Grajter Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2012)
Bekker Alfred
(1688)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(795)
Grajter Małgorzata
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(670)
Doyle Arthur Conan
(643)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(597)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(521)
Cartland Barbara
(496)
Kochanowski Jan
(484)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(479)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(463)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(449)
Popławska Anna (filolog)
(444)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(392)
Fabianowska Małgorzata
(387)
Drewnowski Jacek (1974- )
(377)
Konopnicka Maria
(376)
Twain Mark
(364)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(355)
Steel Danielle (1947- )
(348)
Poe Edgar Allan
(346)
May Karl
(345)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(301)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Донцова Дарья
(270)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(250)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(232)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Ławnicki Lucjan
(223)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(213)
Szulc Andrzej
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Beethoven, Ludwig van (1770-1827)
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Teoria muzyki
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Dissertationes Lodzienses de Musicae Theoria ; nr 3)
Bibliografia na stronach 251-264. Indeks.
Streszczenie angielskie.
Rozdział 1. Teoria utworu słowno-muzycznego w XVIII wieku: 1.1. Rola słowa i muzyki w osiemnastowiecznych teoriach estetyczno-muzycznych ; 1.2. Relacje słowa i muzyki w dziele wokalno-instrumentalnym - aspekt strukturalny. 1.3. Relacje słowa i muzyki w dziele wokalno-instrumentalnym - aspekt semantyczny. 1.4. Wzorcowe opracowanie utworu słowno-muzycznego - podsumowanie. Rozdział 2. Tekst w twórczości wokalno-instrumentalnej Beethovena - dobór, charakterystyka i zawartość ideowa: 2.1. Wykształcenie i kultura literacka Beethovena. 2.2. Ważniejsi autorzy tekstów do muzyki wokalnej Beethovena. 2.3. Beethovenowskie kryteria doboru tekstów do opracowania muzycznego - próba rozpoznania. 2.4. Beethoven jako autor tekstów do własnej muzyki. Rozdział 3. Aspekt strukturalny twórczości wokalno-instrumentalnej Beethovena - prozodia, rytm, interpunkcja: 3.1. Osiemnastowieczny zwrot ku antycznym formom poetyckim. Beethoven i wiersz heksametryczny. 3.2. Hierarchia i sposoby akcentuacji wyrazów w języku niemieckim i w muzyce wokalnej Beethovena. 3.3. Rytm wiersza - interpunkcja - opracowanie muzyczne. Problem wzajemnych zależności. 3.4. Uwarunkowania i konsekwencje Neutextierung - wprowadzania nowego tekstu do istniejącej melodii. Przypadek Erste Liebe / Primo amore i partii wokalnej Fantazji na fortepian, chór i orkiestrę op. 80. Rozdział 4. Aspekt semantyczny twórczości wokalno-instrumentalnej Beethovena: 4.1. Beethoven i semantyka tonacji: 4.2. Beethoven i figury retoryczno-muzyczne. 4.3. Sytuacja archetypowa „człowieka wyrwanego z ciemności" - ideowe miejsca wspólne i ich muzyczna interpretacja. Suplement: Pomiędzy strukturą a semantyką. Integracja formy a związki słowno-muzyczne w cyklach Beethovena: Gellert-Lieder op. 48 i An die ferne Geliebte op. 98.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3424 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej