Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(29)
Chłapowska Eugenia
(3)
Kozakiewicz Maria
(3)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(2)
Faure Edgar (1908-1988)
(1)
Karbowska Dagmara
(1)
Klein Helmut (1930- )
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Matulka Zofia
(1)
Meyer Gerhard (1931- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Wojnar Irena
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie
(11)
Pedagogika
(6)
Kształcenie
(5)
Szkolnictwo
(5)
Metody nauczania
(3)
Oświata
(3)
Nauczanie programowane
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Wychowanie
(2)
Analfabetyzm
(1)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Cybernetyka
(1)
Elementarz
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humboldt, Wilhelm von
(1)
Kształcenie politechniczne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Perspectives (czasop.)
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Postęp
(1)
Samokształcenie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Testy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Encyklopedie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82077/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 36)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Didaktische Prinzipien und Regeln".
WPROWADZENIE: Uzasadnienie celowości niniejszej pracy ; Omówienie materiału i przebiegu badań ; PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA: Pojęcia: "kształcenie", "wychowanie", "nauczanie" i "prawidłowość nauczania" ; System nauk pedagogicznych, przedmiot i cel dydaktyki oraz jej miejsce w systemie nauk pedagogicznych ; Cele i prawa nauczania wynikające z analizy procesu nauczania ; POJĘCIE ZASAD I REGUŁ DYDAKTYCZNYCH: Tymczasowe ustalenia terminologiczne ; Stosunek zasad dydaktycznych do prawidłowości procesu nauczania ; Uzasadnienie potrzeby reguł dydaktycznych oraz ich stosunek do zasad nauczania ; Stosunek zasad i reguł dydaktycznych do prawideł ogólnopedagogicznych i politycznych ; Stosunek zasad i reguł dydaktycznych do poszczególnych metodyk nauczania ; Ostateczne definicje pojęć: "zasada dydaktyczna" i "reguła dydaktyczna" ; SYSTEM ZASAD NAUCZANIA W SOCJALISTYCZNEJ SZKOLE NRD: Postulaty wysuwane wobec systemu zasad nauczania ; Wykorzystanie materiałów badawczych pod kątem systemu zasad nauczania ; Uzasadnienie nowego systemu zasad nauczania ; CHARAKTERYSTYKA POSZCZEGÓLNYCH ZASAD I REGUŁ NAUCZANIA: Zasada intensywnego socjalistycznego wychowania uczniów w procesie nauczania ; Zasada świadomego i twórczego udziału uczniów w procesie nauczania ; Zasada kierowniczej roli uczących w procesie nauczania ; Zasada kolektywności w nauczaniu ; Zasada naukowości ; Zasada jedności teorii i praktyki ; Zasada poglądowości ; Zasada systematyczności i właściwej kolejności kształcenia i wychowania w nauczaniu ; Zasada przystępności w nauczaniu ; Zasada trwałości ; Zasada koordynacji oddziaływań kształcących i wychowawczych w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-[259]. Indeks.
Uwagi wstępne ; CYBERNETYKA: O pojęciu cybernetyki ; Działy cybernetyki: Teoria systemów ; Teoria sterowania i regulacji ; Teoria informacji i komunikacji ; Teoria gier i metody optymalizacji ; Teoria algorytmów ; Metody cybernetyki: Metoda analityczno-syntetyczna ; Metoda logiczno-systematyzująca ; Metoda analogii ; Metoda transformacji ; Metoda modelowa ; Metoda czarnej skrzynki (black-box) ; Metoda "prób i błędów" (trial and error) ; Metoda problemowa ; Człowiek, otoczenie i zachowanie się: Aferencja sytuacyjna ; Aferencja nastawieniowa ; Sprzężenie aferencyjne lub reaferacja ; CYBERNETYKA A PROCES NAUCZANIA: Problem wzrastającego zakresu wiedzy: Zagęszczenie informacji ; Informacja o zakresie częściowym ; Informacja szkieletowa ; Sposób fuzjonistyczny (łączny) ; Redukcja informacji ; "Zwartość" w cybernetyce i nauczaniu ; Racjonalizacja nauczania przez algorytmy ; Racjonalizacja nauczania przez programowanie ; Proces nauczania a algorytmy: Metody nauczania a algorytmy ; Zdobywanie informacji a algorytm ; Przetwarzanie informacji a algorytmy ; Stosowanie informacji i algorytmów ; Twórcze myślenie a algorytmy ; Prace i algorytmy dla uczniów do samodzielnego wykonania ; Algorytmy a formalizm ; Proces nauczania a programowanie: Dotychczasowe formy nauczania ; Nowa metoda nauczania i uczenia się ; Rodzaje programowania ; Składniki programowania ; O technice i metodyce programowania ; Nauczanie automatyczne (automaty uczące się i nauczające) ; Środki pomocnicze jako "zmieniacze" informacji ; Cybernetyka a magazyn wiedzy ; CYBERNETYKA A PEDAGOGIKA (SPOJRZENIE W PRZYSZŁOŚĆ).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Działalność i dorobek naukowy Profesora Wincentego
Okonia / Cz. Kupisiewicz I. Treść nauczania - Metody programowania dydaktycznego a dobór treści
kształcenia / Cz. Kupisiewicz - Uwagi o znaczeniu strukturalnego układu materiału
w nauczaniu historii (wstęp do badań) / J. Daabowa - Struktura operacyjna - jako kategoria dydaktyki
przedmiotów ścisłych / M. Sawicki - Z prac nad konstrukcją nowego programu nauczania
chemii / A. Bogdańska-Zarembina - Z badań nad unowocześnieniem kształcenia przyrodni-
czego w klasach początkowych / A. Rekłajtis-Zawada - Kierunki i warunki rozwoju kultury technicznej
młodzieży / Z. Dąbrowski - Kształcenie techniczne w nowoczesnym kształceniu
ogólnym / H. Pochanke II. Proces kształcenia - Treść materializmu funkcjonalnego i kształcenie
wielostronne / B. Komorowski - Unowocześnienie teorii samokształcenia /
J. Półturzycki - Proces uczenia się jako proces Markowa / B. Mazur - Z badań nad psychologicznymi podstawami uczenia się
języków obcych / H. Komorowska - Zadania poznawcze a problem kształtowania pojęć
w klasach niższych / T. Poznańska - Wpływ genezy pojęć na przebieg procesu nauczania /
K. Teofilewicz III. Metody nauczania - Z badań nad problemowym nauczaniem przedmiotów
rolniczych w zespołach uczniowskich / J. Szurek - Typy układu nerewowego uczniów a efektywność
strategii kształcenia / T. Lewowicki - Skuteczność i ekonomiczność metod nauczania
matematyki / S. Racinowski - Rodzaje problemów w nauczaniu chemii / J. Soczewka - Szkoła a wybór zawodu / I. Janiszowska IV. Formy nauczania - Z badań nad stylami poznawczymi / K. Kruszewski - Kontrola wyników nauczania w świetle koncepcji
wielostronnego uczenia się / S. Słomkiewicz - Szkolne koła zainteresowań - terenem kształtowania
naukowych i organizacyjnych talentów / D. Nakoneczna - Organizacja szkoły przedłużonego dnia na wsi (na
podstawie wstępnych badań eksperymentalnych) /
M. Oryl - W poszukiwaniu obiektywnych metod przeprowadzania
egzaminów wstępnych do technikum / G. Jocz V. Środki nauczania - Rola filmu społeczno-politycznego w wychowaniu
młodzieży / W. Zaczyński - Środki audiowizualne w wielostronnym uczeniu się /
E. Fleming VI. Inne - Współczesne teorie szkoły środowiskowej /
W. Łubniewski - Schematy rozumowań w procedurach eksperymentalnych
/ S. Pietuszko - Z zagadnień wdrażania teorii dydaktycznej do
praktyki / K. Kuligowska - Z problematyki poszukiwań optymalnego wieku dla
nauczania języków obcych / T. Woźnicki - Badania nad doborem treści nauczania w technikach
/ J. Bem-Dymecka - Zmiana motywacji i stosunku do nauki uczniów
dorosłych pod wpływem uczenia się problemowego
w grupach (na przykładzie chemii) / W. Polakowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35647 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń ; Instytut Pedagogiki. - Wydanie 4. rozszerzone / z fragmentami zaprogramowanymi przez Czesława Kupisiewicza. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1970. - 437, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Międzynarodowy Rok Oświaty.
Bibliografia przy rozdziałach.
I. Zagadnienia wstępne ; II. Cele kształcenia ogólnego i politechnicznego ; III. Treść nauczania w szkole ogólnokształcącej ; IV. Proces nauczania ; V. Zasady nauczania ; VI. Metody nauczania ; VII. Organizacja pracy szkolnej ; VIII. Praca domowa ucznia ; XI. Planowanie pracy dydaktycznej ; XII. Osobowość nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-12038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82077/t.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej