Sitarz Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Sitarz Andrzej
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Edytorstwo muzyczne
(1)
Muzyka polska
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Paderewski, Ignacy Jan (1860-1941)
(1)
Partytura
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa spiralowa.
Bibliografia na stronach [262]-265.
Dla studentów i wykładowców.
"Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego" został zaprojektowany jako koherentna całość będąca podstawą kursu akademickiego. Odpowiedni dobór omawianych treści oraz ich sprofilowanie pod kątem progresywnie rosnących trudności zweryfikowane zostało długoletnią praktyką pedagogiczną, a wszystkie proponowane zadania i ćwiczenia były wielokrotnie realizowane przez adeptów kierunku muzykologicznego. Podręcznik kierowany jest więc w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Z myślą o dydaktykach, na końcu podręcznika zamieszczono dla nich kilka uwag metodycznych, które mogą okazać się przydatne w pracy z tym podręcznikiem. Jednakże podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur. Jako propozycja metodyczna kierowana jest do wszystkich zainteresowanych odkrywaniem tajemnic sztuki muzycznej oraz wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę muzykologiczną. Podręcznik ten ma za zadanie w logiczny i funkcjonalny, a jednocześnie klarowny sposób pomóc w zrozumieniu zawiłości i problemów związanych z praktyką muzyczną, przybliżając i naświetlając zasady prawidłowego zapisu nutowego, oraz zapoznać z fenomenem partytury muzycznej, proponując systematyczną metodę samodzielnego odkrywania i odczytywania partytury. [https://mi.pl/pl/p/Anna-G.-Piotrowska%2C-Andrzej-Sitarz-Podrecznik-do-czytania-partytur-z-elementami-edytorstwa-muzycznego/442, dostęp 26.09.2022]
WPROWADZENIE DO EDYTORSTWA NUTOWEGO: Ortografia muzyczna i typografia nutowa z ćwiczeniami ; Grafika nuty ; Zapis wiązań nutowych ; Zapis łuków przedłużających ; Oznaczenia i użycie pauz ; Znaki chromatyczne ; Znaki dynamiczne, artykulacyjne i instrukcje wykonawcze ; Oznaczenie zmiany metrum, klucza i tonacji ; Oznaczenia sekcji i powtórzeń ; Specyfika zapisu podwójnej obsady instrumentalnej ; Specyfika zapisu muzyki wokalnej. FENOMEN PARTYTURY: Definicja partytury ; Składowe partytury ; Układ partytury ; Zapis partytury ; Typy partytury ; Sposoby realizacji partytury ; Rozwój partytury. NAUKA PRAKTYCZNEGO CZYTANIA PARTYTUR: Klucze muzyczne ; Relatywność zapisu. Względne i bezwzględne odczytywanie wysokości nut ; Technika 'kotwicy' i 'miksturowania' ; Harmonia w czytaniu partytur. Myślenie harmoniczne ; Zasada tradukcji ; Figura i tło, czyli melodia i akompaniament ; Rozwój orkiestry (1): Orkiestra klasyków wiedeńskich ; Rozwój orkiestry (2): Zwiększanie wolumenu brzmienia (zwielokrotnianie obsady, wprowadzanie nowych instrumentów, dublowanie melodii) ; Rozwój orkiestry (3): Uprzywilejowanie i emancypowanie brzmień instrumentów solowych (ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów dętych) ; Rozwój orkiestry (4): Partytura współczesna ; Wyciąg fortepianowy ; Uwagi metodyczne ; Klucz do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3612 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej