Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Arnheim Rudolf (1904-2007)
(1)
Chojnacki Marek (1963- )
(1)
Klimasiński Krzysztof (1939-2006)
(1)
Kosiński Stanisław
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Potocki J.K
(1)
Rowid Henryk
(1)
Sully James
(1)
Suprewicz Jerzy
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1970 - 1979
(3)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1890 - 1899
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Wyobrażenia
(7)
Myślenie
(5)
Wyobraźnia
(5)
Spostrzeganie
(4)
Dziecko
(3)
Pamięć
(3)
Psychologia
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Zmysły
(3)
Osobowość
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Wola
(2)
Wrażenia
(2)
Wzrok
(2)
Zainteresowania
(2)
Dotyk
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Grupy społeczne
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kłamstwo
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciele
(1)
Niewidomi
(1)
Postawy
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sztuka
(1)
Słuch
(1)
Układ nerwowy
(1)
Więź społeczna
(1)
Wrażliwość (psychol.)
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 18)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [381]-390. Indeksy.
WCZESNE INTUICJE: Percepcja oderwana od myślenia ; Nieufność wobec zmysłów ; Platon o dwóch umysłach ; Arystoteles - odgórna i oddolna droga poznania ; ROZUMNOŚĆ PERCEPCJI WZROKOWEJ (1): Percepcja jako poznanie ; Percepcja w obrębie myśli ; Badanie na odległość ; Różnice między zmysłami ; Selektywność widzenia ; Fiksacja wzroku rozwiązuje problem ; Rozróżnianie w głębi ; Kształty to pojęcia ; Percepcja wymaga czasu ; Jak maszyny rozróżniają kształty ; Uzupełnianie niekompletnych danych ; ROZUMNOŚĆ PERCEPCJI WZROKOWEJ(2): Usuwanie kontekstu ; Jasność i kształt jako takie ; Trzy podejścia ; Zachowywanie kontekstu ; Abstrahowanie kształtu ; Zniekształcenia domagają się abstrakcji ; Trwałość i zmiana ; DWA I DWA RAZEM: Relacje zależą od struktury ; Łączenie w pary wpływa na partnerów ; Percepcja dokonuje rozróżnień ; Percepcja dokonuje porównań ; Co wygląda podobnie? ; Umysł kontra komputer ; PRZESZŁOŚĆ W TERAŹNIEJSZOŚCI: Czynniki oddziałujące na pamięć ; Uzupełnianie postrzeżeń ; Widzenie wnętrza ; Widoczne luki ; Rozpoznawanie ; OBRAZY MYŚLI: Czym są obrazy mentalne? ; Czy możemy myśleć bez obrazów? ; Obrazy konkretne i ogólne ; Tropy i przebłyski wzrokowe ; Na czym polega abstrakcyjność obrazu? ; POJĘCIA NABIERAJĄ KSZTAŁTU: Przykład malarstwa ; Eksperymenty z rysunkami ; Myśl w widocznym działaniu ; IKONY, SYMBOLE I ZNAKI: Trzy funkcje obrazów ; Dostosowanie obrazów do ich funkcji ; Co mówią znaki firmowe ; Interakcje pomiędzy ideami a doświadczeniem ; Dwie skale abstrakcji ; CZYM ABSTRAKCJA NIE JEST: Szkodliwa dychotomia ; Czy abstrakcje opierają się na uogólnieniach? ; Najpierw pojawia się ogólność ; Zbieranie próbek versus abstrakcja ; CZYM JEST ABSTRAKCJA: Typy i wyszczególnienia ; Pojęcia statyczne i dynamiczne ; Pojęcia jako momenty szczytowe ; O uogólnianiu ; STOJĄC MOCNO NA ZIEMI: Abstrakcja jako wycofanie się z doświadczenia ; Wydobywanie zasad ; Na przekór presji ; Zamiłowanie do klasyfikacji ; W kontakcie z doświadczeniem ; MYŚLENIE CZYSTYMI FORMAMI: Liczby wyrażają sytuacje życiowe ; Postrzeganie ilości ; Liczby jako widzialne formy ; Problem z formami bezsensownymi ; Geometryczne oczywistości ; WŁAŚCIWE MIEJSCE SŁÓW: Czy można myśleć słowami? ; Słowa jako obrazy ; Słowa odsyłają do treści postrzeżeń ; Poznanie intuicyjne i intelektualne ; Jak słowa wspomagają obrazy ; Obrazowanie związków logicznych ; Przecenianie języka ; Efekt linearności ; Pojęcia werbalne a pojęcia obrazowe ; SZTUKA I MYŚL: Myślenie na rysunkach dziecięcych ; Przepracowywanie problemów osobistych ; Operacje poznawcze ; Abstrakcyjne wzory w sztukach wizualnych ; MODELE W SŁUŻBIE TEORII: Kształty w kosmologii ; Uwidacznianie niewidzialnego ; Ograniczoność modeli ; Figura, tło i to, co poza nimi ; Nieskończoność i sfera ; Granice wyobraźni ; PERCEPCJA WZROKOWA W EDUKACJI: Czemu służy sztuka? ; Obrazy jako twierdzenia ; Standardowe obrazy i sztuka ; Patrzenie i rozumienie ; Jak uczą ilustracje ; Problemy z pomocami wizualnymi ; Skupienie się na funkcji ; O co naprawdę chodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-70328/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-43567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39414/cz.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy
1. Główne kierunki i działy psychologii współczesnej 2. Pojęcie, zadania i zarys rozwoju psychologii
pedagogicznej 3. Metody badania stosowane w psychologii
pedagogicznej 4. System nerwowy jako organ życia psychicznego 5. O zmysłach i wrażeniach 6. Jak dziecko postrzega i jak sobie wyobraża świat
rzeczy i zjawisk 7. Prąd świadomości. Odnowa i kojarzenie wyobrażeń 8. Uwaga 9. Pamięć i uczenie się 10. O typach wyobrażeniowych i pamięciowych 11. Zagadnienie zmęczenia w szkole 12. Świadczenie dzieci i młodzieży 13. O kłamstwie 14. O fantazji i zabawach dzieci 15. Myślenie i rozumowanie dziecka 16. O inteligencji dziecka i metodach jej badania 17. O uczuciach i wzruszeniach 18. Wola i zdolność do dzialania 19. O zainteresowaniach dzieci i młodzieży 20. Indywidualność. Osobowość 21. Psychologia klasy jako grupy społecznej 22. Psychologia nauczyciela-wychowawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34498 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej