Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Batorowska Hanna
(5)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(2)
Motylińska Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Informacja naukowa
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dezinformacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Informatyzacja
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Nadprodukcja informacji
(1)
Ośrodki informacji
(1)
Smog informacyjny
(1)
Społeczeństwo wiedzy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 107)
Bibliogr. s. 457-[500]. Indeksy.
Druga s. tyt. i spis treści także ang.
1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej ; 2. Zmiana a rozwój kultury informacyjnej w szkole ; 3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym. diagnoza i terapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 142)
Tyt. z dod. s. tyt.: From information literacy to information culture : reflections on information maturity.
Bibliogr. s. 129-141. Indeksy.
Spis treści także w jęz. ang.
MIĘDZY DOROSŁOŚCIĄ A DOJRZAŁOSCIĄ INFORMACYJNĄ: Wyznaczniki dorosłości w standardach kompetencji informacyjnych ; Dojrzałość informacyjna jako komponent informacyjnej jednostki ; Kształtowanie kultury informacyjnej poprzez wychowanie do informacji ; KULTURA INFORMACYJNA - DYNAMIKA ROZWOJU: Sposoby definiowania kultury informacyjnej ; Information literacy - biegłość, sprawność, umiejętność, kompetencja, proces badawczy, dyscyplina ; Kultura informacyjna w ujęciu wybranych dyscyplin wiedzy ; Sposoby kształtowania kultury informacyjnej użytkowników ; ZNACZENIE KULTURY INFORMACYJNEJ W ŻYCIU SPOŁECZNYM: Kultura informacyjna w kontekście prawa i etyki ; Kultura informacyjna w kontekście ekologii informacji ; Kształtowanie dojrzałości informacyjnej w zależności od przyjętej definicji kultury informacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 195)
Bibliografia, netografia na stronach 243-266. Indeksy.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Spis treści także w języku angielskim.
Paulina Motylińska, Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji: Wprowadzenie ; Społeczeństwo informacyjne i sektor informacyjny gospodarki ; Zagrożenia nadprodukcji informacji i wyzwania dla bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego ; Możliwości opanowania nadmiarowości informacji ; R. I. Hanna Batorowska, Przeciążenie informacyjne wyzwaniem dla kształtowania kultury bezpieczeństwa: Wstęp ; Kultura bezpieczeństwa z perspektywy sektora kulturowego i wymiaru poznawczego środowiska informacyjnego ; Przydatność badań z zakresu nauki o informacji w kształtowaniu kultury bezpieczeństwa współczesnego człowieka ; Uogólnienia i wnioski ; R. II. Hanna Batorowska, Nowe obszary badawcze w domenie kultury bezpieczeństwa z perspektywy nauki o informacji: Wstęp ; Zagrożenia generowane przez zjawisko potopu informacyjnego ; Potop informacyjny w rozumieniu szybkiego przyrostu informacji ; Potop informacyjny w rozumieniu „wysypiska” informacji ; Potop informacyjny w rozumieniu celowej dezinformacji i wszechogarniającej postprawdy ; Potop informacyjny w rozumieniu „powtórnego użycia informacji” napływających z Internetu Rzeczy ; Komponenty kultury bezpieczeństwa i kultury informacyjnej w zwalczaniu skutków ubocznych potopu informacyjnego ; Uogólnienia i wnioski ; R. III. Paweł Łubiński, Ideologiczno-polityczne determinanty bezpieczeństwa w środowisku nadmiarowości informacji: Wstęp ; Ideologia jako polityczne narzędzie (służące) dezinformacji ; Ideologizacja przekazu w mediach jako element politycznej walki informacyjnej ; Bezpieczeństwo ideologiczne wobec dychotomii współczesnej nadmiarowości informacji ; Uogólnienia i wnioski ; R. IV. Rafał Klepka, Medialna hipertrofia jako kluczowy problem bezpieczeństwa medialnego: Wstęp ; Media w społeczeństwach demokratycznych ; Mediatyzacja jako przejaw medialnej hipertrofii ; Nadmiar treści medialnych a problem bezpieczeństwa medialnego ; Jednostka w świecie medialnej hipertrofii ; Technologia w szponach medialnej hipertrofii ; Medialna hipertrofia – w stronę postprawdy? ; Uogólnienia i wnioski ; R. V. Olga Wasiuta, Zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego w sieciach społecznościowych: Wstęp ; Przeciążenie informacyjne jako forma manipulacji świadomością masową ; Media społecznościowe a bezpieczeństwo informacyjne ; Sposoby wykorzystania mediów społecznościowych w celu wsparcia operacji wojskowych ; Wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania agresji i ideologii dżihadu ; Uogólnienia i wnioski ; R. VI. Agnieszka Polończyk, Wizualizacja danych jako sposób na opanowanie nadmiarowości informacji. Przegląd metod dla danych geoprzestrzennych: Wstęp ; Big Data – charakterystyka ; Dane geoprzestrzenne z obszaru Big Data ; Wizualizacja danych, w tym danych przestrzennych – rola i znaczenie ; Wizualizacja danych przestrzennych – wybrane metody ; Mapy tematyczne z wykorzystaniem metod jakościowych – wybrane przykłady ; Mapy tematyczne z wykorzystaniem metod ilościowych – wybrane przykłady ; Uogólnienia i wnioski ; R. VII. Emilia Musiał, Zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego w kontekście nadmiarowości informacji: Wstęp ; Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacyjnego – ogólna charakterystyka ; Manipulacja przekazem informacji w „zalewie” informacyjnym ; Walka informacyjna na poziomie osobowym ; Utrata zasobów informacyjnych nieuważnego internauty ; Uogólnienia i wnioski ; R. VIII. Paulina Motylińska, Profilaktyka i kształtowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego w środowisku nadmiarowości informacji: Wstęp ; Kompetencje w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego w modelach kompetencji cyfrowych ; Katalog Kompetencji Medialnych, Informacyjnych i Cyfrowych ; Ramowy Katalog Kompetencji Cyfrowych ; Ramy kompetencji cyfrowych DigComp ; DQ Global Standards Report 2019 ; Samoocena kompetencji cyfrowych studentów ; Kompetencje w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego w podstawie programowej ; Uogólnienia i wnioski ; R. IX. Katarzyna Batorowska, Bezpieczeństwo w czasach nadprodukcji informacji: Wstęp ; Zjawisko nadmiaru informacji ; Kategoryzacja zagrożeń cywilizacyjnych wynikających z przeciążenia informacyjnego dla bezpieczeństwa podmiotów ; Zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa spowodowane nadprodukcją informacji ; Ograniczanie negatywnych skutków przeciążenia informacyjnego ; Uogólnienia i wnioski ; Zakończenie: Hanna Batorowska, Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108920 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej