Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Bzowska Lucyna
(1)
Kownacka Renata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Gatunek
Gry edukacyjne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 184-186. Indeks.
Książka "Uczymy się bawiąc. Klasa trzecia. Propozycje bloków tematycznych, zabaw i metod aktywizujących w klasach I-III" jest publikacją wspomagającą i ukierunkowującą pracę nauczycieli kształcenia zintegrowanego głównie w klasie trzeciej. Sporą część pomysłów Autorek można zaliczyć do niezmiernie ważnego obszaru edukacji, tj. wychowania przez sztukę. Nauczyciel znajdzie tu wiele ćwiczeń z zakresu dramy, improwizacji teatralnej, tworzenia melodii, piosenek, niekonwencjonalnych działań plastycznych czy też innych projektów, które szerzej możemy nazwać edukacją wyobraźni. Odnoszę wrażenie, że proponowanie tego typu zajęć wynika z przekonania Autorek, iż współczesna szkoła, koncentrując się na kształceniu sprawności intelektualnych, zuboża możliwości tkwiące w poznaniu pozaintelektualnym, szczególnie zaś wyobraźni. Włączenie jej w aktywność, inspirowaną sytuacjami dydaktycznymi poszerza możliwości edukacyjne i dopełnia procesu rozwoju integralnej osobowości, sprawia również, że szkoła staje się dziecku bliższa, bardziej rodzinna. Walory wykorzystania wyobraźni w procesie edukacyjnym łatwo zauważyć, gdy prześledzi się takie umiejętności, jak: przewidywanie, kojarzenie, projektowanie, twórczość czy empatię. Wszystkie związane są z giętkością myślenia, oryginalnością pomysłów, pewną dozą fantazji i polotu. Te cechy w powiązaniu z gruntowną wiedzą prowadzą do najpełniejszej ludzkiej aktywności - aktywności twórczej, improwizacyjnej, postępowej. [Wydawnictwo Klanza, 2002]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej