367818
Książka
W koszyku
Wstęp : I. KAPITAŁ INTELEKTUALNY ORGANIZACJI A KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW ; II. NAUCZYCIEL DOROSŁYCH W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM PRACOWNIKÓW: 1. Osobowość i kompetencje nauczyciela dorosłych, wykładowcy ; 2. Wiedza i umiejętności nauczyciela dorosłych ; 3. Kompetencje nauczyciela dorosłych ; 4. Kryteria sukcesu i kompetencje andragogiczne wykładowcy ; 5. Kryteria i perspektywy samooceny i autokontroli wykładowcy ; 6. Funkcje wykładowcy, które pełni podczas kształcenia: Diagnozowanie uczestników kształcenia na poszczególnych etapach procesu edukacji ; Diagnostyczne kompetencje wykładowcy ; Wstępne diagnozowanie uczestników kształcenia ; III. PODEJŚCIE KOMPETENCYJNE DO ROZWOJU PRACOWNIKÓW: 1. Rozwój menedżerów ; 2. Zastosowanie modelu kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi ; 3. Metodyka tworzenia modelu kompetencyjnego i profilu kompetencyjnego: Kompetencje menedżerów ; VI. CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW: 1. Proces kształcenia pracowników: Warunki i zależności efektywnego zarządzania kształceniem pracowników ; Rozwój pracowników jako działanie personalne ; 2. Zwiększanie wsparcia dla uczestników kształcenia ; 3. Grupy zawodowe pracowników i formy ich kształcenia: Przygotowanie nowo przyjętych pracowników ; Kształcenie menedżerów ; Alternatywna ścieżka kariery ; 4. Stosunek menedżerów do kształcenia menedżerów oraz kształcenia pracowników ; V. CELE KSZTAŁCENIA PRACOWNIKÓW: 1. Różnice przy wyznaczaniu celów w permanentnym, cyklicznym i jednorazowym procesie kształcenia ; 2. Cele organizacji i indywidualne cele kształcenia pracowników: Indywidualne cele kształcenia pracowników ; Zalety kształcenia zawodowego pracowników ; Korzyści płynące z kształcenia dla pracownika, które przynoszą również korzyści organizacji ; Transfer wiedzy pracowników ; VI. SYSTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW: 1. Identyfikacja potrzeb edukacyjnych pracowników ; 2. Metody analizy potrzeb kształcenia: Analiza organizacyjna ; Analiza zasobów ludzkich organizacji ; Analiza stopnia koordynacji wszystkich faktorów zarządzania ; Analiza klimatu społecznego w organizacji ; Analiza personalna ; 3. Planowanie kształcenia pracowników organizacji: Wybór form i metod kształcenia pracowników ; Metody wykorzystywane przy planowaniu kształcenia pracowników ; 4. Realizacja planu kształcenia pracowników: Projektowanie kształcenia w organizacji ; Uwagi dotyczące realizowanych działań edukacyjnych ; 5. Ocena kształcenia pracowników: Metodologia określania skuteczności kształcenia pracowników: Metody sprawdzające reakcje uczestników kształcenia ; Metody sprawdzające poziom zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności i postawy ; Poziom oceny działań edukacyjnych ; VII. KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW NA STANOWISKU PRACY: 1. Metody szkolenia pracowników na stanowisku pracy.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106292 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 140-141.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów pedagogiki, psychologii doradztwa zawodowego, socjologii, nauk o zarządzaniu
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej