Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(41)
Forma i typ
Książki
(29)
Nuty
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(39)
Autor
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(32)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(15)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(15)
Turczyński Józef (1884-1953)
(15)
Chopin Fryderyk (1810-1849). Complete works
(12)
Chopin Fryderyk (1810-1849). Dzieła wszystkie
(2)
Tomaszewski Mieczysław (1921- )
(2)
Augustyn Rafał (1951- )
(1)
Belza Igor' Fedorovič (1904-1994)
(1)
Bolesławska-Lewandowska Beata (1974- )
(1)
Boselsławska-Lewandowska Beata
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849). Complete Works
(1)
Erdman Jerzy (1942-2000)
(1)
Gardner Edward (1974- )
(1)
Hartwig Julia (1921-2017)
(1)
Ilnicka Jadwiga
(1)
Laskowski Aleksander (dziennikarz)
(1)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(1)
Nikol'skaâ Irina Il'inična
(1)
Rosen Charles (1927-2012)
(1)
Sobieski Marian (1908-1967)
(1)
Sobolewska Maria (taniec)
(1)
Zagajewski Adam (1945-2021)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(10)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1801-1900
(12)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(14)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(12)
angielski
(3)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(12)
Temat
Muzyka polska
(24)
Kompozytorzy polscy
(3)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(2)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka fortepianowa
(2)
Beethoven, Ludwig van (1770-1827)
(1)
Dyrygenci
(1)
Haydn, Joseph (1732-1809)
(1)
Klasycyzm (muzyka)
(1)
Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(1)
Muzyka organowa
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Panufnik, Andrzej (1914-1991)
(1)
Pianiści polscy
(1)
Publicystyka rosyjska
(1)
Skrâbin, Aleksandr Nikolaevič (1872-1915)
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-1900
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Mazury
(1)
Warmia
(1)
Gatunek
Druki muzyczne
(21)
Dedykacje
(12)
Muzyka na fortepian
(12)
Nuty
(12)
Muzyka fortepianowa
(7)
Walc (fortepian)
(3)
Biografie
(2)
Mazurek (fortepian)
(2)
Muzyka kameralna
(2)
Wywiady
(2)
Ballada (utwór muzyczny)
(1)
Esej
(1)
Etiuda (utwór muzyczny)
(1)
Impromptu (utwór muzyczny)
(1)
Koncert (fortepian)
(1)
Mazurek (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka na fortepian (2)
(1)
Nokturn (utwór muzyczny)
(1)
Nokturny (fortepian)
(1)
Opracowanie
(1)
Partytura i głosy
(1)
Pieśń ludowa polska
(1)
Polonez (fortepian)
(1)
Polonez (utwór muzyczny)
(1)
Preludium (fortepian)
(1)
Preludium (utwór muzyczny)
(1)
Publicystyka
(1)
Rondo (utwór muzyczny)
(1)
Scherzo
(1)
Sonata (fortepian)
(1)
Walc
(1)
Wyciągi fortepianowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera nuty.
Indeks.
Zaletą "Stylu klasycznego" jest to, że napisał go człowiek łączący muzykologiczną erudycję (choć formalnie muzykologiem nie jest) i poszanowanie dla źródeł, ścisłość epistemologiczną i wrażliwość artysty. Analizy i syntezy Rosena nie są „publicznym odczytywaniem nut”, lecz subtelnym zapisem obcowania z muzyką w jej realnym dźwiękowym kształcie, zapisem niekiedy subiektywnym, ale zawsze bardzo sugestywnym, wspartym wiedzą historyczną, doświadczeniem praktyka i potężną dawką zdrowego rozsądku... Za:http://pwm.com.pl/pl/shop/pub/18418
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg. 2491, Wyp.Muz.Księg 2504 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Chopin. 2, Uchwycić nieuchwytne / Mieczysław Tomaszewski. - Kraków : Polskie Wydawnictwo Muzyczne ; Warszawa : Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, 2016. - 760, [8] stron : ilustracje, faksymilia, nuty, portrety ; 25 cm.
Indeksy.
Tom niniejszy, zatytułowany Chopin 2. Uchwycić nieuchwytne, idzie śladem pierwszego, Chopin. Człowiek, dzieło, rezonans, dopowiadając jego treść o wątki czekające na szersze rozwinięcie. Jednak, inaczej niż tamten, nie stanowi całości jednolitej. Powstawał — w wyniku nieustającej fascynacji fenomenem i paradoksem twórczości autora nokturnów i ballad — na przestrzeni minionego półwiecza. Zewnętrznym impulsem stawały się najczęściej kolejne sympozja, kongresy i inne spotkania dotyczące Chopina i romantycznego „wieku uniesień”, zapraszające swoim tematem czy myślą przewodnią do podjęcia wyzwania. W istocie rzeczy, zebrane tu teksty rodziły się z wewnętrznej potrzeby, z konieczności opozycji wobec wciąż jeszcze dominującego w myśleniu akademickim ortodoksyjnego poglądu na muzykę Chopina, na jej kształt, charakter i istotę, redukowane do właściwości techniczno-formalnych. Powstawały jako rekonesanse przestrzeni dotychczas nieobjętych naukową interpretacją, jako próby całości i pełni, ujmowane w perspektywie nowych humanistycznych metodologii. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania w formule copyright.
Bibliografia na stronach 257-263. Indeksy.
„Jedynym i niepowtarzalnym” nazwał Fryderyka Chopina jego rówieśnik, sam też nader utalentowany kompozytor, Ignacy Feliks Dobrzyński. „On ma osobny styl, osobną formę, czarujący wdzięk, jakieś nowe, ze sfer wyższych, a może i najwyższych - czerpane modulacje - pisał w roku 1865. - Słowem, posiada to wszystko, czego przed nim nikt w swych dziełach ani okazał, ani zamarzył. On jest solus et unicus. A zatem postawienie jakiegokolwiek bądź imienia obok Chopina jest usiłowaniem bezsilnym”. W głosach twórców kolejnych pokoleń, począwszy od dostrzegającego Chopinowski „geniusz muzyczny” Józefa Elsnera, poprzez Stanisława Moniuszkę, Karola Szymanowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, aż po Witolda Lutosławskiego - by wymienić jedynie kilku - odnajdujemy ten sam zachwyt, przekonanie o niedościgłości Chopina. Tego fenomenu, tajemnicy jego muzyki, zapewne nie uchwycimy nigdy. Jednak zdaje się, że szczególnie dzięki spisanym przemyśleniom tych, którzy najgłębiej, z własnego doświadczenia, pojmują sekret procesu twórczego - innych kompozytorów - jesteśmy tego uchwycenia i zrozumienia jak najbliżej. Ze znawstwem i wyczuciem wybrane przez Mieczysława Tomaszewskiego wypowiedzi polskich twórców składają się w narrację o obecności Fryderyka Chopina w kulturze, jego dla niej nieodzowności. „Jedyny i niepowtarzalny” - pozostaje zarazem Chopin najtrwalszym, najważniejszym fundamentem polskiej muzyki. [Narodowy Instytut Fryderyka Chopina ; Kraków : Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3025 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej