Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(502)
Forma i typ
Książki
(479)
Publikacje fachowe
(106)
Publikacje dydaktyczne
(91)
Publikacje naukowe
(78)
Poradniki i przewodniki
(50)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(38)
Publikacje popularnonaukowe
(36)
Proza
(16)
Audiobooki
(10)
Czasopisma
(10)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(589)
wypożyczone
(97)
tylko na miejscu
(31)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(217)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(32)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(265)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(11)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(31)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(8)
Filia 2 (Fredry 5)
(9)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(15)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(15)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(5)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(18)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(10)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(19)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(21)
Filia 15 (Lwowska 60)
(10)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(8)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(10)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(12)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(12)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(10)
Wołek Stanisław
(9)
Gutowski Maksymilian
(7)
Cieślak Piotr
(6)
Wrotek Witold
(6)
Muszyńska-Rosłan Katarzyna
(5)
Płoski Zdzisław
(5)
Strąkow Michał
(5)
Buczek Kazimierz (1947- )
(4)
Deutsch Stacia
(4)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(4)
Garliński Wiktor
(4)
Górczyński Robert
(4)
Henson Mike
(4)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(4)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(4)
Rajca Piotr (1970- )
(4)
Wainewright Max
(4)
Watrak Andrzej
(4)
Zatorska Joanna
(4)
Danowski Bartosz
(3)
Dec Zdzisław
(3)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(3)
Grębosz Jerzy
(3)
Hajder Mirosław
(3)
Hales Colin F
(3)
Horstmann Cay S. (1959- )
(3)
Isaacson Walter (1952- )
(3)
Lem Stanisław (1921-2006)
(3)
Matuk Konrad
(3)
Mendrala Danuta
(3)
Mitnick Kevin D. (1963- )
(3)
Pikoń Andrzej
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Sarama Maria
(3)
Sawka Krzysztof
(3)
Sikorski Witold (1950- )
(3)
Sikorski Witold (informatyk)
(3)
Szeliga Marcin
(3)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(3)
Włodarz Marek
(3)
Świć Anna
(3)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(2)
Barczak Andrzej (1946- )
(2)
Batorowska Hanna
(2)
Bolter J. David (1951- )
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Bąk Adam
(2)
Błaszczyk Beata (tłumacz)
(2)
Chavez Conrad
(2)
Chodkowska-Gyurics Agnieszka
(2)
Coldwind Gynvael
(2)
Dobrzański Jarosław
(2)
Dudek Krzysztof (tłumacz)
(2)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(2)
Fenrich Wojciech
(2)
Figus Valentina
(2)
Fry Hannah (1984- )
(2)
Furmanek Waldemar
(2)
Gadzała Agnieszka
(2)
Gurbiel Ewa
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Hutt Sarah
(2)
Jarosz Agnieszka
(2)
Jońca Rafał
(2)
Jurczyk Mateusz (programista)
(2)
Kaczmarek Sylwester
(2)
Kahney Leander
(2)
Kluska Jacek
(2)
Konieczny Robert
(2)
Krawczyk Henryk (1946- )
(2)
Lachowski Lech
(2)
Lem Stanisław (1921-2006). Dzieła
(2)
Loutskii Heorhii
(2)
Marecki Piotr (1976- )
(2)
Maron Jordan
(2)
Masłowski Krzysztof
(2)
Meryk Radosław
(2)
Milton Stephanie
(2)
Mironowicz Katarzyna
(2)
Musielak Sebastian
(2)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(2)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(2)
Nowicki Krzysztof (1954- )
(2)
Payne Bryson
(2)
Piecuch Aleksander (1963- )
(2)
Piersa Krzysztof
(2)
Pilch Piotr
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Siara Olga
(2)
Simon William L. (1930- )
(2)
Soares Paul
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(2)
Strittmatter Kai (1965- )
(2)
Stręciwilk Wiesław
(2)
Szewc-Rogalska Alina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(114)
2010 - 2019
(251)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(34)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(29)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(328)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(495)
Stany Zjednoczone
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(488)
angielski
(6)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Programiści
(34)
Dzieci
(29)
9-13 lat
(27)
6-8 lat
(19)
Szkoły wyższe
(16)
Informatycy
(5)
Osoby w wieku starszym
(4)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(3)
14-17 lat
(3)
Menedżerowie
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Bibliotekarze
(2)
Dziewczęta
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Pracownicy
(2)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Analitycy
(1)
Analitycy biznesowi
(1)
Architekci informacji
(1)
Architekci oprogramowania
(1)
Architekci systemów
(1)
Blogerzy
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziennikarze
(1)
Eksperci dziedzinowi
(1)
Elektronicy
(1)
Gracze
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Inżynierowie
(1)
Kadra zarządzająca
(1)
Konsultanci z zakresu bezpieczeństwa
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Pentesterzy
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Prawnicy
(1)
Producenci gier komputerowych
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Rodzina
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści zarządzania informacją
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Testerzy
(1)
Twórcy aplikacji WWW
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(14)
Literatura polska
(7)
Literatura fińska
(3)
Literatura hiszpańska
(2)
Film amerykański
(1)
Film francuski
(1)
Film niemiecki
(1)
Literatura egipska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Informatyka
(123)
Programowanie (informatyka)
(84)
Internet
(58)
Komputery
(35)
Sztuczna inteligencja
(27)
Informatycy
(25)
Cyberprzestępczość
(21)
Społeczeństwo informacyjne
(21)
Systemy informatyczne
(21)
Języki programowania
(20)
Zarządzanie
(17)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(16)
Gry komputerowe
(15)
Przedsiębiorstwo
(15)
Rzeczywistość wirtualna
(15)
Algorytmy
(14)
Informacja
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Excel
(13)
Innowacje
(13)
Media społecznościowe
(13)
Python (język programowania)
(13)
Big data
(12)
Przetwarzanie danych
(12)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(12)
Telekomunikacja
(12)
Bezpieczeństwo informacyjne
(11)
Nauczanie na odległość
(11)
Programy graficzne
(11)
Przedsiębiorcy
(11)
Systemy operacyjne
(11)
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania (Rzeszów)
(11)
C++ (język programowania)
(10)
Gospodarka
(9)
Gospodarka oparta na wiedzy
(9)
Informatyzacja
(9)
Metody nauczania
(9)
Nauka
(9)
Ochrona danych osobowych
(9)
Multimedia
(8)
Postęp techniczny
(8)
Przemysł komputerowy
(8)
Roboty i manipulatory
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Aplikacja internetowa
(7)
Aplikacja mobilna
(7)
Cybernetyka
(7)
Dzieci
(7)
Java (język programowania)
(7)
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
(7)
Programy komputerowe
(7)
Apple Inc
(6)
Futurologia
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Marketing elektroniczny
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Praca
(6)
Społeczeństwo
(6)
Technologia informacyjna (IT)
(6)
Usługi elektroniczne
(6)
Administracja elektroniczna
(5)
Arkusz kalkulacyjny
(5)
Bezpieczeństwo
(5)
C (język programowania)
(5)
Cyberprzemoc
(5)
Cyberterroryzm
(5)
Dane osobowe
(5)
Elektrotechnika
(5)
Fotografia cyfrowa
(5)
Inwigilacja
(5)
Kody
(5)
Microsoft Office
(5)
Młodzież
(5)
PASCAL (język programowania)
(5)
Photoshop
(5)
Programiści
(5)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(5)
Przyjaźń
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Rynek pracy
(5)
Sieć komputerowa
(5)
Smartfon
(5)
Strony WWW
(5)
Szyfry
(5)
Służba zdrowia
(5)
Windows 10
(5)
Word
(5)
Access
(4)
Android (system operacyjny)
(4)
Automatyka
(4)
Ekonomia
(4)
Facebook
(4)
Globalizacja
(4)
Inżynierowie
(4)
Kobieta
(4)
Konsumenci (ekonomia)
(4)
Kultura
(4)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Minecraft
(4)
Mobilne systemy operacyjne
(4)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
2001-
(73)
1901-2000
(35)
1989-2000
(30)
1945-1989
(24)
2001-0
(11)
1989-
(8)
1801-1900
(4)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1901-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Stany Zjednoczone (USA)
(21)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Wielka Brytania
(4)
Chiny
(3)
Rosja
(3)
Ukraina
(3)
Białoruś
(2)
Egipt
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Kanada
(2)
Świat
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Finlandia
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Korea Północna
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Nancy (Francja)
(1)
Niemcy
(1)
Prusy
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Tanzania
(1)
Tennessee (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(117)
Opracowanie
(82)
Poradnik
(60)
Praca zbiorowa
(20)
Monografia
(12)
Reportaż
(10)
Encyklopedie
(9)
Podręczniki
(9)
Pamiętniki i wspomnienia
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Materiały konferencyjne
(7)
Publicystyka
(7)
Raport z badań
(7)
Sprawozdania
(7)
Biografia
(6)
Powieść
(6)
Powieść obyczajowa
(6)
Słowniki terminologiczne
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Czasopismo naukowe
(5)
Esej
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Słowniki angielsko-polskie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Biografie
(2)
Informatory
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Mowy polskie
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Sensacja
(2)
Słowniki polskie
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Blogi
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Fantastyka
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Film sensacyjny
(1)
Fotografia polska
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Książka zabawka
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Laudacja
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Mowy
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Reportaż interwencyjny
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Science fiction
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki wielojęzyczne
(1)
Thriller
(1)
Vademecum
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(327)
Edukacja i pedagogika
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Inżynieria i technika
(24)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(23)
Historia
(21)
Zarządzanie i marketing
(20)
Media i komunikacja społeczna
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(15)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(14)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Psychologia
(10)
Matematyka
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Filozofia i etyka
(7)
Nauka i badania
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
502 wyniki Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 3 godz. 43 min.
Tytuł oryginału: "Girls who code. Learn to code and change the world" 2017.
Czyta Paulina Raczyło.
Nagranie w formacie mp3.
Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę. John Legend. Nie wiem, jak się programuje, ale ta książka skłoniła mnie do zgłębiania tej wiedzy. Zachęcam wszystkie dziewczyny do lektury i do podjęcia próby zmiany świata za pomocą technologii. Malala Yousafzai Dziewczyny zasługują na szansę, by zakochać się w komputerach. Ta książka sprawi, że wiedza o technologii stanie się dostępna i zrozumiała. I nie będzie to tylko z korzyścią dla dziewczyn. Melinda Gates, filantropka i bizneswoman. [Biblioteka Akustyczna, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. km-560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Girls who code : learn to code and change the world" 2017.
Indeks.
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kolejny tom bardzo popularnej serii o zgranej grupie dziewczyn (Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni), które prócz tego, że mają zwykłe „dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych - tak ważnych dla nastolatek. Książka szczególnie poszukiwana przez rodziców, którym zależy na wszechstronnej edukacji dzieci. [www.azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13dz-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville ; przekład Marek Włodarz. - Wydanie 10. (1 w WN PWM). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - XVII, [2], 845 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1. WPROWADZENIE DO INŻYNIERII OPROGRAMOWANIA: Wprowadzenie ; Procesy wytwarzania oprogramowania ; Zwinne wytwarzanie oprogramowania ; Inżynieria wymagań ; Modelowanie systemu ; Projekt architektoniczny ; Modelowanie systemu ; Testowanie oprogramowania ; Ewolucja oprogramowania ; 2. RZETELNOŚĆ I ZABEZPIECZENIA: Rzetelne systemy ; Inżynieria niezawodności ; Inżynieria bezpieczeństwa ; Inżynieria zabezpieczeń ; Inżynieria odporności ; 3. ZAAWANSOWANA INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA: Ponowne użycie oprogramowania ; Komponentowa inżynieria oprogramowania ; Inżynieria oprogramowania rozproszonego ; Usługocentryczna inżynieria oprogramowania ; Inżynieria systemów ; Systemy systemów ; Inżynieria oprogramowania czasu rzeczywistego ; 4. ZARZĄDZANIE OPROGRAMOWANIEM: Zarządzanie projektem ; Planowanie projektu ; Zarządzanie jakością ; Zarządzanie konfiguracją.
X wydanie kultowego podręcznika „Inżynieria oprogramowania” autorstwa Iana Sommervilla. Jest to nie tylko podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki, to publikacja, z której skorzystają również architekci systemów, projektanci, programiści i wdrożeniowcy oraz kierownicy tych przedsięwzięć, od których zależy organizacja pracy. W publikacji omówiono proces wytwarzania wielkich systemów informatycznych. Czytelnik znajdzie tam wyjaśnienie, na czym polega inżynieria oprogramowania, po czym przejdzie do zagadnień związanych z analizą wymagań i specyfikacjami. W książce znalazły się też informacje o projektowaniu i systemach krytycznych. Autor opisał także: etap weryfikacji i zatwierdzania systemu, proces zarządzania ludźmi, szacowanie kosztów, kontrolę jakości, ulepszenie procesów, etap pielęgnacji i modyfikacji systemu po udostępnieniu go użytkownikom. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie, opis zalecanej literatury i zestaw ćwiczeń. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The pragmatic programmer : your journey to mastery" 2020.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Programiści dysponują coraz lepszym, szybszym i wszechstronniejszym sprzętem. Pojawiają się nowe języki programowania i nowe paradygmaty tworzenia architektury oprogramowania. Są jednak rzeczy, które w świecie programowania pozostają stałe i niezmienne. Wciąż proces stawania się programistą wymaga od adeptów tego rzemiosła sporego wysiłku. Akt kodowania to za mało. Trzeba zmienić sposób myślenia, nawyki, zachowania i oczekiwania. Konieczne jest świadome dążenie do stosowania dobrych praktyk. Jeśli pilnuje się jakości swojej pracy i nieustannie pamięta, co i po co się robi, można w końcu stać się pragmatycznym programistą. W drugim wydaniu tego kultowego przewodnika wskazówki techniczne harmonijnie łączą się z aspektami filozofii pragmatycznego programisty. Książka została zaktualizowana i gruntownie przejrzana, aby teraz, dwadzieścia lat po pierwszym wydaniu, ponownie pokazać, co to znaczy być nowoczesnym, pragmatycznym programistą. Poruszono tu tematy osobistej odpowiedzialności i rozwoju zawodowego, komunikacji i poznawania prawdziwych wymagań, nowoczesnych technik architektonicznych oraz coraz ważniejszych kwestii zachowania bezpieczeństwa i prywatności. Książka składa się z krótkich rozdziałów, które tworzą szeroki kontekst, dzięki czemu zyskasz wiedzę o najlepszych podejściach, unikniesz głównych pułapek, a co najważniejsze - rozwiniesz nawyki i postawy, które staną się fundamentem Twojego sukcesu zawodowego. Dowiedz się, jak: pisać kod dynamiczny, elastyczny i łatwy do dostosowywania, unikać pułapek związanych z powielaniem wiedzy, chronić oprogramowanie przed lukami w zabezpieczeniach, budować zespoły pragmatycznych programistów, skutecznie testować, wziąć odpowiedzialność za swoją pracę i karierę. [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów ; t. 136)
Tytuł oryginału: "The computer revolution" 1962.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-11217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, "czysty" kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej - jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.
W książce "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty" szczegółowo omówione zostały zasady, wzorce i najlepsze praktyki pisania czystego kodu. Podręcznik zawiera także kilka analiz przypadków o coraz większej złożoności, z których każda jest doskonałym ćwiczeniem porządkowania zanieczyszczonego bądź nieudanego kodu. Z tego podręcznika dowiesz się m.in., jak tworzyć dobre nazwy, obiekty i funkcje, a także jak tworzyć testy jednostkowe i korzystać z programowania sterowanego testami. Nauczysz się przekształcać kod zawierający problemy w taki, który jest solidny i efektywny. [Helion, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102134 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unity w akcji / Joseph Hocking ; [tłumaczenie Robert Górczyński]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017. - 382 strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Unity in action : multiplatform game development in C#" 2015.
Indeks.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które osiągnęły biegłość w programowaniu i teraz chcą pisać gry za pomocą Unity. Wyczerpująco przedstawiono kolejne kroki podejmowane podczas pisania gry w Unity. Nauka została oparta na przykładach: w książce znalazło się kilka projektów różnych gier. Opisano również metody wdrażania gier na różnych platformach, między innymi internetowej i mobilnej - Unity jest środowiskiem w pełni niezależnym od platformy sprzętowej. Nie zabrakło też informacji o narzędziach przydatnych do projektowania grafiki 3D oraz o innych zasobach, dzięki którym praca programisty staje się efektywna i bardzo satysfakcjonująca! [Helion, 2017]
CZ. I. PIERWSZE KROKI: Rozdz. 1. POZNAJEMY UNITY: 1.1. Dlaczego Unity jest doskonałym wyborem?, 1.2. Jak używać Unity?, 1.3. Rozpoczęcie programowania w Unity, 1.4. Podsumowanie ; Rozdz. 2. BUDOWA DEMO POKAZUJĄCEGO PRZESTRZEŃ 3D: 2.1. Zanim przystąpisz do pracy..., 2.2. Rozpoczęcie projektu - umieszczenie obiektów na scenie, 2.3. Poruszanie obiektami - skrypt pozwalający na zastosowanie transformacji, 2.4. Skrypt MouseLook pozwalający na rozglądanie się, 2.5. Komponent danych wejściowych klawiatury - kontrolki pierwszej osoby, 2.6. Podsumowanie ; Rozdz. 3. DODANIE NIEPRZYJACIÓŁ I POCISKÓW DO GRY 3D: 3.1. Oddawanie strzałów i raycasting, 3.2. Skrypt obsługujący reaktywnych nieprzyjaciół, 3.3. Podstawy sztucznej inteligencji, 3.4. Tworzenie prefabrykatu nieprzyjaciela, 3.5. Oddawanie strzałów przez tworzenie obiektów, 3.6. Podsumowanie ; Rozdz. 4. PRZYGOTOWANIE GRAFIKI DLA GRY: 4.1. Poznajemy zasoby graficzne, 4.2. Utworzenie prostej scenerii 3D - whiteboxing, 4.3. Teksturowanie sceny za pomocą obrazów 2D, 4.4. Generowanie nieba za pomocą tekstury, 4.5. Praca z niestandardowymi modelami 3D, 4.6. Tworzenie efektów specjalnych za pomocą systemu cząstek, 4.7. Podsumowanie. CZ. II. KOMFORTOWA PRACA: Rozdz. 5. UTWORZENIE GRY 2D ZA POMOCĄ FUNKCJI OFEROWANYCH PRZEZ UNITY: 5.1. Przygotowanie środowiska dla grafiki 2D, 5.2. Utworzenie obiektu karty i zdefiniowanie jego reakcji na kliknięcie, 5.3. Wyświetlanie różnych obrazów kart, 5.4. Utworzenie i ocena dopasowania, 5.5. Przycisk zerujący grę, 5.6. Podsumowanie ; Rozdz. 6. UMIESZCZENIE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA 2D W GRZE 3D: 6.1. Zanim przystąpisz do tworzenia kodu..., 6.2. Konfiguracja graficznego interfejsu użytkownika, 6.3. Programowanie interaktywności interfejsu użytkownika, 6.4. Uaktualnianie gry przez udzielanie odpowiedzi na zdarzenia, 6.5. Podsumowanie ; Rozdz. 7. UTWORZENIE GRY 3D Z WIDOKIEM Z PERSPEKTYWY TRZECIEJ OSOSBY - ANIMACJA I RUCH POSTACI GRACZA: 7.1. Dostosowanie widoku kamery do perspektywy trzeciej osoby, 7.2. Programowanie kontrolek ruchu względem kamery, 7.3. Implementacja akcji skoku, 7.4. Konfiguracja animacji postaci gracza, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. 8. DODANIE DO GRY INTERAKTYWNYCH URZĄDZEŃ I PRZEDMIOTÓW: 8.1. Utworzenie drzwi oraz innych urządzeń, 8.2. Interakcja z obiektami przez ich uderzanie, 8.3. Zarządzanie danymi magazynu i stanem gry, 8.4. Interfejs użytkownika dla magazynu przedmiotów, 8.5. Podsumowanie. CZ. III. MOCNE ZAKOŃCZENIE: Rozdz. 9. POŁĄCZENIE GRY Z INTERNETEM: 9.1. Utworzenie sceny zewnętrznej, 9.2. Pobieranie danych dotyczących prognozy pogody z internetu, 9.3. Dodanie bilbordu pochodzącego z sieci, 9.4. Przekazanie danych do serwera WWW, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. 10. ODTWARZANIE DŹWIĘKU - MUZYKA I EFEKTY DŹWIĘKOWE: 10.1. Import efektów dźwiękowych, 10.2. Odtwarzanie efektów dźwiękowych, 10.3. Interfejs audio, 10.4. Muzyka odtwarzana w tle, 10.5. Podsumowanie ; Rozdz. 11. ZEBRANIE WSZYSTKIEGO W CAŁOŚĆ W PEŁNEJ GRZE: 11.1. Przygotowanie akcji w grze RPG poprzez wykorzystanie innych projektów, 11.2. Opracowanie nadrzędnej struktury gry, 11.3. Obsługa postępów gracza w całej grze, 11.4. Podsumowanie ; Rozdz. 12. WDROŻENIE GRY W URZĄDZENIACH GRACZY: 12.1. Platformy tradycyjnych komputerów - Windows, macOS i Linux, 12.2. Kompilacja aplikacji internetowej, 12.3. Kompilacja na platformy mobilne - iOS i Android, 12.4. Podsumowanie. DODATEK A. Nawigacja po scenie i skróty klawiszowe, DODATEK B. Narzędzia zewnętrzne używane wraz z Unity, DODATEK C. Modelowanie ławki w programie Blender, DODATEK D. Zasoby dostępne w internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1000 słów o komputerach i informatyce / Bernard Buśko, Janusz Śliwieński. - Wyd. 4 popr. i zaktual. - Warszawa : Wydaw. Ministerstwa Obrony Narodowej, [1987]. - 287, [1] s., [32] s. tabl. : fot., rys. ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Na okł. rok wyd. 2014.
Bibliogr. s. [201]-204. Indeks.
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bezpieczeństwo systemów informatycznych ; Sieci komputerowe ; Systemy operacyjne ; Bazy danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze / Politechnika Rzeszowska)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82368 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze / Politechnika Rzeszowska)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze / Politechnika Rzeszowska)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The innovators : how a group of hackers, geniuses, and geeks created the digital revolution" 2014.
Jak powstała ta książka ; Ada, hrabina Lovelace ; Komputer ; Programowanie ; Tranzystory ; Układ scalony ; Gry komputerowe ; Internet ; Komputery osobiste ; Software ; Online ; WWW ; Wiwat Ada!.
W roku 2011 znakomita biografia założyciela firmy Apple, Steve'a Jobsa, stała się międzynarodowym bestsellerem i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się biografii wszech czasów. Jej autor, Walter Isaacson, w swojej najnowszej książce pisze o ludziach, którym zawdzięczmy nadejście i rozkwit ery informacji i cyfrowego świat. "Innowatorzy" to fasynująca, obejmująca ponad półtora wieku opowieść o tym, jak dochodzi do innowacji oraz jak współpraca i współdziałanie wyzwalają pokłady kreatywności, prowadząc do rewolucyjnych zmian w naszym codziennym życiu. [Insignis, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Serious cryptography : a practical introduction to modern encryption" 2017.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
R. 1. Szyfrowanie ; R. 2. Losowość ; R. 3. Bezpieczeństwo kryptograficzne ; R. 4. Szyfry blokowe ; R. 5. Szyfry strumieniowe ; R. Funkcje skrótu ; R. 7. Funkcje skrótu z kluczem ; R. 8. Szyfrowanie uwierzytelnione ; R. 9. Trudne problemy ; R. 10. RSA ; R. 11. Diffie-Hellman ; R. 12. Krzywe eliptyczne ; R. 13. TLS ; R. 14. Kryptografia kwantowa i postkwantowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-003 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 189. Indeks.
R. I. WPROWADZENIE: 1. Dla kogo jest ta książka? ; 2. Dlaczego Box2D? ; 3. Platformy docelowe ; 4. Materiały uzupełniające ; R. II. PRINCIPIA PHYSICA, CZYLI PODSTAWY FIZYKI GIER: 1. Teoria: Podstawowe wielkości fizyczne ; Rachunek wektorowy ; 2. Rigid body physics, czyli fizyka ciała sztywnego: Struktura silnika fizycznego ; Soft body physics, czyli fizyka ciała deformowalnego? ; R. III. PRZYGOTOWUJEMY ŚRODOWISKO, CZYLI DECYZJE PROJEKTOWE: 1. Zintegrowane środowisko programistyczne: Konfiguracja ; Portowalność ; 2. Wizualizacja obiektów fizycznych ; 3. Debug framework – szablon roboczy ; R. IV. OTWIERAMY PUDEŁKO!: 1. Faza zerowa: inicjalizacja i parametryzacja świata Box2D ; 2. Faza pierwsza: tłusta oliwa: Prymitywny start ; Obiekty „wielkie i ciężkie” ; Podłoże ; Lokomotywa ; 3. Faza druga: para buch: Siły ; Kolizje ; 4. Faza trzecia: koła w ruch: Liny ; Mosty ; Ciała złożone ; Cięcie obiektów ; Ciała miękkie ; Obiekt ragdoll ; Profiler ; R. V. PISZEMY „PRAWDZIWĄ” GRĘ!: 1. Nowy, lepszy szablon aplikacji: Klasa gry ; Dodajemy Box! ; Mini Birds ; 2. Port na Android OS ; 3. Port na Ios ; 4. Port dokądkolwiek ; R. VI. PODSUMOWANIE: Bibliografia ; Dodatek 1. C++. Materiał referencyjny ; Dodatek 2. OpenGL ES 1.1. Materiał referencyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sams teach yourself beginning programming in 24 hours" 2014.
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejszy samouczek pozwala przyswoić podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania. [Helion, 2017]
Cz. I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ: 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania ; 2. Proces i techniki ; 3. Projektowanie programu ; 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych ; 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów ; 6. Sterowanie programami ; 7. Narzędzia do debugowania. Cz. II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA: 8. Techniki programowania strukturalnego ; 9. Pisanie algorytmów ; 10. Radość z programowania ; 11. Zaawansowane techniki programowania. Cz. III. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Z UŻYCIEM JAVY: 12. Programowanie w Javie ; 13. Szczegółowe omówienie Javy ; 14. Java ma klasę ; 15. Aplety i strony internetowe. Cz. IV. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: 16. HTML5 i CSS3 ; 17. JavaScript i AJAX ; 18. Skrypty w PHP ; 19. Programowanie w językach C i C++ ; 20. Programowanie w języku Visual Basic 2012 ; 21. C# i platforma .NET. Cz. V. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA: 22. Programowanie w firmach ; 23. Rozpowszechnianie aplikacji ; 24. Przyszłość programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej