Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Nuty
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(7)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(8)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Staniek Marzena
(2)
Araszkiewicz Anna (1980?- )
(1)
Bogdanowicz Ewa
(1)
Brzozowska-Kuczkiewicz Marzena (1922-1990)
(1)
Cebula Urszula
(1)
Filella Luis
(1)
Fiszer-Szczepańska Małgorzata
(1)
Flis Małgorzata
(1)
Florek-Stokłosa Lidia
(1)
Kobelak Antoni
(1)
Kubicka Lucyna
(1)
Loba-Wilgocka Urszula
(1)
Podolska Beata
(1)
Prasowska-Zeidler Barbara
(1)
Przybylska Krystyna
(1)
Pérez Susana
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Siemkowicz Janina
(1)
Stachak Tatiana (1973- )
(1)
Tokarski Mariusz
(1)
Tomera-Chmiel Ilona
(1)
Tomkowska Joanna
(1)
Trias Núria
(1)
Wieman Maria (1911-1993)
(1)
Wilgocki Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Rytmika
(13)
Muzyka
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(2)
Nuty
(2)
Taniec
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Muzyka szwajcarska
(1)
Nauczanie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Śpiewnik polski
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Szwajcaria
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27364 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W książce znajdują się 24 scenariusze zajęć rytmicznych pogrupowane w 8 cyklów lekcyjnych. Celem każdego cyklu jest przede wszytkim to, by dzieci poznały i nauczyły się opisywać jeden z elementów dzieła muzycznego, np. jego tempo, barwę, artykulację czy formę. Aby ułatwić maluchom odbiór tych zjawisk muzycznych, ćwiczenia i zabawy opisane w scenariuszach nawiązują do treści ulubionych dziecięcych bajek i baśni. Wszystkie scenariusze zostały napisane w oparciu o metodę wychowania muzycznego opracowaną przez Emila Jaquesa-Dalcroze'a. Podczas każdego cyklu zajęć dzieci mogą poznać dwie piosenki - ich zapisy nutowe i teksty znajdują się na końcu publikacji, a nagrania umieszczono na płycie CD dołączonej do książki. [Harmonia, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2619 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rytmika dla dzieci / Beatrix Podolska. - Kraków : Impuls, 2008. - 88, [12] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Nuty 1557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. [www.azymut.pl, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [132].
Książka ma na celu ukazanie problematyki wychowania muzycznego w przedszkolu poprzez przedstawienie wielu propozycji wprowadzenia dziecka w świat muzyki. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia muzyczne w przedszkolu i mimo odpowiedniego przygotowania, mają problemy ze zorganizowaniem ciekawych, wciągających dzieci zajęć. Opracowane, gotowe plany zajęć, mają za zadanie pomóc we wzbogaceniu spotkań z dziećmi o nowe, ciekawe pomysły. Zajęcia podzielone są na miesiące. Rozpoczynają się od października, gdzie znajdują się m.in., pomysły na pierwszy dzień w przedszkolu, jesienne zbiory, a kończą na miesiącu czerwcu, gdzie znajdziemy tematy związane z kolorową szkołą, ogrodem botanicznym, wyjazdem na wakacje, czy pożegnaniem przedszkola. [www.azymut.pl, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cel i sens nauczania przedmiotów ogólnomuzycznych w reformowanej szkole muzycznej I stopnia ; 2. Koncepcja nauczania przedmiotu rytmika z kształceniem słuchu: Założenia metodyczne i cele kształcenia, Odpowiedzialność za prawidłowy rozwój najmłodszych uczniów ; 3. Korelacja międzyprzedmiotowa w szkole muzycznej I stopnia: Formy współpracy nauczycieli przedmiotów ogólnomuzycznych z nauczycielami instrumentu, Korelacja międzyprzedmiotowa - przykłady praktyczne ; 4. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania rytmiki z kształceniem słuchu: Słuchanie muzyki i postrzeganie jej elementów, Postrzeganie i wyrażanie rytmu i metrum, Postrzeganie i wyrażanie struktur melodycznych i harmonicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2822 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dla dzieci od 3 lat.
Bogato ilustrowany zestaw 150 zabaw muzycznych idealnych do zaaranżowania w domu, na zajęciach przedszkolnych i szkolnych. Do książki dołączono płytę z muzyką, którą można wykorzystać przy poszczególnych ćwiczeniach. Zawarte w książce propozycje zostały inspirowane metodą Émileĺa Jaques-Dalcrozeĺa, twórcy rytmiki. Ich celem jest całościowy rozwój dziecka, a propozycje aktywności opierają się na słuchaniu muzyki, ekspresji ciała oraz użyciu instrumentów muzycznych. [www.empik.com, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 2848 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3397)
Zawiera fragmenty rozprawy doktorskiej autorki.
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [177]-184.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, niemieckim.
ROZDZIAŁ 1. RYTMIKA EMILA JAQUES-DALCROZE'A: 1.1. Geneza i założenia metody Jaques-Dalcroze’a: 1.1.1. Geneza rytmiki na tle ruchu Nowe Wychowanie oraz zmian w sztuce XX wieku, 1.1.2. Istota i główne założenia rytmiki, 1.1.3. Ćwiczenia wykorzystywane w metodzie rytmiki ; 1.2. Rytmika we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; 1.3. Rytmika jako środek profilaktyczny i terapeutyczny. ROZDZIAŁ 2. NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA - PROBLEM, DIAGNOZA, PRZYCZYNY: 2.1. Diagnozowanie nadpobudliwości oraz klasyfikacje i kryteria diagnostyczne (według ICD-10 oraz DSM-IV TR i DSM-5) ; 2.2. Charakterystyka głównych objawów nadpobudliwości: 2.2.1. Nadmierna aktywność ruchowa, 2.2.2. Deficyty uwagi, 2.2.3. Impulsywność, 2.2.4. Problemy z samokontrolą, 2.2.5. Poczucie własnej wartości ; 2.3. Przyczyny i występowanie nadpobudliwości psychoruchowej ; 2.4. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym - symptomy i sposoby postępowania wychowawczo-terapeutycznego. Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cel badań ; 3.2. Problemy badawcze oraz zmienne i ich wskaźniki ; 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze: 3.3.1. Metody i techniki badań, 3.3.2. Narzędzia badawcze ; 3.4. Teren, organizacja, przebieg badań i charakterystyka badanych grup. ROZDZIAŁ 4. OPIS AUTORSKIEGO PROGRAMU ZAJĘĆ Z RYTMIKI DLA DZIECI 6-LETNICH WYKAZUJĄCYCH SYMPTOMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ - ZAŁOŻENIA I PLANOWANE EFEKTY: 4.1. Cele i założenia programu ; 4.2. Struktura zajęć - zastosowane formy ćwiczeń, materiał muzyczny, pomoce dydaktyczne, opis przebiegu zajęć. ROZDZIAŁ 5. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU UMIEJĘTNOŚCI KONTROLOWANIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 5.1. Poprawa kontroli aktywności ruchowej: 5.1.1. Kontrola aktywności ruchowej oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.1.2. Umiejętność kontrolowania aktywności ruchowej - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 5.2. Rozwijanie umiejętności panowania nad ciałem oraz poprawa precyzji ruchów: 5.2.1. Popełnianie błędów z niedbałości oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.2.2. Koordynacja ruchowa, kontrola prawidłowej postawy ciała i precyzja ruchów ciała - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli. ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU WYBRANYCH FUNKCJI POZNAWCZYCH DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 6.1. Poprawa funkcjonowania uwagi: 6.1.1. Poprawa funkcjonowania uwagi oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 6.1.2. Poprawa zdolności do koncentrowania uwagi - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 6.2. Sprawność działania - kontrolowanie podjętej aktywności oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W POPRAWIE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO I KONTROLI EMOCJI DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ: 7.1. Poprawa funkcjonowania w grupie w zakresie umiejętności współpracy: 7.1.1. Współpraca z grupą oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 7.1.2. Funkcjonowanie w grupie - ocena zachowania dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 7.2. Wykształcenie świadomości potrzeby niezbędnego kontrolowania swojego zachowania - wyniki skali Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz ; 7.3. Poprawa kontroli emocji oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I WNIOSKI KOŃCOWE Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3150 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej