Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(7)
Ferriére Adolphe (1879-1960)
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Rok wydania
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Ukraina
(1)
Język
polski
(7)
Temat
Wychowanie
(3)
Logika
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Kazimierz Sośnicki. - Wydanie 2 rozszerzone. - Wrocław : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1959. - 512 stron ; 22 cm.
Indeksy.
Stanowisko dydaktyki wśród innych nauk pedagogicznych ; Cele nauczania ; Środki nauczania ; Treści nauczania: program ; Treści nauczania: ich układ ; Zagadnienie łączenia treści nauczanych ; Rozkład pracy uczenia się ; Metody nauczania - zasady nauczania ; Formy nauczania ; Zagadnienie uczenia się ; Zagadnienie oceny ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14228 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyrażanie myśli ; Różne odmiany myśli ; Akt, przedmiot i treść przedstawienia ; Zakres pojęć ; Stosunki między zakresami pojęć ; Sądy kategoryczne ; Uzasadnienie sądów ; Stosunek prawdziwości i fałszywości sądów. Zasady myślenia ; Wnioskowanie bezpośrednie ; Wnioskowanie pośrednie: sylogizm ; Wnioskowanie pośrednie: wnioski warunkowe i rozjemcze ; Błędy wnioskowania ; Dowodzenie ; Pewność i prawdopodobieństwo. Dedukcja ; Indukcja. Wnioskowanie prawdopodobne ; Stosunek przyczynowy ; Pojęcie logiki i metodologii ; Nauki aposterioryczne i aprioryczne ; Definicja ; Podział logiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-7190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-[297]. Indeksy.
I. Uwagi wstępne ; II. Szkoła tradycyjna ; III. Początki „nowego wychowania” ; IV. Filozofia i pedagogika pragmatyzmu ; V. Kierunki „nowego wychowania” ; VI. Pedagogika funkcjonalna ; VII. Pedagogika eksperymentalna ; VIII. Pedagogika a psychologia głębi ; IX. Personalizm i psychologia humanistyczna ; X. Pedagogika kultury ; XI. Pedagogika społeczna ; XII. Zmierzch subiektywizmu pedagogicznego ; XIII. Filozofia realizmu i pedagogika na niej oparta ; XIV. Egzystencjalizm a pedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-8832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria środków wychowania / Kazimierz Sośnicki. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1973. - 191, [4] s. : rys. ; 21 cm.
Indeksy
I. Pojęcia wstępne 1. Wychowanie i jego środki 2. Sytuacje wychowacze i obojętne dla wychowania 3. Pojęcie środków wychowania 4. Skuteczność i normy postępowania wychowaczego II. Rola uczuć w wychowaniu 1. Rozróżnienie uczuć według ich poznania 2. Problem klasyfikacji uczuć 3. Usposobienie i sumienie 4. Rozróżnienie uczuć wyższych i niższych III.Motywacja 1. Pojęcie motywacji 2. Niektóre teorie motywacji 3. Pojęcie wartości 4. Wartość i motywacja w wychowaniu IV. Środki wychowania w teoriach pedagogicznych 1. Trudności w określaniu środków wychowania 2. Środki wychowania w pedagogice tradycyjnej 3. Środki wychowania w pedagogice P. Bartha 4. Środki wychowania w teorii R. Lochnera 5. Środki wychowania u O. Vogelhubera i O. Kroha 6. Formy wychowania i jego istota 7. Rezygnacja z systematyzowania środków wychowania V. Podstawowe pojęcia związane z procesem wychowania 1. Pojęcie, normy, obowiązku i powinności 2. Przeżycia psychiczne w procesie motywacji
i wartości 3. Właściwości norm 4. Norma a obowiązek 5. Poczytywanie czynu 6. Odpowiedzialność 7. Sprawca czynu VI. Ogólne zasady wychowania 1. Pojęcie i podstawy zasad wychowania 2. Wywód zasad wychowania uważanych za prawidłowości
prakseologiczne 3. Wywód zasad wychowania z pojęcia kształcenia 4. Wywód zasad wychowania z psychologii i z życia
socjologiczno-historycznego 5. Wywód zasad wychowania z pojmowania istoty życia
człowieka 6. Uwagi o dotyczczasowych drogach ustalania zasad
wychowania VII. Struktura procesu wychowania a najogólniejsze
zasady wychowania 1. Proces wychowania i ogólny charakter zasad z niego
wywiedzionych 2. Główne treści zasad wychowania 3. Zasady psychologiczne, uczuciowe 4. Zasady decyzji i jej realizowania VIII. Szczegółowe środki wychowania 1. Zasady a środki wychowania 2. Środki intelektualistyczne: Kara i nagroda 3. Pochodne środki intelektualne 4. Środki szczegółowe drugiej grupy zasad: Słowo jako
środek wychowania 5. Środki uczuciowe: Współczucie 6. Środki uczuciowe: Kojarzenie uczuć 7. Środki uczuciowe : Poczucie wzrostu własnych sił
psychicznych 8. Środki decyzji: Zasada autorytetu 9. Środki zasady jednolitości treści norm i wartości 10.Środki zasady konsekwencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37725 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kształcenie i nauczanie ; II. Szkoła ; III. Przedmioty nauczania ; IV. Rozkład materjału naukowego ; V. Organizacja nauki szkolnej ; VI. Metody nauczania ; VII. Nauka poglądowa, pojęciowa i słowna ; VIII. Pytania i odpowiedzi ; IX. Zainteresowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-27540 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys logiki dla klas wyższych szkół średnich ze szczególnem uwzględnieniem seminarjów nauczycielskich / Kazimierz Sośnicki. - [Lwów ; Warszawa : Książnica Polska Tow. Nauczycieli Szkół Wyższych, 1923 (Lwów : Druk. Ludowego Spółdzielczego Towarzystwa Wydaw.)]. - 96, [1] s. : il., rys. ; 21 cm.
Adres wyd. wg Katalogu NUKAT.
Wyrażanie myśli ; Różne odmiany myśli ; Akt, przedmiot i treść przedstawienia ; Zakres pojęć ; Stosunki między zakresami pojęć ; Sądy kategoryczne ; Uzasadnienie sądów ; Stosunek prawdziwości i fałszywości sądów; zasady myślenia ; Wnioskowanie bezpośrednie ; Wnioskowanie bezpośrednie (ciąg dalszy) ; Wnioskowanie pośrednie: syllogizm ; Wnioskowanie pośrednie: wnioski warunkowe i rozjemcze ; Błędy wnioskowania ; Dowodzenie ; Pewność i prawdopodobieństwo. Dedukcja ; Indukcja. Wnioskowanie prawdopodobne ; Stosunek przyczynowy ; Pojęcie logiki i metodologii ; Nauki apostorioryczne i aprioryczne ; Definicja ; Podział logiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-20300 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / pod red. Zygmunta Ziembińskiego ; t. 18)
Indeks.
I. Bandy dziecięce II. Republiki dziecięce III. Samorząd w Nowych Szkołach IV. Samorząd w szkołach publicznych V. Wady i zalety samorządu szkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33077 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej