368611
Książka
W koszyku
1. Osobowość i autorytet nauczyciela. 2. Aspekty prawne w zawodzie nauczyciela. 3. Komunikacja i motywowanie wychowanków do nauki. 4. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce oświatowej: 4.1. Nieprawidłowości w rozwoju dzieci. 4.2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 4.3. Wybrane metody wspomagania rozwoju dzieci. 4.4. Edukacja włączająca oraz kształtowanie postawy pro integracyjnej. 5. Nowoczesne technologie i cyberprzestrzeń w zawodzie nauczyciela: 5.1. Nauczyciel w świecie mediów. 5.2. Kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe nauczycieli jako warunek skutecznej edukacji dzieci i młodzieży. 5.3. Edukacja medialna małego dziecka. 6. Kształcenie społeczno-emocjonalne nauczycieli i uczniów: 6.1. Kompetencje społeczne i emocjonalne – wybrane aspekty. 6.1.1. Kompetencje społeczno-emocjonalne jako brakujący element „szkolnego scenariusza”. 6.1.2. Istota kompetencji społeczno-emocjonalnych oraz procesu ukierunkowanego na ich rozwijanie. 6.1.3. Znaczenie kompetencji społecznych i emocjonalnych w zawodzie nauczyciela. 6.2. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego nauczycieli. 6.3. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży. 6.4. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego małego dziecka w oparciu o założenia Koncepcji Stymulacji Emocjonalnej. 6.4.1. Nauczyciel w idei edukacji w oparciu o założenia Koncepcji Stymulacji Emocjonalnej. 6.4.2. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego małych dzieci z wykorzystaniem utworów literackich i zabaw w grupie. 7. Praktyczne kształcenie nauczycieli w perspektywie przyszłości: 7.1. Praktyki pedagogiczne jako ważny element przygotowania do zawodu nauczyciela 7.2. Modelowe ujęcie kształcenia praktycznego studentów studiów pedagogicznych (na podstawie realizacji zadań projektu „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła”). 7.2.1. Praktyczne kształcenie nauczycieli według modelu wypracowanego w ramach projektu „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła” – działania w poszczególnych etapach realizacji praktyk. 7.2.1.a. Przygotowanie do realizacji praktyk. 7.2.1.b. Realizacja praktyk na każdym roku studiów. 7.2.1.c. Realizacja zadań w ramach praktyk hospitacyjnych. 7.2.1.d. Realizacja zadań w ramach monitorowania i ewaluacji. 7.2.1.e. Zaliczenie zrealizowanych praktyk. 7.2.2. Realizacja projektu „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła” – refleksje opiekunów merytorycznych specjalności objętych projektem. 7.2.3. Wnioski, zalecenia i propozycje do wykorzystania w praktyce pedagogicznej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111883 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [232]-240.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej