Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Barańska-Sereda Marzena
(2)
Mruk Henryk
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Reklama
(2)
Badania marketingowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Styl życia
(1)
Telewizja
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 451-[484].
R. 1. POLITYKA REGULACJI REKLAMY W POLSCE: Reklama jako instrument działań marketingowych ; Polityczne uwarunkowania regulacji w dziedzinie reklamy ; Uregulowania dotyczące reklamy w polskim ustawodawstwie ; R. 2. INGREDIENCJE HANDLOWEGO PRZEKAZU AUDIOWIZUALNEGO: Polityka sytuowania reklamy jako przekazu audiowizualnego ; Audiowizualna postać reklamy ; Polityka medialna a reglamentacja przekazu reklamowego ; R. 3. POLITYKA PRZESTRZEGANIA UCZCIWOŚCI KONKURENCJI W PRZEKAZACH REKLAMOWYCH: Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji ; Praktyki reklamowe wprowadzające w błąd ; Formy reklamy uznane za nieuczciwe: Reklama nierzeczowa, Kryptoreklama, Reklama uciążliwa, Reklama porównawcza, Inne formy reklamy spełniające warunek nieuczciwej konkurencji ; Naśladownictwo jako nieuczciwa praktyka reklamowa ; R 4. POLITYKA OGRANICZANIA POPYTU POPRZEZ ZAKAZY REKLAMY PRODUKTÓW LUB USŁUG: Bezwzględny zakaz reklamy wyrobów tytoniowych: Regulacje międzynarodowe i europejskie, Rozwiązania przyjęte w prawie polskim ; Polityka ograniczania reklamy wyrobów alkoholowych: Analiza pojęć podstawowych, Indyferentność ujęć regulacji ; Hazard i gry losowe ; R. 5. GRANICE PREZENTACJI WYROBÓW LECZNICZYCH I KOSMETYCZNYCH: Zakaz reklamowania obrotu organami ludzkimi ; Polityka regulacji rynku farmaceutycznego ; Wyroby kosmetyczne i formy ich rekomendowania ; R 6. DBAŁOŚĆ O KONSUMENTA W REGULACJACH DOTYCZĄCYCH REKOMENDOWANIA ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIA: Standaryzacja żywności i żywienia ; Sposoby i formy identyfikacji produktu w Polsce ; Ograniczenia reklamowe ; R. 7. NIEKOMERCYJNY WYMIAR REKLAMY POLITYCZNEJ: Reklama polityczna jako zjawisko medialne ; Typy reklamy politycznej ; Problemy z regulacją reklamy politycznej ; Bezpłatne warunki prezentacji reklam politycznych ; Emisja płatnej reklamy wyborczej w polskiej telewizji ; R. 8. INSTYTUCJONALIZACJA KONTROLI DZIAŁAŃ REKLAMOWYCH: Pojęcie kontroli i nadzoru ; Uprawnienia kontrolne Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta ; Inspekcja farmaceutyczna jako organ kontroli reklamy leków ; Działalność Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w zakresie kształtowania rynku reklam telewizyjnych ; R. 9. POLITYKA SAMOOGRANICZENIA FORMY I TREŚCI REKLAMY: Koregulacja i samoregulacja ; Kodeksy etyczne reklamy ; Standardy środowiskowe ustanowione w Polsce: Polski Kodeks Etyki Reklamy, Polski kodeks postępowania w dziedzinie reklamy, Karta Etyczna Mediów ; Samoregulacja dotycząca wykonywania niektórych zawodów w Polsce: Reglamentacja wybranych zawodów prawniczych, Rozwiązania dotyczące lekarzy ; Etyka i deontologia branżowa ; R. 10. POLITYKA WEWNĘTRZNA TELEWIZJI PUBLICZNEJ W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Charakterystyka rynku nadawców reklam telewizyjnych w Polsce ; Udział nadawcy publicznego w rynku reklamy telewizyjnej ; Wyzwania stojące przed nadawcą publicznym na rynku reklamy ; Wewnętrzne standardy emisji reklam ; Zastosowanie prawa prasowego, autorskiego i pracy w reklamach telewizyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [249]-262.
I. ISTOTA ORAZ ELEMENTY STYLU ŻYCIA KONSUMENTÓW: 1. Pojęcie stylu życia ; 2. Koncepcje stylu życia ; 3. Funkcje stylu życia ; 4. Jakość życia a styl życia ; 5. Związki stylu życia ze zdrowiem ; 6. Styl życia w Polsce - analiza krytyczna ; II. WPŁYW MEDIÓW NA POPULARYZOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia a oferta mediów ; 2. Styl życia jako narządzie perswazji ; III. NORMATYWNY WYMIAR STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia jako źródło prawa ; 2. Ochrona konsumenta - wybrane zagadnienia ; IV. WARTOŚĆ ZDROWIA W POWIĄZANIU Z PRAKTYKAMI PROZDROWOTNYMI: 1. Zdrowie w rozumieniu potocznym i naukowym ; 2. Model Lalondea i jego znaczenie dla praktyk prozdrowotnych ; 3. Wartość zdrowia w systemie odpowiedzialności ; V. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW W ZAKRESIE ZDROWIA: 1. Zdrowie w systemie wartości konsumenta ; 2. Procesy decyzyjne konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej ; 3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje konsumentów ; VI. UWARUNKOWANIA PRAWNE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W ODNIESIENIU DO ZDROWIA: 1. Reklama a praktyki prozdrowotne ; 2. Pojęcie reklamy ; 3. Reklama w podziale na media komunikacyjne ; 4. Prawo medialne a reklama leków ; 5. Prawo farmaceutyczne a reklama ; 6. Reklama adresowana do lekarzy ; VII. REKLAMA ŻYWNOŚCI I JEJ WPŁYW NA PRAKTYKI PROZDROWOTNE: 1. Determinanty rynku żywnościowego - wybrane zagadnienia ; 2. Reklama a zachowania nabywców żywności ; 3. Prawo żywnościowe - wybrane aspekty ; 4. Podział żywności ; 5. Reklama żywności ; 6. Analiza wybranych przekazów ; 7. Reklama bezpośrednia ; VIII. OPAKOWANIE A DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW: 1. Opakowanie - istota i rola ; 2. Prawne aspekty opakowania ; 3. Funkcje opakowań ; 4. Etykietowanie opakowań ; 5. Rozwiązania normatywne dotyczące opakowań produktów spożywczych ; 6. Opakowania wyrobów farmaceutycznych ; 7. Opakowanie a czyn nieuczciwej konkurencji ; IX. ZDROWIE JAKO WYRAZ STYLU ŻYCIA W SEGMENCIE STUDENTÓW: 1. Zdrowie - prawda i mity ; 2. Metodyka badania ; 3. Zdrowie w systemie wartości studentów ; 4. Sposoby wspierania i troski o zdrowie ; 5. Media społecznościowe a praktyki prozdrowotne ; 6. Warunki rozwijania praktyk prozdrowotnych.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa. [Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107763 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej