Piotrowska Anna G
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Piotrowska Anna G
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Cyganie
(4)
Muzyka cygańska
(3)
Etnomuzykologia
(2)
Muzyka europejska
(2)
Muzyka węgierska
(2)
Tematy i motywy
(2)
Copland, Aaron (1900-1990)
(1)
Edytorstwo muzyczne
(1)
Gershwin, George (1898-1937)
(1)
Górale
(1)
Indianie
(1)
Ives, Charles Edward (1874-1954)
(1)
Liszt, Ferenc (1811-1886)
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka hiszpańska
(1)
Muzyka indiańska
(1)
Muzyka skandynawska
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Partytura
(1)
Rapsodia
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Karpaty
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka ludowa
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Historia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
KARPATY, KARPATY: O polsko-słowackim muzykowaniu na karpackich szlakach ; Historia ubiorem pisana. Rzecz o stroju górali podhalańskich ; Motywy zbójnickie w balecie Karola Szymanowskiego "Harnasie". WOKÓŁ IDEI SKANDYNAWIZMU: Koncepcja skandynawizmu. Kraje nordyckie czyli jedność kulturowa w różnorodności ; Idea szkół narodowych i stylu narodowego a kwestia muzyki skandynawskiej ; W ucieczce przed muzycznym komunizmem. Synteza klasycznej formy i norweskiej slatt w "II Symfonii" Eivinda Grovena. DAWNO TEMU W AMERYCE...: Muzyka amerykańskich Indian ; Amerykańska fascynacja muzyką Indian ; Propagowanie idei amerykańskiej muzyki narodowej na początku XX wieku. ROMOWIE I ICH MUZYKA: Wprowadzenie do historii i kultury Romów ; Miejsce Romów i muzyki romskiej w historii i kulturze Węgier ; Muzyka polskich Romów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 32)
Bibliografia na stronach 219-236. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim
Prolegomenom. Krótka historia rapsodii od antyku do dziś. Rozdział 1. RAPSODOWIE XIX WIEKU - MUZYCY CYGAŃSCY: Starożytny rapsod wskrzeszony ; Apoteoza postaci muzyka cygańskiego w XIX wieku ; Od Homera do Osjana i muzyka cygańskiego ; Niebezpieczne powinowactwa: popularyzator i wulgaryzator ; Liszt jako rapsod i jego rola w promowaniu cygańskości ; Urodzony pod cygańską gwiazdą ; Liszt o Cyganach ; Pomiędzy alla zingara i alla ungarische, czyli o tym, co "cygańskie" w muzyce Liszta. Rozdział 2. CYGAŃSKA IMPROWIZACJA A IDEA RAPSODII: Improwizacja muzyczna i poetycka ; Improwizujący rapsod, improwizujący muzyk ; Rapsodie literackie przed wiekiem XIX ; Od zbioru utworów do utworu-zbioru ; Czy istnieje forma rapsodyczna? ; Koncepcja rapsodii ; Lisztowskie rapsodie z ducha improwizacji poczęte ; Rapsodie inspirowane improwizacją cygańską. Potpourri, melanż, kalejdoskop. Rozdział 3. CYGAŃSKI CHARAKTER RAPSODII: Rapsodia połączeniem przeciwieństw ; Życie, życie jest rapsodią ; Zasada kontrastu ; Przeciwieństwa w tzw. kompozycjach cygańskich ; Efekt nagłości ; Koncepcja Plötzlichkeit ; Nagłość a demoniczność ; Nagłość w tzw. kompozycjach cygańskich. Rozdział 4. CYGAŃSKIE, WĘGIERSKIE, RUMUŃSKIE... - element narodowy w rapsodiach ; Rapsodia jako epos narodowy ; Tradycja "commonplace" ; Rapsodie węgierskie ; Liszta jako zbiór melodii ; Wirtuozowskie efekty "cygańskie" ; Rapsodie, fantazje i kaprysy alla zingara ; Rapsodie narodowe i orientalne ; Rapsodie "patriotyczne" ; Rapsodie "egzotyczne". Rozdział 5. MIĘDZY RAPSODIĄ A BALLADĄ: Kontekst historyczny ; Liszt a sprawa węgierska ; Liszt a Chopin ; Ballady i... rapsodie ; Narodowy rys ; Gawęda snuta tonami ; Z programem czy bez? ; Dwa modele narracyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 3007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 25)
Bibliogr. s. [333]-349. Indeks osób. Indeks filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa spiralowa.
Bibliografia na stronach [262]-265.
Dla studentów i wykładowców.
"Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego" został zaprojektowany jako koherentna całość będąca podstawą kursu akademickiego. Odpowiedni dobór omawianych treści oraz ich sprofilowanie pod kątem progresywnie rosnących trudności zweryfikowane zostało długoletnią praktyką pedagogiczną, a wszystkie proponowane zadania i ćwiczenia były wielokrotnie realizowane przez adeptów kierunku muzykologicznego. Podręcznik kierowany jest więc w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Z myślą o dydaktykach, na końcu podręcznika zamieszczono dla nich kilka uwag metodycznych, które mogą okazać się przydatne w pracy z tym podręcznikiem. Jednakże podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur. Jako propozycja metodyczna kierowana jest do wszystkich zainteresowanych odkrywaniem tajemnic sztuki muzycznej oraz wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę muzykologiczną. Podręcznik ten ma za zadanie w logiczny i funkcjonalny, a jednocześnie klarowny sposób pomóc w zrozumieniu zawiłości i problemów związanych z praktyką muzyczną, przybliżając i naświetlając zasady prawidłowego zapisu nutowego, oraz zapoznać z fenomenem partytury muzycznej, proponując systematyczną metodę samodzielnego odkrywania i odczytywania partytury. [https://mi.pl/pl/p/Anna-G.-Piotrowska%2C-Andrzej-Sitarz-Podrecznik-do-czytania-partytur-z-elementami-edytorstwa-muzycznego/442, dostęp 26.09.2022]
WPROWADZENIE DO EDYTORSTWA NUTOWEGO: Ortografia muzyczna i typografia nutowa z ćwiczeniami ; Grafika nuty ; Zapis wiązań nutowych ; Zapis łuków przedłużających ; Oznaczenia i użycie pauz ; Znaki chromatyczne ; Znaki dynamiczne, artykulacyjne i instrukcje wykonawcze ; Oznaczenie zmiany metrum, klucza i tonacji ; Oznaczenia sekcji i powtórzeń ; Specyfika zapisu podwójnej obsady instrumentalnej ; Specyfika zapisu muzyki wokalnej. FENOMEN PARTYTURY: Definicja partytury ; Składowe partytury ; Układ partytury ; Zapis partytury ; Typy partytury ; Sposoby realizacji partytury ; Rozwój partytury. NAUKA PRAKTYCZNEGO CZYTANIA PARTYTUR: Klucze muzyczne ; Relatywność zapisu. Względne i bezwzględne odczytywanie wysokości nut ; Technika 'kotwicy' i 'miksturowania' ; Harmonia w czytaniu partytur. Myślenie harmoniczne ; Zasada tradukcji ; Figura i tło, czyli melodia i akompaniament ; Rozwój orkiestry (1): Orkiestra klasyków wiedeńskich ; Rozwój orkiestry (2): Zwiększanie wolumenu brzmienia (zwielokrotnianie obsady, wprowadzanie nowych instrumentów, dublowanie melodii) ; Rozwój orkiestry (3): Uprzywilejowanie i emancypowanie brzmień instrumentów solowych (ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów dętych) ; Rozwój orkiestry (4): Partytura współczesna ; Wyciąg fortepianowy ; Uwagi metodyczne ; Klucz do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 22)
Bibliografia na stronach 247-[267]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
WSTĘP: Przedmiot i cel rozważań, pytania oraz koncepcje badawcze. CZĘŚĆ. I. IDEOLOGIE ROMANTYCZNE A INSPIRACJE TEMATEM CYGAŃSKIM W MUZYCE: Wprowadzenie: W kręgu ideologii romantycznych ; Rozdział 1. Tytuły nawiązujące do romantycznych wyobrażeń na temat Cyganów: 1.1. Wyidealizowany obraz Cygana i życia cygańskiego a tytuły utworów muzycznych, 1.2. Cygańskie czyli węgierskie? Cygańskie czyli hiszpańskie? ; Rozdział 2. Romantyczna wizja kultury cygańskiej w umuzycznionych tekstach poetyckich i librettach dzieł scenicznych: 2.1. Pozytywny i negatywny stereotyp Cygana, 2.2. Świat Cyganów jako pełen skrajnych emocji 'koloryt lokalny', egzotyka lub heterotopia ; Rozdział 3. Muzyk cygański jako alter ego romantycznego wirtuoza i improwizatora: 3.1. Cygańska maniera wykonawcza w kontekście dyskusji na temat wirtuozostwa, 3.2. Cygański muzyk improwizator. Część II. CHARAKTERYSTYKA BRZMIENIA UTWORÓW INSPIROWANYCH ROMANTYCZNĄ WIZJĄ KULTURY CYGAŃSKIEJ: Wprowadzenie: Pojęcia style hongrois, verbunkos idiom oraz koncepcja 'cygańskości' jako sposobu muzycznej komunikacji ; Rozdział 4. Kształtowanie języka muzycznego w utworach inspirowanych tematyką cygańską: 4.1. Kwestia proweniencji wykorzystywanych melodii, 4.2. Problem tzw. skali cygańskiej i ornamentowania melodii ; Rozdział 5. Sposoby wykorzystywania instrumentów kojarzonych z 'cygańskością': 5.1. Skrzypce - symbol węgierskich Cyganów wirtuozów, 5.2. Efekt brzmienia cymbałów, 5.3. Efekt brzmienia gitary, 5.4. Tamburyn i kastaniety - wymiar symboliczny ; Rozdział 6. Od melancholijnej zadumy do żywiołowego tańca: 6.1. Sentymentalizm i prostota tzw. pieśni cygańskiej, 6.2. W kręgu radosnej zabawy - tzw. taniec cygański, 6.3. Fantazyjność …alla zingara; ZAKOŃCZENIE: Rezonans społeczno-kulturowy oraz inspiracje badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 21)
Bibliografia na stronach [399]-414. Indeks.
Kształtowanie się toposu muzyka cygańskiego; CZĘŚĆ I. DWA MODELE DYSKURSU O MUZYCE CYGAŃSKIEJ: A. MODEL ASYMILACYJNY - IDEA MUZYKI NARODOWEJ A PROBLEM MUZYKI CYGAŃSKIEJ: 1. Wokół idei węgierskiej muzyki narodowej: 1.1. Tradycje muzyki cygańskiej na terenach węgierskich, 1.2. Franza Liszta wizja węgierskiej muzyki narodowej, 1.3. Muzyka cygańska i węgierska muzyka ludowa w pismach Béli Bartóka, 2. Wokół idei hiszpańskiej muzyki narodowej: 2.1. Muzyczne tradycje Gitanos w Hiszpanii, 2.2. Fenomen flamenco, 2.3. Idea muzyki narodowej w Hiszpanii ; B. MODEL NIEASYMILACYJNY - MUZYKA CYGAŃSKA A KONCEPCJA EGZOTYKI I RASY: 3. Topos Cygana i muzyki cygańskiej a pojęcie egzotyki: 3.1. Kategoria egzotyki w europejskiej kulturze muzycznej, 3.2. Kwestie cygańskie w świetle koncepcji egzotyki, 4. Muzyka cygańska w orbicie dyskusji o rasie: 4.1. Pojęcie 'rasy' w piśmiennictwie muzykologicznym, 4.2. Kontrowersje wokół muzyki cygańskiej. CZĘŚĆ II. TOPOS MUZYKI CYGAŃSKIEJ W TWÓRCZOŚCI KOMPOZYTORÓW XIX I POCZĄTKU XX WIEKU: C. DZIEŁA SCENICZNE WYKORZYSTUJĄCE WĄTKI CYGAŃSKIE: 5. Funkcjonowanie idiomu cygańskiego w operach: 5.1. Kontekst pseudonarodowy i egzotyczny: "Carmen" Georgesa Bizeta, 5.2. Od sielanki do komedii: "Jawnuta" i "Ideał" Stanisława Moniuszki oraz "Duch wojewody" Ludwika Grossmana, 5.3. Obraz Cygana w Polsce: "Manru" Ignacego Jana Paderewskiego, 5.4. Żywioł narodowy: "La vida breve" Manuela de Falli, 6. Tematyka cygańska w operetkach i wodewilach: 6.1. Rola Johanna Straussa, 6.2. Spadkobiercy Johanna Straussa: Franz Lehar i Imre Kálmán, 6.3. "Cygański" wodewil Konstantego Krumłowskiego, 7. Wątki cygańskie w baletach: 7.1. Motywy cygańskie w baletach europejskich, 7.2. "Cygańskie" balety Manuela de Falli ; D. CHARAKTERYSTYKA DZIEŁ NIESCENICZNYCH ODWOŁUJĄCYCH SIĘ DO KULTURY CYGAŃSKIEJ: 8. Tematyka cygańska w utworach wokalno-instrumentalnych: 8.1. Tradycje pieśni o inspiracjach cygańskich w pierwszej połowie XIX wieku, 8.2. Pieśni inspirowane kulturą cygańską w drugiej połowie XIX wieku, 8.3. Przeobrażenia pieśni cygańskiej w wieku XX, 9. Motywy cygańskie w utworach instrumentalnych: 9.1. Wczesne miniatury instrumentalne o cygańskich konotacjach, 9.2. Cygańskie pieśni bez słów, 9.3. Cygańskie miniatury taneczne, 9.4. Różnorodność gatunkowa miniatur odwołujących się do toposu muzyki cygańskiej, 9.5. Aspekt narodowy miniatur instrumentalnych nawiązujących do toposu cygańskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3240 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej