369791
Książka
W koszyku
R. I GENEZA I ROZWÓJ TENDENCJI INTEGRACYJNYCH W EDUKACJI: 1. Prekursorzy tendencji integracyjnych w edukacji: Idea integracji w myśli pedagogicznej okresu odrodzenia ; Idea integracji w poglądach pedagogicznych XVII i XVIII wieku ; Tendencje integracyjne w edukacji w poglądach pedagogicznych XIX i XX wieku ; 2. Rozwój podstaw teoretycznych kształcenia integracyjnego w XX wieku: Podstawy teoretyczne kształcenia integracyjnego w XX wieku – założenia wstępne ; Integracja społeczna osób niepełnosprawnych w poglądach i działalności papieża Jana Pawła II ; Początki teorii kształcenia integracyjnego na świecie ; Teoria kształcenia integracyjnego w poglądach polskich pedagogów, socjologów i psychologów w XX wieku ; 3. Modele edukacji integracyjnej we współczesnym świecie: Modele kształcenia integracyjnego – wprowadzenie ; Przykłady rozwiązań w kształceniu osób niepełnosprawnych na świecie ; 4. Koncepcje integracyjne w teorii i doświadczeniach w Polsce współczesnej: Koncepcje kształcenia integracyjnego w Polsce – zagadnienia ogólne ; Koncepcja pełnej integracji w kształceniu ; Koncepcja integracji niepełnej w kształceniu ; Koncepcja integracji częściowej w kształceniu ; Inne koncepcje integracyjne w kształceniu osób niepełnosprawnych – podstawy teorii i doświadczeń ; Edukacja włączająca jako koncepcja kształcenia integracyjnego – główne założenia ; R. II NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W LATACH 1989–2014 W ASPEKCIE PSYCHOMEDYCZNYM I PRAWNO-SPOŁECZNYM: 1. Niepełnosprawność w świetle statystyki ; 2. Rodzaje niepełnosprawności: Pojęcie niepełnosprawności ; Niepełnosprawność fizyczna ; Niepełnosprawność sensoryczna ; Niepełnosprawność intelektualna ; Choroby psychiczne ; Autyzm ; Schizofrenia dziecięca i zespoły borderline ; 3. Prawa osób niepełnosprawnych: Prawa osób niepełnosprawnych w nauce Kościoła katolickiego ; Międzynarodowa ochrona praw osób niepełnosprawnych ; Podstawowe prawa osób niepełnosprawnych w Polsce ; 4. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności – aspekt etyczny: Relacje społeczne z człowiekiem niepełnosprawnym – zagadnienia ogólne ; Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności ; R. III POLSKIE DOŚWIADCZENIA W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO: 1. Podstawy prawne, organizacyjne i instytucjonalne kształcenia i wychowania w systemie integracyjnym w Polsce ; 2. Sieć placówek integracyjnych w Polsce i jej zmiany ; 3. Specyfika organizacji pracy w placówkach integracyjnych ; R. IV PRAKTYKA KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO W POLSCE W LATACH 1989–2014: 1. Integracyjne placówki wychowania przedszkolnego ; 2. Edukacja integracyjna na poziomie szkoły podstawowej ; 3. Edukacja integracyjna na poziomie gimnazjum ; 4. Ponadgimnazjalne szkoły integracyjne ; 5. Kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie szkół wyższych ; 6. Instytucje i organizacje wspierające oświatowe działania integracyjne w Polsce: Działalność instytucji, organizacji i stowarzyszeń publicznych na rzecz edukacji integracyjnej ; Organizacje pozarządowe, stowarzyszenia i fundacje ; R. V SPECYFIKA PRACY NAUCZYCIELA W EDUKACJI INTEGRACYJNEJ: 1. Kompetencje nauczyciela w edukacji integracyjnej ; 2. Rola nauczyciela – wychowawcy w organizowaniu ¬codziennych zajęć edukacyjnych ; 3. Rola nauczyciela jako opiekuna – wychowawcy w integracyjnej grupie wychowawczej ; 4. Współpraca z rodzicami uczniów jako ważny aspekt pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ; 5. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104468 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. [421]-459. Indeks.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Akademia Pomorska w Słupsku.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. w jęz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej