378308
Book
In basket
Książka "Uczymy się bawiąc. Klasa trzecia. Propozycje bloków tematycznych, zabaw i metod aktywizujących w klasach I-III" jest publikacją wspomagającą i ukierunkowującą pracę nauczycieli kształcenia zintegrowanego głównie w klasie trzeciej. Sporą część pomysłów Autorek można zaliczyć do niezmiernie ważnego obszaru edukacji, tj. wychowania przez sztukę. Nauczyciel znajdzie tu wiele ćwiczeń z zakresu dramy, improwizacji teatralnej, tworzenia melodii, piosenek, niekonwencjonalnych działań plastycznych czy też innych projektów, które szerzej możemy nazwać edukacją wyobraźni. Odnoszę wrażenie, że proponowanie tego typu zajęć wynika z przekonania Autorek, iż współczesna szkoła, koncentrując się na kształceniu sprawności intelektualnych, zuboża możliwości tkwiące w poznaniu pozaintelektualnym, szczególnie zaś wyobraźni. Włączenie jej w aktywność, inspirowaną sytuacjami dydaktycznymi poszerza możliwości edukacyjne i dopełnia procesu rozwoju integralnej osobowości, sprawia również, że szkoła staje się dziecku bliższa, bardziej rodzinna. Walory wykorzystania wyobraźni w procesie edukacyjnym łatwo zauważyć, gdy prześledzi się takie umiejętności, jak: przewidywanie, kojarzenie, projektowanie, twórczość czy empatię. Wszystkie związane są z giętkością myślenia, oryginalnością pomysłów, pewną dozą fantazji i polotu. Te cechy w powiązaniu z gruntowną wiedzą prowadzą do najpełniejszej ludzkiej aktywności - aktywności twórczej, improwizacyjnej, postępowej. [Wydawnictwo Klanza, 2002]
Availability:
There are copies available to loan: sygn. F.7dz-37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 184-186. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again