proces integracji społecznej, Wybrane wspekty integracji społecznej osób dotkniętych niepełnosprawnością, Podstawy wsparcia osób niepełnosprawnych ; Wybrane wspekty integracji społecznej. Savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych: Wybrane aspekty integracji społecznej ; Savoir-vivre wobec osób niepelnosprawnych ; Niepełnosprawność w spoleczności akademickiej: Dostępność polskich uczelni dla osób niepełnosprawnych, Pokonywanie barier, Uczelnie przyjazne studentom niepełnosprawnym, Jakie powinny być atuty uczelni?, Pełnomocnik ds. studentów niepełnosprawnych, Działania na rzecz studentów niepełnosprawnych - współpraca z PERON.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Bibliogr. s.499-523. - Indeksy
1. Ortopedagogika - system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo - ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagogicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. wstępu pod tekstem, nazwy aut. na s. 587.
Bibliogr. s. 589-595, bibliogr. przy pracach.
I. FORMY OPIEKI I POMOCY RODZINIE: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny: Żłobek ; Przedszkole ; Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze ; Internat i bursa ; Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza ; Centrum informacji zawodowej. 2. Instytucje wsparcia: Powiatowe centrum pomocy rodzinie ; Ośrodek pomocy społecznej ; Poradnie rodzinne ; Poradnie psychologiczno-pedagogiczne. 3. Instytucje interwencji kryzysowej: Ośrodek interwencji kryzysowej ; Dom dla matki i dziecka ; System wsparcia osób bezdomnych. II. FORMY OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ: 1. Placówki wsparcia dziennego: Świetlica środowiskowa ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Ognisko wychowawcze ; Warsztaty terapii zajęciowej ; 2. Rodzinne formy opieki: Rodzina adopcyjna ; Rodzina zastępcza ; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego: Pogotowie opiekuńcze ; Policyjna izba dziecka ; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego: Rodzinny dom dziecka ; Wioska dziecięca ; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego: Dom dziecka ; Placówka wielofunkcyjna ; Ochotnicze hufce pracy ; 4. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym: Ośrodki szkolno-wychowawcze ; Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych ; Szkoła przyszpitalna ; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy ; Schronisko dla nieletnich ; Zakład poprawczy ; Rodzinny kurator sądowy ; Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych. III. FORMY OPIEKI NAD LUDŹMI STARYMI I NIEPEŁNOSPRAWNYMI: 1. Formy kreacyjne: Uniwersytet trzeciego wieku ; Biblioteka terapeutyczna ; 2. Formy wsparcia i opieki: Ośrodki wsparcia dziennego ; Dom pomocy społecznej ; Hospicjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy, poprawna: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem., wł.
14. Pedagogika społeczna / Franz Hamburger; 15. Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio; 16. Pedagogika pracy / Stefan M. Kwiatkowski; 17. Pedagogika opiekuńcza / Zdzisław Dąbrowski; 18. Pedagogika resocjalizacyjna / Wiesław Ambrozik; 19. Pedagogika mediów / Wielisława Osmańska - Furmanek, Marek Furmanek; 20. Pedagogika specjalna / Jacek Błeszyński; 21. Pedagogika zdrowia / Tadeusz Szewczyk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy
1. Pedagogika społeczna; 2. Edukacja dorosłych; 3. Pedagogika pracy; 4. Pedagogika opiekuńcza; 5. Pedagogika resocjalizacyjna; 6. Pedagogika mediów; 7. Pedagogika specjalna; 8. Pedagogika zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [360]-378 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z niem., wł.
14. Pedagogika społeczna / Franz Hamburger ; 15. Edukacja dorosłych / Duccio Demetrio ; 16. Pedagogika pracy / Stefan M. Kwiatkowski ; 17. Pedagogika opiekuńcza / Zdzisław Dąbrowski ; 18. Pedagogika resocjalizacyjna / Wiesław Ambrozik ; 19. Pedagogika mediów / Wielisława Osmańska-Furmanek, Marek Furmanek ; 20. Pedagogika specjalna / Jacek Błeszyński ; 21. Pedagogika zdrowia / Tadeusz Szewczyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski ; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski ; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski ; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański ; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik ; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela ; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski ; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik ; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski ; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski ; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont ; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska ; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta ; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet ; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki ; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki ; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 284-[292].
Wstęp ; I ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO JAKO PROBLEM SPOŁECZNY I BADAWCZY: 1. Społeczne i ekologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka w środowisku wiejskim ; 2. Właściwości osobowościowe i potrzeby rozwojowe ; II METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Cel, przedmiot i zakres badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze ; 4. Organizacja i przebieg badań ; 5. Charakterystyka badanej próby ; III PSYCHOFIZYCZNE DETERMINANTY ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO: 1. Sytuacja dziecka wyznaczona przez rodzaj i stopień niepełnosprawności ; 2. Poziom funkcjonowania intelektualnego ; 3. Rozwój emocjonalno-społeczny ; 4. Percepcja obrazu własnej sytuacji ; 5. Wnioski i interpretacje ; IV WARUNKI ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA W ŚRODOWISKU DOMOWYM I OTOCZENIU SĄSIEDZKIM: 1. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne w rodzinach dzieci o odmiennych rodzajach upośledzeń: Struktura demograficzna ; Stan zdrowia członków rodziny ; Wykształcenie rodziców ; Sytuacja materialna na tle porównawczym ; Atmosfera wychowawcza ; Życie kulturalne ; Czas wolny rodziców ; Organizacja życia rodzinnego ; Wartości, postawy i aspiracje ; 2. Zaspokajanie potrzeb bytowych i zdrowotnych dziecka: Opieka formalna ; Opieka materialna ; Opieka nad zdrowiem i rozwojem ; Pomoc w nauce szkolnej oraz stosunek rodziców do dalszego kształcenia ; Organizacja czasu wolnego ; 3. Proces socjalizacji i wychowania w rodzinie: Etyczne wartości rodzin ; Autorytet rodziców ; Rodzice wobec faktu niepełnosprawności dziecka ; Postawy rodzicielskie ; Stosunki wewnątrzrodzinne spostrzegane przez dziecko ; 4. Dziecko niepełnosprawne wśród rówieśników, kolegów i otoczenia sąsiedzkiego ; 5. Wnioski i interpretacje ; V KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO W SZKOLE WIEJSKIEJ. UWARUNKOWANIA P0EDAGOGICZNE: 1. Sytuacja lokalowa i materialna szkół ; 2. Struktura zatrudnienia i wykształcenia nauczycieli ; 3. Doskonalenie nauczycieli w pracy rewalidacyjnej ; 4. Działalność rewalidacyjna szkoły ; 5. Dziecko niepełnosprawne na tle klasy i szkoły ; 6. Szkoła a miejsce zamieszkania dziecka ; 7. Wnioski i interpretacje ; VI UWARUNKOWANIA ŚRODOWISK: MIEJSCOWEGO I OKOLICZNEGO: 1. Miejsce zamieszkania - wielkość i charakter danej miejscowości ; 2. Typ zabudowy ; 3. Stan higieny w środowisku zamieszkania ; 4. Zróżnicowanie zawodowe mieszkańców i ich wykształcenie ; 5. Funkcjonowanie oświaty i szkolnictwa ; 6. Działalność stowarzyszeń społecznych i kulturalnych ; 7. Opieka lekarska na wsi ; 8. Wnioski i interpretacje ; VII UDZIAŁ INSTYTUCJI I SŁUŻB SOCJALNYCH W ZASPOKAJANIU POTRZEB SPOŁECZNYCH DZIECKA ; VIII FUNKCJONOWANIE DZIECKA W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM: 1. Przystosowanie społeczne. Charakter i stopień zaburzeń w społeczno-emocjonalnym rozwoju: Motywacja do nauki szkolnej ; Uspołecznienie ; Zachowanie się antyspołecznie ; Przyhamowanie ; 2. Dziecko niepełnosprawne w rolach społecznych: Rola ucznia ; Rola towarzyska ; Rola rodzinna ; Rola związana z wiekiem ; 3. Wnioski i interpretacje ; IX ROZWÓJ SPOŁECZNY DZIECKA. INTERPRETACJA ANALITYCZNA: 1. Wskaźniki podmiotowe ; 2. Wskaźniki ekologiczne ; 3. Dyskusja nad wynikami badań. Próba syntezy ; X KIERUNKI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH I REWALIDACYJNYCH WOBEC DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKU WIEJSKIM: 1. Zadania rodziców w świetle potrzeb opiekuńczo-wychowawczych dziecka niepełnosprawnego ; 2. Zadania pedagoga-psychologa wobec złożonych problemów diagnozy i terapii ; 3. Społeczność lokalna a organizacja opieki nad dzieckiem ; 4. Integracja uczniów niepełnosprawnych w szkołach powszechnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101636 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 3)
Bibliogr. s. 402-404. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej