Wychowanie w rodzinie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(716)
Forma i typ
Książki
(705)
Poradniki i przewodniki
(207)
Publikacje naukowe
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Proza
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Audiobooki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(1057)
wypożyczone
(202)
nieokreślona
(14)
tylko na miejscu
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(202)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(238)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(103)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(29)
Filia 2 (Fredry 5)
(28)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(40)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(65)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(50)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(98)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(49)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(30)
Filia 9 (Czackiego 5)
(21)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(66)
Filia 11 (Dębicka 170)
(5)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(9)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(55)
Filia 15 (Lwowska 60)
(73)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(53)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(17)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(16)
Filia 20 (Solarza 9a)
(17)
Autor
Mazlish Elaine
(19)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(17)
Gordon Thomas (1918-2002)
(16)
Horosiewicz Beata
(13)
Faber Adele (1928- )
(12)
Trzebiatowska Małgorzata
(12)
Syska Dariusz
(11)
Blau Melinda (1943- )
(10)
Hogg Tracy (1960-2004)
(10)
Brett Doris (1950- )
(8)
Zawadzka Dorota (1962- )
(8)
Faber Adele
(7)
Juul Jesper (1948- )
(7)
Kułaczkowski Jerzy
(7)
Więznowska Mariola
(7)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(6)
Frączek Zofia
(6)
Makowska Alicja
(6)
Eisenberg Arlene
(5)
Faber Joanna
(5)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(5)
Hathaway Sandee Eisenberg
(5)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(5)
Juul Jesper (1948-2019)
(5)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(5)
Krawczyński Marian (1934- )
(5)
Murkoff Heidi Eisenberg
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Spock Benjamin (1903-1998)
(5)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(5)
Stein Agnieszka
(5)
Szmyd Kazimierz
(5)
Szwinta-Dyrda Alicja
(5)
Brett Doris
(4)
Brągiel Józefa
(4)
Czarniecka-Rodzik Zofia
(4)
Czekański Marek
(4)
Czekański Marek (1948- )
(4)
Forward Susan (1938- )
(4)
Gandecki Andrzej
(4)
Grażyński Ryszard
(4)
Helińska Ewa
(4)
Janke Andrzej W
(4)
Kościuk Zbigniew
(4)
Obuchowska Irena (1932- )
(4)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(4)
Szwajda Aleksandra
(4)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(4)
Weston Mark S
(4)
Aron Elaine N
(3)
Baker Sidney M
(3)
Bakiera Lucyna
(3)
Borgenicht Joe
(3)
Budziszewska Izabella
(3)
Buffum Jude
(3)
Canfield Ken R
(3)
Chapman Weston Denise
(3)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(3)
Gietka-Ostrowska Aleksandra
(3)
Gurian Michael
(3)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Kepple Paul
(3)
King Julie
(3)
Kochanowska-Szlęzak Ewa
(3)
Kosiarska Anna
(3)
Kowalska Maria (tłumaczka)
(3)
Lewandowska Marta
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
McLaughlin Emma (1974- )
(3)
Meeker Margaret J. (1957- )
(3)
Miller Alice (1923- )
(3)
Miller Lisa
(3)
Minge Natalia
(3)
Niecikowska-Jastrzębska Krystyna
(3)
Nyberg Lisa
(3)
Olejnik Ewa
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Rybczyńska Irena
(3)
Schmidt Nicola (1977- )
(3)
Siemek Danuta
(3)
Talko Leszek K
(3)
Templeton Rosalyn Anstine
(3)
Tokarz-Laska Klaudia
(3)
Walc Wiesława
(3)
Śmietana Rafał
(3)
Arterburn Stephen (1953- )
(2)
Baczyńska Barbara
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Beil Brigitte
(2)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Bering Stacie (1949- )
(2)
Bortnowska Małgorzata
(2)
Bradley Jonathan
(2)
Brydak Lidia
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Burns Jim (1953- )
(2)
Burrett Jill F
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(80)
2010 - 2019
(217)
2000 - 2009
(184)
1990 - 1999
(119)
1980 - 1989
(41)
1970 - 1979
(56)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(4)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(2)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(214)
1901-2000
(37)
1989-2000
(28)
1945-1989
(7)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(623)
Ukraina
(2)
Austria
(1)
Holandia
(1)
Język
polski
(602)
Odbiorca
Rodzice
(140)
Dzieci
(13)
6-8 lat
(11)
Nauczyciele
(10)
0-5 lat
(8)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Kobieta
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura duńska
(1)
Matki
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby po rozwodzie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura francuska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5243)
Literatura polska
(4584)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3686)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Rodzina
(3666)
II wojna światowa (1939-1945)
(3061)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2554)
Relacje międzyludzkie
(2444)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2386)
Tajemnica
(2113)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1868)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1664)
Dziewczęta
(1555)
Żydzi
(1537)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1295)
Życie codzienne
(1249)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1043)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(990)
Władcy
(990)
Ludzie a zwierzęta
(984)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(905)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(835)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(791)
Sekrety rodzinne
(788)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(728)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(710)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(695)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(669)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(653)
Muzyka
(647)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(626)
Topografia
(620)
Matki i córki
(616)
Walka dobra ze złem
(612)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Doktor Żywego
(1)
Polska Zbrojna
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
2001-0
(16)
1901-2000
(10)
1901-
(7)
1801-
(4)
1801-1900
(4)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1918-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Galicja
(2)
Hiszpania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Indie
(1)
Kanada
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kolumbia
(1)
Kuwejt
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Namibia
(1)
Niemcy
(1)
RPA
(1)
Szwecja
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Gatunek
Poradnik
(204)
Wydawnictwa popularne
(112)
Poradniki
(55)
Poradniki dla rodziców
(42)
Opracowanie
(18)
Praca zbiorowa
(10)
Opowiadania i nowele
(8)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Powieść obyczajowa
(5)
Felieton
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Antologia
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Książki mówione
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(3)
Przepisy kulinarne
(3)
Publicystyka polska
(3)
Blogi
(2)
Gry komputerowe
(2)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(2)
Opowiadanie polskie
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść amerykańska
(2)
Powieść autobiograficzna amerykańska
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Wywiady
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Aforyzmy
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Encyklopedie
(1)
Felieton polski
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Raport z badań
(1)
Rozmowa
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Szkice
(1)
Teksty
(1)
Wycinanka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(157)
Psychologia
(132)
Edukacja i pedagogika
(67)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Medycyna i zdrowie
(13)
Historia
(7)
Religia i duchowość
(5)
Hobby i czas wolny
(3)
Nauka i badania
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
716 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-291.
Rozdz. I. ELEMENTY KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Istota kultury pedagogicznej rodziców, 2. Specyfika rodziny jako środowiska wychowawczego: A. Pojęcie rodziny jako środowiska wychowawczego, B. Cechy rodziny jako środowiska wychowawczego, C. Klimat rodziny, D. Prawo rodziny do wychowywania dziecka, E. Sposoby oddziaływania rodziny na dziecko ; 3. Wiedza rodziców w zakresie wychowania dziecka: A. Wiedza dotycząca celów i zasad wychowania, B. Wiedza dotycząca potrzeb dziecka przedszkolnego, C. Wiedza o cechach rodzica jako dobrego wychowawcy, D. Błędy i trudności wychowawcze ; 4. Relacja rodziców do dzieci: A. Postawy pozytywne i negatywne rodziców wobec dziecka, B. Rola wychowawcza matki wobec dziecka, C. Rola wychowawcza ojca wobec dziecka ; 5. Umiejętności wychowawcze rodziców: A. Kultura materialna rodziny, B. Kultura duchowa rodziny, C. Organizacja życia rodzinnego, D. Metody wychowawcze. Rozdz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. ROZUMIENIE RODZINY JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO: 1. Poziom wiedzy rodziców w zakresie cech rodziny jako środowiska wychowawczego, 2. Określenie przez rodziców elementów tworzących atmosferę życia rodzinnego, 3. Zakres znajomości przez rodziców praw do wychowania dziecka, 4. Znaczenie systematycznej pracy wychowawczej rodziców. Rozdz. IV. STAN WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Kształtowanie charakteru dziecka jako najważniejszego celu wychowania i poziom rozumienia zasad wychowawczych, 2. Poziom wiedzy w zakresie potrzeb biologicznych i psychicznych dziecka, 3. Określenie cech rodzica jako dobrego wychowawcy, 4. Znajomość błędów i trudności wychowawczych. Rozdz. V. CHARAKTERYSTYKA RELACJI RODZICÓW DO DZIECKA: 1. Rodzaje postaw rodziców wobec dziecka, 2. Określenie roli wychowawczej matki wobec dziecka, 3. Określenie roli wychowawczej ojca wobec dziecka. Rozdz. VI. POZIOM WYCHOWAWCZYCH UMIEJĘTNOŚCI RODZICÓW: 1. Wiedza o elementach kultury materialnej rodziny, 2. Poziom rozumienia kultury duchowej rodziny, 3. Formy organizacji życia rodzinnego, 4. Stosowane przez rodziców metody wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "You're grounded forever... but first, let's go shopping : the challenges mothers face with their daughters and ten timely solutions" 2010.
Bibliografia na stronach 325-[326].
Książka dla matek i córek, którym zależy na relacjach opartych na wzajemnym szacunku, zaufaniu i bliskości. Wszystkie staramy się być jak najlepszymi matkami, prawda? Niestety często nieświadomie popełniamy błędy. Susan Shapiro-Barash próbuje zwrócić na nie uwagę. Czy rozpieszczamy nasze córki, czy może jesteśmy dla nich zbyt surowe? Próbujemy się z nimi zaprzyjaźnić czy nieustępliwie tkwimy po przeciwnej stronie barykady? Jesteśmy wzorem do naśladowania czy odstraszającym antyprzykładem? Innymi słowy: czy aby przypadkiem same nie robimy z nich potworów? Autorka porusza m.in. następujące problemy: • ciągłe usprawiedliwianie („Po prostu powiem, że źle się poczułaś”). • brak reguł i granic („Oczywiście, że możesz się napić, kiedy jesteś ze mną w domu”); • rozpieszczanie materialne („Którą torebkę Prady wybierasz?”); • obsesja na punkcie jedzenia i wagi („Naprawdę musisz to jeść?”); Już dziś poznaj właściwe metody postępowania i odmień swoje życie! [Nasza Księgarnia, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96094 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
Człowiek jest z natury istotą społeczną i potrzebuje relacji z innymi ludźmi. Dlatego społeczeństwo jest dla niego środowiskiem naturalnym, w którym może przyswajać i stosować w praktyce podstawowe wartości, które powinny obowiązywać w stosunkach międzyludzkich. Szanować innych, mieć cierpliwość, być odpowiedzialnym i wytrwałym, umieć rozmawiać, to umiejętności zbudowane na wartościach, które rodzice chcą przekazać dzieciom, tak aby nauczyły się być wolne i szczęśliwe. Uwzględniając te wartości, wychowanie dzieci powinno zacząć się jak najwcześniej, w domowych warunkach. Krótkie uwagi na temat tego, jak ważne są wartości w życiu społecznym oraz ćwiczenia możliwe do przeprowadzenia w rodzinie, ułatwią dzieciom naturalne zdobywanie umiejętności opartych na tych wartościach. Wartości w życiu społecznym są pomocą dla rodziców, którzy chcą ukształtować swoje dzieci, tak aby były: niezależne, doceniające same siebie oraz doceniane przez innych, a przede wszystkim takie, które będą szczęśliwe i będą dawać radość wszystkim dookoła. [Jedność 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
Dwulatek - jego rozwój i emocje ; "Wszędzie go pełno" - czy tak powinno być? ; Nasze dziecko nie mówi - czy już należy się martwić? ; Normy rozwoju mowy dla dwulatka ; "Nie jestem blamkaziem, tylko kapitaziem", czyli monologi i dialogi małej Ani ; Od gryzienia do mówienia ; Pobudzamy zmysły ; Dźwięki i ich znaczenie ; Proste zabawy i dobór odpowiednich pomocy ; A co z telewizją i komputerem? ; Miłość dobra na wszystko!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104461 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
Dwulatek - jego rozwój i emocje ; "Wszędzie go pełno" - czy tak powinno być? ; Nasze dziecko nie mówi - czy już należy się martwić? ; Normy rozwoju mowy dla dwulatka ; "Nie jestem blamkaziem, tylko kapitaziem", czyli monologi i dialogi małej Ani ; Od gryzienia do mówienia ; Pobudzamy zmysły ; Dźwięki i ich znaczenie ; Proste zabawy i dobór odpowiednich pomocy ; A co z telewizją i komputerem? ; Miłość dobra na wszystko!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytul oryginału: "Geheimnisvoll wie der Himmel sind Kinder : was Eltern von Jesus lernen können" 2010.
Często nie wiemy, jak postępować z dziećmi. Szukamy gotowych recept w książkach, mediach lub u specjalistów. Tymczasem najwięcej możemy nauczyć się od Jezusa. Temu, kto zrozumie i pokocha dziecko tak jak Chrystus, łatwiej będzie wychowywać dzieci i prowadzić je do szczęścia. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "It's a baby girl! : the unique wonder and special nature of your daughter from pregnancy to two years" 2009.
Oddajemy w wasze ręce praktyczny, poparty naukowymi faktami poradnik na temat wychowania i opieki nad małymi dziewczynkami. Książka przedstawia sposób w jaki można zrozumieć podstawową naturę waszej córki i jak zajmować sie nią, kiedy płacze, marudzi, je, śpi, jest z rodziną, jak również pozostałe ważne zagadnienia opieki nad niemowlęciem. Ciepłe opowieści i rady innych rodziców dadzą wam wgląd w przyszłość, kiedy wasza córka z niemowlęcia stanie się małym dzieckiem, przedszkolakiem, pierwszoklasistą czy nastolatką. [Liber, 2010]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "It's a baby boy! : the unique wonder and special nature of your son from pregnancy to two years" 2009.
Indeks.
Oddajemy w wasze ręce praktyczny, poparty naukowymi faktami poradnik na temat wychowania i opieki nad małymi chłopcami. Zainspirowana przez The Gurian Institute książka przedstawia sposób w jaki można zrozumieć podstawową naturę waszego syna i jak zajmować się nim, kiedy płacze, marudzi, je, śpi i przywiązuje się do rodziny jak również pozostałe ważne zagadnienia opieki nad niemowlęciem. Ciepłe opowieści i rady innych rodziców dają wam wgląd w przyszłość, kiedy wasz syn z niemowlęcia stanie się małym dzieckiem, przedszkolakiem, pierwszoklasistą czy nastolatkiem. [Wydawnictwo K. E. Liber, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I RODZINA PATOLOGICZNA I DYSFUNKCJONALNA: R. 1. Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa i zagrożeń cyberprzestrzeni: Kontekst analiz nad bezpieczeństwem ; Edukacyjne aspekty przemian bezpieczeństwa i technologii ; Zagrożenia bezpieczeństwa związane z cyberprzestępczością ; Cyberprzestrzeń przedmiotem badań pedagogicznych ; Przyczyny agresji w świecie wirtualnym ; Nowe problemy do rozwiązania przez współczesną edukację ; Problemy do rozwiązania ; R. 2. Migracja rodziców źródłem dysfunkcjonalności środowiska wychowawcze go dziecka ; R. 3. Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny: Emigracja zarobkowa - eurosieroctwo jako skutek pojawienia się zjawiska bezrobocia ; Rodzina - aspekty współczesności ; Środowisko rodzinne po emigracj i - krótkie omówienie ; Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny ; R. 4. Bezrobocie rodziców i jego wpływ na aspiracje edukacyjne i zawodowe dzieci: Bezrobocie jako zjawisko polityczne, gospodarcze i ekonomiczne ; Skutki bezrobocia: społeczne, ekonomiczne i psychologiczne ; Aspiracje edukacyjne i zawodowe, ich rodzaje, dynamika oraz uwarunkowania ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 5. Bezrobocie jako negatywne zjawisko społeczne ; R. 6. Problemy edukacyjne i społeczne dziecka z płodowym zespołem alkoholowym (FAS): Diagnostyka i leczenie w zakresie FAS ; Społeczne konsekwencje FAS ; Problemy edukacyjne dziecka z FAS ; R. 7. Uwarunkowania uzależnienia dzieci i młodzieży od Internetu ; R 8. Dysfunkcjonalność rodziny jako główne źródło sieroctwa społecznego we współczesnej Polsce: Pojęcie rodziny dysfunkcjonalnej ; Zjawisko sieroctwa społecznego jako jeden ze wskaźników dys-funkcjonalności rodziny ; Przyczyny dysfunkcjonalności rodziny ; R. 9. Zjawisko przemocy seksualnej wobec dzieci w opinii licealistów i studentów: Przemoc, złe traktowanie, zaniedbanie - rozważania terminologiczne ; Przemoc seksualna wobec dzieci - pojęcie, typy, skala zjawiska ; Uwarunkowania przemocy seksualnej wobec dzieci ; Młodzież licealna i studenci o przemocy seksualnej wobec dzieci - komunikat z badań ; R. 10. Zachowania agresywne matek-alkoholiczek wobec własnych dzieci: Pojęcia: alkohol i alkoholizm ; Fazy rozwoju alkoholizmu ; Dzieci krzywdzone przez matki-alkoholiczki ; Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym matki ; Kobiety alkoholiczki -jakie one są? R. 11. Źródła wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie: Zjawisko przemocy w rodzinie ; Istota i znaczenie wsparcia społecznego ; Analiza badań własnych ; Grupy źródłowe wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie w świetle przeprowadzonych badań ; CZ. II DYLEMATY I ZAGROŻENIA RODZINY WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: R 1. Rodzinne formy wsparcia dla dzieci osieroconych w regionie radomskim: Upowszechnianie idei rodzicielstwa zastępczego ; Proces przygotowania rodziny do objęcia opieki nad dzieckiem osieroconym na przykładzie Katolickiego Ośrodka Adopcyjno- Opiekuńczego w Radomiu ; Rozwój rodzinnych formy opieki nad dzieckiem osieroconym w regionie radomskim ; R. 2. Ewolucja postaw społecznych wobec zjawiska homoseksualności ; R. 3. Społeczny odbiór homoseksualizmu - akceptacja, obojętność czy odrzucenie? ; R. 4. Aborcja - moralny problem współczesnego społeczeństwa ; R. 5. Rola mężczyzny w zapobieganiu dokonywania aborcji ; R. 6. Eutanazja - "godna" śmierć czy akt samobójczy? Refleksje na podstawie badań młodzieży licealnej: Definicje i klasyfikacja pojęć związanych z prawem do śmierci ; Rodzaje eutanazji ; Eutanazja jako forma samounicestwienia ; Prawne unormowanie eutanazji ; Aspekt etyczny eutanazji ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 7. Postawy uczniów gimnazjum wobec zażywania leków OTC ; R. 8. Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci: Czym jest konkubinat? ; Związki kohabitacyjne w Polsce ; Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci ; Wychowanie w rodzinie pełnej ; Trwałość i stabilność związków kohabitacyjnych ; Relacje między partnerami a dziećmi ; Postawy rodzicielskie w związkach kohabitacyjnych ; Zadania stojące przed konkubentami ; R. 9. Zjawisko separacji i rozwodów w Polsce w latach 2000-2009 z uwzględnieniem województw: Pojęcie separacji ; Przesłanki orzeczenia separacji ; Ustalenia statystyczne dotyczące orzeczonych separacji przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; Pojęcie rozwodu ; Przyczyny rozwodów ; Ustalenia statystyczne dotyczące rozwodów orzeczonych przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; R. 10. Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie: Zdefiniowanie zjawiska przemocy ; Rodzaje przemocy ; Fazy i źródła przemocy ; Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie ; R. 11. Rola środowiska rodzinnego w przeciwdziałaniu uzależnieniu dziecka od dopalaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102548 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Rady dla Rodziców i Wychowawców)
Praktyczny poradnik opisujący fazy rozwoju dziecka od okresu prenatalnego do 3 lat. Autorka - szczęśliwa mama czwórki dzieci - z pasją i humorem odpowiada o tym, jak uczynić macierzyństwo wspaniałą przygodą, jak sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed małżeństwem pojawienie się malucha. Proponuje rówież wiele zabaw, rozwijających umiejętności dziecka, podpowiada, jak rozwiązywać problemy i nie popadać w skrajności - uczy, jak być szczęśliwym rodzicem. [www.taniaksiazka.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
([Poradniki dla Rodziców])
Bibliografia na stronie 187.
Dalszy ciąg wspaniałego poradnika dla rodziców, który cieszy się ogromną popularnością na całym świecie.Autor omawia niektóre zagadnienia zawarte w pierwszej części poradnika, np.pojęcia miłości stanowczej i łagodnej czy tak istotny problem, jak wybór odpowiedniej formy opieki nad dzieckiem.W książce jest wiele praktycznych rad, które mogą pomóc w wychowywaniu naszych dzieci na szczęśliwych i dobrych ludzi. [lubimyczytac.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pojęcie wychowania i jego znaczenie ; Środowisko rodzinne ; Konflikty małżeńskie ; Rozwody ; Środowisko rówieśnicze ; Środowisko szkolne ; Przestępczość dzieci i młodzieży ; Narkomania ; Alkoholizm ; Podkultury ; Samobójstwa ; Pornografia, Sekty , Czy jest recepta na wychowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmowy o rodzicach i dzieciach / Izabela Bielicka. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1968. - 156 stron, [16] stron tablic : ilustracje ; 20 cm.
ROZMOWY O RODZINIE: Ręce pełne miłości ; Dlaczego się kłócimy ; Rodzina stara jak ludzkość ; Konstelacja ; Kryzys czy ewolucja życia rodzinnego ; O teściowych i synowych ; Rozmowy dorosłych o dzieciach ; Dlaczego Basia staje się odludkiem ; Czy nasze dziecko jest inteligentne ; Uświadomienie - ale jakie ; Jeszcze o uświadomieniu ; Doświadczenie ważniejsze od ewolucji ; Lęk - towarzyszy nadziei ; Start macierzyństwa jest trudny ; Pierścień króla Salomona ; Fantazje bywają niebezpieczne ; O zielone światło ; Od zależności do autonomii ; Rozpacz nie omija dorosłych ; Rozstania są niebezpieczne ; RODZI SIĘ Z MATKI I OJCA: W uścisku ich dłoni ; "Tamten pan" ; W poszukiwaniu odpowiedzi ; Skąd ta wrogość ; Bardzo smutna rozmowa ; Dwa listy ; Jeszcze o chorobie sierocej ; A jak jest z adopcją starszego dziecka? TRUDNO JEST KOCHAĆ BRACISZKA: O co poszło Kainowi ; Trudno jest kochać braciszka ; Zapobiegamy zazdrości ; Pierwszy po mamie ; Uwagi z warsztatu lekarskiego ; O podejściu psychosomatycznym ; NIEWIDOCZNE KALECTWO: Dysleksja, czy choroba nieporadnego czytania ; To się musi skończyć katastrofą ; Niewidoczne kalectwo i pigułki ; RYTMY ŻYCIA SĄ RÓŻNE: Rytmy życia są różne ; Radość wspólnego bytowania ; Głód - apetyt - sytość ; Przeciwko stojakom ; O powijakach na poważnie ; W obronie kuchni ; Gdybym był tylko małym szczęściem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-24583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe wzory ojcostwa w Polsce / Marta Magdalena Bierca. - Warszawa : Borgis, 2019. - 431 stron : wykresy ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 421-426.
I. WSTĘP ; II. ROZDZIAŁ TEOTETYCZNY: 1. Konteksty przemian rodziny: Indywidualizacja modeli życia rodzinnego ; Wpływ rynku pracy ; Rozwój myśli feministycznej ; 2. Rodzina współcześnie: Próba definicji rodziny ; Zagadnienie "kryzysu" rodziny ; 3. Perspektywa genderowa: Płeć jako kategoria stereotypizowana ; Pojęcie "nowego ojcostwa" ; III. Rozdział metodologiczno-analityczny: 1. Hipotezy/pytania badawcze ; 2. Pojęcie metodologiczne: Moduł ilościowy - badanie typu Omnibus ; Moduł eksploatacyjny - wywiady pogłębione inspirowane metodą biograficzną ; IV. PARTNERSTWO I OJCOSTWO W LICZBACH: 1. Partnerstwo w kontekście nowoczesności ; 2. Współczesne ojcostwo - teoria i praktyka ; V. STAWANIE SIĘ I BYCIE OJCEM: 1. Tło teoretyczne: Zmiana historyczna i elementy zmiany ; Ojcostwo już od poczęcia ; Przejawy relacji ; Znaczenie płci dziecka ; Funkcja socjalizacyjna ojców ; Wielość ojcowskich funkcji ; Problematyczność przemian ojcostwa ; 2. Analiza materiału badawczego: Proces stawania się ojcem ; Bycie ojcem ; Ojcostwo w kontekście płci dziecka ; Zmiana relacji z czasem i wizja przeszłości ; 3. Podsumowanie ; VI. RELACJA Z PARTNERKĄ: 1. Tło teoretyczne: Stereotypowa wizja rodziców ; Podważanie rodzicielskich stereotypów ; Negocjowanie ról ; Atrakcyjność egalitaryzmu ; Sprawczość kobiet ; Odwrócenie stereotypów ; 2. Analiza materiału badawczego: Okres przed rodzicielstwem ; Ciąża i poród ; Okres rodzicielstwa ; 3. Podsumowanie ; VII. OJCOWSKIE AUTORYTETY: 1. Tło teoretyczne: Przeszłość jako punkt odniesienia ; Teraźniejszość jako punkt odniesienia ; 2. Analiza materiału badawczego: Stosunek do wzorców i autorytetów ; Wzorce zewnętrzne ; Wzorce ludzkie ; 3. Podsumowanie ; VIII. OJCIEC W SFERZE PUBLICZNEJ: 1. Tło teoretyczne: Męskość a sfera publiczna - podejście stereotypowe ; Próby redefiniowania męskości w kontekście sfery publicznej ; Czynniki zewnętrzne wspierające zaangażowane ojcostwo ; Czynniki zewnętrzne hamujące zaangażowani ojcostwo ; 2. Analiza materiału badawczego: Rodzicielstwo a kwestie ekonomiczne ; Dziecko jako wyzwanie ekonomiczne ; Utrzymanie i przyszłość rodziny ; Ekonomia a podział ról ; Bycie rodzicem a świat zewnętrzny ; Urlop ojcowski - rola i odbiór przepisów ; 3. Podsumowanie ; IX. DOM RODZINNY I WŁASNY OJCIEC: 1. Tło teoretyczne: Kwestionowanie wzorca poprzedniego pokolenia ; Ja jako antyojciec ; Deklaracje dominują praktykę ; Wyzwanie dookreślenia modelu ; 2. Analiza materiału badawczego: Dom rodzinny - idylla rodzinnej zbiorowości ; Postać ojca - elementy pozytywne ; Postać ojca - elementy negatywne ; Postać ojca w porównaniu z postacią matki ; Rodzeństwo i przyjaciele ; Dziadkowie ; Refleksja nad powielaniem wzorców ; 3. Podsumowanie .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107457 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-[319].
Konkretny i praktyczny przewodnik dla współczesnych rodziców! Książka, który uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój? Kieszonkowe ekrany stały się nieodłącznym elementem życia nie tylko naszego, lecz także naszych dzieci. Dla nas telefony komórkowe, smartwatche, tablety i przenośne konsole były nowościami. Uczyliśmy się ich obsługi, stopniowo poznawaliśmy interaktywny świat, powoli zanurzaliśmy się coraz głębiej w sieć. Dla naszych dzieci ekrany są oczywistością, nie znają świata bez nich, a po sieci poruszają się nieporównywalnie zgrabniej niż my. Co nie znaczy, że są w niej zupełnie bezpieczne i że wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. Kiedy coraz więcej głosów gani dorosłych za to, że nie potrafią wprowadzać dzieci w świat cyfrowy, Magdalena Bigaj w swojej książce mówi: to normalne, że popełniamy błędy. Ważne, aby wyciągać z nich wnioski. „Wychowanie przy ekranie” nie tylko dostarcza niezbędnej wiedzy na temat higieny cyfrowej, lecz także dodaje rodzicom otuchy. Autorka nie moralizuje, za to dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami solidną dawką wiedzy niezbędnej każdemu współczesnemu rodzicowi oraz praktycznymi radami popartymi swoim unikatowym doświadczeniem, w którym łączy role edukatorki, badaczki, pracowniczki świata nowych technologii oraz matki. [www.azymut.pl, 2024]
Koniec świata wirtualnego ; Czego nam nie mówią w szkole rodzenia ; O myciu mózgu. Czyli po co nam higiena cyfrowa i jak ją wprowadzić w życie ; Narodziny w sieci ; Maluchy. Dlaczego twoje dziecko uważa cię za największego fana Psiego Patrolu? ; Starszaki. Zabawy na nowym trzepaku ; Nastolatki. Koniec cyfrowej niewinności ; Nie wychowujemy straconego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113603 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej