Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Kotlonek Anna
(2)
Kurlak Irena
(2)
Kułakowski Marcin
(2)
Lemańska-Węgrzecka Hanna
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Banaczyk Marzena
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dzióba Adam
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzybek Renata
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Olejnik Ewa
(1)
Przygoda Anna
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Strączek Krystyna (1977- )
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Talko Leszek K
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla początkujących
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla profesjonalistów
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla zawodowców
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla średnio zaawansowanych
(1)
Terlikowska Małgorzata (1976- )
(1)
Terlikowski Tomasz P. (1974- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Walc Wiesława
(1)
Winogrodzka Lidia Anna
(1)
Zarębska Magdalena (1975- )
(1)
Łuczyński Andrzej (ksiądz)
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(12)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(23)
Rodzina
(9)
Młodzież
(6)
Psychologia dziecka
(5)
Barwy
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Kobieta
(4)
Matki i córki
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzice
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Internet
(3)
Kosmetyka
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Stres
(3)
Dom dziecka
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Kształcenie
(2)
Małżeństwo
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Aborcja
(1)
Adopcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Amulety
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czekolada
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eponimy
(1)
Erotomania
(1)
Etyka seksualna
(1)
Eutanazja
(1)
Fonoholizm
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hospicja
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Klasy łączone
(1)
Kobieta po mastektomii
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka
(1)
Mobbing
(1)
Moda
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Narkomania
(1)
Narzeczeństwo
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nikotynizm dzieci i młodzieży
(1)
Odpoczynek
(1)
Optymizm
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pesymizm
(1)
Plotka
(1)
Poczta elektroniczna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Temat: czas
2001-0
(19)
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(4)
Przepisy kulinarne
(3)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(2)
Opowiadanie polskie
(2)
Publicystyka polska
(2)
Felieton polski
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [179]-187.
1. Prawne aspekty adopcyjnego rodzicielstwa ; 2. Różnice między rolą rodzica adopcyjnego a rodzica biologicznego ; 3. Sposoby radzenia sobie z odmiennością rodzicielstwa adopcyjnego ; 4. Problematyka i metody baań własnych ; 5. Spostrzeganie różnic między rodzicielstwem adopcyjnym a biologicznym przez matki adopcyjne w świetle badań własnych ; 6. Dyskusja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZ. I RODZINA PATOLOGICZNA I DYSFUNKCJONALNA: R. 1. Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa i zagrożeń cyberprzestrzeni: Kontekst analiz nad bezpieczeństwem ; Edukacyjne aspekty przemian bezpieczeństwa i technologii ; Zagrożenia bezpieczeństwa związane z cyberprzestępczością ; Cyberprzestrzeń przedmiotem badań pedagogicznych ; Przyczyny agresji w świecie wirtualnym ; Nowe problemy do rozwiązania przez współczesną edukację ; Problemy do rozwiązania ; R. 2. Migracja rodziców źródłem dysfunkcjonalności środowiska wychowawcze go dziecka ; R. 3. Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny: Emigracja zarobkowa - eurosieroctwo jako skutek pojawienia się zjawiska bezrobocia ; Rodzina - aspekty współczesności ; Środowisko rodzinne po emigracj i - krótkie omówienie ; Eurosieroctwo - wpływ zjawiska na funkcjonowanie współczesnej rodziny ; R. 4. Bezrobocie rodziców i jego wpływ na aspiracje edukacyjne i zawodowe dzieci: Bezrobocie jako zjawisko polityczne, gospodarcze i ekonomiczne ; Skutki bezrobocia: społeczne, ekonomiczne i psychologiczne ; Aspiracje edukacyjne i zawodowe, ich rodzaje, dynamika oraz uwarunkowania ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 5. Bezrobocie jako negatywne zjawisko społeczne ; R. 6. Problemy edukacyjne i społeczne dziecka z płodowym zespołem alkoholowym (FAS): Diagnostyka i leczenie w zakresie FAS ; Społeczne konsekwencje FAS ; Problemy edukacyjne dziecka z FAS ; R. 7. Uwarunkowania uzależnienia dzieci i młodzieży od Internetu ; R 8. Dysfunkcjonalność rodziny jako główne źródło sieroctwa społecznego we współczesnej Polsce: Pojęcie rodziny dysfunkcjonalnej ; Zjawisko sieroctwa społecznego jako jeden ze wskaźników dys-funkcjonalności rodziny ; Przyczyny dysfunkcjonalności rodziny ; R. 9. Zjawisko przemocy seksualnej wobec dzieci w opinii licealistów i studentów: Przemoc, złe traktowanie, zaniedbanie - rozważania terminologiczne ; Przemoc seksualna wobec dzieci - pojęcie, typy, skala zjawiska ; Uwarunkowania przemocy seksualnej wobec dzieci ; Młodzież licealna i studenci o przemocy seksualnej wobec dzieci - komunikat z badań ; R. 10. Zachowania agresywne matek-alkoholiczek wobec własnych dzieci: Pojęcia: alkohol i alkoholizm ; Fazy rozwoju alkoholizmu ; Dzieci krzywdzone przez matki-alkoholiczki ; Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym matki ; Kobiety alkoholiczki -jakie one są? R. 11. Źródła wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie: Zjawisko przemocy w rodzinie ; Istota i znaczenie wsparcia społecznego ; Analiza badań własnych ; Grupy źródłowe wsparcia społecznego kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie w świetle przeprowadzonych badań ; CZ. II DYLEMATY I ZAGROŻENIA RODZINY WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: R 1. Rodzinne formy wsparcia dla dzieci osieroconych w regionie radomskim: Upowszechnianie idei rodzicielstwa zastępczego ; Proces przygotowania rodziny do objęcia opieki nad dzieckiem osieroconym na przykładzie Katolickiego Ośrodka Adopcyjno- Opiekuńczego w Radomiu ; Rozwój rodzinnych formy opieki nad dzieckiem osieroconym w regionie radomskim ; R. 2. Ewolucja postaw społecznych wobec zjawiska homoseksualności ; R. 3. Społeczny odbiór homoseksualizmu - akceptacja, obojętność czy odrzucenie? ; R. 4. Aborcja - moralny problem współczesnego społeczeństwa ; R. 5. Rola mężczyzny w zapobieganiu dokonywania aborcji ; R. 6. Eutanazja - "godna" śmierć czy akt samobójczy? Refleksje na podstawie badań młodzieży licealnej: Definicje i klasyfikacja pojęć związanych z prawem do śmierci ; Rodzaje eutanazji ; Eutanazja jako forma samounicestwienia ; Prawne unormowanie eutanazji ; Aspekt etyczny eutanazji ; Metodologia badań własnych ; Analiza badań własnych ; R. 7. Postawy uczniów gimnazjum wobec zażywania leków OTC ; R. 8. Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci: Czym jest konkubinat? ; Związki kohabitacyjne w Polsce ; Związki kohabitacyjne a wychowanie dzieci ; Wychowanie w rodzinie pełnej ; Trwałość i stabilność związków kohabitacyjnych ; Relacje między partnerami a dziećmi ; Postawy rodzicielskie w związkach kohabitacyjnych ; Zadania stojące przed konkubentami ; R. 9. Zjawisko separacji i rozwodów w Polsce w latach 2000-2009 z uwzględnieniem województw: Pojęcie separacji ; Przesłanki orzeczenia separacji ; Ustalenia statystyczne dotyczące orzeczonych separacji przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; Pojęcie rozwodu ; Przyczyny rozwodów ; Ustalenia statystyczne dotyczące rozwodów orzeczonych przez polskie sądy w latach 2000-2009 ; R. 10. Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie: Zdefiniowanie zjawiska przemocy ; Rodzaje przemocy ; Fazy i źródła przemocy ; Działania samorządu terytorialnego na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie ; R. 11. Rola środowiska rodzinnego w przeciwdziałaniu uzależnieniu dziecka od dopalaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko dla odważnych / Leszek K. Talko ; il. Ewa Olejnik. - Wyd. 2. - Kraków : Znak, 2014. - 413, [1] s. : il. ; 24 cm.
Na okł. podtyt.: szkoła przetrwania.
Zawiera: Dziecko dla początkujących ; Dziecko dla średnio zaawansowanych ; Dziecko dla profesjonalistów ; Dziecko dla zawodowców.
Na okł. podtyt.: szkoła przetrwania.
SOS! W domu pojawia się małe stworzenie, które ryczy nie na żarty, za krótko śpi, ssie palec, robi kupy i dziwnie na ciebie patrzy. Podobno człowiek może się przyzwyczaić do wszystkiego. Więc kiedy w domu pojawił się Pitu (wtedy jeszcze nie mieliśmy pojęcia, jak się będzie nazywał), przyzwyczailiśmy się. Jakimś cudem zmieniałem pieluchę. Nie wiem, jakim cudem wkładałem mu nowe ubranko. Kolejne tego dnia. (Czy mi się wydaje, czy w książkach nic nie pisali, że przeciętny Pitulek potrafi się obrzygać dziesięć razy dziennie? Bo o tym, że w tym samym czasie dwadzieścia razy obrzyga rodziców, nie pisali na pewno). Jakim cudem ludzkość nie wymarła, skoro tyle wysiłku trzeba włożyć w wychowanie jednego dziecka? A przecież są tacy, co mają dwójkę czy, uchowaj Boże, piątkę! Więc co? Nie śpią dziesięć lat z rzędu? [Znak, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [247]-263. Indeks.
CZ. I WSPÓŁCZESNE TEORIE Z ZAKRESU PROBLEMATYKI RODZINY ORAZ SIEROCTWA: R. I Rodzina jako podstawowa wartość świata społecznego: 1. Interdyscyplinarny charakter fenomenu rodziny ; 2.Współczesna typologia rodziny: Rodzina pełna ; Rodzina niepełna ; Rodzina samotnej matki ; Rodzina zrekonstruowana ; Rodzina nieformalna ľ kohabitacja, konkubinaty ; 3.Trwałość i nierozerwalność małżeństwa warunkiem życia rodziny i bezpieczeństwa potomstwa: Nierozerwalność małżeństwa ľ jej znaczenie dla trwałości rodziny ; Znaczenie religijności dla trwałości rodziny ; Czynniki warunkujące trwałość małżeństwa w świetle badań ; Dezorganizacja rodziny a poczucie osamotnienia ; 4. .Znaczenie środowiska rodzinnego dla emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka ; Uprzywilejowana wychowawcza i edukacyjna funkcja rodziny ; Rodzina miejscem duchowego rozwoju dziecka ; 5. Genetyczna przynależność do rodziców, a tożsamość osobowa dziecka ; R. II Stan i kondycja współczesnej rodziny: 2. Uwarunkowania zmian ról małżeńskich a problem osamotnienia i sieroctwa ; 3. Rodzicielstwo zastępcze jako kompensacja niewydolności wychowawczej rodziny naturalnej ; 4. Osamotnienie dziecka jako skutek różnych form przemocy w rodzinie ; R. III Osamotnienie i poczucie sieroctwa dzieci i młodzieży: 1.Podłoże kształtowania się poczucia osamotnienia ; 2. Osamotnienie ľ jako element towarzyszący sieroctwu ; 3. Uwarunkowania poczucia osamotnienia ; 4. Sieroctwo i jego rodzaje: Sieroctwo naturalne pełne i półsieroctwo ; Sieroctwo emocjonalne ľ duchowe ; Sieroctwo społeczne ; Sieroctwo migracyjne ; Sieroctwo decyzyjne ; Sieroctwo jako stan ducha ; Sieroctwo utajone ľ dzieci ulicy ; Nowy rodzaj sieroctwa ľ brak identyfikacji z własną płcią ; CZ. II OSAMOTNIENIE I SIEROCTWO W ŚWIETLE BADAŃ: R. IV Metodologia badań własnych: 1. Przedmiot badań ; 2. Cele badań ; 3. Problemy badawcze ; 4. Zmienne i wskaźniki ; 5. Metody, techniki i narzędzia badań ; 6.Terenbadań ; 7. Charakterystyka socjologiczna badanych ; 8. Organizacja i przebieg badań ; R. V Przyczyny powstawania syndromu poczucia osamotnienia i sieroctwa w rodzinie: 1. Ogólna struktura rodzin badanej młodzieży ; 2. Status społeczny badanej młodzieży: Wykształcenie ojców badanej młodzieży ; Sytuacja ekonomiczna rodzin badanej młodzieży ; Źródła utrzymania badanych rodzin ; Atmosfera wychowawcza w badanych rodzinach ; 3. Czynniki wpływające na funkcjonowanie rodziny ; 4. Obraz rodziny w percepcji badanej młodzieży ; 5. Uwarunkowania poczucia osamotnienia i sieroctwa ; Czynniki o charakterze biologicznym ; Czynniki o charakterze socjologicznym ; Czynniki o charakterze psychologicznym ; Czynniki o charakterze komunikacyjnym ľ Inter akcjonistyczne ; Czynniki o charakterze ekonomicznym ; Czynniki o charakterze decyzyjnym ; Czynniki o charakterze emocjonalnym ; Więzi emocjonalne w badanych rodzinach ; Poczucie osamotnienia ; Identyfikacja z bliskimi ; Dominujący styl wychowania w badanych rodzinach ; Chłód uczuciowy ; R. VI Nieprawidłowe funkcjonowanie rodziny prowadzące do wychowawczego i życiowego wyalienowania dziecka: 1.Niewydolność wychowawcza rodziny i jej implikacje ; 2. Niemoc wychowawcza rodziny ; 3. Niechęć wychowawcza ; 4.Próżnia wychowawcza ; 5.Nieobecność wychowawcza rodziców ; 6.Nieobecność ojca w rodzinie ; 7. Osamotnienie towarzyszące sieroctwu społecznemu; 8. Zachowania destrukcyjne młodzieży wynikające z poczucia osamotnienia ; R. VII Rzeczywistość wychowawcza badanej młodzieży: 1. Środowisko wychowawczo-socjalizacyjne badanej młodzieży: Więzi międzyosobowe ; Braki w zaspokojeniu potrzeb wskazywane przez młodzież ; Wartości deklarowane przez młodzież ; Wiara w możliwość osiągnięcia sukcesu ; Czynniki determinujące plany życiowe młodzieży ; Oczekiwania od przyszłego partnera ; Obawy związane z życiem rodzinnym ; 2. Współczesne zagrożenia sieroctwem związane z nowymi ätechnologiamiö rodzicielstwa: Dziecko poza prokreacją (poza aktem seksualny) ; Dziecko efektem zapłodnieniem äpost mortemö (nasieniem zmarłego mężczyzny) ; R. VIII Profilaktyka i działanie naprawcze: 1. Wychowanie jako powinność pedagogiczna ; Dekonstrukcja środowisk wychowawczych ; Przygotowanie do życia w małżeństwie i rodzinie ; Przygotowanie do życia w rodzinie przez szkołę ; Działania podejmowane przez Kościół ; Poradnictwo rodzinne ; Pomoc społeczna ; Terapia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-291.
Rozdz. I. ELEMENTY KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Istota kultury pedagogicznej rodziców, 2. Specyfika rodziny jako środowiska wychowawczego: A. Pojęcie rodziny jako środowiska wychowawczego, B. Cechy rodziny jako środowiska wychowawczego, C. Klimat rodziny, D. Prawo rodziny do wychowywania dziecka, E. Sposoby oddziaływania rodziny na dziecko ; 3. Wiedza rodziców w zakresie wychowania dziecka: A. Wiedza dotycząca celów i zasad wychowania, B. Wiedza dotycząca potrzeb dziecka przedszkolnego, C. Wiedza o cechach rodzica jako dobrego wychowawcy, D. Błędy i trudności wychowawcze ; 4. Relacja rodziców do dzieci: A. Postawy pozytywne i negatywne rodziców wobec dziecka, B. Rola wychowawcza matki wobec dziecka, C. Rola wychowawcza ojca wobec dziecka ; 5. Umiejętności wychowawcze rodziców: A. Kultura materialna rodziny, B. Kultura duchowa rodziny, C. Organizacja życia rodzinnego, D. Metody wychowawcze. Rozdz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. ROZUMIENIE RODZINY JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO: 1. Poziom wiedzy rodziców w zakresie cech rodziny jako środowiska wychowawczego, 2. Określenie przez rodziców elementów tworzących atmosferę życia rodzinnego, 3. Zakres znajomości przez rodziców praw do wychowania dziecka, 4. Znaczenie systematycznej pracy wychowawczej rodziców. Rozdz. IV. STAN WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW: 1. Kształtowanie charakteru dziecka jako najważniejszego celu wychowania i poziom rozumienia zasad wychowawczych, 2. Poziom wiedzy w zakresie potrzeb biologicznych i psychicznych dziecka, 3. Określenie cech rodzica jako dobrego wychowawcy, 4. Znajomość błędów i trudności wychowawczych. Rozdz. V. CHARAKTERYSTYKA RELACJI RODZICÓW DO DZIECKA: 1. Rodzaje postaw rodziców wobec dziecka, 2. Określenie roli wychowawczej matki wobec dziecka, 3. Określenie roli wychowawczej ojca wobec dziecka. Rozdz. VI. POZIOM WYCHOWAWCZYCH UMIEJĘTNOŚCI RODZICÓW: 1. Wiedza o elementach kultury materialnej rodziny, 2. Poziom rozumienia kultury duchowej rodziny, 3. Formy organizacji życia rodzinnego, 4. Stosowane przez rodziców metody wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[246].
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
I. Refleksja nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym ; II. Rozwój emocjonalny dziecka i zaspokajanie jego potrzeb ; III. Zjawisko sieroctwa społecznego ; IV. Metodologia badań własnych ; V. Zaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i koleżeńskim ; VI. wpływ zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych na proces socjalizacji dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych ; VII. Wnioski i postulaty optymalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92469 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej