Bryl Mariusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Bryl Mariusz
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Sztuka
(5)
Informacja wizualna
(2)
Spostrzeganie
(2)
Wrażenia
(2)
Badt, Kurt (1890-1973)
(1)
Belting, Hans (1935- )
(1)
Brötje, Michael
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Ciało ludzkie w sztuce
(1)
Etlin, Richard A.
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Moxey, Keith P. F. (1943- )
(1)
Preziosi, Donald (1941- )
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(2)
Malarstwo europejskie
(1)
Szkice
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Antropologia obrazu : szkice do nauki o obrazie / Hans Belting ; przekł. Mariusz Bryl. - Kraków : Universitas, cop. 2007. - 322 s., [1] k. tabl., [72] s. tabl. : fot., il. ; 21 cm.
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; 62)
Bibliogr. s. 285-296. Indeksy.
1. Przedmowa 2. Medium - obraz - ciało. wprowadzenie do tematu 3. Miejsce obrazów II. Próba antropologiczna 4. Obraz ciała jako obraz człowieka. Reprezentacja w kryzysie 5. Herb i portret. Dwa media ciała 6. Obraz i śmierć. Wcielenie we wczesnych kulturach 7. Obraz i cień. Dantego teoria obrazu na przejściu ku teorii sztuki 8. Transparencja medium. Obraz fotograficzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antropologia obrazu : szkice do nauki o obrazie / Hans Belting ; przekł. Mariusz Bryl. - Kraków : Universitas, 2007. - 322, [5] s., [1] k. tabl., [72] s. tabl. : fot., il. ; 21 cm.
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; t. 62)
Bibliogr. s. [285]-296. Indeksy.
1. Przedmowa 2. Medium - obraz - ciało. wprowadzenie do tematu 3. Miejsce obrazów II. Próba antropologiczna 4. Obraz ciała jako obraz człowieka. Reprezentacja w kryzysie 5. Herb i portret. Dwa media ciała 6. Obraz i śmierć. Wcielenie we wczesnych kulturach 7. Obraz i cień. Dantego teoria obrazu na przejściu ku teorii sztuki 8. Transparencja medium. Obraz fotograficzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Sposoby widzenia" to bardzo znana w świecie anglosaskim książka, wykorzystywana m. in. we wstępnych kursach historii sztuki na amerykańskich uniwersytetach. Napisana przystępnie, bogato ilustrowana, praca ta jest niejako elementarzem współczesnych metod "patrzenia" na kulturę wizualną, szeroko pojętą od sztuki wielkich mistrzów po współczesną reklamę. Dziecko patrzy i rozpoznaje, zanim nauczy się mówić. To, że postrzeganie następuje przed formułowaniem słów, ma też inny wymiar: postrzeganie ustala jakby nasze miejsce w otaczającym nas świat. Książka zawiera siedem esejów. Mogą być one czytane w różnym porządku. W czterech z nich użyto słów i obrazów, w trzech tylko obrazów. Te wyłącznie obrazowe eseje nie zawierają żadnych komentarzy słownych, ponieważ autor uważa, że mogłyby one zakłócić to, co chce przekazać. Jego głównym celem było zapoczątkowanie procesu zadawania pytań. [Fundacja Aletheia, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Historia Sztuki / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0556-1019 ; nr 33)
Bibliogr. s. [694]-704. Indeks.
Streszcz. ang.
I. PRZEDMIOT/PODMIOT PRACY: 1. Trzy znaczenia polemiczności ; 2. Autor i polski kontekst ; 3. Teoria współczesnej historii sztuki: stan badań: 3.1. 1970 - pierwsze syntezy ; 3.2. Niemieckie "Einführung" (i jego pokłosie): paradygmat polemicznej historii sztuki ; 3.3. Apologia (polemicznego) "status quo" ; 3.4. Z konieczności cnota, czyli "model myślowy" Thomasa Zaunschirma ; 3.5. Ku rewizjonistycznej (polemicznej) historii sztuki ; 3.6. "Nowa" (polemiczna) historia sztuki jako paradygmat: w stronę "Critical Terms for Art History" ; 3.7. Jonathan Harris i jego apologia "radykalnej" (polemicznej) historii sztuki ; 3.8. Harris a "sprawa polska". II. OSTATNI SYSTEM HISTORII SZTUKI: KURT BADT I JEGO POLEMIŚCI: 1. "Allgemeine Kunstwissenschaft" jako systematyczna historia sztuki. Hamann versus Tietze ; 2. Historia sztuki jako nauka "ścisła". Sedlmayr versus Hempel ; 3. "Wissenschaftslehre der Kunstgeschichte" Kurta Badta jako ostatni system historii sztuki: 3.1. W stronę ontologii sztuki - Heidegger jako odniesienie ; 3.2. W stronę teorii historii sztuki - "mądrość dyscypliny" jako odniesienie ; 4. Werckmeister: Badt w świetle "Ideologiekritik" ; 5. Dittmann i Gosebruch: "boska podstawa" sztuki i refleksja "wyższej rangi" ; 6. Niedostrzeżona alternatywa: "konserwatywna" versus "postępowa" krytyka dyscypliny około 1970 roku. III. EMANCYPACJA I MODERNIZACJA DYSCYPLINY OKOŁO 1970 ROKU. W STRONĘ POLEMICZNEJ HISTORII SZTUKI: 1. "Sposoby widzenia" Johna Bergera: historia sztuki jako mistyfikacja: 1.2. "Anty-Berger": casus Petera Fullera ; 2. Kolonia AD 1970: historia sztuki między nauką i "Ideologiekritik" ; 3. Co po Kolonii? Konsolidacja i instytucjonalizacja polemicznej historii sztuki w RFN. IV. FUNKKOLLEG "KUNST": DOJRZAŁA FAZA NIEMIECKOJĘZYCZNEJ POLEMICZNEJ HISTORII SZTUKI W NIEMCZECH I JEJ KRYTYKA: 1. "Funkkolleg Kunst przedstawia się": autoprezentacja i autoocena ; 2. Busch i "historyczno-funkcjonalny" paradygmat badań sztuki ; 3. Historia czy sztuka: Boehm versus Sauerländer ; 4. Obrona i uzupełnienie: ku paradygmatowi funkcjonalno-kontekstowo-recepcyjnemu ; 5. Estetyka recepcji Wolfganga Kempa - między widzem i kontekstem ; 6. Między aktualnością paradygmatu i aktualnością jego krytyki. V. NEW ART HISTORY: KRYSTALIZACJA ANGLO-AMERYKAŃSKIEJ POLEMICZNEJ HISTORII SZTUKI: 1. "New Art History": polemiczna historii sztuki zyskuję nazwę ; 2. Znaczenie zamiast percepcji: Bryson i uspołecznienie widza ; 3. "The New Criterion" versus "New Art History": polemiczna historia sztuki jako przedmiot "wojen kulturowych": 3.1. "The New Criterion": tradycyjny paradygmat i jego wrogowie ; 3.2. Clark - Alpers - Krauss: w polemicznym ogniu Kramera i Kimballa ; 3.3. Na barykadach "Culture Wars" - "zwycięstwo albo śmierć (dyscypliny)". VI. RETHINKING ART HISTORY: POLEMICZNE PRZEDSIĘWZIĘCIE PREZIOSIEGO I JEGO KRYTYKA: 1. Preziosi versus Art History: poststrukturalistyczna archeologia tradycyjnej historii sztuki polemicznie przedstawiona ; 2. Dwa bieguny krytyki RAH: konserwatywny i radykalny ; 3. Davis versus Preziosi: "skryta" autopolemika polemicznej historii sztuki. VII. MOXEY I ETLIN: POSTSTRUKTURALIZM JAKO TEORIA POLEMICZNEJ HISTORII SZTUKI I "OBRONA HUMANIZMU" JAKO STRATEGIA TRADYCYJNEJ HISTORII SZTUKI: 1. "The Practice of Theory": ku poststrukturalistycznej historii sztuki: 1.1. PT w ogniu polemik ; 2. Zdrowy rozsądek versus poststrukturalizm: Etlin i jego "obrona humanizmu": 2.1. Humanizm jako wartość: tradycyjna estetyka zaktualizowana ; 2.2. Poststrukturalizm jako anty-humanizm: w obronie (historii) sztuki. VIII. HERMENEUTYKI W HISTORII SZTUKI: MIĘDZY ALTERNATYWĄ A PRZYSWOJENIEM: 1. Ikonika Maxa Imdahla i zniesienie tradycyjnych dychotomii: 1.1 "Guernica" Picassa w świetle ikoniki ; 1.2. "Guernica" Imdahla w świetle polemicznej historii sztuki ; 2. Gottfried Boehm i projekt hermeneutyki obrazu: 2.1. Schneider versus Boehm: hermeneutyka jako przestarzałość. IX. HANS BELTING I JEGO ADWERSARZE: POLEMICZNY KONIEC HSITORII SZTUKI: 1. "Koniec historii sztuki" jako koniec tradycyjnego paradygmatu dyscypliny ; 2. Obraz i kult - polemiczna historia sztuki w poszukiwaniu swej tożsamości ; 3. Koniec historii sztuki po raz drugi - polemiczna historia sztuki w "epoce po sztuce": 3.1. Między proroctwem i mistyfikacją: polemiczna recepcja "rewizji po latach". X. MEDIUM OBRAZU VERSUS MEDIUM DZIEŁA (SZTUKI): MIĘDZY ANTROPOLOGIĄ OBRAZU I HERMENEUTYKĄ: 1. Antropologia obrazu jako wewnętrzna alternatywa polemicznej historii sztuki "po modernizmie" ; 2. Medium-dzieło-absolut: dylematy hermeneutycznej teorii medium (sztuki). XI. MICHAEL BRÖTJE - KU EGZYSTENCJALNO-HERMENEUTYCZNEJ ALTERNATYWIE POLEMICZNEJ HISTORII SZTUKI: 1. "Zwierciadło sztuki" - przeciw historycznej świadomości dyscypliny ; 2. Język obrazu i intuicyjne rozumienie - przeciw refleksyjno-dyskursywnej świadomości dyscypliny ; 3. Brötje - etyczny wymiar alternatywnej historii sztuki. XII. TRZY MODELE: POLEMICZNA HISTORIA SZTUKI DZISIAJ: 1. Historia sztuki pod presją: feminizm, teoria queer i imperatyw "zmiany społecznej" ; 2. Studia kultury wizualnej: polemiczna historia sztuki poza historią sztuki: 2.1. Mieke Bal: Visual Culture Studies i krytyka "wizualnego esencjalizmu" ; 2.2. Pollock versus Bal: polemiczna historia sztuki nie poddaje się ; 3. Horst Bredekamp: polemiczna historia sztuki jako historyczno-krytyczna nauka o obrazach. XIII. ZAKOŃCZENIE. W STRONĘ SUWERENNEJ HISTORII SZTUKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93396 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej