Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(363)
Forma i typ
Książki
(349)
Proza
(25)
Audiobooki
(6)
Czasopisma
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Filmy i seriale
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(529)
wypożyczone
(46)
tylko na miejscu
(41)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(87)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(41)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(223)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(11)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(9)
Filia 2 (Fredry 5)
(11)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(9)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(25)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(5)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(35)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(19)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(10)
Filia 9 (Czackiego 5)
(8)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(26)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(15)
Filia 15 (Lwowska 60)
(43)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(10)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(8)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(6)
Filia 20 (Solarza 9a)
(9)
Autor
Kwolek Andrzej (1942- )
(17)
Pop Teresa
(15)
Barłóg Krystyna
(8)
Vujicic Nick (1982- )
(7)
Kwiatkowski Piotr
(6)
Sowa Józef (1939- )
(6)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(6)
Czajkowski Franciszek (1936- )
(5)
Nowicki Janusz
(5)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Kamiński Marek (1964- )
(4)
Kielin Jacek
(4)
Ostrowska Agnieszka
(4)
Zięba Jerzy (medycyna naturalna)
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Głowińska Anita
(3)
Głowińska Anita. Kicia Kocia
(3)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(3)
Kamieńska Iwona
(3)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(3)
Leppert Leon
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Moyes Jojo (1969- )
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Rorat Marzena
(3)
Skarżyńska Maria
(3)
Stelter Żaneta
(3)
Tuleya Arleta
(3)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(2)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Błońska Janina
(2)
Błoński Krzysztof
(2)
Chmielewska Aleksandra
(2)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Dolata Elżbieta
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Fedorowicz Małgorzata (1968- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Gajewski Bogdan
(2)
Gandecki Andrzej
(2)
Gałka-Jadziewicz Joanna
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Hebda-Czaplicka Izabela
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Kozakiewicz Wanda
(2)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(2)
Loebl-Wysocka Agnieszka
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Martinsen Harald
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Michalak Robert (1968- )
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nawrot Jacek (1936- )
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(2)
Ostrowska Antonina
(2)
Pach Daniel
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Parol Magdalena
(2)
Piotrowicz Radosław
(2)
Pozzo di Borgo Philippe (1951- )
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Skarżyńska Maria (1952- )
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Stachowska-Musiał Ewa
(2)
Struck-Peregończyk Monika
(2)
Szabelski Wojciech
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Szypowska Agnieszka
(2)
Szyszko Mieczysław (?-2010)
(2)
Tada Joni Eareckson (1949- )
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tetzchner Stephen von
(2)
Trippenbach-Dulska Hanna
(2)
Wapiennik Ewa
(2)
Wielgos-Struck Renata
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(2)
Zajdel-Ostrowska Mariola (1962- )
(2)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Żuraw Hanna
(2)
Abadżijew Bożydar
(1)
Aly Monika (1945- )
(1)
Anwar Gabrielle (1970- )
(1)
Aouil Bassam (1962- )
(1)
Arpino Giovanni (1927-1987)
(1)
Arusztowicz Barbara
(1)
Atys Paulina
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga ( -2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(110)
2000 - 2009
(128)
1990 - 1999
(53)
1980 - 1989
(35)
1970 - 1979
(24)
1960 - 1969
(5)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(331)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(321)
angielski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(13)
0-5 lat
(10)
6-8 lat
(10)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
Chorzy
(2)
9-13 lat
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(3)
Film angielski
(2)
Literatura australijska
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(140)
Dziecko niepełnosprawne
(62)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(58)
Rehabilitacja (med.)
(41)
Pedagogika specjalna
(27)
Rodzina
(21)
Wychowanie w rodzinie
(21)
Dziecko
(15)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(15)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(14)
Niepełnosprawni fizycznie
(14)
Szkolnictwo specjalne
(13)
Biblioterapia
(12)
Młodzież niepełnosprawna
(11)
Nauczyciele
(10)
Przyjaźń
(10)
Integracja społeczna
(9)
Osobowość
(9)
Porażenie mózgowe dziecięce
(9)
Rynek pracy
(9)
Dziecko trudne
(8)
Kobieta
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Opieka społeczna
(8)
Postawy
(8)
Studenci
(8)
Turystyka
(8)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(7)
Chorzy w rodzinie
(7)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(7)
Niedorozwój umysłowy
(7)
Rodzice
(7)
Vujicic, Nick (1982- )
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Autyzm
(6)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(6)
Kalectwo
(6)
Leczenie
(6)
Mowa
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Oligofrenopedagogika
(6)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(6)
Praca
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Wiara
(6)
Wychowanie
(6)
Wzrost gospodarczy
(6)
Gimnastyka lecznicza
(5)
Miłość
(5)
Nauczanie
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Siła robocza
(5)
Ubóstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Wsie
(5)
Bezrobocie
(4)
Choroby ludzi
(4)
Cukrzyca
(4)
Czytanie
(4)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko głuche
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarstwo domowe
(4)
Gry i zabawy
(4)
Głusi
(4)
Higiena
(4)
Innowacje
(4)
Kamiński, Marek (1964- )
(4)
Ludzie starzy
(4)
Marginalizacja społeczna
(4)
Mela, Jan (1988- )
(4)
Mikroelementy
(4)
Muzyka
(4)
Mózg
(4)
Młodzież
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niewidomi
(4)
Padaczka
(4)
Polityka gospodarcza
(4)
Polityka społeczna
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Sportowcy niepełnosprawni
(4)
Spółdzielczość
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Witaminy
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Śmierć
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Arteterapia
(3)
Autodestruktywność
(3)
Budżety rodzinne
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Chorzy
(3)
Temat: dzieło
Bezpowrotnie utracona leworęczność
(1)
Druskieniki
(1)
Dzienniki rowerowe
(1)
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Książę
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Matka Boska Chełmska (obraz)
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Zapach kobiety
(1)
Temat: czas
2001-0
(36)
1989-
(35)
2001-
(14)
1901-
(11)
1901-2000
(5)
1945-
(3)
1945-1989
(3)
1801-
(2)
1989-2000
(2)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(20)
Polska
(11)
Województwo podkarpackie (1999- )
(10)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Ukraina
(3)
Antarktyda
(2)
Arktyka
(2)
Australia
(2)
Bolestraszyce (woj. podkarpackie)
(2)
Paryż (Francja)
(2)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(2)
Afryka
(1)
Arktyka (region)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy
(1)
Cisowa (woj. podkarpackie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Francja
(1)
Iwano-Frankowsk (Ukraina)
(1)
Izrael
(1)
Jezioro Solińskie (zbiornik wodny)
(1)
Kalników (woj. podkarpackie)
(1)
Kamionka Bużańska (Ukraina)
(1)
Krościenko (woj. podkarpackie)
(1)
Lubartów (nadleśnictwo)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Macedonia
(1)
Majdan Sopocki (woj. lubelskie)
(1)
Markówka (dorzecze)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Medyka (woj. podkarpackie)
(1)
Minnesota (Stany Zjednoczone)
(1)
Miłość
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Odra, Dolna (dolina)
(1)
Ojcowski Park Narodowy
(1)
Osoby sparaliżowane
(1)
Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry
(1)
Pogórze Dynowskie
(1)
Pogórze Przemyskie
(1)
Polska Południowa
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Republika Południowej Afryki
(1)
Rymanów (nadleśnictwo)
(1)
San (dopływ Wisły ; rzeka)
(1)
San (dorzecze)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stary Sambor (Ukraina ; okręg)
(1)
Starzawa (Ukraina)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Supraśl (woj. podlaskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słonne (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Ustrzyki Dolne (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(32)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(22)
Poradniki
(10)
Powieść obyczajowa
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Podręczniki akademickie
(9)
Pamiętniki polskie
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Poradniki dla rodziców
(5)
Dane statystyczne
(4)
Książki mówione
(4)
Pamiętniki australijskie
(4)
Poradnik
(4)
Bibliografia
(3)
Opracowanie
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Podręczniki
(3)
Dramat filmowy
(2)
Film fabularny
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Rozmyślania religijne
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bibliografia zalecająca
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Film amerykański
(1)
Film biograficzny
(1)
Film polski
(1)
Filmografia
(1)
Informator
(1)
Instrukcja
(1)
Literatura
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Muzyka rozrywkowa polska
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Pamiętniki pakistańskie
(1)
Pamiętniki rosyjskie
(1)
Pamiętniki szwedzkie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść polska
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Przysłowia rosyjskie
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Relacja z podróży
(1)
Remake
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
363 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89076 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 316-364. Indeks.
1. WPROWADZENIE. 2. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA: Znaki manualne ; Znaki graficzne ; Obrazki ; Pismo ; Znaki przestrzenno-dotykowe ; Dobór systemu znaków. 3. POMOCE KOMUNIKACYJNE: Pomoce tradycyjne ; Pomoce komputerowe ; Wskazywanie ; Klawiatury ; Przełączniki ; Dobór pomocy komunikacyjnych ; Charakterystyka porozumiewania się z użyciem pomocy. 4. DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI POTRZEBUJĄCY KOMUNIKACJI WSPOMAGAJĄCEJ I ALTERNATYWNEJ. 5. WIELOSPECJALISTYCZNE BADANIE I OCENA. 6. NAUCZANIE W SYTUACJACH NATURALNYCH I SPECJALNYCH. 7. STRATEGIE NAUCZANIA: Ustrukturyzowana nadinterpretacja i komunikacja całościowa ; Nauka mimowolna i świadoma ; Rozumienie znaków i zdolność posługiwania się nimi ; Uczenie rozumienia ; Uczenie używania znaków ; Uczenie ekspresji i rozumienia ; Nauczanie incydentalne ; Kontrolowane czekanie ; Nazywanie ; Sytuacje ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane ; Nauczanie przygotowawcze ; Techniki wspomagania. 8. DOBÓR PIERWSZYCH ZNAKÓW: Aktualne sposoby porozumiewania się ; Znaki ogólne i szczegółowe ; Powtórzenia ; Umiejętności ruchowe ; Percepcja ; Ikoniczność ; Pojęcia proste i złożone ; Oczekiwania. 9. DALSZY ROZWÓJ SŁOWNICTWA: Grupy języka alternatywnego i wsparcia językowego ; Grupa ekspresji językowej ; Gotowe słowniki ; Od znaków graficznych do pisma. 10. WYPOWIEDZI ZŁOŻONE Z KILKU ZNAKÓW: Słownictwo ; Zdania ; Wysiłek poznawczy ; Rozumienie ; Zróżnicowanie strategii interwencji. 11. UMIEJĘTNOŚCI KONWERSACYJNE: Grupa języka alternatywnego ; Grupa wsparcia językowego ; Grupa ekspresji językowej ; Opowiadania. 12. ŚRODOWISKO JĘZYKOWE: Dostosowanie środowiska ; Szkolenie rodziców i rodzeństwa ; Szkolenie rówieśników i znajomych ; Szkolenie personelu ; Koszty i zyski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 316-364. Indeks.
1. WPROWADZENIE. 2. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA: Znaki manualne ; Znaki graficzne ; Obrazki ; Pismo ; Znaki przestrzenno-dotykowe ; Dobór systemu znaków. 3. POMOCE KOMUNIKACYJNE: Pomoce tradycyjne ; Pomoce komputerowe ; Wskazywanie ; Klawiatury ; Przełączniki ; Dobór pomocy komunikacyjnych ; Charakterystyka porozumiewania się z użyciem pomocy. 4. DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI POTRZEBUJĄCY KOMUNIKACJI WSPOMAGAJĄCEJ I ALTERNATYWNEJ. 5. WIELOSPECJALISTYCZNE BADANIE I OCENA. 6. NAUCZANIE W SYTUACJACH NATURALNYCH I SPECJALNYCH. 7. STRATEGIE NAUCZANIA: Ustrukturyzowana nadinterpretacja i komunikacja całościowa ; Nauka mimowolna i świadoma ; Rozumienie znaków i zdolność posługiwania się nimi ; Uczenie rozumienia ; Uczenie używania znaków ; Uczenie ekspresji i rozumienia ; Nauczanie incydentalne ; Kontrolowane czekanie ; Nazywanie ; Sytuacje ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane ; Nauczanie przygotowawcze ; Techniki wspomagania. 8. DOBÓR PIERWSZYCH ZNAKÓW: Aktualne sposoby porozumiewania się ; Znaki ogólne i szczegółowe ; Powtórzenia ; Umiejętności ruchowe ; Percepcja ; Ikoniczność ; Pojęcia proste i złożone ; Oczekiwania. 9. DALSZY ROZWÓJ SŁOWNICTWA: Grupy języka alternatywnego i wsparcia językowego ; Grupa ekspresji językowej ; Gotowe słowniki ; Od znaków graficznych do pisma. 10. WYPOWIEDZI ZŁOŻONE Z KILKU ZNAKÓW: Słownictwo ; Zdania ; Wysiłek poznawczy ; Rozumienie ; Zróżnicowanie strategii interwencji. 11. UMIEJĘTNOŚCI KONWERSACYJNE: Grupa języka alternatywnego ; Grupa wsparcia językowego ; Grupa ekspresji językowej ; Opowiadania. 12. ŚRODOWISKO JĘZYKOWE: Dostosowanie środowiska ; Szkolenie rodziców i rodzeństwa ; Szkolenie rówieśników i znajomych ; Szkolenie personelu ; Koszty i zyski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. biogram Rafała Wilka (ur. w Łańcucie).
Współfinansowanie: Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Historia sportu niepełnosprawnych i paraolimpijskiego na świecie ; Historia sportu niepełnosprawnych w Polsce ; Letnie dyscypliny paraolimpijskie ; Zimowe dyscypliny paraolimpijskie ; Pozostałe dyscypliny i sporty ; Sylwetki sportowców: Katarzyna Rogowiec - wywiad, Natalia Partyka chce być mistrzynią, Tomasz Leżański, Rafał Wilk ; Imprezy sportowe: Zimowe Igrzyska Paraolimpijskie w Vancouver 2010, Letnie Igrzyska Praolimpijskie w Londynie 2012, Elbląg stolicą światowej siatkówki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
I. TURYSTYKA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - WPROWADZENIE: 1. Niepełnosprawność - ustalenia terminologiczne i klasyfikacje niepełnosprawności; 2. Osoby niepełnosprawne - stereotypy a oczekiwane standardy; 3. Elementy psychologii turystyki osób niepełnosprawnych; 4. Podstawy warsztatu pilota i przewodnika - kadra w turystyce osób niepełnosprawnych, II. TURYSTYKA W POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH NIESPRAWNOŚCI: 5. Turystyka osób niepełnosprawnych ruchowo; 6. Turystyka osób niewidomych i niedowidzących; 7. Turystyka osób głuchych i niedosłyszących; 8. Turystyka osób upośledzonych intelektualnie; 9. Turystyka osób w wieku starszym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy)
Bibliogr. s. [271]-284.
I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ. PROBLEMY TERMINOLOGICZNE, LEGISLACYJNE, KLASYFIKACYJNE I DEMOGRAFICZNO-EPIDEMIOLOGICZNE W WYMIARZE KRAJOWYM I EUROPEJSKIM: Niepelnosprawność w wymiarze krajowym i europejskim. Kontekst społeczno-kulturowy: Kontekst społeczno-kulturowy, Definicje niepełnosprawności, Ewolucja pojmowania niepełnosprawności, Podmiotowość osób niepełnosprawnych, Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności ; Ochrona praw osób z niepełnosprawnościami w Polsce w świetle standardów międzynarodowych ; Niepełnosprawność - orzekanie niepełnosprawności. Krajowe rozwiązania legislacyjne: Dane demograficzne i epidemiologiczne, System orzecznictwa dotyczący niepełnosprawności, Przyczyny niepelnosprawności, Starzenie się społeczeństw, Zadania kontrolne. II. KOMPLEKSOWA REHABILITACJA I JEJ RODZAJE: Rehabilitacja osób niepełnosprawnych. Podstawy prawne: Definicje rehabilitacji, Rodzaje rehabilitacji ; Rehabilitacja lecznicza (medyczna): Historia rehabilitacji, Początki i rozwój rehabilitacji w Polsce, Medycyna a rehabilitacja, Polska koncepcja rehabilitacji, Rehabilitacja medyczna, Cechy specjalności, Rola i zadania zespołu rehabilitacyjnego, Rola fizjoterapii w rehabilitacji leczniczej (medycznej), Wybrane metody fizjoterapeutyczne (współczesnej fizjoterapii), Wybrane metody redukcjjiposturalnej ; Wybrane metody terapii manualnej i terapii przeciwbólowej, Rehabilitacja medyczna w różnych działach medycyny ; Leczenie uzdrowiskowe: Wprowadzenie w zagadnienia lecznictwa uzdrowiskowego, Organizacja lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce ; Rehabilitacja psychologiczna. Wsparcie psychologiczne: Człowiek a choroba, Rehabilitacja psychiczna jako integralny element kompleksowego postępowania usprawniającego, Psychologiczne problemy osób niepełnosprawnych ruchowo, Oddziaływania psychologiczne w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Rola informacji jako formy terapii ; Rehabilitacja zawodowa: Kształcenie zawodowe osób niepełnosprawnych, Instrumenty wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy ; Rehabilitacja społeczna. Warsztaty terapi zajęciowej: Polityka rehabilitacji zawodowej i społecznej. Działalność Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepłnosprawnych (PERON), Pozostałe instrumenty polityki państwa, Rehabilitacja społeczna, Instytucje i ich rola w rehabilitacji społecznej, Współpraca administracji rządowej i samorządowej z organizacjami pozarządowymi, Działalność administracji pozarządowych w zakresie rehabilitacji, Warsztaty terapii zajęciowej ; Rehabilitacja geriatryczna: Wiek trzeci. Rehabilitacja adaptacyjna - geriatria, Rehabilitacja geriatryczna, Rehabilitacja lecznicza w rehabilitacji geriatrycznej, Zaopatrzenie ortopedyczne i sprzęt pomocniczy, Inne rodzaje rehabilitacji w geriatrii. III. WIEK ROZWOJOWY A REHABILITACJA: Wiek rozwojowy w kontekście rehabilitacji: Niepełnosprawność dzieci i młodzieży w wieku rozwojowym, Metody kontroli rozwoju dziecka ; Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych, Społeczne funkcjonowanie rodziny, Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych ; Rola pedagoga w procesie kompleksowego usprawniania (rehabilitacji): Koncepcja neurorozwojowej metody NDT Bobathów, Neurokinezjologiczna metoda według Vojty, Wybrane metody neurorehabilitacji dzieci przydatne w pracy pedagoga, Rehabilitacja schorzeń wieku rozwojowego, Rehabilitacja uszkodzeń urazowych. Wybrane metody reedukacji posturalnej ; System nauczania kierowanego w rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego: Dlaczego system nauczania kierowanego?, Podstawowe cele i założenia systemu nauczania kierowanego, Zasady nauczania kierowanego, Potrzeby w zakresie rozwoju osobowości. Czynniki kształtujące osobowość, Założenia i uzasadnienie neurofizjologiczne i neuropsychologiczne, Rehabilitacja czy nauka funkcji? IV. PROBLEMY INTEGRACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Organizacja Narodów Zjednoczonych i Unia Europejska wobec integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Plan działań Rady Europy: Organizacja Narodów Zjednoczonych w kwestii integracji społecznej osób niepełnosprawnych, Niektóre artykuły Konwencji w świetle prawa polskiego, Unia Europejska wobec integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Plan działań Rady Europy ; Polska wobec integracji społecznej. Podstawy wsparcia osób niepełnosprawnych: Istota i koncepcja integracji społecznej, Proces integracji społecznej, Wybrane wspekty integracji społecznej osób dotkniętych niepełnosprawnością, Podstawy wsparcia osób niepełnosprawnych ; Wybrane wspekty integracji społecznej. Savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych: Wybrane aspekty integracji społecznej ; Savoir-vivre wobec osób niepelnosprawnych ; Niepełnosprawność w spoleczności akademickiej: Dostępność polskich uczelni dla osób niepełnosprawnych, Pokonywanie barier, Uczelnie przyjazne studentom niepełnosprawnym, Jakie powinny być atuty uczelni?, Pełnomocnik ds. studentów niepełnosprawnych, Działania na rzecz studentów niepełnosprawnych - współpraca z PERON.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96432 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Cz. I ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny i pedagogiczny ; 2. Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo ; 3. Kwalifikacje i kierowanie dzieci upośledzonych umysłowo do różnych form kształcenia specjalnego - jako rozpoczęcie procesu rewalidacyjnego ; Cz. III METODOOLOGIA BADAŃ: 4. Metodologia badań własnych ; 5. Kształcenie i wychowanie w placówkach szkolnictwa specjalnego - jako podstawowy etap rewalidacji upośledzonych umysłowo ; 6. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo i jego znaczenie dla przebiegu procesu rewalidacyjnego ; 7. Zatrudnienie i praca zarobkowa absolwentów szkół specjalnych ; 8. Życie rodzinne absolwentów szkół specjalnych ; 9. Podsumowanie i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej