Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(61)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(59)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(60)
Autor
Chylińska Teresa (1931- )
(14)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(10)
Piotrowska Anna G
(5)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929- )
(5)
Wójcik Danuta
(5)
Skowron Zbigniew
(4)
Guczalski Krzysztof
(2)
Helman Zofia (1937- )
(2)
Paja-Stach Jadwiga (1949- )
(2)
Paja-Stach Jadwiga (1949-2011)
(2)
Atwood William G. (1932- )
(1)
Będkowski Stanisław (1958- )
(1)
Chechlińska Zofia (1932- )
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Cook Nicholas (1950- )
(1)
Dobrzańska-Fabiańska Zofia (1954- )
(1)
Eigeldinger Jean-Jacques (1940- )
(1)
Fubini Enrico (1935- )
(1)
Gołąb Maciej (1952- )
(1)
Jaczyński Michał
(1)
Jarzębska Alicja (1941- )
(1)
Kostka Violetta
(1)
Kowalska Małgorzata (muzykolog)
(1)
Lewandowska Bożena (1952- )
(1)
Michałowski Kornel (1923-1998)
(1)
Mika Bogumiła
(1)
Nowak Anna (1953- )
(1)
Papierz Stanisław
(1)
Perkowska-Waszek Małgorzata
(1)
Poniatowska Irena (1933- )
(1)
Sitarz Andrzej
(1)
Stańczyk Antoni
(1)
Strzelecki Paweł (1975- )
(1)
Tarnawska-Kaczorowska Krystyna
(1)
Tuchowski Andrzej (1954- )
(1)
Wierzbińska Halina
(1)
Wilk Piotr (1969- )
(1)
Świątkowski Andrzej Marian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Muzyka polska
(20)
Szymanowski, Karol (1882-1937)
(17)
Muzyka
(14)
Kompozytorzy polscy
(11)
Pianiści polscy
(11)
Listy polskie
(5)
Muzyka włoska
(5)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(4)
Cyganie
(3)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(3)
Muzyka europejska
(3)
Palester, Roman (1907-1989)
(3)
Szymański, Paweł (1954- )
(3)
Baird, Tadeusz (1928-1981)
(2)
Górecki, Mikołaj (1971- )
(2)
Intertekstualność
(2)
Kilar, Wojciech (1932-2013)
(2)
Madrygał
(2)
Muzyka chóralna
(2)
Muzyka cygańska
(2)
Muzyka węgierska
(2)
Panufnik, Andrzej (1914-1991)
(2)
Postmodernizm
(2)
Tematy i motywy
(2)
Teoria muzyki
(2)
Analiza muzyczna
(1)
Antyfona
(1)
Bacewicz, Grażyna (1909-1969)
(1)
Britten, Benjamin (1913-1976)
(1)
Czas
(1)
Edytorstwo muzyczne
(1)
Estetyka
(1)
Etnomuzykologia
(1)
Górale
(1)
Głowiński, Michał (1934- )
(1)
Kompozycja (muzyka)
(1)
Kompozytorzy
(1)
Korwin-Szymanowska, Stanisława (1884-1938)
(1)
Krauze, Zygmunt (1938- )
(1)
Krupowicz, Stanisław (1952- )
(1)
Krytyka muzyczna
(1)
Langer, Susanne Katherina Knauth (1895-1985)
(1)
Liszt, Ferenc (1811-1886)
(1)
Markiewicz, Henryk (1922- )
(1)
Mazurek (utwór muzyczny)
(1)
Meyer, Krzysztof (1943- )
(1)
Modernizm
(1)
Muzyka angielska
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka hiszpańska
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka polifoniczna
(1)
Muzykologia
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Paderewski, Ignacy Jan (1860-1941)
(1)
Partytura
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Prawo pracy
(1)
Rapsodia
(1)
Rathaus, Karol (1895-1954)
(1)
Spisak, Michał (1914-1965)
(1)
Styl muzyczny
(1)
Szabelski, Bolesław (1896-1979)
(1)
Tarnawska-Kaczorowska, Krystyna
(1)
Technika kompozytorska
(1)
Vivaldi, Antonio (1678-1741)
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Śpiewacy polscy
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Żeleński, Władysław (1837-1921)
(1)
Temat: dzieło
Epitafium
(1)
Koncerty
(1)
Maski
(1)
Metopy
(1)
Symfonie koncertujące
(1)
Temat: czas
1901-
(15)
1801-
(10)
1901-2000
(8)
1601-
(6)
1801-1900
(4)
1918-
(4)
1701-
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Karpaty
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Antologie
(6)
Listy polskie
(6)
Korespondencja
(5)
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Źródła
(4)
Bibliografia osobowa
(2)
Biografie
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Podręczniki
(2)
Cytaty muzyczne
(1)
Druki muzyczne
(1)
Dyskografia
(1)
Katalogi tematyczne
(1)
Mazurek (fortepian)
(1)
Monografia
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka instrumentalna włoska
(1)
Muzyka polifoniczna
(1)
Nuty
(1)
Partytura
(1)
Pieśń (muz.)
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 32)
Bibliografia na stronach 219-236. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim
Prolegomenom. Krótka historia rapsodii od antyku do dziś. Rozdział 1. RAPSODOWIE XIX WIEKU - MUZYCY CYGAŃSCY: Starożytny rapsod wskrzeszony ; Apoteoza postaci muzyka cygańskiego w XIX wieku ; Od Homera do Osjana i muzyka cygańskiego ; Niebezpieczne powinowactwa: popularyzator i wulgaryzator ; Liszt jako rapsod i jego rola w promowaniu cygańskości ; Urodzony pod cygańską gwiazdą ; Liszt o Cyganach ; Pomiędzy alla zingara i alla ungarische, czyli o tym, co "cygańskie" w muzyce Liszta. Rozdział 2. CYGAŃSKA IMPROWIZACJA A IDEA RAPSODII: Improwizacja muzyczna i poetycka ; Improwizujący rapsod, improwizujący muzyk ; Rapsodie literackie przed wiekiem XIX ; Od zbioru utworów do utworu-zbioru ; Czy istnieje forma rapsodyczna? ; Koncepcja rapsodii ; Lisztowskie rapsodie z ducha improwizacji poczęte ; Rapsodie inspirowane improwizacją cygańską. Potpourri, melanż, kalejdoskop. Rozdział 3. CYGAŃSKI CHARAKTER RAPSODII: Rapsodia połączeniem przeciwieństw ; Życie, życie jest rapsodią ; Zasada kontrastu ; Przeciwieństwa w tzw. kompozycjach cygańskich ; Efekt nagłości ; Koncepcja Plötzlichkeit ; Nagłość a demoniczność ; Nagłość w tzw. kompozycjach cygańskich. Rozdział 4. CYGAŃSKIE, WĘGIERSKIE, RUMUŃSKIE... - element narodowy w rapsodiach ; Rapsodia jako epos narodowy ; Tradycja "commonplace" ; Rapsodie węgierskie ; Liszta jako zbiór melodii ; Wirtuozowskie efekty "cygańskie" ; Rapsodie, fantazje i kaprysy alla zingara ; Rapsodie narodowe i orientalne ; Rapsodie "patriotyczne" ; Rapsodie "egzotyczne". Rozdział 5. MIĘDZY RAPSODIĄ A BALLADĄ: Kontekst historyczny ; Liszt a sprawa węgierska ; Liszt a Chopin ; Ballady i... rapsodie ; Narodowy rys ; Gawęda snuta tonami ; Z programem czy bez? ; Dwa modele narracyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 3007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 25)
Bibliogr. s. [333]-349. Indeks osób. Indeks filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa spiralowa.
Bibliografia na stronach [262]-265.
Dla studentów i wykładowców.
"Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego" został zaprojektowany jako koherentna całość będąca podstawą kursu akademickiego. Odpowiedni dobór omawianych treści oraz ich sprofilowanie pod kątem progresywnie rosnących trudności zweryfikowane zostało długoletnią praktyką pedagogiczną, a wszystkie proponowane zadania i ćwiczenia były wielokrotnie realizowane przez adeptów kierunku muzykologicznego. Podręcznik kierowany jest więc w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Z myślą o dydaktykach, na końcu podręcznika zamieszczono dla nich kilka uwag metodycznych, które mogą okazać się przydatne w pracy z tym podręcznikiem. Jednakże podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur. Jako propozycja metodyczna kierowana jest do wszystkich zainteresowanych odkrywaniem tajemnic sztuki muzycznej oraz wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę muzykologiczną. Podręcznik ten ma za zadanie w logiczny i funkcjonalny, a jednocześnie klarowny sposób pomóc w zrozumieniu zawiłości i problemów związanych z praktyką muzyczną, przybliżając i naświetlając zasady prawidłowego zapisu nutowego, oraz zapoznać z fenomenem partytury muzycznej, proponując systematyczną metodę samodzielnego odkrywania i odczytywania partytury. [https://mi.pl/pl/p/Anna-G.-Piotrowska%2C-Andrzej-Sitarz-Podrecznik-do-czytania-partytur-z-elementami-edytorstwa-muzycznego/442, dostęp 26.09.2022]
WPROWADZENIE DO EDYTORSTWA NUTOWEGO: Ortografia muzyczna i typografia nutowa z ćwiczeniami ; Grafika nuty ; Zapis wiązań nutowych ; Zapis łuków przedłużających ; Oznaczenia i użycie pauz ; Znaki chromatyczne ; Znaki dynamiczne, artykulacyjne i instrukcje wykonawcze ; Oznaczenie zmiany metrum, klucza i tonacji ; Oznaczenia sekcji i powtórzeń ; Specyfika zapisu podwójnej obsady instrumentalnej ; Specyfika zapisu muzyki wokalnej. FENOMEN PARTYTURY: Definicja partytury ; Składowe partytury ; Układ partytury ; Zapis partytury ; Typy partytury ; Sposoby realizacji partytury ; Rozwój partytury. NAUKA PRAKTYCZNEGO CZYTANIA PARTYTUR: Klucze muzyczne ; Relatywność zapisu. Względne i bezwzględne odczytywanie wysokości nut ; Technika 'kotwicy' i 'miksturowania' ; Harmonia w czytaniu partytur. Myślenie harmoniczne ; Zasada tradukcji ; Figura i tło, czyli melodia i akompaniament ; Rozwój orkiestry (1): Orkiestra klasyków wiedeńskich ; Rozwój orkiestry (2): Zwiększanie wolumenu brzmienia (zwielokrotnianie obsady, wprowadzanie nowych instrumentów, dublowanie melodii) ; Rozwój orkiestry (3): Uprzywilejowanie i emancypowanie brzmień instrumentów solowych (ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów dętych) ; Rozwój orkiestry (4): Partytura współczesna ; Wyciąg fortepianowy ; Uwagi metodyczne ; Klucz do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 22)
Bibliografia na stronach 247-[267]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
WSTĘP: Przedmiot i cel rozważań, pytania oraz koncepcje badawcze. CZĘŚĆ. I. IDEOLOGIE ROMANTYCZNE A INSPIRACJE TEMATEM CYGAŃSKIM W MUZYCE: Wprowadzenie: W kręgu ideologii romantycznych ; Rozdział 1. Tytuły nawiązujące do romantycznych wyobrażeń na temat Cyganów: 1.1. Wyidealizowany obraz Cygana i życia cygańskiego a tytuły utworów muzycznych, 1.2. Cygańskie czyli węgierskie? Cygańskie czyli hiszpańskie? ; Rozdział 2. Romantyczna wizja kultury cygańskiej w umuzycznionych tekstach poetyckich i librettach dzieł scenicznych: 2.1. Pozytywny i negatywny stereotyp Cygana, 2.2. Świat Cyganów jako pełen skrajnych emocji 'koloryt lokalny', egzotyka lub heterotopia ; Rozdział 3. Muzyk cygański jako alter ego romantycznego wirtuoza i improwizatora: 3.1. Cygańska maniera wykonawcza w kontekście dyskusji na temat wirtuozostwa, 3.2. Cygański muzyk improwizator. Część II. CHARAKTERYSTYKA BRZMIENIA UTWORÓW INSPIROWANYCH ROMANTYCZNĄ WIZJĄ KULTURY CYGAŃSKIEJ: Wprowadzenie: Pojęcia style hongrois, verbunkos idiom oraz koncepcja 'cygańskości' jako sposobu muzycznej komunikacji ; Rozdział 4. Kształtowanie języka muzycznego w utworach inspirowanych tematyką cygańską: 4.1. Kwestia proweniencji wykorzystywanych melodii, 4.2. Problem tzw. skali cygańskiej i ornamentowania melodii ; Rozdział 5. Sposoby wykorzystywania instrumentów kojarzonych z 'cygańskością': 5.1. Skrzypce - symbol węgierskich Cyganów wirtuozów, 5.2. Efekt brzmienia cymbałów, 5.3. Efekt brzmienia gitary, 5.4. Tamburyn i kastaniety - wymiar symboliczny ; Rozdział 6. Od melancholijnej zadumy do żywiołowego tańca: 6.1. Sentymentalizm i prostota tzw. pieśni cygańskiej, 6.2. W kręgu radosnej zabawy - tzw. taniec cygański, 6.3. Fantazyjność …alla zingara; ZAKOŃCZENIE: Rezonans społeczno-kulturowy oraz inspiracje badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 21)
Bibliografia na stronach [399]-414. Indeks.
Kształtowanie się toposu muzyka cygańskiego; CZĘŚĆ I. DWA MODELE DYSKURSU O MUZYCE CYGAŃSKIEJ: A. MODEL ASYMILACYJNY - IDEA MUZYKI NARODOWEJ A PROBLEM MUZYKI CYGAŃSKIEJ: 1. Wokół idei węgierskiej muzyki narodowej: 1.1. Tradycje muzyki cygańskiej na terenach węgierskich, 1.2. Franza Liszta wizja węgierskiej muzyki narodowej, 1.3. Muzyka cygańska i węgierska muzyka ludowa w pismach Béli Bartóka, 2. Wokół idei hiszpańskiej muzyki narodowej: 2.1. Muzyczne tradycje Gitanos w Hiszpanii, 2.2. Fenomen flamenco, 2.3. Idea muzyki narodowej w Hiszpanii ; B. MODEL NIEASYMILACYJNY - MUZYKA CYGAŃSKA A KONCEPCJA EGZOTYKI I RASY: 3. Topos Cygana i muzyki cygańskiej a pojęcie egzotyki: 3.1. Kategoria egzotyki w europejskiej kulturze muzycznej, 3.2. Kwestie cygańskie w świetle koncepcji egzotyki, 4. Muzyka cygańska w orbicie dyskusji o rasie: 4.1. Pojęcie 'rasy' w piśmiennictwie muzykologicznym, 4.2. Kontrowersje wokół muzyki cygańskiej. CZĘŚĆ II. TOPOS MUZYKI CYGAŃSKIEJ W TWÓRCZOŚCI KOMPOZYTORÓW XIX I POCZĄTKU XX WIEKU: C. DZIEŁA SCENICZNE WYKORZYSTUJĄCE WĄTKI CYGAŃSKIE: 5. Funkcjonowanie idiomu cygańskiego w operach: 5.1. Kontekst pseudonarodowy i egzotyczny: "Carmen" Georgesa Bizeta, 5.2. Od sielanki do komedii: "Jawnuta" i "Ideał" Stanisława Moniuszki oraz "Duch wojewody" Ludwika Grossmana, 5.3. Obraz Cygana w Polsce: "Manru" Ignacego Jana Paderewskiego, 5.4. Żywioł narodowy: "La vida breve" Manuela de Falli, 6. Tematyka cygańska w operetkach i wodewilach: 6.1. Rola Johanna Straussa, 6.2. Spadkobiercy Johanna Straussa: Franz Lehar i Imre Kálmán, 6.3. "Cygański" wodewil Konstantego Krumłowskiego, 7. Wątki cygańskie w baletach: 7.1. Motywy cygańskie w baletach europejskich, 7.2. "Cygańskie" balety Manuela de Falli ; D. CHARAKTERYSTYKA DZIEŁ NIESCENICZNYCH ODWOŁUJĄCYCH SIĘ DO KULTURY CYGAŃSKIEJ: 8. Tematyka cygańska w utworach wokalno-instrumentalnych: 8.1. Tradycje pieśni o inspiracjach cygańskich w pierwszej połowie XIX wieku, 8.2. Pieśni inspirowane kulturą cygańską w drugiej połowie XIX wieku, 8.3. Przeobrażenia pieśni cygańskiej w wieku XX, 9. Motywy cygańskie w utworach instrumentalnych: 9.1. Wczesne miniatury instrumentalne o cygańskich konotacjach, 9.2. Cygańskie pieśni bez słów, 9.3. Cygańskie miniatury taneczne, 9.4. Różnorodność gatunkowa miniatur odwołujących się do toposu muzyki cygańskiej, 9.5. Aspekt narodowy miniatur instrumentalnych nawiązujących do toposu cygańskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia et Dissertationes Instituti Musicologiae Universitatis Varsoviensis. Seria A ; t. 2.)
Bibliogr. dot. F. Chopina s. 183-186. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa muzyka amerykańska / Zbigniew Skowron. - Kraków : Musica Iagellonica, 1995. - 460, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Studia et Dissertationes Instituti Musicologiae Universitatis Varsoviensis. Seria B t. 2)
Bibliogr. s. 425-437. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi nieco zm. wersję rozprawy doktorskiej napisanej na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Bibliogr. s. 262-[266]. Indeks.
Streszcz. niem.
1. CZAS W TRADYCJI FILOZOFICZNEJ: 1. Czas muzyczny - tradycja platońska: 1.1. Temporalne układy niejednoczesne, 1.2. Temporalne układy jednoczesne, 2. Czas muzyczny - tradycja arystotelesowska, 3. Czas muzyczny - tradycja archimedejska ; 2. LINEARNA I CYKLICZNA KONCEPCJA CZASU: 1. Linearna koncepcja czasu muzycznego, 2. Cykliczna koncepcja czasu muzycznego: 2.1. Czas cyrkularny a rytm, 2.2. Czas cyrkularny a melodia, 2.3. Czas cyrkularny a tonalna struktura dzieła muzycznego, 2.4. Tempo a czas muzyczny, 3. Czas a wertykalny układ dzieła muzycznego ; 3. LINEARNA KONCEPCJA CZASU MUZYCZNEGO W CHORALE GREGORIAŃSKIM NA PRZYKŁADZIE ANTYFON IV TONU TRANSPONOWANEGO: 1. Antyfony IV tonu transponowanego, 2. Melodia antyfon IV tonu transponowanego, 3. Melodyczne warianty antyfony IVA ; 4. POLIFONIA ŚREDNIOWIECZNA A CZAS MUZYCZNY: 1. Organum ścisłe a czas muzyczny, 2. Organum swobodne, 3. Clausula, 4. Motet, 5. Porządek i miara strukturą czasu muzycznego: 5.1. Analiza motetu "Sicut cervus" Giovanniego da Palestriny w świetle porządku i miary, 5.2. Kwantowe pole informacji a organizacja przestrzeni dzieła muzycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. Wyp.Muz.Księg 2509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 424-432.
Streszcz. ang. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia Muzyki w XVII Wieku.)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1829 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. równol. : Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer.
Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
T. 1 poz. 4370/95, t. 4 cz. 3 poz. 14517/2003.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer.
Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
T. 1 poz. 4370/95, t. 4 cz. 4 poz. 14513/2003.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1843, Wyp.Muz.Księg 1844 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. równol. : Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer.
Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
T. 1 poz. 4370/95, t. 4 cz. 2 poz. 14516/2003.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1841 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer.
Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
T. 1 poz. 4370/95, t. 4 cz. 1 poz. 14515/2003.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1840 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. równol. : Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer.
Wstęp równol. pol. ang. Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
T. 1 poz. 4370/95, t. 3 cz. 4 poz. 15461/99.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1839 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer. Lists, letters written by Karol Szymanowski in foreign languages, indexes.
Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang., fr., niem.
T. 1 poz. 4370/95, t. 4 cz. 6 poz. 14512/2003.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1845 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80472 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Benjamin Britten : twórca, dzieło, epoka / Andrzej Tuchowski. - Kraków : Musica Iagellonica, 1994. - 250, [2] s., [12] s. tabl. : fot., nuty, portr. ; 24 cm.
Tekst częśc. tł. z ang.
Bibliogr. s. 241-242. - Spis wydanych utworów Brittena s. 237-240. - Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 27)
Bibliogr. s. 523-565. Indeks.
Streszcz. ang.
Wenecki koncert instrumentalny w epoce Vivaldiego jest pierwszą monografią, w której szeroko omówiono koncerty wszystkich kompozytorów aktywnych na tym polu w Republice Weneckiej w latach 1695-1740. Prócz dzieł tak znanych twórców, jak Albinoni, bracia Marcello, Locatelli, Tartini, Veracini i Vivaldi, książka ta omawia koncerty zapomnianych dziś autorów - de Castro, Facca, Gentilego, Gnocchiego, Marina, braci Tagliettich i Tessariniego. W epoce Vivaldiego państwo weneckie, z Wenecją, Padwą, Brescią i Bergamo, było najbardziej płodnym i inspirującym centrum twórczości koncertowej. Wenecki koncert cieszył się wówczas światową renomą, poza Italią popularyzowany był w drukach holenderskich, angielskich i francuskich wydawców oraz dzięki rozwinietej dystrybucji rękopisów. Wielu zagranicznych kompozytorów tworzyło pod wyraźnym wpływem twórców weneckich. Niniejsza książka daje całościowy pogląd na dzieje weneckiego koncertu barokowego. W nowym i szerokim kontekście ukazuje twórczość Vivaldiego, pozwalając lepiej zrozumieć jej wyjątkowy charakter. [Musica Iagellonica, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg.2603 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej