367690
Książka
W koszyku
Rozdz. 1. Teoretyczne i praktyczne aspekty kanonu kształcenia ogólnego w Polsce po 1989 r. Rozdz. 2. Efektywność i skuteczność kształcenia jako interdyscyplinarna kategoria naukowa: Jakość pracy szkoły - efektywność i skuteczność kształcenia w kontekście pedagogicznym, psychologicznym, ekonomicznym i socjologicznym ; Kryteria oceny jakości, skuteczności i efektywności kształcenia ; Odpowiedzialność nauczyciela za efektywność i skuteczność kształcenia ; Instytucje krajowe i zagraniczne mierzące skuteczność i efektywność kształcenia - metody, narzędzia i jawność pomiaru. Rozdz. 3. Metodologiczne podstawy badania kanonu, efektywności i skuteczności kształcenia ogólnego. Rozdz. 4. Kanon kształcenia ogólnego w świetle aktualnych dokumentów i regulacji prasowych: Kanon kształcenia ogólnego jako zbiór uniwersalnych wartości i celów edukacji ; Podstawy kanonu kształcenia ogólnego a treści kultury ; Kanon kształcenia ogólnego jako zbiór celów edukacji ukierunkowanych na kształtowanie tzw. kompetencji cywilizacyjnych ; Treści kultury duchowej i materialnej jako czynnik determinujący strukturę wykształcenia ogólnego, zakres obowiązujących podstaw programowych i podział na przedmioty nauczania ; Kanon kształcenia ogólnego a aktualne realia. Rozdz. 5. Jakość, efektywność i skuteczność kształcenia ogólnego w kontekście wyników badań własnych: Jakość kształcenia w polityce edukacyjnej ; Główne płaszczyzny kontroli jakości kształcenia ogólnego ; Ocena jakości kształcenia ogólnego przez główne podmioty procesu kształcenia w szkołach ogólnokształcących ; Ocena efektywności kształcenia ogólnego w wymiarze indywidualnym, krajowym i międzynarodowym ; Ocenianie uczniów jako integralny czynnik procesu kształcenia ogólnego oraz jego najwazniejsze formy, metody i narzędzia ; Instytucjonalne wyniki oceny efektywności kształcenia ogólnego ; Efektywność kształcenia w ocenie głównych podmiotów procesu kształcenia ogólnego ; Ocenianie uczniów jako czynnik intensyfikowania skuteczności kształcenia ogólnego ; Podmioty kształcenia ogólnego wobec skuteczności procesu w kontekście kariery edukacyjnej i zawodowej. Rozdz. 6. Status kształcenia ogólnego - wnioski z badań: Wpływ uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych na osiągnięcia edukacyjne uczniów oraz na efektywność i skuteczność procesu kształcenia ogólnego ; Jakość, efektywność i skuteczność kształcenia ogólnego a rankingi i rozwarstwienie szkolnictwa ogólnokształcącego.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100518 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Badania przeprowadzono w latach 2006-2010 na terenie trzech województw: małopolskiego, podkarpackiego i kujawsko-pomorskiego.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 369-377.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej