Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(42)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(3)
Kmita Jerzy (1931- )
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Popper Karl Raimund (1902-1994)
(3)
Bujak Franciszek (1875-1953)
(2)
Klekot Ewa (1965- )
(2)
Kołodko Grzegorz W. (1949- )
(2)
Krahelska Halina Irena (1920-1992)
(2)
Madurowicz-Urbańska Helena (1918-2008)
(2)
Malinowski Antoni (1947-2004)
(2)
Pawłowski Tadeusz (1924-1996)
(2)
Popper Karl Raimund
(2)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(1)
Babiński Grzegorz (1943- )
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Chmielewski Adam
(1)
Daniłowicz Paweł
(1)
Dziuban Agata
(1)
Foucault Michel (1926-1984)
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Haman Jacek
(1)
Hayek Friedrich August von (1899-1992)
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Janion Maria (1926-2020)
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karpiński Jakub (1940-2003)
(1)
Kowalewski Jacek Marek
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kozłowski Michał
(1)
Krahelska Halina (1920-1992)
(1)
Kubin Jerzy (1924-2009)
(1)
Kvale Steinar (1938-2008)
(1)
Lenk Hans (1935- )
(1)
Lisowska-Sokół Anna
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Malewski Andrzej (1929-1963)
(1)
Mozga-Górecka Maja
(1)
Nachmias David
(1)
Osińska Wanda
(1)
Piasek Wojciech
(1)
Pink Sarah
(1)
Podgórecki Adam (1925-1998)
(1)
Popper Karl R
(1)
Połeć Wojciech (socjologia)
(1)
Rosner Katarzyna
(1)
Simbierowicz Zygmunt (1935- )
(1)
Skiba Maria
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Sztumski Janusz
(1)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(1)
Wejland Andrzej Paweł
(1)
Willis Paul
(1)
Willis Paul E. (1945- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zamiara Krystyna
(1)
Zwoliński Zbigniew
(1)
Ładosz Jarosław (1924-1998)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Nauki społeczne
(47)
Metodologia
(16)
Socjologia
(6)
Filozofia
(5)
Historiografia
(5)
Nauka
(5)
Polityka
(5)
Historiozofia
(4)
Kultura
(4)
Teoria poznania
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Gospodarka
(3)
Neopozytywizm
(3)
Polityka społeczna
(3)
Społeczeństwo
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Bujak, Franciszek (1875-1953)
(2)
Definicja
(2)
Filozofia kultury
(2)
Galicja
(2)
Geografia gospodarcza
(2)
Globalizacja
(2)
Historia
(2)
Historia gospodarcza
(2)
Historyzm (metodol.)
(2)
Język
(2)
Kołodko, Grzegorz W. (1949- )
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Liberalizm
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Materializm historyczny
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polska
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
AIDS
(1)
Ankieta
(1)
Anomia
(1)
Badania jakościowe
(1)
Berlin, Isaiah (1909-1997)
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Ceny
(1)
Chorzy na AIDS
(1)
Chłopi
(1)
Comte, Auguste (1798-1857)
(1)
Czas
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Dialektyka
(1)
Dilthey, Wilhelm (1833-1911)
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Egalitaryzm
(1)
Empiryzm
(1)
Enfantin, Barthélémy-Prosper (1796-1864)
(1)
Estetyka
(1)
Etnografia
(1)
Etyka
(1)
Finanse
(1)
Fotografia
(1)
Geografia historyczna
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Husserl, Edmund (1859-1938)
(1)
Ideologia
(1)
Informacja wizualna
(1)
Jan z Ludziska (ca 1400-ca 1460)
(1)
Kicz
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Literatura
(1)
Logika
(1)
Machiavelli, Niccolo (1467-1527)
(1)
Malewski, Andrzej (1929-1963)
(1)
Marksizm-leninizm
(1)
Materializm dialektyczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody badawcze
(1)
Mieszkania
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Narracja
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Negocjacje
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nosiciele HIV
(1)
Opinia publiczna
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pieniądz
(1)
Piękno
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(4)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie z Dziejów Nauki i Techniki / Polska Akademia Nauk, Zakład Historii Nauki i Techniki ; t. 96)
Streszcz. ang., ros. przy rozdz.
Wstęp także ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40239 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-12219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [541]-568. Indeks.
Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki: "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej ; Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny? ; O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna. Cz. I. PEDAGOGIKA MIĘDZY TROPAMI KULTURY (PROBLEMY METODOLOGICZNE). Rozdz. I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice: W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz) ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej. Rozdz. II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące): Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu). Zysk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury. Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski): Dzikość jako kategoria dla pedagogiki, Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury, Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania? ; Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego: Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłowej, Wampir i Cień człowieka, Wampir jako osobowość prześladowcza, Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów, Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami, Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistomologicznej integralności. Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki. Rozdz. III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe): Jaka kultura? (L. Witkowski). Jaki paradygmat? (B. Śliwerski). Jakie (tropy) pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność", "mikroantropologia psychoanalityczna"(D. Danek) i humanizm przyszłości. Kierunki przemian metodologii a pedagogika z kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O "dyskretnych" i "przekornych" pedagogiach (Z. Kwieciński). Nośność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa). Rozdz. IV. Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty): Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel). Rozdz. V. O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki): Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości. Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia. Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między "Skrywającą ziemią" i "Otwartym świata" (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i przeczucie skoku. Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman). Status poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice). Cz. II. PRÓBY PEDAGOGICZNEGO MYŚLENIA WOBEC OPORU JĘZYKA. TEKST KULTUROWY MIĘDZY OPOREM A TWÓRCZOŚCIĄ (METODA VERSUS ZYSK SYMBOLICZNY). Rozdz. VI. Metodyczny eklektyzm - awangrada (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki?: Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów, czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategią Beethovena ; Rozrywanie dyskursywnej (mega)narracji: "rumowiska" kultury (W. Benjamin) i "wieczną" wartość "śmietnika" (T. Kantor) dla pedagogiki. Rozdz. VII. Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice: Kompilacja tekstów: grabież, przemyślne pasożytnictwo intertekstualna współpraca? ; Myślące siebie myślenie, czyli zyski z para-doksa-lności eseju ; Konstruowanie oboczności, czyli esej jako mimikra trybu percepcji ; Esej jako "raz wydarzająca się metodologia" ; Esej jako kategoria podejrzana i podejrzliwa w pedagogice ; Esej w roli re-kreacji ; Twórcze napięcie między para i doksa, czyli miejsce eseju między siłami konserwatywnymi i konserwującymi ; Eseistyczny opór, czyli "sytuacja wielokrotnego nieustabilizowania" ; Esej: odzyskanie "dawno utraconego świata" czy przebudzenie "monstrum"? Rozdz. VIII. Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury: Kolaż języków humanistyki. O zwiększeniu "przepustowości" tekstów kultury (dla) pedagogiki ; Twórczość między typografią a oralnością. Myślenie mimo oporu języka ; Kolaż jako poznawcza kreacja "dla wszystkich zmysłów" (A. Rimbaud) ; Kolaż kontekstów dla pedagogiki (z wnętrza) kultury ; Filozofia (twórczego) przypadku. O znaczącym miejscu granicy w kolażu ; Kolaż kulturowy wobec archiwum pedagogiki ; Kolaż (dla) pedagogiki. Szkoła szycia między twórczym oporem a użytkową refleksją ; Eklektyzm między pejzażem wewnętrznym a kolażem pedagogicznym. Rozdz. IX. Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza. Dyskurs(y) kultury a pedagogika czytania ; Kultura teorii literatury (R. Nycz, M.P. Markowski) a dyskursy możliwe pedagogiki ; Oblicza prawdy powieściowej: poznanie - mądrość - dialogiczność: Status dyskursywny fikcji a funkcje poznawcze powieści, Poznanie (w) powieści (Z. Mirosek) i jej mądrość niepewności (M. Kundera), Poznanie polifoniczne (M. Bachtin) jako opór wobec dyskursywnej przemocy. Rozdz. X. Rozumienie wobec interpretacji. Metodologia czytania między hermeneutyką a pedagogiczną heurystyką: Dialektyczna czy dialogiczna hermeneutyka? ; Perspektywa epistemologiczna i epistemiczna czytania (M. Siemek). Rozumienie a poznanie ; Profilowanie pojęć a profilowanie sensu interpretacji ; Teoria, interpretacja i (pedagogiczna) wiedza ; Spór autorów, opór tekstu, upór czytelnika i napór (nad)interpretacji. Rozdz. XI. Osobliwości pedagogicznego czytania kultury. Warianty (akty) dyskursywne i zdarzenia metodologiczne: Janusowa brama literatury. Odczytanie wpisanego w kulturę, czyli poszukiwanie i przeszukiwanie inności ; Literatura jako interfejs dla dyskursów pedagogiki. Prze-kładanie granic kultury ; Akty versus zdarzenia, czyli czytanie poszukujące i przeszukujące ; Między symptomem a rozumieniem: Doczytanie nienapisanego a wpisanego w tekst, czyli czytanie symptomów i lektura symptomalna, Niedoczytanie napisanego, czyli czytanie bez (totalnego) zrozumienia ; Dialektyki czytania: Czytanie aptekarskie versus czytanie prze-skokowe, Czytanie odpowiedzialne versus czytanie amoralne, Czytanie pod-dane versus czytanie oporowe, Czytanie od-dane versus czytanie niewierne, Czytanie nie-uprzedzone versus od-czytywanie, Czytanie zamieszkałe versus czytanie gościnne ; Poławianie pereł, czyli idiosynkratyczne poznanie na wyspach pragnienia ; Utwory wampiryczne i dyskurs wampiryczny ; Zbłąkany opór czy twórcze zboczenie? O czytaniu i pisaniu kobiet, czyli samica tropi ślady wspólnika ; Miejsce refleksji pedagogicznej między idiografizmem a idiomodyficznością (przeżycie, przebudzenie, przemiana) ; Pożytki z literatury. Zysk symboliczny między aktami a zdarzeniami czytania. Rozdz. XII. Światłocienie na wyspach oporu, czyli kreatywny potencjał buntu w przestrzeni edukacji (z ilustracjami literackimi w tle): Szkoła jako instytucja (opornego) przejścia ; Opór przeciw "termitom redukcji" (M. Kundera) i "bakcylom dżumy" (A. Camus) ; "Mądrość powieści" jako perspektywa (nowej) dydaktyki przeciw "cichemu końcowi" "człowieka, który utracił potrzebę poezji" ; Inicjalne rytuały oporu przeciw "zawieszeniu i wyłączeniu" w prozie H. Hessego ; Szkoła (bez) Cienia oporu - dalszy kształcący przykład H. Hessego ; Opór (wobec) ciała ; Opór przed życiem, czyli psychoanaliza pewnego stepowego wilka ; Męski opór przed ciałem matki i kobiece poszukiwanie "czarnego lądu" (L. Irigaray) w Cieniu patriarchatu ; Kreatywność jako opór przeciw postawie "niezróżnicowanego reprezentanta tłumu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92776 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wybrane Zagadnienia Metodologii Nauk, Naukoznawstwa i Informacji Naukowej)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52189 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [305]-310. Indeks.
Finansowanie: Wydział Psychologii (Uniwersytet Warszawski)
R. 1. Co to są badania jakościowe i kiedy je stosować? ; R. 2. Metody badań jakościowych - nie tylko wywiady indywidualne i grupowe ; R. 3. Techniki projekcyjne i techniki wspomagające - sposób na lepsze zrozumienie badanego problemu? ; R. 4. Planowanie badania - schemat badania i decyzje organizacyjne ; R. 5. Scenariusz wywiadu - o czym i jak powinniśmy rozmawiać podczas badania jakościowego? ; R. 6. Prowadzenie wywiadu jakościowego ; R. 7. Analiza i interpretacja badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań społecznych / Stefan Nowak ; [redaktor inicjujący Wojciech Połeć]. - Wydanie 2., 6 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 494, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
(Biblioteka Socjologiczna)
Indeks.
Dla studentów różnych dyscyplin społecznych.
Spis treści także w języku angielskim, rosyjskim.
Klasyczna praca omawiająca całościowo problemy metodologii badań społecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich badań i przemyśleń jednego z największych polskich specjalistów w tej dziedzinie, którego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyków nauk społecznych. Z czasem uzyskała charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii. Pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego socjologa! Adresowana także do przedstawicieli innych nauk społecznych, jak psychologia czy psychologia społeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adeptów nauk prawnych. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012]
1. Problematyka i metody badań ; 2. Zjawiska społeczne i odpowiadające im pojęcia ; 3. Definiowanie pojęć i dobór wskaźników w badaniach ; 4. Rodzaje twierdzeń ; 5. Uzasadnianie twierdzeń. Empiryczna weryfikacja hipotez ; 6. Wyjaśnianie i przewidywanie ; 7. Budowa teorii ; 8. Praktyczne zastosowania socjologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-303 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-103288 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metodologia Nauk / Polska Akademia Nauk. Oddział w Poznaniu ISSN 0137-5997 ; t. 9)
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Cultura)
Bibliogr. s. [277]-291. Indeks.
Cz. 1. MYŚLENIE O BADANIACH WIZUALNYCH: 1. Wizualność w etnografii: Fotografia, wideo, kultury i jednostki, 2. Planowanie i praktykowanie "metod wizualnych": Odpowiednie stosowanie i problemy etyczne; Cz. 2. TWORZENIE WIEDZY: 3. Fotografia w badaniach etnograficznych, 4. Wideo w badaniach etnograficznych, 5. Klasyfikacja i interpretacja materiałów fotograficznych i wideo; Cz. 3. OBRAZY I TECHNOLOGIE WIZUALNE: 6. Fotografia etnograficzna i tekst drukowany, 7. Wideo w przedstawieniu etnograficznym, 8. Etnograficzne przedstawienie hipermedialne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93414 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
O nowy kształt nauk społecznych : pisma zebrane / Andrzej Malewski. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1975. - 475, [1] s., [1] k. tabl. : portr. ; 25 cm.
Bibliogr. prac Andrzeja Malewskiego Indeks
Teoria, metodologia, praktyka społeczna Krytyka i kontynuacja niektórych teorii psychologii społecznej O zastosowaniach teorii zachowania I. Dezintegracja nauk społecznych i droga prowadząca
do jej przezwyciężenia II. Szczeble ogólności teorii a proces wyjaśniania III.Elementy teorii zachowania IV. Teorie oparte na założeniu jednego rodzaju nagrody V. Teoria zachowania a teoria interakcji VI. Stopień rozbieżności czynników statusu i jego
następstwa VII.Wnioski i perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41053 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53796 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej