369113
Książka
W koszyku
Wstęp. ROZDZIAŁ 1. Wybrane zjawiska w przedsiębiorstwach sektora KIBS. 1.1. Specyfika przedsiębiorstw sektora KIBS. 1.2. Tworzenie wartości w sektorze KIBS - rola potencjału kompetencyjnego pracowników i procesów zarządzania wiedzą. 1.3. lnnowacyjność i personalizacja działania jako podstawowe atrybuty przedsiębiorstw sektora KIBS. ROZDZIAŁ 2. Produktywność pracowników wykonujących pracę opartą na wiedzy o wysokim stopniu intensywności - perspektywa zachowań i wyników. 2.1. Praca oparta na wiedzy i pracownicy wiedzy. 2.2. Produktywność pracowników wiedzy - problemy konceptualizacji i pomiaru. 2.3. Produktywność pracowników wiedzy - perspektywa zachowań i rezultatów. ROZDZIAŁ 3. Rola zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania wiedzą w stymulowaniu produktywności pracowników wiedzy. 3.1. Założenia systemów wysoce wydajnej pracy (HPWS) a architektura ZZL w kontekście specyliki firm tworzących wysokospecjalistyczne usługi oparte na wiedzy. 3.2. Związki HPWS/HPWP z produktywnością indywidualną i organizacyjną. 3.3. ZZL a innowacyjność firm sektora KIBS. ROZDZIAŁ 4. Dopasowanie człowiek-organizacja jako kluczowa determinanta produktywności indywidualnej. 4.1. Dopasowanie do pracy i organizacji - analiza i perspektywy badawcze z punktu widzenia nauk o zarządzaniu. 4.2. Związek dopasowania organizacyjnego z wynikami pracowników - główne obszary badawcze i najważniejsze wnioski z badań. 4.3. Rola zarządzania ludźmi we wspieraniu dopasowania organizacyjnego pracowników wiedzy. ROZDZIAŁ 5. Postawy i przekonania wspierające uzyskiwanie pożądanych efektów zawodowych. 5.1. Przywiązanie i zaangażowanie organizacyjne. 5.2. Satysfakcja z pracy. 5.3. Poczucie sensu pracy. 5.4. Przekonanie o własnej skuteczności. 5.5. Postrzegane wsparcie organizacyjne. 5.6. Elastyczność indywidualna. Spis treści cd.: ROZDZIAŁ 6. Rola ZZL i dopasowania człowiek-organizacja we wspieraniu produktywności pracowników wiedzy w świetle badań własnych - ogólna strategia badawcza. 1 6.1. Cele, pytania badawcze i hipotezy. 6.2. Założenia dotyczące empirycznej weryfikacji modelu teoretycznego i opis zmiennych. 6.3. Etapy postępowania badawczego, procedura badań oraz charakterystyka próby. 6.4. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań. 6.5. Narzędzia pomiaru zmiennych w badaniu ilościowym. 6.6. Gromadzenie danych w wywiadach jakościowych. ROZDZIAŁ 7. Praktyki ZZL oraz ich bezpośredni i pośredni wpływ na produktywność pracowników wiedzy - model I. 7.1. Charakterystyka modelu I i wstępne analizy. 7.2. Związek systemu ZZL z produktywnością (zachowaniami i rezultatami) pracowników w percepcji menedżerów i podwładnych. 7.3. Związki zachowań i rezultatów z miarami produktywności oraz kluczowymi kompetencjami - opinie menedżerów. 7.4. Czy dopasowanie pracowników pośredniczy w relacji pomiędzy praktykami ZZL a produktywnością pracowników? - testowanie modelu 1 w badaniu ilościowym. 7.5. Rola systemu ZZL i dopasowania w kreowaniu produktywności pracowników wiedzy - opis i próba interpretacji w badaniu jakościowym. 7.6. Produktywność pracowników i specyfika pracy opartej na wiedzy o wysokim stopniu intensywności - dane z wywiadów 1D1. 7.7. Rola praktyk ZZL w stymulowaniu produktywności pracowników - w świetle dyskusji ekspertów podczas FG1. 7.8. Podsumowanie i dyskusja wyników - model 1. Spis treści cd.: ROZDZIAŁ 8. Mechanizmy wpływu praktyk ZZL na produktywność pracowników wiedzy - model II. 8.1. Charakterystyka modelu II i wstępne analizy. 8.2. Czynniki pośredniczące w relacji praktyk ZZL i produktywności pracowników - testowanie elektów pośrednich - badanie ilościowe. 8.3. Kluczowe czynniki produktywności (zachowań i rezultatów) pracowników wiedzy w opiniach menedżerów - badania jakościowe. 8.4. Podsumowanie i dyskusja wyników - model II. ROZDZIAŁ 9. Czynniki decydujące o wpływie praktyk ZZL na produktywność pracowników wiedzy - model III. 9.1. Charakterystyka modelu III i wstępne analizy. 9.2. Czynniki wzmacniające wpływ praktyk ZZL na dopasowanie i produktywność pracowników. 9.3. Podsumowanie i dyskusja wyników - model III. ROZDZIAŁ 10. Od teorii i badań do praktyki zarządzania pracownikami wiedzy. 10.1. Teoretyczna zawartość badanych konstruktów - propozycja rekonfiguracji. 10.2. Rekomendacje dla zarządzania zasobami ludzkimi w firmach tworzących wysokospeejalistyczne usługi.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111602 (1 egz.)
Strefa uwag:
Rola zarządzania zasobami ludzkimi i dopasowania człowiek-organizacja:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach [287]-310.
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej