Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(8)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(6)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Autor
Trzebiatowska Małgorzata
(11)
Brett Doris (1950- )
(8)
Nowicki Janusz
(5)
Borecka Irena
(4)
Brett Doris
(4)
Borecka Irena (1948-2008)
(3)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Szyszko Mieczysław (?-2010)
(2)
Tuleya Arleta
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Chrobak Małgorzata (literatura)
(1)
Czechowska Justyna
(1)
Dankiewicz Hanna
(1)
Dąbrowska Krystyna (bibliografia)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Fuhrmann-Wonkhaus Elke
(1)
Fuhrmann-Wönkhaus Elke
(1)
Gostyńska Maria Danuta
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Kazała Agnieszka
(1)
Kozaczuk Lucyna
(1)
Kozakiewicz Wanda
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Krzemińska Wanda (1914-1985)
(1)
Kubów Stefan
(1)
Kulik Maria
(1)
Lipińska Anna
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Motylewska Dorota (1950- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Pęska Ludmiła
(1)
Sabiłło Anna
(1)
Sadowska Anna
(1)
Smarsz Iwona
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Sochańska Bogusława
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szocki Józef
(1)
Todys Marta
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Umińska Dominika Julia
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
Wontorowska-Roter Sylwia
(1)
Zijnen Nikole
(1)
Łagowski Bronisław (1937- )
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(42)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Biblioterapia
(50)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(6)
Czytelnictwo
(5)
Czytelnictwo dzieci
(5)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(4)
Arteterapia
(3)
Bajkoterapia
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko chore
(3)
Leczenie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Młodzież
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Adopcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Baluch, Alicja (1944- )
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Bioetyka
(1)
Ból
(1)
Chełmońska-Szczepankowska, Michalina (1885-1953)
(1)
Choreoterapia
(1)
Dom dziecka
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko nieopełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Higiena szkolna
(1)
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Kamishibai
(1)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(1)
Komputery
(1)
Kołyszko, Wojciech (1956- )
(1)
Książka
(1)
Książki dla niewidomych
(1)
Lewis, C. S. (1898-1963)
(1)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Lęk
(1)
Metoda KLANZY
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mitologia
(1)
Mowa
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedostosowanie społęczne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Onichimowska, Anna (1952- )
(1)
Papuzińska, Joanna (1939-)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Radość
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzina patchworkowa
(1)
Rozwód
(1)
Saint-Exupéry, Antoine de (1900-1944)
(1)
Socjoterapia
(1)
Starość
(1)
Tabu
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twardowski, Jan (1915-2006)
(1)
Tyszka, Agnieszka
(1)
Uczucia
(1)
Wartość
(1)
Widłak, Wojciech
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zwierzęta egzotyczne
(1)
Życie
(1)
Temat: dzieło
Kosmita
(1)
Kołysanki
(1)
Królowa Śniegu
(1)
M jak dżeM
(1)
Mały Książę
(1)
Opowieści z Narni
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(12)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradniki
(4)
Literatura
(3)
Informatory
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Teksty
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Psychologia
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: czy rodzice wciąż nas kochają, gdy już nie są razem?.
Finansowanie: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
„- Rozwód to jeszcze nie koniec świata - powiedziała łagodnie. - Najważniejsze jest jednak to, że nawet gdy rodzice przestają się kochać wzajemnie, to nie przestają kochać swoich dzieci”. Czy rozwód to dobra sprawa? Zapewne przykra, zwłaszcza dla dzieci, których rodzice się rozstają. Ale czasem nie ma innego wyjścia. Jak sobie radzić z uczuciami, które nas wtedy dopadają? Czy ktoś, kto nie ma przy sobie dwojga rodziców jest gorszy? Jak powinni zachować się przyjaciele osoby z takim kłopotem? Na przykładzie mieszkańców afrykańskiej sawanny książka porusza trudne tematy jak: rozwód, tolerancja, akceptacja, inność, alimenty, adopcja i patchworkowa rodzina. Małe Lwiątko i jego rodzina przeżywają kryzys, a inne zwierzęta próbują zrozumieć zachodzące u nich zmiany. Czy im się uda? Przekonajcie się sami. W zamyśle autorki lektura ma pomóc Małym Czytelnikom przebrnąć przez trudne chwile lub pomóc zrozumieć sytuację kolegów. To kolejna bajka terapeutyczna autorki, w której empatia ma kluczowe znaczenie. Książka napisana na specjalne zamówienie Michała - dzielnego i mądrego chłopca, który zainspirował autorkę i był pierwszym recenzentem. [Wydawnictwo Literackie Białe Pióro, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radość i wyspa HopSiup / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wydanie 2. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. - 47, [9] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Pozwól prowadzić się radości : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Uczucia są czymś naturalnym. Gdy jesteśmy świadomi tego, co czujemy, i potrafimy to w odpowiedni sposób wyrażać, życie nabiera głębi, a relacje z innymi ludźmi - pełni. Jeśli jednak ignorujemy uczucia bądź się ich boimy, zaczynają się kłopoty. Nawet najbardziej rozwinięty intelekt nie zastąpi inteligencji emocjonalnej. Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat. Radość i wyspa Hop-Siup opowiada o tym, dlaczego radość jest w życiu koniecznie potrzebna i co nam grozi, gdy zaczynamy ją lekceważyć. Książka zawiera "Instrukcję obsługi radości", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 54)
Bibliogr. przy ref.
1. Książka "mówiona" w rehabilitacji osób tracących wzrok... / J.Łączny, E.Samonek 2. Książka i jej formy alternatywne dla osób z uszkodzonym narządem wzroku - od historii do współczesności / M.Fedorowicz 3. Dzieci niepełnosprawne w bibliotece publicznej od integracji do aktywizacji / B.Woźniczka-Paruzel 4. Rola książki w życiu dziecka przewlekłe chorego / L.Ippoldt 5. Komputer w edukacji czytelniczej i nauczaniu języków obcych z dysfunkcją wzroku. Biblioteka wirtualna / J.Wiazowski 6. Rola książki i biblioteki w życiu osób niepełnosprawnych i ich rodzin / I.Borecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1. Kierunki działania domu pomocy społecznej 2. Aktywizacja mieszkańców domu pomocy społecznej 3. Formy terapii zajęciowej - zajęcia warsztatowe : a) Kulturoterapia (zajęcia plastyczne, gry, zabawy, konkursy, muzykoterapia, biblioterapia) b) Ergoterapia (warsztaty terapeutyczne, zajęcia kulinarne, haft, robótki, szydełkowanie, aplikacje) Dodatki: m.in. 1. Deklaracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo 2. Leksykon pojęć tarapeutycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 8)
Bibliogr. przy niektórych ref.
Spis treści także ang.
Dysleksja rozwojowa czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, ich przyczyny i możliwości eliminowania ; Rola książki w życiu i procesie rewalidacji dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim ; Zastosowanie biblioterapii w pracy z dziećmi ; Książka w procesie rehabilitacji dziecka autystycznego ; Twórczość literacka ludzi niepełnosprawnych jako przykład odbioru rzeczywistości, jako szkoła życia dla ludzi pełnosprawnych ; Działalność bibliotek publicznych na rzecz specjalnych kategorii użytkowników ; Dobór materiałów do zajęć biblioterapeutycznych z dziećmi niepełnosprawnymi ; Czytanie w życiu osób niepełnosprawnych - wybór publikacji książkowych ; O potrzebie utworzenia podsystemu dystrybucji zbiorów dla czytelników niepełnosprawnych ; Obsługa ludzi niepełnosprawnych w MBP w Tarnowie ; Imprezy dla dzieci chorych i niepełnosprawnych ; Wycieczka do Doliny Muminków ; Konspekt zajęć z dziećmi niedowidzącymi i niewidomymi przeprowadzonych podczas ogólnopolskiego seminarium dla instruktorów ds. czytelnictwa chorych i niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 8)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Dyskleksja rozwojowa czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, ich przyczyny i możliwość eliminowania ; Rola książki w życiu i procesie rewalidacji dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim ; Zastosowanie biblioterapii w pracy z dziećmi ; Książka w procesie rehabilitacji dziecka autystycznego ; Twórczość literacka ludzi niepełnosprawnych jako przykład odbioru rzeczywistości, jako szkoła życia dla ludzi pełnosprawnych ; Działalność bibliotek publicznych na rzecz specjalnych kategorii użytkowników ; Dobór materiałów do zajęć biblioterapeutycznych z dziećmi niepełnosprawnymi ; Czytanie w życiu osób niepełnosprawnych ; O potrzebie utworzenia podsystemu dystrybucji zbiorów dla czytelników niepełnosprawnych ; Obsługa ludzi niepełnosprawnych w MBP w Tarnowie ; Imprezy dla dzieci chorych i niepełnosprawnych ; Wycieczka do Doliny Muminków (konspekt zajęć z dziećmi niedowidzącymi i niewidomymi).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Met.02 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież)
Bibliografia strony 337-[340].
Zawiera: Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
WSTĘP ; CZ. I. DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ Z KSIĄŻKĄ W GRUPIE?: R. 1. Dlaczego warto pracować z książką? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 2. Dlaczego warto pracować w grupie? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 3. Jakie dodatkowe możliwości w pracy z książką stwarza grupa? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 4. Jakie dodatkowe możliwości w pracy grupowej daje książka? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; CZ. II. CO ZMIENIA SIĘ WOKÓŁ PRACY Z KSIĄŻKĄ?: R. 1. Czytelnicy, z którymi pracujemy. Beata Świderek, Elżbieta Hornowska, Magdalena Sowik, Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz, Marta Todys, Małgorzata Karasińska ; R. 2. Książki, z którymi pracujemy – kryteria wyboru. Maria Kulik, Anna Lipińska ; R. 3. Metoda KLANZY jako praktyka działania z książką i czytelnikami. Anna Lipińska ; CZ. III. WARSZTATY PRACY Z KSIĄŻKĄ – Z KUFRA PRAKTYKÓW: R. 1. Jak przygotować warsztaty pracy z książką? Elżbieta Hornowska, Marta Todys, Anna Lipińska ; R. 2. Przydatne formy pracy z książką i czytelnikiem: -Opowiadanie baśni (Maria Kulik) ; -Czytanie aktywizujące (Maria Kulik) ; -Możliwości wykorzystania grafoskopu w pracy z książką (Grażyna Walczewska-Klimczak) ; -Czarny teatr (Elżbieta Hornowska) ; -Teatrzyk Kamishibai (Małgorzata Karasińska) ; -Teatr cieni (Marta Todys) Karty literackie (Elżbieta Hornowska) ; -Uniwersalny scenariusz dyskusji „dlaczego ludzie…?, dlaczego ja..?” (Maria Kulik) ; CZ. IV. KSIĄŻKI I WARSZTATY, KTÓRE UŁATWIAJĄ ROZUMIENIE ŚWIATA: R. 1. Jak czytać scenariusze warsztatów? Anna Lipińska ; R. 2. Nasze propozycje pracy z książką i czytelnikami: -Marta Todys Niezwykły przyjaciel – na podst.: Tomi Ungerer Crictor i inne niesamowite stwory, „Format” ; -Małgorzata Karasińska Opowieści z Gruffalowego lasu – na podst.: Julia Donaldson, il. Alex Sheffer Grufallo, „EneDueRabe” ; -Beata Świderek Stary strych – na podst.: Beata Ostrowicka Opowieści ze starego strychu, il. Aneta Krella-Moch, „Literatura” ; -Małgorzata Karasińska Dzieci świata – na podst.: Paweł Pawlak Ciao! Ahoj! Hello! „Dwie Siostry” ; -Magdalena Sowik Każdy może być inny – na podst.: Beata Ostrowicka Ale ja tak chcę! il. Krystyna Lipka-Sztarbałło, „Literatura” ; -Elżbieta Hornowska Bilet do szczęścia – na podst.: Izabela Degórska Bajka o szczęściu, il. Aleksadra Kucharska-Cybuch, „EZOP” ; -Małgorzata Karasińska Skarpetkowe szczęście – na podst.: Justyna Bednarek Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych), il. Daniel de Latour; Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite), „Poradnia K” Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; -Poszukiwanie skarbów – na podst.: Biblijna przypowieść o talentach ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Polowanie na cudowny kwiat – na podst.: Olga Tokarczuk Loteria ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Powrót zza ściany – na podst.: Anna Onichimowska Dziesięć stron świata, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Wszyscy jesteśmy ważni – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Mieć znaczy być? – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Czy ludzie idealni potrzebują pomocy? – na podst.: Beatrice Alemagna Pięciu nieudanych, „Dwie Siostry” ; -Anna Lipińska Zatrzymaj się, zaczytaj się, zamyśl się… – na podst.: Mitch Albom Zaklinacz czasu, „ZNAK” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Porozmawiajmy o miłości – na podst.: Paweł Beręsewicz Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek, „Skrzat”; Per Nilsson Zakochałem się w Milenie, „Zakamarki”, Bolesław Prus Lalka, il. A. Uniechowski, „PIW” 1969.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106246 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PISARZE I CZYTELNICY: Dlaczego człowiek tworzy? ; Dlaczego człowiek czytał i dlaczego czyta? ; Czy utwór literacki może obecnie pełnić dawna swą funkcję? ; Wartość czytania ; Czytelnicy i "publiczność czytająca". DZIECI I ŚWIAT KSIĄŻEK: "Pokój dziecinny" ; Dziecko starsze ; Literatura w procesie wychowania ; Subkultura młodzieżowa. KSIĄŻKA JAKO POMOC W ZWALCZANIU CHOROBY: Człowiek pomagający ; Tok postępowania (pomocniczy) w stosunku do chorego ; Trudności, z jakimi można się spotkać w terapii pomocniczej ; Chory i książka ; Jaka literatura jest odpowiednia? AUTOTERAPIA: Choroba przewlekła ; Starość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej ; Badania integralnokulturowe w resocjalizacji i terapii ; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych ; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju ; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej ; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji ; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji ; Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich ; Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką) ; Drama stosowana jako interwencja społeczna ; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich ; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej ; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych ; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności ; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Resocjalizacja a terapia ; Milieu therapy w resocjalizacji nieletnich ; Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie ; Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy ; Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach ; Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych ; Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń) ; Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujących swoje ciało - propozycja modelu ; Narracja w dramie ; Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna ; Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności ; Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej ; Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków psychoaktywnych ; System pomocy skazanym uzależnionym od środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności ; Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego ; Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68974 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-176.
1.Dzieci skazane na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3.Biblioterpia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89876 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
NOOSFERA LITERACKA: Noosfera w podkulturze i literaturze dziecięcej ; Style lektury książki dziecięcej ; Wzory lektury dziecięcej w świetle prozy wspomnieniowej i pamiętnikarskiej ; Dziecko w podróży. Wzorce doświadczania przestrzeni w prozie międzywojennej ; Oswoić ze śmiercią - o jednej z ról literatury dziecięcej ; Dzieci i ojczyste toposy. W przestrzeni domowych i polnych pejzaży lirycznych Michaliny Chełmońskiej-Szczepankowskiej u progu niepodległości (1908-1918) ; Noosfera literacka wczesnego dzieciństwa ; LEKTURY WCZESNEGO I PÓŹNEGO DZIECIŃSTWA: Cykl o Panu Kuleczce Wojciecha Widłaka jako propedeutyka filozofii i duchowości ; Edukacja emocjonalna w książkach dla dzieci Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, Grzegorza Kasdepke i Wojciecha Kołyszki ; "Najwyższa góra świata" Anny Onichimowskiej jako zapis dziecięcych doświadczeń wewnętrznych ; Kołysanki Joanny Papuzińskiej ; "Królowa Śniegu" Hansa Christiana Andersena a szansa logoterapii ; Świat na opak. Karnawalizacja w literaturze dla dzieci jako kategoria poznawcza ; Poprzez indywiduację do spełnienia. O literaturze wspierającej kształtowanie osobowości młodego czytelnika ; Przygoda z historią ludzkości: Wizjer (The Viewer) Shauna Tana i Gary'ego Crewa ; TERAPEUTYCZNE ASPEKTY LITERATURY DLA DZIECI: Antoine de Saint-Exupéry "Mały Książę": baśń o przyjaźni, miłości i odpowiedzialności ; Fantastyczne fantasy. O utworach Astrid Lindgren z perspektywy biblioterapii ; Wartość fantazjowania. Wzorce zachowań autoterapeutycznych we współczesnej prozie dla dzieci ; Bajka terapeutyczna w propozycji edukacyjnej przedszkola ; Wykorzystanie poezji dziecięcej w niwelowaniu deficytów językowych ; Kiedy Pani Złość przychodzi z wizytą... Metody oddziaływań biblioterapeutycznych minimalizujących złość i agresję wśród dzieci ; LITERATURA I DYDAKTYKA: Aspekty kształcenia języka dzieci i młodzieży w kontekście literatury i kultury ; Wychowanie przez lekturę i krytyka współczesności ; Różne sposoby wspomagania rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci Jana Twardowskiego (na podstawie cyklu "Słowa sercem pisane" oraz "Stale w kratkę") ; Od haiku do innych mądrości świata (twórczych wypowiedzi uczniów) ; "Kosmita" Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel jako projekt literacki i teatralny ; Wychowawcze i estetyczne walory literatury fantasy na przykładzie "Opowieści z Narnii" ; Poradnik pokonywania problemów w szkole? "M jak dżeM" Agnieszki Tyszki lekturą szóstoklasistów ; Kształcenie sfery języka dzieci poprzez literaturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej