Mihułka Krystyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Mihułka Krystyna
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
niemiecki
(2)
polski
(1)
Temat
Język niemiecki
(3)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Przekłady
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wielokulturowość
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
M.in. dotyczy Instytutu Filologii Germańskiej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia na stronach [167]-178 i przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Zur Diversifikation didaktischer Rollen im interkulturellen Sprachunterricht ; Interkulturalität in der philologischen Bildung. Curriculare Vorgaben, ihre Realisierung und Evaluation anhand der Hinweise der Germanistikstudenten ; Zur Evaluation der interkulturellen Studieninhalte im Germanistikstudium ; Bereitet die Oberschule auf das Philologiestudium vor? Die interkulturellen Erfahrungen der Studienanfänger am Beispiel der Germanistikstudenten der PWSZ in Konin ; Einblicke der Jugendlichen in die deutsche Realität, Mentalität und Sprache mit Anwendung authentischer Lesetexte im Fremdsprachenunterricht ; "Übersetzen als interkultureller Transfer" - ein Rückblick auf den Aufbaustudiengang im Institut für Germanistik an der Universität Rzeszów ; Übersetzungstechniken in der Übersetzung von kulturspezifischen Inhalten - aus der Sicht der Translationsdidaktik ; "So treu wie möglich, so frei wie nötig". Aphorismen von Wiesław Brudziński als Übersetzungsvorlage und Translat ; Zum deutsch-polonischen interkulturellen Element in der polonischen Zeitschriftensprache der galizischen Zeit ; Übersetzungsstrategien als Mittel zum Ausdruck kulturbezogener Inhalte bei der Übertragung von Eigennamen in Zeichentrickserien.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów liceów ogólnoksztąłcących w Brzozowie, Jaśle i Krośnie.
Bibliogr. s. 511-528.
Streszcz. niem.
I. Kompetencja interkulturowa w kształceniu językowym: 1. Język a kultura ; 2. Kompetencja interkulturowa - przegląd definicji ; 3. Modele kompetencji interkulturowej ; 4. Nauczanie interkulturowe drogą do rozwoju kompetencji interkulturowej na lekcjach języka obcego ; 5. Ewaluacja kompetencji interkulturowej - możliwości i ograniczenia ; 6. Osoba kompetentna interkulturowo - charakterystyka ; 7. Kompetencja interkulturowa w kształceniu językowym - podsumowanie. II. Interkulturowość w polityce edukacji językowej: 1. Aspekt interkulturowy w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie ; 2. Podstawa programowa dotycząca nauczania nowożytnych języków obcych w liceum a propagowanie założeń edukacji interkulturowej ; 3. Materiały do nauki języka niemieckiego jako obcego a rozwój kompetencji interkulturowej ; 4. Interkulturowość w polityce edukacji językowej - podsumowanie. III. Rozwój kompetencji interkulturowej u licealistów wybranych podkarpackich szkół - studium empiryczne: 1. Określenie problemu badawczego i celu badania ; 2. Pytania badawcze ; 3. Hipotezy badawcze ; 4. Dobór i charakterystyka próby ; 5. Metodologiczne podstawy badania / schemat badawczy ; 6. Przebieg badania - charakterystyka ; 7. Dobór technik gromadzenia danych i narzędzi badawczych ; 8. Analiza zebranych danych ; 9. Źródła pozyskiwania przez uczniów informacji o Niemczech i Niemcach ; 10. Test na wiedzę faktograficzną - analiza ilościowa danych. IV. Postawy uczniów wybranych liceów wobec Niemiec i Niemców: 1. Postawy uczniów względem Niemców ; 2. Projekt etnograficzny ; 3. Wnioski końcowe ; 4. Ocena metody badawczej ; 5. Rozwój kompetencji interkulturowej u licealistów wybranych podkarpackich szkół - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101685 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 28-220.
Tekst w jęz. niem. Streszcz. pol.
I. KULTUR ALS UNTRENNBARER TEIL DES INTERKULTURELL ORIENTIERTEN FREMDSPRACHENUNTERRICHTS: Zum Kulturbegriff ; Kultur als Produkt der Gesellschaft ; Kulturkunde vs. Landeskunde - Darstellung der Begriffe, Aufgaben der Landeskunde, Wandel der landeskundlichen Konzeptionen in den Methoden des Fremdsprachenunterrichts ; "Interkulturell" - Klärung des vieldeutigen Begriffs ; Interkulturell orientierter Fremdsprachenunterricht ; II. DAS LANDESBILD IM PROZESS DES INTERKULTURELLEN LERNENS: Zur Natur des Landesbildes ; Selbstbild vs. Fremdbild. Das Eigene und das Fremde ; Das Deutschlandbild in den deutsch-polnischen Beziehungen ; Deutsch-polnische Beziehungen auf der gesellschaftlichen Ebene - Unterschiede und Gemeinsamkeiten ; Das Individuum bei der Auseinandersetzung mit dem Landesbild ; Stereotyp - eine sprachwissenschaftliche Auseinandersetzung mit dem Problem ; Vorurteil - Begriffsklärung aus sozialpsychologischer Sicht ; Toleranz in der interkulturellen Begegnung ; III. ZU INTERKULTURELLEN DEUTUNGSMUSTERN IN DEN FREMDSPRACHIGEN TEXTEN: Sprachliche Kommunikation und Textbegriff ; Texte im interkulturell orientierten Fremdsprachenunterricht ; Authentizität im Fremdsprachenunterricht ; Textverstehen und kultureller Abstand ; Interkulturelles Textverstehen (Fremdverstehen) ; Verstehen der fremden Kultur als Kommunikationsprozess) ; IV. ZUR EVALUATION DES LANDESBILDES DURCH GERMANISTIKSTUDENTEN DES ERSTEN UND DES DRITTEN STUDIENJAHRES - ANALYSE DER EMPIRISCHEN STUDIE: Methodologische Voraussetzungen der Untersuchung ; Applikation der transversalen Methode zur konkreten Untersuchungsanalyse ; Begründung der Untersuchung ; Untersuchungsfragen ; Untersuchungspersonen ; Untersuchungshypothesen ; Zur Datenauswertung ; Schlussfolgerungen ; Bewertung der Untersuchungsmethode ; Ausblick.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95379 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej