Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Strelau Jan (1931- )
(4)
Wiszniewski Michał (1794-1865)
(4)
Clauss Günter
(2)
Nartowska Hanna
(2)
Nosal Czesław Sławomir (1942- )
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Bartosz Bogna (1962- )
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Debesse Maurice (1903-1998)
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Fajkowska-Stanik Małgorzata
(1)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gilland Åsa
(1)
Gray John (1951- )
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(1)
Klonowicz Tatiana
(1)
Lachowicz-Tabaczek Kinga (1962- )
(1)
Marszał-Wiśniewska Magdalena
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pytko Kazimierz (1957- )
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Sokół-Siedlińska Aneta
(1)
Stasiła-Sieradzka Marta
(1)
Studencki S. M
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Sędek Grzegorz
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Turner Tracey
(1)
Tyborowska Kazimiera
(1)
Wiszniewski Michał (1794-1865). Bakona metoda tłómaczenia natury : z dodaniem wiadomości o Sędziwoju, alchemiku polskim (pol.)
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Zazzo Bianka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(1)
1870 - 1879
(1)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Temat
Psychologia różnic indywidualnych
(28)
Osobowość
(6)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Myślenie
(4)
Poznanie
(4)
Kobieta
(3)
Mężczyzna
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Różnice indywidualne
(3)
Uczenie się
(3)
Dziecko
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(2)
Motywacja
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Spostrzeganie
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczucia
(2)
Umysł
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wzrok
(2)
Akupresura
(1)
Alchemia
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bacon, Francis (1561-1626)
(1)
Behawioryzm
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Charakter
(1)
Chłopcy
(1)
Czas
(1)
Czyn
(1)
Decyzje
(1)
Descartes, Rene (1596-1650)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Etnopsychologia
(1)
Filozofia
(1)
Gender
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gry i zabawy
(1)
Homoseksualizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język
(1)
Kartezjusz (1596-1650)
(1)
Kłamstwo
(1)
Miłość
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osobliwości
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Prakseologia
(1)
Przyroda
(1)
Psychofizyka
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia małżeństwa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Psychotechnika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Relacje mężczyźni-kobiety
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Seksizm
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Styl życia
(1)
Szczęście
(1)
Sędziwój, Michał (1566-1636)
(1)
Słuch
(1)
Temperament
(1)
Twórczość
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza potoczna
(1)
Wundt, Wilhelm (1832-1920)
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1801-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-62538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-730. Indeksy.
Część I. WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: 1. Krótka historia psychologii różnic indywidualnych ; 2. Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu ; 3. Determinanty różnic indywidualnych ; Część II. INTELIGENCJA: 4. Definicja i struktura inteligencji ; 5. Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej ; 6. Korelaty biologiczne inteligencji ; 7. Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne ; 8. Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce ; Część III. TEMPERAMENT: 9. Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem ; 10. Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku ; 11. Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci ; 12. Teorie temperamentu człowieka dorosłego ; 13. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u Część IV. OSOBOWOŚĆ: 14. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu Wielkiej Piątki ; 15. Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika ; 16. Funkcjonalne znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki ; Część V. STYL JAKO KONSTRUKT PSYCHOLOGICZNY OPISUJĄCY RÓŻNICE INDYWIDUALNE W SPOSOBIE FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA: 17. Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych w sposobie funkcjonowania poznawczego ; 18. Style radzenia sobie ze stresem ; Część VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA: 19. Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami ; 20. Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej ; Część VII. KREATYWNOŚĆ: 21. Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru ; 22. Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne ; 23. Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej ; Część VIII. RÓŻNICE INDYWIDUALNE W ZACHOWANIU ZWIERZĄT: 24. Czego możemy się dowiedzieć o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami? ; 25. Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-101846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Bibliogr. s. 193-[195].
I. Psychika człowieka jest dostępna badaniom ; II. Postępowanie człowieka zależy od jego spostrzeżeń, myślenia, pamięci ; III. Motorem działania człowieka są popędy, emocje, motywy ; IV. Postępowanie człowieka zależy także od jego cech osobowości ; V. Osobowość człowieka kształtują oddziaływania społeczne ; VI. Zaburzenia w zachowaniu się człowieka powodowane są przez niepowodzenia, konflikty... ; VII. Poznać człowieka nie jest łatwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia różnic indywidualnych / Jan Strelau. - Warszawa : Scholar, cop. 2002. - 372 s. : il., wykr. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 10)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-83744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Praktyki Szkolnej ; nr 12)
METODYKA CZYNIENIA OBSERWACJI - Czy uprawianie systematycznej obserwacji w szkole jest możliwe? - Trudności obserwacji psychologicznej - Gromadzenie materiału obserwacyjnego - Interpretacja form zachowania się - Pisanie charakterystyki - OBSERWACJE SYSTEMATYCZNE I. Wygląd zewnętrzny i rozwój fizyczny II. Warunki domowe III. Stosunek do ludzi IV. Zainteresowania i dążenia V. Właściwości charakteru, usposobienia, temperamentu VI. Właściwości umysłu VII. Stosunek do pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Na odwr. k. przedtyt.: Biblioteka Kwartalnika Psychologia Wychowawcza.
Bibliogr. s. [119].
Dzieci z klasy I B ; Co myślą ludzie? ; A co mówi nauka?: Teorie dawne ; Poglądy najnowsze ; Co dziecko przynosi ze sobą na świat?: Typy układu nerwowego ; Z kim i z czym dziecko przestaje: Otoczenie najbliższe: Rodzina, rodzice ; Rodzeństwo ; Babcia i sublokatorka ; Nadmiar i niedosyt ; Środowisko szersze: Miasto i wieś ; Na Śląsku czy Pomorzu ; Ulica, podwórze, sąsiedztwo ; Towarzysze z podwórza ; Szkoła ; Szkolni koledzy ; Nauczyciele ; Świat ludzkich wytworów i rzeczy ; O mocy i "niemocy" wychowania: Rodzina i jej oddziaływanie wychowawcze ; Szkoła i jej oddziaływanie wychowawcze ; Dlaczego wychowanie często zawodzi? ; O dzieciach zdrowych i chorowitych, chudych i grubych, rudych i piegowatych ; Tempo rozwoju ; O własnej aktywności dziecka ; Koleje życie ; O braciach podobnych i braciach niepodobnych ; To dobrze, że każde jest inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia Stosowana)
Bibliogr. s. 421-[471]. Indeksy.
Życie na czas. CZAS W PERSPEKTYWIE JĘZYKOWEJ, BIOLOGICZNEJ I MIĘDZYKULTUROWEJ: Rozmowa o czasie w języku ; Biologiczne mechanizmy percepcji i transdukcji sygnałów czasowych (temporalnych) przez organizmy żywe ; Czas z perspektywy kulturowej: nie zawsze punktualność jest cnotą króla. CZAS W PERSPEKTYWIE PSYCHOLOGII POZNAWCZEJ, RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH I NEUROPSYCHOLOGII: Bardzo krótka historia czasu reakcji ; Zegar biologiczny i światło - manipulowanie czasem biologicznym ; Różnice indywidualne w funkcjonowaniu ludzkiego zegara biologicznego: na przykładzie przebiegu dobowego rytmu snu i czuwania u osób o chronotypie porannym lub wieczornym ; Czy mózg potrzebuje "zegara"? Mechanizmy przeżywania czasu podstawą naszej świadomości ; Rola mechanizmu temporalnej integracji w konstruowaniu czasu przyszłego ; Pamiętać, żeby pamiętać. Pamięć perspektywna z kontekstem czasowym. CZAS W PERSPEKTYWIE PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ I OSOBOWOŚCI: Temporalne aspekty przetwarzania informacji o obiektach społecznych ; Czas składania prośby jako zmienna warunkująca skuteczność wpływu społecznego ; Twórczość i prawdopodobieństwo subiektywne osiągania celow życiowych a czas psychologiczny. PRZEŻYWANIE CZASU W UMYŚLE CZŁOWIEKA: UJĘCIA INTEGRACYJNE: Czy zegar mózgowy zawsze tyka w jednakowym rytmie: rola różnic indywidualnych w przeżywaniu czasu ; Czas w umyśle człowieka. Struktura przestrzeni temporalnej ; Dialogi temporalne: Ja - w trzech wymiarach czasu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia w Monografiach Naukowych 5)
Bibliogr. s. [238]-254. Indeksy.
CZĘŚĆ I. POZNANIE POTOCZNE JAKO PRZEDMIOT BADAŃ PSYCHOLOGICZNYCH: 1. Naiwna interpretacja działania - wyjaśnienie przyczyny zdarzeń ; 2. Struktury wiedzy jako źródło potocznych sądów ; 3. Mechanizmy powstawania sądów potocznych - integrowanie wyników procesu atrybucji i treści aktywizowanych schematów ; 4. Od poznania do metapoznania ; 5. Czym są potocznie teorie rzeczywistości? ; CZĘŚĆ II. KONCEPCJE CECH JAKO PRZYKAD NAIWNYCH KONCEPCJI O FUNDAMENTALNYM ZNACZENIU REGULACYJNYM ; 6. Odkrycia prowadzące do ustalenia znaczenia koncepcji cech w regulacji zachowań i sądów społecznych ; 7. Koncepcje zdolności a reakcje ludzi w sytuacjach zadaniowych ; 8. Koncepcje cech a reakcje na odrzucenie i wybór celów społecznych ; 9. Koncepcje zdolności i cech a percepcja i zachowania społeczne ; 10. Źródła znaczenia regulacyjnego koncepcji cech ; 11. Emocjonalne i motywacyjne mechanizmy powstawania koncepcji cech ; 12. Temperamentalne i środowiskowe uwarunkowania koncepcji cech ; 13. Style regulacji percepcji i zachowań społecznych a koncepcje cech - modele funkcjonalne ; 14. Konsekwencje przyjmowania przekonań społecznych lub zmienności cech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej