Bogdanowicz Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Kozioł Paweł
(2012)
Bekker Alfred
(1686)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(795)
Bogdanowicz Ewa
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(670)
Doyle Arthur Conan
(645)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(597)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(521)
Cartland Barbara
(496)
Kochanowski Jan
(484)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(479)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(463)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(449)
Popławska Anna (filolog)
(444)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(392)
Fabianowska Małgorzata
(387)
Drewnowski Jacek (1974- )
(377)
Konopnicka Maria
(376)
Twain Mark
(364)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(355)
Steel Danielle (1947- )
(348)
Poe Edgar Allan
(346)
May Karl
(345)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(301)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Донцова Дарья
(270)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(250)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(232)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Ławnicki Lucjan
(223)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(213)
Szulc Andrzej
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Nauczanie
(1)
Rytmika
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Szwajcaria
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3397)
Zawiera fragmenty rozprawy doktorskiej autorki.
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [177]-184.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, niemieckim.
ROZDZIAŁ 1. RYTMIKA EMILA JAQUES-DALCROZE'A: 1.1. Geneza i założenia metody Jaques-Dalcroze’a: 1.1.1. Geneza rytmiki na tle ruchu Nowe Wychowanie oraz zmian w sztuce XX wieku, 1.1.2. Istota i główne założenia rytmiki, 1.1.3. Ćwiczenia wykorzystywane w metodzie rytmiki ; 1.2. Rytmika we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; 1.3. Rytmika jako środek profilaktyczny i terapeutyczny. ROZDZIAŁ 2. NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA - PROBLEM, DIAGNOZA, PRZYCZYNY: 2.1. Diagnozowanie nadpobudliwości oraz klasyfikacje i kryteria diagnostyczne (według ICD-10 oraz DSM-IV TR i DSM-5) ; 2.2. Charakterystyka głównych objawów nadpobudliwości: 2.2.1. Nadmierna aktywność ruchowa, 2.2.2. Deficyty uwagi, 2.2.3. Impulsywność, 2.2.4. Problemy z samokontrolą, 2.2.5. Poczucie własnej wartości ; 2.3. Przyczyny i występowanie nadpobudliwości psychoruchowej ; 2.4. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym - symptomy i sposoby postępowania wychowawczo-terapeutycznego. Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cel badań ; 3.2. Problemy badawcze oraz zmienne i ich wskaźniki ; 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze: 3.3.1. Metody i techniki badań, 3.3.2. Narzędzia badawcze ; 3.4. Teren, organizacja, przebieg badań i charakterystyka badanych grup. ROZDZIAŁ 4. OPIS AUTORSKIEGO PROGRAMU ZAJĘĆ Z RYTMIKI DLA DZIECI 6-LETNICH WYKAZUJĄCYCH SYMPTOMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ - ZAŁOŻENIA I PLANOWANE EFEKTY: 4.1. Cele i założenia programu ; 4.2. Struktura zajęć - zastosowane formy ćwiczeń, materiał muzyczny, pomoce dydaktyczne, opis przebiegu zajęć. ROZDZIAŁ 5. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU UMIEJĘTNOŚCI KONTROLOWANIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 5.1. Poprawa kontroli aktywności ruchowej: 5.1.1. Kontrola aktywności ruchowej oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.1.2. Umiejętność kontrolowania aktywności ruchowej - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 5.2. Rozwijanie umiejętności panowania nad ciałem oraz poprawa precyzji ruchów: 5.2.1. Popełnianie błędów z niedbałości oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.2.2. Koordynacja ruchowa, kontrola prawidłowej postawy ciała i precyzja ruchów ciała - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli. ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU WYBRANYCH FUNKCJI POZNAWCZYCH DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 6.1. Poprawa funkcjonowania uwagi: 6.1.1. Poprawa funkcjonowania uwagi oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 6.1.2. Poprawa zdolności do koncentrowania uwagi - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 6.2. Sprawność działania - kontrolowanie podjętej aktywności oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W POPRAWIE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO I KONTROLI EMOCJI DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ: 7.1. Poprawa funkcjonowania w grupie w zakresie umiejętności współpracy: 7.1.1. Współpraca z grupą oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 7.1.2. Funkcjonowanie w grupie - ocena zachowania dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 7.2. Wykształcenie świadomości potrzeby niezbędnego kontrolowania swojego zachowania - wyniki skali Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz ; 7.3. Poprawa kontroli emocji oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I WNIOSKI KOŃCOWE Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3150 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej