Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(184)
Forma i typ
Książki
(181)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(174)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(12)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(19)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(130)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(9)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Janus-Sitarz Anna
(7)
Myszka Agnieszka
(5)
Dynak Władysław (1946- )
(4)
Kida Jan (1931- )
(3)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(3)
Kopeć Urszula
(3)
Kucharska-Babula Agata
(3)
Kurczab Henryk (1930-2022)
(3)
Mihułka Krystyna
(3)
Nagajowa Maria
(3)
Ożóg Kazimierz (1952- )
(3)
Pisarski Roman (1912-1969)
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Bortnowski Stanisław (1935- )
(2)
Budzyk Kazimierz (1911-1964)
(2)
Dobosz Zbigniew
(2)
Grodecka Aneta
(2)
Hejda Danuta
(2)
Inglot Mieczysław (1931- )
(2)
Karkut Dorota (1968- )
(2)
Kasprzak Barbara
(2)
Kucharski Władysław Stanisław (1934- )
(2)
Kulpa Jan
(2)
Kułakowska Małgorzata
(2)
Kwiecień Marianna Irena
(2)
Labuda Aleksander Wit (1944- )
(2)
Litwiniec Barbara
(2)
Micińska-Łyżniak Irena
(2)
Miodunka Władysław (1945- )
(2)
Oronowicz-Kida Ewa
(2)
Pasterska Jolanta
(2)
Sibiga Zygmunt (1944- )
(2)
Stempek Iwona
(2)
Słowiński Lech
(2)
Taras Bożena
(2)
Tokarski Jan (1909-1982)
(2)
Uryga Zenon
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Wiśniewska Anna (1953- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(2)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(1)
Bagiński Paweł
(1)
Baranowska Maria
(1)
Benni Tytus (1877-1935)
(1)
Białobrzeska Joanna
(1)
Biedrońska Kamila
(1)
Bielak Franciszek (1892-1973)
(1)
Blicharska Felicja
(1)
Bobryk Adam
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Bryzek Renata
(1)
Brückner Aleksander (1856-1939)
(1)
Buczek Katarzyna (nauki filologiczne)
(1)
Bąk Marzena
(1)
Bąk Paweł (filolog)
(1)
Centkiewicz Czesław Jacek (1904-1996)
(1)
Chmielowski Piotr (1848-1904)
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacka-Gärtner Joanna
(1)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(1)
Cieniek Elżbieta
(1)
Cydzik Zofia
(1)
Czapiga Artur
(1)
Czarnecka Alojza
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czermińska Małgorzata (1940- )
(1)
Dietrich Janina
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymara Bronisława ( -2013)
(1)
Dziak Aleksandra
(1)
Dziedzic Anna
(1)
Dziedzic. A
(1)
Dzikowska-Najder Janina (1943- )
(1)
Fliciński Piotr
(1)
Fredro Aleksander (1793-1876). Zemsta (fragmenty)
(1)
Frycie Stanisław (1933-2013)
(1)
Frąckowiak Wiktor (1932-1987)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gellner Dorota (1961- )
(1)
Goliński Zbigniew (1925-2008)
(1)
Grzeszczuk Stanisław (1934-1999)
(1)
Gudro Maria
(1)
Guzik Barbara
(1)
Guzowska Beata
(1)
Harczuk Zenon
(1)
Henzel Janusz (1935- )
(1)
Jagoda Zenon (1931-1981)
(1)
Jakubowska-Ożóg Alicja
(1)
Jarosiński Zbigniew (1946-2000)
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Jaworski Michał (1921- )
(1)
Jedliński Ryszard
(1)
Jędrychowska Maria (1942- )
(1)
Kaczmarek Leon (1911-1996)
(1)
Kaniewska Maria (polonistka)
(1)
Kida Jan
(1)
Knothe Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(28)
1980 - 1989
(17)
1970 - 1979
(31)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(5)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(5)
1910 - 1919
(3)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(178)
Język
polski
(172)
niemiecki
(2)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
6-8 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Język polski
(153)
Literatura
(24)
Literatura polska
(19)
Nauczanie
(17)
Mowa
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Metody nauczania
(10)
Czytanie
(9)
Szkolnictwo
(9)
Języki
(8)
Filologia polska
(7)
Młodzież
(7)
Nauczanie języków obcych
(7)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Studenci
(7)
Dziecko
(6)
Lektura szkolna
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Wychowanie estetyczne
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Język rosyjski
(5)
Muzyka
(5)
Pedagogika
(5)
Edukacja medialna
(4)
Internet
(4)
Język
(4)
Język niemiecki
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Matematyka
(4)
Matura
(4)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Czytelnictwo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Historia
(3)
Język angielski
(3)
Język polski jako obcy
(3)
Kurczab, Henryk (1930- )
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Logopedia
(3)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(3)
Miłość
(3)
Podręczniki szkolne
(3)
Poezja
(3)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(3)
Szkolnictwo polonijne
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Budżety rodzinne
(2)
Chwin, Stefan (1949- )
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziennikarze
(2)
Emisja głosu
(2)
Film
(2)
Film animowany
(2)
Galicja
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Gramatyka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(2)
Innowacje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Multimedia
(2)
Myśliwski, Wiesław (1932- )
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Norma językowa
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
Pisanie
(2)
Poetyka
(2)
Poezja polska
(2)
Polacy za granicą
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polska
(2)
Pomorze Gdańskie
(2)
Postawy
(2)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Bieguni
(1)
Bo to jest wieszcza najjaśniejsza chwała
(1)
Czary-mary
(1)
Dolina Issy
(1)
Dolina światła
(1)
Dwór
(1)
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Fałszerze
(1)
Hanemann
(1)
Imię róży
(1)
Jej portret
(1)
Kamień na kamieniu
(1)
Kinderszen
(1)
Królowa Niebios
(1)
Księga Henrykowska
(1)
Księga henrykowska
(1)
Kurier Wileński (czasop. ; 1990- )
(1)
Kłamczucha
(1)
Madame
(1)
Matka Boska Ostrobramska (obraz)
(1)
Miłość w czasach zarazy
(1)
Moja pieszczotka
(1)
Na moje 88 urodziny
(1)
Niedomówienie
(1)
Nieskończoność
(1)
Nowiny (czasop.)
(1)
O krasnoludkach i o sierotce Marysi
(1)
Opowieści galicyjskie
(1)
Ostatnie historie
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Poezje
(1)
Ptaki
(1)
Rzeźnia numer pięć
(1)
Senność
(1)
Sklepy cynamonowe
(1)
Sonety krymskie
(1)
Super Nowości (czasop.)
(1)
Szewcy
(1)
Ten obcy
(1)
Traktat o łuskaniu fasoli
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Wszystko dla pań
(1)
Zmierzch
(1)
Temat: czas
2001-0
(11)
1989-
(10)
1801-
(7)
1901-
(7)
1901-2000
(7)
1801-1900
(6)
2001-
(6)
1501-1600
(2)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1918-
(2)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Galicja
(2)
Biała Góra (woj. pomorskie)
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Daugavpils (Łotwa)
(1)
Jasło (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Mazury
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Ukraina
(1)
Warmia
(1)
Wołczyn (Białoruś)
(1)
Gatunek
Literatura polska
(13)
Materiały konferencyjne
(8)
Literatura
(7)
Poezja polska
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Podręczniki
(3)
Podręczniki do nauczania początkowego
(3)
Powieść polska
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Książki dla małych dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Antologia
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
Elementarze polskie
(1)
Esej
(1)
Ilustracje
(1)
Język polski
(1)
Komedia polska
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Monografia
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręcznki
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Przysłowia
(1)
Punk rock
(1)
Reportaż polski
(1)
Rock
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Szkolenie
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki polsko-rosyjskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(8)
Literaturoznawstwo
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
184 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Leksem "miłość'. Rozważania semantyczne i kulturowe / Kazimierz Ożóg. I. EMOCJE WE WSPÓŁCZESNYCH TEKSTACH KULTUROWYCH: 1. EMOCJE POZYTYWNE: "I była miłość w gettcieů" O definiowaniu emocji w prozie Marka Edelmana / Małgorzata Budzik ; Językowy obraz miłości w powieści: "Ostatni rok" Piotra Duraka / Monika Małopolska ; Konceptualizacja miłości w metaforach wizualnych - na materiale piosenek wykonywanych przez Michała Bajora ("Witraże" i "Nie trzeba mówić nic") / Monika Gryboś. 2. EMOCJE NEGATYWNE: Funkcje agresji werbalnej w tekstach piosenek rockowych / Piotr Ilasz ; wartościowanie negatywne w polskiej piosence punkrockowej / Marzena Matyka ; Piosenka w służbie propagandy. Językowe mechanizmy wzbudzania emocji, tworzenia więzi i aktywizacji ludzi młodych / Sławomir Ożóg. II. EMOCJE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ I POLITYCZNEJ: Życie po traumie. Sposoby wyrażania uczuć we wspomnieniach dzieci wołyńskich (na przykładzie wybranych tekstów historii mówionej) / Anna Niderla ; Rola emocji w populizmie (na przykładzie języka polskiej polityki po roku 1989) / Jadwiga Burda ; Polityczna emocjonalność na podstawie kampanii wyborczej 2006 roku / Małgorzata Kołacz ; Emocjonalne użycie składni w wypowiedziach polityków / Justyna Bogusz. III. EMOCJE W SFERZE MEDIALNEJ (PRASA, INTERNET): Sposoby wyrażania emocji w nagłówkach prasowych w "Fakcie" i "Gazecie Wyborczej" / Dorota Hukała ; Od zachwytu po pogardę. Językowa kreacja świata i człowieka w młodzieżowych gazetkach szkolnych / Agata Kurlej ; Leksykalne wyznaczniki ekspresji językowej na przykładzie blogu Janusza Palikota "Poletko Pana P." / Magdalena Dupel ; Językowe sposoby werbalizacji stanów emocjonalnych w blogu Szymona Hołowni / Magdalena Szczepankiewicz ; Rola operatorów metatekstowych w kreowaniu wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie w tekstach komunikacji elektronicznej / Barbara Misztal. IV. EMOCJE W KOMUNIKACJI OBCOJĘZYKOWEJ: "Gniew wymalowany na twarzy", czyli o językowych sposobach wyrażania emocji GNIEWU we współczesnym języku rosyjskim / Justyna Nasiek ; Emocje i ich wpływ na efektywność odbioru tekstu obcojęzycznego w procesie nauczania / Krystyna Kuca ; Metody aktywizujące jako czynnik pobudzający pozytywną motywację do nauki / Agnieszka Jakima.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [187]-196.
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły. W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z doświadczeń nauczyciela polonisty. Od praktyki do teorii nauczania integrującego ; "Metodyka błądzenia" między integracją a interdyscyplinarnością ; Polonista - mistrz i celebryta w kulturze masowej ; Jak w zmienionych warunkach cywilizacyjnych rozumieć pojęcie integracji na lekcjach języka polskiego? ; Integracja literatury i muzyki na lekcjach języka polskiego w dobie reformy II etapu kształcenia ; Problemy integracji społeczeństwa w podręcznikach dla szkoły podstawowej ; Współczesne aspekty integracji kształcenia literackiego i kulturowego w gimnazjum ; Sztuka na lekcjach języka polskiego w gimnazjum (zarys problematyki) ; Czytanie jako integracja czy dezintegracja? Refleksje inspirowane udziałem studentów w praktykach metodycznych ; Integracja czy specjalizacja - o przygotowaniu do zawodu nauczyciela studentów polonistyki i historii ; Czytanie obrazu w edukacji polonistycznej na przykładzie wybranych tekstów romantycznych ; Tworzenie obrazów miłości w piosenkach Jonasza Kofty na podstawie utworów: äJej portretö i äNiedomówienieö ; Poetyckie i ikoniczne znaki róży Zbigniewa Herberta Integracja w szkole i jej efekty. Kilka uwag o interpretacjach wiersza Czesława Miłosza äDwórö ; Josepha Conrada lekcja światła i lekcja ciemności ; Figura międzypokoleniowego lęku w procesie doświadczania Historii - o äFotoamatorzeö Dariusza Jabłońskiego i äMiejscach nieparzystychö Elżbiety Janickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100733/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. Galicji i m.in. związków H. Stroki z Bączalem Górnym k. Skołyszyna i Rzeszowem
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
I. INTEGRACJA KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO ZARYS PROBLEMATYKI: Z teorii i praktyki nauczania integrującego ; Wiązanie treści językowych z literacko kulturowymi. Przesłanki i dylematy. II. LITERATURA ľ JĘZYK ľ KULTURA: O wartościach takich jak miłość, przyjaźń w nowych i starych lekturach ľ A. MinČkowski Dolina światła oraz I. Jurgielewiczowa Ten obcy ; Wybrane zagadnienia w integracyjnym kształceniu sprawności językowej uczniów ; Integracja kształcenia językowego i kulturowego we współczesnej szkole. III. O SZTUCE W EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: Spotkania z malarstwem na lekcjach języka polskiego ; Architektura jako tekst kultury i kontekst dzieła literackiego ; Dzieło literackie a utwór muzyczny ľ wspólne cechy tworzywa kształtującego obie sztuki. IV. LITERATURA ľ FILOZOFIA: Problematyka filozoficzna w dydaktyce polonistycznej i literaturze (Nieskończoność Zbigniewa Bieńkowskiego) ; Literatura i filozofia na lekcjach języka polskiego (na przykładzie wybranych utworów Zbigniewa Herberta). V. LITERATURA ľ HISTORIA ľ TRADYCJA LITERACKA: O Romualdzie Traugutcie na lekcjach języka polskiego. Kilka propozycji ; Młodzi poeci äKontynentówö wobec tradycji Wielkiej Emigracji. VI. W PRZESTRZENI WARTOŚCI: Kształcenie świadomości aksjologicznej ; Apoteoza prymarnej aksjologii edukacyjnej ; Edukacja polonistyczna w ujęciu aksjologicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2020. - 202, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Nauka czytania jeszcze nigdy nie była tak prosta! „Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli i terapeutów. [Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6dz-81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Łatanie luki. Język angielski podbija Polskę ; Lingwicyzm. dlaczego wstydzimy się błędów w języku (obcym) ; Akcentyzm. Dlaczego oceniamy własny/cudzy akcent ; Lęk i perfekcjonizm. Dlaczego boimy się mówić w języku obcym ; W kontrze do językowego standardu ; Obcość. Jak budujemy swój językowy świat od nowa.
Dlaczego tak chętnie oceniamy to, jak inni mówią po angielsku? Skąd bierze się wstyd i strach przed mówieniem w języku obcym? Jaką rolę w tworzeniu naszej relacji z nowym językiem odgrywają system edukacji, nierealistyczne oczekiwania oraz inni ludzie? Czy perfekcjonizm pomaga czy przeszkadza w nauce języka obcego? W swojej drugiej książce – opowieści z pogranicza popularnonaukowego eseju i reportażu – Jagoda Ratajczak przygląda się temu, jak standardy poprawnościowe potrafią zmienić się w narzędzia, które służą segregacji i dyskryminacji. Pokazuje też, jak sami postrzegamy wszelkie odstępstwa od języka przyjętego jako normę. I czy takowa w ogóle istnieje? Autorka rozmawia z nauczycielkami, poliglotami, psycholożkami, wreszcie zwykłymi użytkownikami języka - w tym przedstawicielami pokolenia, które pamięta powszechne wprowadzenie języka angielskiego do szkół, z osobami z jąkaniem i migrantkami piszącymi nowy rozdział swojej językowej historii. Zagląda do dzieł słynnych fonetyków i lingwistek, cytuje badania, wertuje słowniki, nie zapomina jednak o codziennych doświadczeniach. Ostatecznie bowiem to praca w angielskiej kancelarii albo wyprawa po pomidory do polskiego rolnika mogą stać się prawdziwym językowym poligonem. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Filologiczno-Filozoficzny, ISSN 0137-642X ; t. 50)
Bibliogr. s. 213-[220].
Streszcz. ang.
Druga s. tyt. ang.
Globalizacja a wyzwania edukacyjne ; Reportaże Kapuścińskiego - kultura dialogu ; Kolonializm i jego skutki jako motyw przewodni w twórczości Kapuścińskiego ; Topos wędrówki w reportażach Kapuścińskiego ; Aksjologia i etyka reportażu ; Reportaż na lekcjach języka polskiego jako sztuka integracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93727 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe. Wydział I Nauk Społecznych i Humanistycznych ISSN 0433-230X ; nr 59)
Indeksy
Streszcz. niem., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-34826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z IV Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów-Filologów "Filologiczne konteksty współczesności: język, literatura, dydaktyka", kwiecień 2019 r., Rzeszów.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Cz. I. JĘZYK: Jacek Sodło, Język angielski w wojskowości - perspektywa nauczyciela ; Cz. II. LITERATURA: Tomasz Kasza, "Biografie otwarte" - istota terminu. Ma podstawie wybranych przykładów z prozy Aleksandra Jurewicza i Pawła Huellego ; Maria Rombel-Kuśmierska, Narracyjne perspektywy doświadczenia miasta. Fokalizacja jako narzędzie badania literackich obrazów struktury przestrzeni miejskiej ; Anna Toczyńska-Pęksa, Recepcja twórczości Piotra Wiaziemskiego w Rosji ; Cz. III. DYKAKTYKA: Ewa Targ, Portale społecznościowe jako źródło motywacji w przyswajaniu leksyki języków obcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110874 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej