Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(27)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Autor
Helman Alicja (1935-2021)
(6)
Dreyer Regina
(2)
Kossak Jerzy
(2)
Michałek Bolesław (1925-1997)
(2)
Ostaszewski Jacek
(2)
Pitrus Andrzej (1968- )
(2)
Plisiecki Janusz (1932- )
(2)
Abramov Nikolai
(1)
Armatys Leszek (1928-1979)
(1)
Balcerzan Edward (1937- )
(1)
Bazin André (1918-1958)
(1)
Bernard Sheila Curran
(1)
Bocheńska Jadwiga
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Bukojemski Michał (1946- )
(1)
Cieślikowska Teresa (1926- )
(1)
Czeczot-Gawrak Zbigniew (1911- )
(1)
Eustachiewicz Lesław (1913-1998)
(1)
Furmanik Stanisław (1897-1972)
(1)
Giżycki Marcin (1951- )
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Irzykowski Karol (1873-1944)
(1)
Karpowski Tadeusz
(1)
Kletowski Piotr (1975- )
(1)
Kuśmierczyk Seweryn (1960- )
(1)
Machura Witold
(1)
Mościcki Paweł (1981- )
(1)
Przymuszała Beata
(1)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Rzanna Ewa (1974- )
(1)
Sieczkowski Jarosław
(1)
Sugiera Małgorzata (1958- )
(1)
Sławiński Janusz (1934-2014)
(1)
Vertov Dziga
(1)
Wallis Mieczysław (1895-1975)
(1)
Werner Andrzej
(1)
Wysłouch Seweryna (1940- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Film
(17)
Film polski
(4)
Literatura
(3)
Teatr
(3)
Teoria filmu
(3)
Ekspresjonizm
(2)
Estetyka
(2)
Film włoski
(2)
Kultura masowa
(2)
Sztuka
(2)
Čehov, Anton Pavlovič (1860-1904)
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Adaptacja filmowa
(1)
Aktorzy
(1)
Aktorzy angielscy
(1)
Aktorzy komediowi
(1)
Aretino, Pietro (1492-1556)
(1)
Bazin, André (1918-1958)
(1)
Brandys, Kazimierz (1916-2000)
(1)
Buczkowski, Leopold (1905-1989)
(1)
Burleska
(1)
Chaplin, Charles (1889-1977)
(1)
Chytilová, Vera (1929- )
(1)
Dadaizm
(1)
Dash, Julie
(1)
Dramat
(1)
Dramat filmowy
(1)
Dramat polski
(1)
Eisenstein, Siergiej Michajłowicz (1899-1948)
(1)
Feminizm
(1)
Film dokumentalny radziecki
(1)
Film europejski
(1)
Film niemy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Film radziecki
(1)
Futuryzm
(1)
Grotowski, Jerzy (1933-1999)
(1)
Ibsen, Henrik (1828-1906)
(1)
Ionesco, Eugène (1909-1994)
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Jabes, Edmond (1912-1991)
(1)
Kieślowski, Krzysztof (1941-1996)
(1)
Kobieta
(1)
Kolaż
(1)
Komedia
(1)
Komiksy
(1)
Kozyra, Katarzyna (1963- )
(1)
Krytyka artystyczna włoska
(1)
Kubizm
(1)
Kubrick, Stanley (1928-1999)
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Liryka
(1)
Majewski, Lech (1947- )
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Minyana, Philippe (1946- )
(1)
Muzyka
(1)
Narracja
(1)
Pasolini, Pier Paolo (1922-1975)
(1)
Poezja
(1)
Postać filmowa
(1)
Potter, Sally (1949- )
(1)
Powieść
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Psychologia
(1)
Realizm
(1)
Reżyserzy
(1)
Reżyserzy amerykańscy
(1)
Rodzaje i gatunki filmowe
(1)
Romantyzm
(1)
Rozumienie
(1)
Sakate, Yôji
(1)
Scenariusz filmowy rosyjski
(1)
Schonberg, Arnold (1874-1951)
(1)
Schönberg, Arnold (1874-1951)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Srbljanović, Biljana (1970- )
(1)
Surrealizm
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Sztuka włoska
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria sztuki
(1)
Themerson, Stefan (1910-1988)
(1)
Èjzenštejn, Sergej Mihajlovič (1898-1948)
(1)
Temat: dzieło
Barwy ochronne (film)
(2)
Brzezina (film)
(2)
Panny z Wilka (film)
(2)
Podwójne życie Weroniki (film)
(2)
Amadeusz albo jak się go pozbyć
(1)
Balladyna
(1)
Epitafium dla wieloryba
(1)
Matka Królów
(1)
Panny z Wilka
(1)
Suita 1.
(1)
Sytuacje rodzinne
(1)
Wojaczek (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1901-
(3)
1918-1939
(3)
1945-1989
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1939-1945
(2)
1945-
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Film
(9)
Film polski
(2)
Film radziecki
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dramat
(1)
Dramat angielski
(1)
Dramat włoski
(1)
Film amerykański
(1)
Film dokumentalny
(1)
Komedia romantyczna (film)
(1)
Literatura klasycyzmu
(1)
Literatura polska
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Plakat filmowy
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(4)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
To jest kino / Andrzej Werner. - Warszawa : Stentor, 1999. - 207 s. : fot.(w tym kolor.), portr.(w tym kolor.) ; 24 cm.
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Montaż w twórczości Eisensteina / Regina Dreyer-Sfard. - Warszawa : Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1964. - 238 s., [1] k. tabl., [6] s. tabl. złoż. : il., fot., portr., err. ; 21 cm.
(Z Prac Zakładu Historii i Teorii Filmu Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk)
Bibliogr. s. 210-[218].
Wstęp ; Kronika biograficzna ; I. Problemy semantyczne ; II. Geneza i rozwój praktyki oraz teorii montażu przed Eisensteinem: Narodziny montażu filmowego ; Griffith ; Pionierzy-teoretycy montażu ; Awangarda francuska ; Karol Irzykowski ; Béla Balázs ; Szkoła radziecka ; Wiertow - praktyk ; Wiertow - teoretyk ; Kuleszow - praktyk ; Kuleszow - teoretyk ; III. "Montaż atrakcji": Predyspozycje montażowe ; We frontowym teatrze amatorskim ; Pod urokiem teatru akrobatycznego ; Teoria "montażu atrakcji" ; Poszukiwanie montażu filmowego ; Strajk ; IV. Eisensteinowski montaż klasyczny w Pancerniku Potiomkinie: Nowa rola "montażu akcji" ; Montaż scen masowych ; Rola konfliktu ; Klasyczna budowa dramaturgiczna ; Metaforyczność i skrótowośc ; Konfrontacje z teorią montażu Pudowkina ; Rodzaje montażu ; V. Eisensteinowski montaż intelektualny: Nowe poszukiwania montażowe ; Geneza montażu intelektualnego ; Konfrontacja z montażem Griffitha ; Październik: Przykłady montażu intelektualnego ; Problem rytmu ; Czwarty wymiar ; Problem konfliktu ; Dwoistość stylu ; Stare i nowe: Przykłady montażu intelektualnego ; Budowa patetyczna ; Montaż według nadtonu ; Nowe potraktowanie czasu i subiektywnego widzenia ; Rozwój roli konfliktu i metafory ; Dźwięk i barwa ; Znaczenie montażu intelektualnego ; VI. Montaż pionowy: Muzyczna budowa filmów ; Iluzja dźwięku ; Kontrapunkt obrazu i dźwięku ; Formy słowne ; Aleksander Newski ; VII. Montaż polifoniczny: Przykład montażu polifonicznego w Iwanie Groźnym ; Montaż gry aktorskiej ; Problem filmowości Iwana Groźnego ; VIII. Montaż chromofoniczny: Rola koloru w filmach czarno-białych ; Kolor w filmie dźwiekowym ; Epizod barwny w drugiej części Iwana Groźnego ; Zakończenie: Montaż a proces twórczy ; Dialektyczne ujęcie metody montażowej ; Montaż a proces odbiorczy ; Zasada muzycznej kompozycji ; Założenia teoretyczne warsztatu montażowego ; Teoria i praktyka ; Próba syntezy ; Współczesne koncepcje antymontażowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór gł. z oryg. pt.: Qu'est-ce que le cinéma.
Indeksy.
ONTOLOGIA I JĘZYK: Ontologia obrazu fotograficznego ; Na marginesie Dlaczego walczymy ; W poszukiwaniu straconego czasu: Paryż 1900 ; Świat milczenia ; Nicość za wąsik ; Wstęp do symboliki Charliego ; Pan Hulot i czas ; Ewolucja języka filmu ; FILM I INNE SZTUKI: O film nieczysty: obrona adaptacji ; Malarstwo i film ; Film bergsonowski: Tajemnica Picassa ; FILM I SOCJOLOGIA: Los Olvidados ; Entomologia pin-up girl ; Śmierć Humphreya Bogarta ; Western, czyli film amerykański par excellence ; Ewolucja westernu ; Cybernetyka Andrè Cayatte'a ; RÓŻNE: Polityka autorska ; Myśli o krytyce ; Obrona Rosselliniego ; Powojenna kinematografia francuska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8741 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Film i sztuki tradycyjne / Janusz Plisiecki. - Wyd. 4 rozsz. - Lublin : Wydaw. UMCS, 2010. - 168 s. ; 24 cm.
I. PRZEMIANY W KULTURZE WSPÓŁCZESNEJ: 1. Audiowizualność jako sposób wyrażania kultury, 2. Miejsce i rola filmu, 3. Miejsce i rola telewizji, 4. Związki filmu i telewizji z kulturą literacką; II. JĘZYK FILMU I JEGO MOWA: 1. Spojrzenie na film, 2. Filmowe środki wyrazu związane z techniką, 3. Filmowe środki wyrazu związane z materiałem, 4. Środki stylistyczne; III. MONTAŻ FILMOWY JAKO METODA ORGANIZACJI PRZEDSTAWIONEGO ŚWIATA: 1. Montaż obrazu, 2. Montaż dźwięku, 3. Montaż a rola reżysera; IV. MUZYKA W FILMIE FABULARNYM: 1. Film dźwiękowy, 2. Muzyka w filmie Andrzeja Wajdy "Brzezina" (1970); V. OBRAZ LITERACKI I OBRAZ FILMOWY: 1. Pojęcie obrazu, 2. Słowo i obraz, 3. Struktura, 4. Tworzywo, 5. Przedmioty, 6. Czas i przestrzeń, 7. Narracja, 8. Znak i znaczenie; VI. FILMOWA ADAPTACJA UTWORU LITERACKIEGO: 1. Adaptacja filmowa jako dzieło sztuki, 2. Przeżycie estetyczne dzieła literackiego, 3. Przeżycie filmowe; VII. "PANNY Z WILKA" W OBRAZIE LITERACKIM I FILMOWYM: 1. Obraz, 2. Obraz literacki i filmowy, 3. Struktura obrazu literackiego i filmowego, 4. Tworzywo, 5. Przedmiot w obrazie literackim i filmowym, 6. Czas i przestrzeń, 7. Narracja, 8. Znak i znaczenie; VIII. SCENARIUSZ FILMOWY JAKO GATUNEK LITERACKI: 1. Pojęcie scenariusza, 2. Od kreacji do realizacji; IX. ANALIZA I INTERPRETACJA FILMU "BARWY OCHRONNE" KRZYSZTOFA ZANUSSIEGO; X. KINO RZECZYWISTOŚCI LUDZKIEGO WNĘTRZA: 1. "Podwójne życie Weroniki" (1991); XI. PLAKAT FILMOWY JAKO RODZAJ GRAFIKI: 1. Rozwój plakatu, 2. Plakat jako znak dzieła filmowego, 3. Lektura wybranych plakatów; XII. GŁÓWNE NURTY W POLSKIM FILMIE FABULARNYM: 1. Początki polskiej kinematografii, 2. Pozycja filmu w międzywojennym dwudziestoleciu, 3. Upadek i odbudowa, 4. Lata realizmu socjalistycznego, 5. Kierunki rozwojowe, 6. Szkoła polska, 7. Mały realizm, 8. Film autorski, 9. Literacki historyzm, 10. Kino moralnego niepokoju, 11. Twórcza inwencja, 12. Stan wojenny, 13. Potrzeba prawdy, 14. Film niezależny; XIII. FILM POLSKI PO ROKU 2000.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Interdyscyplinarna ; 2)
Bibliogr. s. 371-380.
Filmogr. S. Kubricka s. 363-369.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Rektora UW, Wydział Polonistyki UW oraz Instytut Kultury Polskiej UW
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
SEWERYN KUŚMIERCZYK, Antropologia doświadczenia wewnętrznego w dziele filmowym ; PAWEŁ STROIŃSKI, Wkraczanie dziecka w świat wojny. Obrazy podróży wewnętrznej w Świadectwie urodzenia Stanisława Różewicza ; ROBERT BIRKHOLC: Cień, który męczy. Doświadczenie alienacji w Konformiście Bernarda Bertolucciego ; ALEKSANDRA PASZKOWSKA, Podróż wewnętrzna Trelkovsky’ego w Lokatorze Romana Polańskiego ; SEWERYN KUŚMIERCZYK, Przemiana wewnętrzna bohatera w filmie Panny z Wilka Andrzeja Wajdy ; MACIEJ PRZEMYSŁAW GÓRNICKI-OLSZEWSKI, Śmierć – początek i koniec narracji. Łagodna Piotra Dumały ; AGNIESZKA KORYCKA, Tkanie nowego człowieka. Analiza i interpretacja filmu Aleksandra w reżyserii Aleksandra Sokurowa ; JACEK PAJĄK, Dźwiękowa przestrzeń podróży wewnętrznej bohatera w filmie Wołanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111947 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. PRZEMIANY W KULTURZE WSPÓŁCZESNEJ: Audiowizualność jako sposób wyrażania kultury, Miejsce i rola filmu, Miejsce i rola telewizji, Związki filmu i telewizji z kulturą literacką; II. JĘZYK FILMU I JEGO MOWA: Spojrzenie na film, Filmowe środki wyrazu związane z techniką, Filmowe środki wyrazu związane z materiałem, Środki stylistyczne; III. MONTAŻ FILMOWY JAKO METODA ORGANIZACJI PRZEDSTAWIONEGO ŚWIATA: Montaż obrazu, Montaż dźwięku, Montaż a rola reżysera; IV. MUZYKA W FILMIE FABULARNYM: Film dźwiękowy, Muzyka w filmie Andrzeja Wajdy "Brzezina" (1970); V. OBRAZ LITERACKI I OBRAZ FILMOWY: Pojęcie obrazu, Słowo i obraz, Struktura, Tworzywo, Przedmioty, Czas i przestrzeń, Narracja, Znak i znaczenie; VI. FILMOWA ADAPTACJA UTWORU LITERACKIEGO: Adaptacja filmowa jako dzieło sztuki, Przeżycie estetyczne dzieła literackiego, Przeżycie filmowe; VII. "PANNY Z WILKA" W OBRAZIE LITERACKIM I FILMOWYM: Obraz, Obraz literacki i filmowy, Struktura obrazu literackiego i filmowego, Tworzywo, Przedmiot w obrazie literackim i filmowym, Czas i przestrzeń, Narracja, Znak i znaczenie; VIII. SCENARIUSZ FILMOWY JAKO GATUNEK LITERACKI: Pojęcie scenariusza, Od kreacji do realizacji; IX. ANALIZA I INTERPRETACJA FILMU "BARWY OCHRONNE" KRZYSZTOFA ZANUSSIEGO; X. KINO RZECZYWISTOŚCI LUDZKIEGO WNĘTRZA: "Podwójne życie Weroniki" (1991); XI. PLAKAT FILMOWY JAKO RODZAJ GRAFIKI: Rozwój plakatu, Plakat jako znak dzieła filmowego, Lektura wybranych plakatów; XII. GŁÓWNE NURTY W POLSKIM FILMIE FABULARNYM: Początki polskiej kinematografii, Pozycja filmu w międzywojennym dwudziestoleciu, Upadek i odbudowa, Lata realizmu socjalistycznego, Kierunki rozwojowe, Szkoła polska, Mały realizm, Film autorski, Literacki historyzm, Kino moralnego niepokoju, Twórcza inwencja, Stan wojenny, Potrzeba prawdy, Film niezależny; XIII. FILM POLSKI PO ROKU 2000.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44416 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-24390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [311]-312.
Spis treści także języku angielskim, rosyjskim.
1. O zadaniach estetycznych. 2. Prawdziwość i ważność zadań estetycznych. 3. O rozumieniu dążeń artystycznych w dziełach sztuki. 4. O rozumieniu pierwiastków przedstawiających w dziełach sztuki. 5. Wyraz i życie psychiczne. O rozumieniu dzieł sztuki przedstawiających przedmioty psychiczne. 6. Sztuka z punktu widzenia semantycznego - nowa metoda estetyki. 7. Wartości estetyczne łagodne i ostre. 8. Odkrycie filmu. 8. "U podstaw estetyki" Stanisława Ossowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-11921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Wizualna ; t. 6)
Bibliogr. s. 187-[198]. Indeksy.
Streszcz. ang.
I. KINO KOBIET. KONCEPCJE, ANALIZY, INTERPRETACJE: Pięć epok "filmowego feminizmu" a kino kobiet ; Feministyczne strategie we Frauenfilm oraz twórczości Véry Chytilovej ; Kino kobiet a zmieniające się paradygmaty ; Dynamika kulturowych reprezentacji - Julie Dash ; Filmowe i artystyczne transgresje ; Kreatywne produkcje Sally Potter. II. OD AWANGARDY DO INTERMEDIALNOŚCI W KINIE I SZTUCE KOBIET: Kreatywne produkcje Sally Potter ; Kobiece spojrzenie zza kamery ; Podglądająca artystka - Katarzyna Kozyra ; Filmowe i artystyczne wideoprojekty ; Obrazowe i genderowe transgresje ; Poza "jasinią Platona" ; Ponowne przyjrzenie się sobie.... III. PRZEPISYWANIE KOBIECYCH NARRACJI I REPREZENTACJI: Kobiety i ich historie ; "Wywłaszczanie" i odzyskiwanie kobiecej podmiotowości ; (De)Mitologizacje kobiecości ; Medialne przestrzenie kobiecości ; Celuloidowe ekspresje ; Pozyskiwanie/odzyskiwanie kobiecych narracji i reprezentacji (o projektach found footage. ZAKOŃCZENIE: O filmowej teorii, praktykach artystycznych oraz o wystawie Gender Check jako przestrzeni (re)interpretacji sztuki kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-366. Indeks.
Paweł Mościcki stworzył książkę trudną do zaklasyfikowania. Z jednej strony jest to monografia twórczości Charlesa Chaplina, omawiająca całokształt jego przedsięwzięć, włącznie z kilkoma niezrealizowanymi projektami filmowymi czy próbkami literackimi. Z drugiej strony jest to rozprawa z antropologii obrazu, podejmująca wątki związane z teorią kina, kulturą wizualną czy historią kultury. Wreszcie jest to także książka ze wszech miar filozoficzna, której naczelnym tematem jest skomplikowana sieć relacji między komedią a historią. Wszystkie te wątki i poziomy wywodu łączą się ze sobą w wartką i fascynującą podróż śladami jednego z najbardziej niezwykłych artystów XX wieku. Równolegle toczy się tu również opowieść o minionym wieku, pełnym wydarzeń tak strasznych, że możliwych do opowiedzenia tylko w formie komediowej. [Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza WN Scriptorium Media)
Echa ideologii (anty)feministycznej we współczesnej polszczyźnie ; Sztuka a rozrywka. O pozornym dualizmie pojęciowym z punktu widzenia nauk o sztuce, filozofii i prawa ; Komedia romantyczna jako gatunek filmowy ; Czy możliwa jest twórcza zmiana w promocji muzyki? ; Obraz "kultury" w praktyce działalności samorządu terytorialnego (na podstawie materiałów ze strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom powstał na bazie cyklu zajęć fakultatywnych prowadzonych w latach 2004-2007 przez Zakład Semiotyki Literatury Instytutu Filologii Polskiej UAM.
Bibliogr. s. 283-289. Indeks.
I. LITERATURA I SZTUKI: Kłopoty z ekfrazą ; Ekfraza czy przekład intersemiotyczny? ; Przestrzenność książki ; Awangardowe eksperymenty w prozie Stefana Themersona ; Słowo - dźwięk - obraz w twórczości dokumentalnej i fabularnej Krzysztofa Kieślowskiego ; Wojaczek Lecha Majewskiego: poetyckość i duchowa autobiografia ; Rock i korespondencja sztuk ; O muzyczności literatury na przykładzie dramatów Antona Czechowa. II. LITERATURA I DYSKURSY: Filozofia i literatura - podstawowe problemy ; Historia - literatura - fantastyka ; Między dyskursami. Literatura i historia ; Granica między literaturą a religią - Księga pytań Edmunda Jabesa ; Literatura wobec polityki: Matka Królów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dramat Współczesny. Interpretacje ; 28)
Indeks.
Od realizmu przedstawienia do realizmu doświadczeń ; Bądź realistą - żądaj niemożliwego. O tzw. realizmie w aktorstwie teatralnym ; Ibsena i Czechowa gry genologiczne ; Włoski realizm, czyli dramat i kino w konfrontacji z rzeczywistością ; "Fragmenty życia", czyli o doświadczeniu realności w dramatach brytyjskich ; Przeciw realizmowi - w imię prawdy ; Konstruowanie prawdy. O strategiach uwierzytelniania i efekcie realności w teatrze dokumentalnym ; Prawda was wyzwoli - realizm i realność w poszukiwaniach Jerzego Grotowskiego ; Między afazją a logoreą "małych ludzi" (od Kalibana Szekspira do Heidi Hoh Pollescha) ; Nowe media / nowe rzeczywistości ; "Sytuacje rodzinne" Biljany Srbljanović jako dramat realistyczny ; "Amadeusz albo jak się go pozbyć" Eugene§a Ionesco, czyli ile wymiarów ma subiektywność? ; Realność nierzeczywistości. "Epitafium dla wieloryba" Yôji§ego Sakate - między kategorią yugen a realizmem ; Sposoby postrzegania rzeczywistości w "Suicie 1" Philippe§a Minyany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96552 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej