Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(2)
Arteterapia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Głusi
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagodzy
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Rodzice
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
M.in. związki prof. A. Hulka z Rzeszowszczyzną.
Bibliogr. przy ref.
Życie Profesora / Józef Sowa ; Listy okolicznościowe ; Otwarcie seminarium ; Odsłonięcie tablicy pamiątkowej ; Odznaczenia złotą odznaką TWK: Zarys działalności Oddziału Wojewódzkiego TWK w Rzeszowie / Henryk Waszkowski, Wystąpienie w imieniu odznaczonych Złotą Odznaką TWK / Kazimierz Jacek Zabłocki ; Przywołanie: Regina Schönborn - liryk pamięci Profesora Aleksandra Hulka ; Referaty Naukowe: Idea integracji dzieci niepełnosprawnych w koncepcji prof. Aleksandra Hulka / Janina Wyczesany, Inspiracje i innowacje prof. Aleksandra Hulka / Bożena Grochmal-Bach, Trwałe wartości koncepcji rehabilitacji osób niepełnosprawnych w ujęciu prof. Aleksandra Hulka / Marianna Marek-Ruka, Profesor Aleksander Hulek jako psycholog / Kazimierz Jacek Zabłocki, Rola Profesora Aleksandra Hulka w tworzeniu systemu służb socjalno-rehabilitacyjnych / Jerzy Mikulski, Hulkowa Szkoła Rehabilitacji / Henryk Waszkowski, Refleksje doktoranta / Tadeusz Kott, Moje spotkanie z Profesorem Aleksandrem Hulkiem / Adam Krzanowski, Z wizytą u nas / Zofia Pelc, Wspólny obowiązek / Janusz Koniusz, Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych w koncepcji Profesora Aleksandra Hulka / Marzena Rorat, Ale adresata już nie było / Jerzy Klatka ; Dyskusja: Wspomnienie o Wuju Profesorze Aleksandrze Hulku / Stanisław Maś, Profesor jako wychowawca i nauczyciel / Grażyna Dryżałowska, Profesor jako wieloletni prezes TWK / Andrzej Brylski, Profesor jako działacz społeczny / Józef Patkiewicz, Związki Profesora z Rzeszowszczyzną / Aleksander Płaksiak; Podsumowanie seminarium ; Lista uczstników ; Komitet Organizacyjny Seminarium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej