Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Autor
Jarzębska Alicja (1941- )
(1)
Kostka Violetta
(1)
Kostrzewa Krzysztof (1961- )
(1)
Paja-Stach Jadwiga (1949-2011)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Muzyka polska
(3)
Postmodernizm
(3)
Szymański, Paweł (1954- )
(2)
Technika kompozytorska
(2)
Bacewicz, Grażyna (1909-1969)
(1)
Baird, Tadeusz (1928-1981)
(1)
Górecki, Mikołaj (1971- )
(1)
Intertekstualność
(1)
Kilar, Wojciech (1932-2013)
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kostrzewa, Krzysztof (1961- )
(1)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(1)
Meyer, Krzysztof (1943- )
(1)
Modernizm
(1)
Muzykologia
(1)
Palester, Roman (1907-1989)
(1)
Panufnik, Andrzej (1914-1991)
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Spisak, Michał (1914-1965)
(1)
Szymanowski, Karol (1882-1937)
(1)
Temat: dzieło
Epitafium
(1)
Koncerty
(1)
Magnificat
(1)
Maski
(1)
Metopy
(1)
Symfonie koncertujące
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Magnificat (muz.)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-146. Indeks.
Streszcz. ang.
Postmodernizm. Główne wyznaczniki estetyczno-techniczne formacji postmodernistycznej ; Magnificat - tradycja gatunku i współczesność ; Ogólna charakterystyka utworu ; Szczegółowa analiza fragmentów Magnifikatu. Przykłady obecności współczesnych i tradycyjnych technik w utworze ; Integrujące czynniki faktury, metro rytmiki, harmoniki, semantyki instrumentów, agogiki i narracyjności formalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-98385 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [234]-242. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Cz. 1. INTERTEKSTUALNOŚĆ A POSTMODERNIZM: 1. Od "klasycznych" do nowych ujęć intertekstualności, 2. Pierwsze próby uchwycenia poetyki współczesnych, jawnie intertekstualnych wypowiedzi artystycznych: 2.1. Charles Jencks o architekturze postmodernistycznej, 2.2. Michał Głowiński o literaturze Witolda Gombrowicza, 2.3. Linda Hutcheon o sztuce XX wieku, 3. Ryszarda Nycza poetyka intertekstualna nowoczesności i ponowoczesności ; Cz. 2. MUZYKA I POETYKA DEKLAROWANA PAWŁA SZYMAŃSKIEGO: 4. Muzyka oddziałująca na zmysły i intelekt, 5. Poetyka deklarowana: 5.1. O sztuce i muzyce współczesnej, 5.2. O własnej praktyce kompozytorskiej, 5.3. O słuchaczu ; Cz. 3. METODA INTERPRETACJI UTWORÓW PAWŁA SZYMAŃSKIEGO OPARTA NA TEORIACH MICHAELA RIFFATERRE'A I RYSZARDA NYCZA: 6. Wykładnik intertekstualności, 7. Interpretant, 8. Tekst właściwy nacechowany intertekstualną grą ; Cz. 4. INTERPRETACJE JAWNIE INTERTEKSTUALNYCH KOMPOZYCJI PAWŁA SZYMAŃSKIEGO: 9. "Dwie etiudy" na fortepian (1986), 10. "Through the Looking Glass... I" na orkiestrę kameralną (1987), 11. "A Kaleidoscope for M.C.E." na wiolonczelę (1989), 12. "Three Pieces" na trzy flety proste z akompaniamentem metronomu (1993), 13. "Through the Looking Glass... III" na klawesyn (1994), 14. "Compartment 2, Car 7" na wibrafon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2003), 15. "Singletrack" na fortepian (2005) ; Cz. 5. MUZYKA PAWŁA SZYMAŃSKIEGO JAKO PRZYKŁAD POETYKI INTERTEKSTUALNEJ POSTMODERNIZMU.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 16)
Materiały z sympozjum, 31 marca 2006, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
CZĘŚC I: Z PROBLEMÓW ESTETYKI, TEORII I KOMPOZYCJI: Modernizm i postmodernizm w refleksji o muzyce ; Kompozytorzy polscy wobec idei modernistycznych i postmodernistycznych ; Postawy artystyczne w XX wieku i problem tradycji w autorefleksji Bairda, Kilara i Meyera. CZĘŚĆ II: W ŚWIETLE KLASYCZNOŚCI I NOWOCZESNOŚCI: Aspekty modernistyczne "Masek" i "Metop" Karola Szymanowskiego ; Neoklasycyzm w ujęciu Michała Spisaka (na przykładzie "Symfonii koncertującej nr 1") ; Fraktura skrzypowa w utworach Grażyny Bacewicz ; "Trzy wiersze Czesława Miłosza" Romana Palestra w świetle cech stylistycznych twórczości kompozytora ; Idea klasyczności w "Koncercie wiolonczelowym" Andrzeja Panufnika ; "Cztery eseje" Tadeusza Bairda - między tradycją i nowoczesnością ; "Epitafium na obój i fortepian" (1979) Witolda Lutosławskiego na tle cech stylu kompozytora. CZĘŚĆ II: W KRĘGU POSTMODERNIZMU: Stylistyczny "pluralizm kontrolowany" w "Missa pro pace" Wojciecha Kilara ; Symfonie Henryka Mikołaja Góreckiego - myślenie awangardowe a tradycja gatunku ; "Chaconne In memoria del Giovanni Paolo II" Pendereckiego w kontekście jego "ars componendi" ; "Koncert fortepianowy" Pawła Szymańskiego na tle filozoficznych idei postmodernizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2355 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej