Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(467)
Forma i typ
Książki
(463)
Poradniki i przewodniki
(84)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Proza
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(575)
wypożyczone
(80)
tylko na miejscu
(19)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(105)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(20)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(211)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(47)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(11)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(13)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(32)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(17)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(44)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(21)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(10)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(34)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(19)
Filia 15 (Lwowska 60)
(40)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(22)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(12)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(4)
Filia 20 (Solarza 9a)
(9)
Autor
Krawczyński Marian (1934- )
(9)
Murkoff Heidi Eisenberg
(9)
Eisenberg Arlene
(8)
Hathaway Sandee Eisenberg
(8)
Blau Melinda (1943- )
(7)
Hogg Tracy (1960-2004)
(7)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(7)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(6)
Brzezińska Anna (1949- )
(6)
Czubak Marzena
(6)
Radochoński Mieczysław
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(5)
Horała Małgorzata
(5)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(5)
Szuman Stefan (1889-1972)
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Czekański Marek (1948- )
(4)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Nartowska Hanna
(4)
Niecikowska-Jastrzębska Krystyna
(4)
Pater-Podgórna Ewa
(4)
Piaget Jean (1896-1980)
(4)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(4)
Siemek Danuta
(4)
Silberg Jackie (1934- )
(4)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(4)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Baker Sidney M
(3)
Blok Beata
(3)
Borgenicht Joe
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Budziszewska Izabella
(3)
Buffum Jude
(3)
Charęzińska Aleksandra
(3)
Davies Simone
(3)
Debesse Maurice (1903-1998)
(3)
Dmochowska Maria (1926- )
(3)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(3)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(3)
Helińska Ewa
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(3)
Kaufman Raun K. (1973- )
(3)
Kepple Paul
(3)
Kos Barbara
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Lewandowska Marta
(3)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(3)
Miller Lisa
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Rozwarzewska Monika
(3)
Składanowska Kinga
(3)
Smykowski Błażej (1964- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szulc Joanna
(3)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(3)
Andrychowska-Biegacz Jadwiga
(2)
Babska Zofia (1925-2014)
(2)
Barankiewicz Małgorzata
(2)
Beil Brigitte
(2)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Bering Stacie (1949- )
(2)
Bielicki Tadeusz (1932-2022)
(2)
Bieroń Jacek (1957- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Bomba Jacek (1941- )
(2)
Bowlby John (1907-1990)
(2)
Bradley Jonathan
(2)
Brazelton T. Berry (1918- )
(2)
Brudnik Edyta
(2)
Brydak Lidia
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Czarnocki Andrzej
(2)
Czekański Marek
(2)
Derlatka Paweł
(2)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(2)
Długajczyk Beata (1956- )
(2)
Eliot Lise
(2)
Filipska Maria
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Goddard Sally (1957- )
(2)
Goldberg Adie (1953- )
(2)
Greigg Linda
(2)
Gurian Michael
(2)
Horbowski Adam
(2)
Illingworth Cynthia Mary
(2)
Illingworth Ronald Stanley (1909-1990)
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Jaworska Jolanta
(2)
Jegier Aneta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(120)
2000 - 2009
(102)
1990 - 1999
(62)
1980 - 1989
(46)
1970 - 1979
(67)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(5)
1920 - 1929
(7)
1900 - 1909
(2)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(107)
1901-2000
(31)
1989-2000
(16)
1945-1989
(13)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(430)
Ukraina
(4)
Holandia
(2)
Język
polski
(417)
francuski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(75)
Nauczyciele
(11)
Psycholodzy
(10)
Dzieci
(9)
Pedagodzy
(6)
6-8 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Młodzież
(2)
Niewidomi
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły policealne
(1)
Technikum
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko
(244)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(203)
Wychowanie w rodzinie
(124)
Psychologia dziecka
(58)
Niemowlę
(43)
Mowa
(36)
Wychowanie
(33)
Psychologia rozwojowa
(32)
Gry i zabawy
(27)
Młodzież
(26)
Osobowość
(26)
Wychowanie przedszkolne
(26)
Dzieci
(25)
Myślenie
(21)
Psychologia wychowawcza
(20)
Rodzina
(18)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Noworodek
(17)
Dziecko trudne
(16)
Autyzm
(15)
Ciąża
(15)
Czytanie
(15)
Dysleksja i dysgrafia
(15)
Metody wychowawcze
(15)
Nauczanie początkowe
(15)
Pisanie
(15)
Gry edukacyjne
(14)
Uczucia
(14)
Higiena
(13)
Nauczanie
(13)
Poród
(13)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(13)
Choroby dziecięce
(12)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Metoda Montessori
(12)
Uczenie się
(12)
Zespół ADHD
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Pedagogika specjalna
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Psychologia
(9)
Rodzice
(9)
Spostrzeganie
(9)
Uczniowie
(9)
Zmysły
(9)
Nerwice
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Pamięć
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Dziecko chore
(7)
Macierzyństwo
(7)
Mózg
(7)
Poznanie
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko wiejskie
(6)
Dziecko z ADHD
(6)
Metody nauczania
(6)
Motywacja
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzicielstwo
(6)
Wyobraźnia
(6)
Język polski
(5)
Ojcostwo
(5)
Opieka nad dziećmi
(5)
Pedagogika
(5)
Przedszkola
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Układ nerwowy
(5)
Uwaga (psychol.)
(5)
Wychowanie seksualne
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Zachowanie
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziewczęta
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Logopedia
(4)
Nauczyciele
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pediatria
(4)
Psychologia różnic indywidualnych
(4)
Psychopatologia
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Zdolności
(4)
Alkoholizm
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Cukrzyca
(3)
Dogoterapia
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Etyka
(3)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(3)
2001-
(3)
1801-
(2)
1701-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Galicja
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Francja
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(81)
Wydawnictwa popularne
(41)
Poradniki
(33)
Opracowanie
(31)
Poradniki dla rodziców
(16)
Podręcznik
(11)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Podręczniki akademickie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręczniki
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publicystyka polska
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Zagadnienia
(2)
Cytaty
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Elementarz
(1)
Encyklopedie
(1)
Felieton
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książka kucharska
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wiersze
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(74)
Edukacja i pedagogika
(54)
Medycyna i zdrowie
(43)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(31)
Hobby i czas wolny
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
467 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Erotyzm dzieci i młodzieży / Andrzej Jaczewski. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1973. - 223, [1] s. : il. ; 20 cm.
Wstęp. Fragment z "Myśli lekarza Władysława Szenajcha" ; Rozwój i dojrzewanie biologiczne ; Popęd seksualny człowieka ; Trudne problemy okresu dojrzewania we współczesnej cywilizacji ; Rozwój zainteresowań seksualnych dzieci i młodzieży ; Zagadnienie onanizmu w wieku dziecięcym i w wieku dojrzewania ; Młodzież a zagadnienia homoseksualizmu ; Życie seksualne młodzieży - stosunki heteroseksualne ; Wychowanie i uświadamianie seksualne młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka : zagadnienia wybrane / Halina Spionek. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1965. - 319, [1] s., [58] s. tabl. : fot., rys. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. s. 306-[318].
ZAGADNIENIA OGÓLNE: I. Uwagi i wyjaśnienia wstępne: Ogólna charakterystyka prawidłowego psychoruchowego rozwoju dziecka: Okres niemowlęcy ; Okres poniemowlęcy ; Okres przedszkolny ; Okres szkolny (młodszy wiek szkolny) ; Okres dorastania (starszy wiek szkolny) ; II. Uszkodzenie struktury i funkcji układu nerwowego dziecka jako przyczyna zaburzeń jego psychoruchowego rozwoju: Uwagi dotyczące budowy, funkcji i rozwoju układu nerwowego ; Charakterystyka czynników uszkadzających układ nerwowy dziecka w okresie płodowym i w czasie porodu ; Charakterystyka niektórych czynników uszkadzających układ nerwowy dziecka już po jego urodzeniu ; Wpływ niektórych zaburzeń somatycznych rozwoju dziecka na jego układ nerwowy i rozwój psychiczny ; Wpływ zaburzeń funkcji gruczołów dokrewnych dziecka na jego układ nerwowy i rozwój psychiczny ; III. Ujemne wpływy społeczno-wychowawcze jako przyczyna zaburzen rozwojowych i trudności wychowawczych : Wadliwe oddziaływanie wychowawcze jako przyczyna zaburzeń rozwojowych ; Ujemne wpływy środowiskowe jako przyczyna zaburzeń rozowojowych i trudności wychowawczych ; IV. Uwagi dotyczące klasyfikacji i ogólnej charakterystyki zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka: Zaburzenia poszczególnych sfer psychoruchowego rozwoju dziecka oraz różnych form jego zachowania ; Zaburzenia psychoruchowego napędu dziecka ; Zaburzenia tempa i rytmu rozwojowego (opóźnienie, dysharmonie i nierówności rozwojowej) ; ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE: V. Niektóre zaburzenia dynamiki procesów nerwowych dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn i objawów zaburzeń dynamiki procesów nerwowych dziecka ; Charakterystyka niektórych zaburzeń dynamiki procesów nerwowych dziecka: Nadpobudliwość psychoruchowa ; Niestałość psychoruchowa ; VI. Niektóre zaburzenia rozwoju ruchowego dziecka: Uwagi ogólne dotyczące rozwoju ruchowego dziecka ; Uwagi dotyczące anatomicznych i fizjologicznych podstaw rozwoju ruchowego dziecka ; Ogólna charakterystyka niektórych objawów zaburzeń ruchowych ; Ogólna charakterystyka tzw. mikro-objawów zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka ; Charakterystyka niektórych zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka (opóźnienie rozwoju ruchowego, debilizm ruchowy i ruchowa niezręczność) ; Zaburzenia procesu lateralizacji ; VII. Niektóre zaburzenia rozwoju mowy dziecka: Uwagi ogólne dotyczące anatomicznych i fizjologicznych podstaw rozwoju mowy dziecka ; Uwagi ogólne dotyczące przyczyn zaburzeń rozwoju mowy dziecka ; Charakterystyka najczęściej występujących zaburzeń rozwoju mowy dziecka (jąkanie i opóźnienie rozwoju mowy): Jąkanie ; Dyslalia, czyli tzw. bełkotanie ; Opóźnienie rozwoju mowy ; VIII. Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn trudności w nauce czytania i pisania ; Niektóre przyczyny trudności w nauce czytania i pisania tkwiące w procesie dydaktycznym ; Trudności w nauce czytania i pisania a rozwój ogolnej inteligencji dziecka, jego mowy i życia uczuciowego ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia procesu lateralizacji ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia struktury i funkcji analizatora wzrokowego ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia struktury i funkcji analizatora słuchowego ; Niektóre przyczyny trudności w nauce czytania i pisania w świetle badań własnych ; IX. Niektóre zaburzenia rozwoju życia uczuciowego i osobowości dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn zaburzeń uczuć i osobowości dziecka ; Zaburzenia rozwoju uczuć a zjawisko społecznego nieprzystosowania ; Uwagi dotyczące rozwoju życia uczuciowego dziecka ; Ogólna charakterystyka niektórych objawów zaburzeń uczuciowego rozwoju dziecka ; Charakterystyka niektorych zaburzeń rozwoju uczuć i osobowości dziecka ; Zaburzenia rozwoju uczuciowego i osobowości dziecka jako rezultat uszkodzeń organicznych układu nerwowego ; Zaburzenia rozwoju uczuć i osobowości dziecka jako rezultat wadliwych wpływów społeczno-wychowawczych w rodzinie ; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii.)
Tyt. okł. i grzb.: Jak sobie dziecko wyobraża świat
Bibliogr. s. 301-316. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90907 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71862 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zatwierdz. przez Min. Oświaty jako książka pożądana w bibliotekach nauczycielskich.
ŹRÓDŁA PORÓWNYWANIA : Psychologia świadomości ; Psychologia ,,sytuacji" ; Mity i rozum. PSYCHOMOTORYCZNE POPRZEDNIKI MYŚLENIA : Pierwsze stadia ; Naśladowanie i wyobrażenia ; Rytuały i wyobrażenia. PIERWSZE PODSTAWY MYŚLENIA : Stosunki między oznaczającym i oznaczonym ; Myślenie synkretyczne ; Podstawowe warunki myśli dyskursywnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Twoje Dziecko)
Autor
Temat
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność i działalność dzieci i młodzieży / Maria Tyszkowa. - Warszawa : WSziP, 1977. - 255, [1] s. : il., wykr. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologiczna ISSN 0239-6203 ; 10)
Bibliogr. s.246-248 .- Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój uczuć / Stanisław Gerstmann. - Wyd. 2. - Warszawa : WSziP, 1986. - 242 s. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna ISSN 0239-6203 ; 6)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Rozwojowa Dla Rodziców)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Touchpoints : birth to three : your child's emotional and behavioral development" 2006.
Bibliogr. s. [496]-504. Indeksy.
Ta książka to kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, a także źródło sprawdzonych porad. Doktor Brazelton, wybitny amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, omawia najważniejsze zagadnienia dotyczące zdrowia i rozwoju dziecka przez problemy z karmieniem, usypianiem, nauką korzystania z toalety czy dyscypliną. Skupia się na przełomowych momentach w rozwoju, które budzą największy niepokój rodziców, a które często łaczą się z regresem rozwojowym. Nieustannie też podkreśla, że rodzicielstwa najlepiej uczyć się na błędach, gdyż dzięki nim dokonujemy analizy własnego podejścia, by zaradzić trudnej sytuacji. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Touchpoints : three to six : your child's emotional and behavioral development" 2001.
Na okł.: Dorota Zawadzka poleca.
Bibliogr. s. [501]-506. Indeksy.
Druga część znakomitego poradnika dla rodziców. Doktor Thomas B. Brazelton, pediatra z niemal pięćdziesięcioletnim doświadczeniem, w sposób przyjazny i fachowy omawia rozwój fizyczny, emocjonalny i poznawczy dziecka w wieku od 3 do 6 lat. Skupia się zwłaszcza na trudnych momentach w rozwoju, takich jak okresy zahamowania czy nawet regresji, które budzą u rodziców największy niepokój. Jednocześnie uspokaja, że każde dziecko rozwija się w indywidualnym tempie i nie istnieje tak zwany rozwój książkowy. W tym przystępnym i praktycznym poradniku poruszone zostały najważniejsze problemy wychowawcze i rozwojowe. Całość napisana z empatią i humorem stanowi doskonały przewodnik dla współczesnych rodziców. [GWP, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-[199].
Wprowadzenie ; Pochodzenie i zróżnicowanie ; Styl zaspokajania ; Przyczyny niezaspokajania ; Skutki niezaspokajania ; Zaspokojenie ; Potrzeba bezpieczeństwa ; Potrzeba zwracania uwagi ; Potrzeba uznania ; Potrzeba znaczenia ; Potrzeba kontaktu ; Potrzeba bliskiego kontaktu ; Potrzeba przynależności i udzielności ; Potrzeba aktywności, pracy i spokoju ; Potrzeba poznawcza ; Potrzeba piękna ; Potrzeba dodatniej samooceny ; Potrzeba sensu i wartości ; U źródeł uczuć ; Potrzeby a szkoła i dom ; Rozpoznanie ; Potrzeby a wychowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Dla Dzieci)
Autorki poradnika proponują ciekawe wskazówki i praktyczne techniki, które pomogą dzieciom z ADHD lepiej się zorganizować i skoncentrować, skuteczniej się uczyć i odrabiać lekcje. Podpowiadają także jak nawiązywać przyjaźnie, kontrolować emocje i dbać o zdrowie. Dzięki tej książce dzieci z zaburzeniami uwagi rozwiną umiejętności, które ułatwią im odniesienie sukcesu w szkole i poza nią. W tym poradniku znajdą zachętę do wykorzystywania swoich różnorodnych zdolności. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-dz159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [355]-368.
Tekst częśc. w jęz. czes.
ZAŁOŻENIA SYSTEMU INTEGRALNEGO I ICH REALIZACJA WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE: Paradygmat edukacji zintegrowanej - jego odczytywanie w teorii i praktyce ; Kultura dydaktyczna w klasach niższych - bariery i szanse zmiany ; Sytuacyjne determinanty rozwoju poczucia bezradności u dzieci z utrudnieniami rozwoju, czyli o barierach edukacyjnych w nauczaniu zintegrowanym ; Kształcenie i wychowanie uczniów klas początkowych ze względu na wartości ich emisyjności ; Ocenianie - kreowaniem przyjaznego środowiska rozwoju dziecka ; Możliwości edukacji emocjonalnej w szkole ; Problem indywidualizacji kształcenia na etapie edukacji wczesnoszkolnej a zastosowanie teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera ; WPŁYW RODZINY I PRZEDSZKOLA NA EDUKACJĘ SZKOLNĄ DZIECKA: Rola i funkcje rodziny a edukacja wczesnoszkolna ; Współpraca szkoły i domu rodzinnego uczniów klas I-III - rzeczywistość i oczekiwania ; Start szkolny dziecka w ocenie nauczycieli wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego ; Werbalizowanie emocji przez dzieci w młodszym wieku szkolnym - raport z badań ; (Nie)wymarzona szkoła - czyli dziecięca wizja rozpoczyniania nauki w klasie I ; EDUKACJA POLONISTYCZNA W SYSTEMIE INTEGRALNEGO KSZTAŁCENIA - ZALOŻENIA I RZECZYWISTOŚĆ: Kształcenie literackie w edukacji zintegrowanej (stan współczesny - propozycje) ; Kompetencje nauczycieli kształcenia zintegrowanego do kształcenia literackiego - wybrane problemy ; Obraz wielkiej i małej ojczyzny w jednym z podręczników do klasy III ; Komputer w edukacji polonistycznej ; Wspieranie edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnym ; EDUKACJA MATEMATYCZNA W SYSTEMIE INTEGRALNEGO KSZTAŁCENIA - ZAŁOŻENIA I RZECZYWISTOŚĆ: O potrzebie matematycznego kształcenia nauczycieli nauczania początkowego ; Edukacja matematyczna w kształceniu nauczycieli nauczania zintegrowanego ; Vyhledávání žáků s nadáním pro metematiku a práce s nimi ; Kalkulačky od první třídy: omyl nebo rozumný reformní krok? Integrowanie matematyki z innymi obszarami dziecięcego poznawania ; Rola samooceny w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci w okresie wczesnoszkolnym ; Rola I etapu edukacji w kształtowaniu się pojęcia dziesiątkowego systemu pozycyjnego ; Problem doboru treści kształcenia a aktywność matematyczna uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli ; PRZEDMIOTY ARTYSTYCZNE, MULTIMEDIA, INTERNET W ROZWOJU AKTYWNOŚCI I TWÓRCZOŚCI DZIECI: Korelacje programowe muzyki z plastyką w nauczaniu początkowym w aspekcie teoretycznym i praktycznym ; Stymulowanie aktywności twórczej nauczycieli ; Multimedialne programy edukacyjne i ich wykorzystanie w edukacji wczesnoszkolnej ; Cybercywilizacja i jej wyzwania stawiane nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej ; Specyfika oddziaływań pedagogicznych współczesnego nauczyciela stymulującego rozwój dzieci i młodzieży w dobie społeczeństwa informacyjnego ; ZMIANY W SZKOLE - W ZARZĄDZANIU, AKTYWNOŚCI UCZNIÓW I PRACY NAUCZYCIELI: Warunki sprawnego zarządzania szkołą w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Nadmierna aktywność rodziców w realizacji pracy domowej uczniów klas młodszych jako przejaw negatywnych działań dydaktyczno-wychowawczych ; Kształcenie zintegrowane - rzeczywistość czy fikcja? ; O sposobach realizacji koncepcji kształcenia zintegrowanego w praktyce szkolnej ; Podręcznik w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Uwagi o trudnościach w oddziałach integracyjnych z koncepcją kształcenia zintegrowanego ; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela kształcenia zintegrowanego ; Jak wspomagać dziecko w rozwijaniu zdolności i podejmowaniu działalności twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97926 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej