374898
Książka
W koszyku
I. ISTOTA ORAZ ELEMENTY STYLU ŻYCIA KONSUMENTÓW: 1. Pojęcie stylu życia ; 2. Koncepcje stylu życia ; 3. Funkcje stylu życia ; 4. Jakość życia a styl życia ; 5. Związki stylu życia ze zdrowiem ; 6. Styl życia w Polsce - analiza krytyczna ; II. WPŁYW MEDIÓW NA POPULARYZOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia a oferta mediów ; 2. Styl życia jako narządzie perswazji ; III. NORMATYWNY WYMIAR STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia jako źródło prawa ; 2. Ochrona konsumenta - wybrane zagadnienia ; IV. WARTOŚĆ ZDROWIA W POWIĄZANIU Z PRAKTYKAMI PROZDROWOTNYMI: 1. Zdrowie w rozumieniu potocznym i naukowym ; 2. Model Lalondea i jego znaczenie dla praktyk prozdrowotnych ; 3. Wartość zdrowia w systemie odpowiedzialności ; V. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW W ZAKRESIE ZDROWIA: 1. Zdrowie w systemie wartości konsumenta ; 2. Procesy decyzyjne konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej ; 3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje konsumentów ; VI. UWARUNKOWANIA PRAWNE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W ODNIESIENIU DO ZDROWIA: 1. Reklama a praktyki prozdrowotne ; 2. Pojęcie reklamy ; 3. Reklama w podziale na media komunikacyjne ; 4. Prawo medialne a reklama leków ; 5. Prawo farmaceutyczne a reklama ; 6. Reklama adresowana do lekarzy ; VII. REKLAMA ŻYWNOŚCI I JEJ WPŁYW NA PRAKTYKI PROZDROWOTNE: 1. Determinanty rynku żywnościowego - wybrane zagadnienia ; 2. Reklama a zachowania nabywców żywności ; 3. Prawo żywnościowe - wybrane aspekty ; 4. Podział żywności ; 5. Reklama żywności ; 6. Analiza wybranych przekazów ; 7. Reklama bezpośrednia ; VIII. OPAKOWANIE A DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW: 1. Opakowanie - istota i rola ; 2. Prawne aspekty opakowania ; 3. Funkcje opakowań ; 4. Etykietowanie opakowań ; 5. Rozwiązania normatywne dotyczące opakowań produktów spożywczych ; 6. Opakowania wyrobów farmaceutycznych ; 7. Opakowanie a czyn nieuczciwej konkurencji ; IX. ZDROWIE JAKO WYRAZ STYLU ŻYCIA W SEGMENCIE STUDENTÓW: 1. Zdrowie - prawda i mity ; 2. Metodyka badania ; 3. Zdrowie w systemie wartości studentów ; 4. Sposoby wspierania i troski o zdrowie ; 5. Media społecznościowe a praktyki prozdrowotne ; 6. Warunki rozwijania praktyk prozdrowotnych.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa. [Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo, 2019]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107763 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [249]-262.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej