Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gumienny Beata
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Wychowankowie domów dziecka
(3)
Autyzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Integracja społeczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzina
(1)
Sens życia
(1)
Starość
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim.
Bibliogr. s. 165-173.
Rozdz. I. Dom dziecka jako placówka opiekuńczo-wychowawcza: Domy dziecka wobec współczesnych tendencji w dziedzinie opieki nad dzieckiem ; Funkcje i zadania domów dziecka ; Rozwój psychospołeczny sierot społecznych i jego nieprawidłowości ; Charakterystyka wychowanków domów dziecka ; Stosunek wychowanków do placówki opiekuńczej i własnej rodziny ; Kształtowanie się obrazu własnego "ja" u wychowanków domów dziecka ; Rola domu dziecka w procesie kształtowania postaw życiowych. Rozdz. II. Postawy młodzieży wobec życia w świetle literatury przedmiotu. Rozdz. III. Metodologia badań własnych. Rozdz. IV. Poczucie sensu i bezsensu życia u wychowanków domów dziecka w porównaniu z młodzieżą wychowującą się w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2007 na terenie woj. podkarpackiego w 15 placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Bibliogr. s. [151]-158.
Zarys problematyki niepełnosprawności intelektualnej ; Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Dom dziecka jako miejsce integracji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym ; Oddziaływania wychowawcze w procesie socjalizacji i kompensacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95499 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej