Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Kłosowska-Lasek Katarzyna
(4)
Barczewska-Dziobek Agata
(2)
Bosak Maria (prawo)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Prawo administracyjne
(2)
Administracja
(1)
Administracja publiczna
(1)
Biurowość
(1)
Orzecznictwo administracyjne
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. konsultacje z mieszkańcami Słociny w 2006 r. (s. 166-167).
Bibliogr. s. 237-244, wykaz orzecznictwa s. 245-[247].
Rozdz. I. MIEJSCE CZYNNOŚCI FAKTYCZNYCH WŚRÓD PRAWNYCH FORM DZIAŁANIA ADMINISTRACJI: 1. Pojęcie prawnych form działania administracji; 2. Pojęcie czynności faktycznych w doktrynie polskiej; 3. Wyodrębnianie czynności faktycznych w doktrynie niemieckiej: A. Pojęcie czynności faktycznych administracji w doktrynie niemieckiej, B. Odgraniczenie czynności faktycznych od aktów administracyjnych, C. Odgraniczenie czynności faktycznych od prywatnoprawnych form działania administracji, D. Legalność czynności faktycznych. Rozdz. II. CZYNNOŚCI MATERIALNO-TECHNICZNE: 1. Pojęcie czynności materialno-technicznych; 2. Zaświadczenia; 3. Czynności techniczno-procesowe: A. Doręczenia, B. Wezwania, C. Protokoły i adnotacje, D. Udostępnianie akt; 4. Czynności materialno-techniczne wykonywane w ramach administracji specjalnej; 5. Prowadzenie ewidencji i rejestrów; 6. Udzielanie informacji. Rozdz. III. DZIAŁANIA SPOŁECZNO-ORGANIZATORSKIE. Rozdz. IV. GRANICE CZYNNOŚCI FAKTYCZNYCH ADMINISTRACJI: 1. Rozgraniczenie czynności faktycznych i aktów administracyjnych, 2. Stopień sformalizowania, 3. Ochrona obywateli przed bezprawną ingerencją administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-282.
R. I. SPECYFIKA KIEROWANIA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. System administracji publicznej ; 2. Pojęcie kierowania i jego odmiany ; 3. Pojęcie menedżera publicznego ; 4. Etapy procesu kierowania ; R. II. PRZEMIANY W KIEROWANIU SPRAWAMI PUBLICZNYMI: 1. Modele organizacji administracji publicznej: A. Biurokratyczny model organizacji ; B. Organiczny model organizacji ; C. Model organizacji uczącej się ; 2. Zarządzanie publiczne jako nowe podejście do kierowania sprawami publicznymi: A. Tradycyjne zarządzanie publiczne ; B. Nowe zarządzanie publiczne (NZP) ; C. Public governance ; D. Zarządzanie w Unii Europejskiej ; R. III. POZIOMY ZARZĄDZANIA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. Poziom Unii Europejskiej: A. Podział kompetencji ; B. Metody tworzenia polityk unijnych ; 2. Poziom krajowy ; 3. Poziom regionalny i lokalny ; 4. Poziom urzędu organu administracji publicznej ; 5. Czynniki warunkujące podział kompetencji między poziomami makrostruktury administracji publicznej: A. Podstawowe zasady lokalizacji zadań publicznych w skali makrosystemu administracji ; B. Lokalizacja centralna ; C. Lokalizacja terenowa ; D. Czynniki optymalizacji rozmieszczenia zadań publicznych w skali makrosystemu ; R. IV. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE: 1. Pojęcie zarządzania strategicznego ; 2. Etapy zarządzania strategicznego: A. Analiza strategiczna ; B. Wyznaczanie celów rozwojowych i opcji strategicznych ; C. Realizacja strategii / wdrażanie programów funkcjonalnych ; D. Kontrola strategiczna ; 3. Budżetowanie zadaniowe i wieloletnie planowanie finansowe: A. Wieloletni plan finansowy ; B. Wieloletni plan inwestycyjny ; C. Budżet zadaniowy ; 4. Systemy zapewnienia jakości w administracji publicznej: A. System zarządzania jakością (SZJ) ; B. Kompleksowe zarządzanie jakością (Total Quality Management - TQM) ; C. Różnica między SZJ a TQM ; D. Modele oceny ; R. V. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I PODEJMOWANIE DECYZJI: 1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć: A. Problem ; B. Decydent ; C. Decyzja ; D. Rodzaje decyzji ; 2. Grupowe podejmowanie decyzji ; 3. Informacja w procesie decyzyjnym ; 4. Model racjonalny procesu decyzyjnego: A. Analiza sytuacji decyzyjnej ; B. Opracowanie wariantów rozwiązań ; C. Ocena wariantów rozwiązań i wybór najlepszego ; D. Wdrożenie decyzji w życie ; 5. Pojęcie decyzji racjonalnej ; 6. Inne modele procesu decyzyjnego ; R. VI. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ORGANIZACJI I METOD PRACY PRZEŁOŻONEGO: 1. Style kierowania ; 2. Techniki kierowania: A. Zarządzanie przez cele ; B. Zarządzanie przez delegowanie uprawnień ; C. Zarządzanie przez komunikację ; D. Zarządzanie przez konflikt ; E. Zarządzanie przez partycypację ; F. Zarządzanie przez wyjątki ; 3. Racjonalna organizacja pracy kierownika: A. Metodyka pracy przełożonego ; B. Czas pracy kierownika i jego planowanie ; C. Rola sekretariatu ; D. Organizacja zebrań ; 4. Środki oddziaływań kierowniczych: A. Zarządzanie zasobami ludzkimi i proces kadrowy w administracji publicznej ; B. Rodzaje oddziaływań kierowniczych ; C. Pojęcie motywowania ; 5. Kontrola: A. Kontrola jako funkcja kierowania ; B. Kontrola zarządcza ; C. Audyt wewnętrzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-[216].
CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA: 1. Istota i znaczenie stosunków niewładczych w polskim prawie administracyjnym. CZĘŚĆ I KONSENSUALNE FORMY DZIAŁANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. Formy współdziałania w sferze ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego. 2. Umowa z zarządzającym lotniskiem w zakresie obowiązku użyteczności publicznej jako niewładcza forma działania administracji. 3. Procedura ustanawiania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości jako działanie niewładcze administracji publicznej. 4. Obszary administracji niewładczej w realizowaniu usług oświatowych przez gminy. 5. Administracyjnoprawne aspekty procedury przekazania prowadzenia szkoły przez jednostkę samorządu terytorialnego innemu podmiotowi. CZĘŚĆ II FORMY UDZIAŁU OBYWATELI W ADMINISTROWANIU: 1. Relacje administracji publicznej z podmiotami niepublicznymi w sferze stanowienia przepisów i planów działania. 2. Podmioty prywatne w procesie prywatyzacji zadań publicznych jako przejaw niewładczej działalności administracji. 3. Mediacja a ugoda administracyjna. CZĘŚĆ III NIEWŁADCZE FORMY DZIAŁANIA ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. Dwustronne formy działania organów administracji weterynaryjnej. 2. Niewładcze formy działania Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie ochrony konsumenta. 3. Rola i miejsce aktów soft law w publicznoprawnym systemie ochrony konkurencji w Polsce. 4. Niewładcze formy działania Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Stan obecny a perspektywa zmian. CZĘŚĆ IV KIERUNKI ZMIAN W ZARZĄDZANIU SPRAWAMI PUBLICZNYMI: 1. W poszukiwaniu skuteczności działania administracji. Współczesna forma menedżerskiego podejścia do administracji publicznej - New Public Management. 2. Funkcje administracji publicznej w społeczeństwie wiedzy. 3. Zakres samodzielności decyzyjnej jednostek samorządu terytorialnego przy podejmowaniu współpracy. 4. Wojewódzkie centra usług wspólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 184-[195].
I. Podstawowe zagadnienia z zakresu organizacji pracy: 1. Administracja publiczna jako szczególny rodzaj organizacji. 2. Ogniwa organizacyjne w strukturach administracji publicznej. 3. Wyposażenie miejsca pracy pracowników administracyjnych. 4. Wewnętrzne akty określające organizację pracy w urzędzie. 5. Pracownicy i urzędnicy administracji publicznej - specyfika: A. Pojęcie i charakterystyka pracownika w świetle obowiązujących regulacji prawnych ; B. Charakterystyka zatrudnienia w administracji publicznej. II. Formy prawne działania administracji publicznej: 1. Akty normatywne. 2. Akty administracyjne. 3. Porozumienia i umowy. 4. Czynności faktyczne administracji publicznej. III. Informacja w działalności administracji publicznej: 1. Pojęcie informacji. 2. Informacja w procesie decyzyjnym. 3. Procesy komunikacji. 4. Udostępnianie informacji publicznej. IV. Tworzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów: 1. Systemy kancelaryjne. 2. Postępowanie z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej. 3. Przyjmowanie i obieg korespondencji w systemie tradycyjnym. 4. Podstawowe zasady redagowania pism urzędowych. 5. Przykłady pism typowych. 6. Dokumentacja w sprawach osobowych. 7. Archiwizowanie dokumentów: A. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej ; B. Przechowywanie materiałów archiwalnych. V. Informatyzacja administracji publicznej: 1. W stronę elektronicznej administracji. 2. Elektroniczny obieg dokumentów. 3. Wykorzystywanie środków elektronicznych w postępowaniu administracyjnym i sądowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98770 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej