Szymański, Paweł (1954- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Autor
Bogusławska-Stachura Anna
(1)
Jarzębska Alicja (1941- )
(1)
Kostka Violetta
(1)
Kwiatkowski Krzysztof (1959- )
(1)
Mika Bogumiła
(1)
Paja-Stach Jadwiga (1949-2011)
(1)
Schreiber Ewa
(1)
Stochniol Magdalena
(1)
Suprynowicz Adam
(1)
Wyglądacz Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Szymański, Paweł (1954- )
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Epitafium
(1)
Koncerty
(1)
Maski
(1)
Metopy
(1)
Symfonie koncertujące
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1901-
(2)
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Biografia
(1)
Biogram
(1)
Cytaty muzyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Msza (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na orkiestrę
(1)
Muzyka poważna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis ; 16)
Materiały z sympozjum, 31 marca 2006, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
CZĘŚC I: Z PROBLEMÓW ESTETYKI, TEORII I KOMPOZYCJI: Modernizm i postmodernizm w refleksji o muzyce ; Kompozytorzy polscy wobec idei modernistycznych i postmodernistycznych ; Postawy artystyczne w XX wieku i problem tradycji w autorefleksji Bairda, Kilara i Meyera. CZĘŚĆ II: W ŚWIETLE KLASYCZNOŚCI I NOWOCZESNOŚCI: Aspekty modernistyczne "Masek" i "Metop" Karola Szymanowskiego ; Neoklasycyzm w ujęciu Michała Spisaka (na przykładzie "Symfonii koncertującej nr 1") ; Fraktura skrzypowa w utworach Grażyny Bacewicz ; "Trzy wiersze Czesława Miłosza" Romana Palestra w świetle cech stylistycznych twórczości kompozytora ; Idea klasyczności w "Koncercie wiolonczelowym" Andrzeja Panufnika ; "Cztery eseje" Tadeusza Bairda - między tradycją i nowoczesnością ; "Epitafium na obój i fortepian" (1979) Witolda Lutosławskiego na tle cech stylu kompozytora. CZĘŚĆ II: W KRĘGU POSTMODERNIZMU: Stylistyczny "pluralizm kontrolowany" w "Missa pro pace" Wojciecha Kilara ; Symfonie Henryka Mikołaja Góreckiego - myślenie awangardowe a tradycja gatunku ; "Chaconne In memoria del Giovanni Paolo II" Pendereckiego w kontekście jego "ars componendi" ; "Koncert fortepianowy" Pawła Szymańskiego na tle filozoficznych idei postmodernizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [234]-242. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Cz. 1. INTERTEKSTUALNOŚĆ A POSTMODERNIZM: 1. Od "klasycznych" do nowych ujęć intertekstualności, 2. Pierwsze próby uchwycenia poetyki współczesnych, jawnie intertekstualnych wypowiedzi artystycznych: 2.1. Charles Jencks o architekturze postmodernistycznej, 2.2. Michał Głowiński o literaturze Witolda Gombrowicza, 2.3. Linda Hutcheon o sztuce XX wieku, 3. Ryszarda Nycza poetyka intertekstualna nowoczesności i ponowoczesności ; Cz. 2. MUZYKA I POETYKA DEKLAROWANA PAWŁA SZYMAŃSKIEGO: 4. Muzyka oddziałująca na zmysły i intelekt, 5. Poetyka deklarowana: 5.1. O sztuce i muzyce współczesnej, 5.2. O własnej praktyce kompozytorskiej, 5.3. O słuchaczu ; Cz. 3. METODA INTERPRETACJI UTWORÓW PAWŁA SZYMAŃSKIEGO OPARTA NA TEORIACH MICHAELA RIFFATERRE'A I RYSZARDA NYCZA: 6. Wykładnik intertekstualności, 7. Interpretant, 8. Tekst właściwy nacechowany intertekstualną grą ; Cz. 4. INTERPRETACJE JAWNIE INTERTEKSTUALNYCH KOMPOZYCJI PAWŁA SZYMAŃSKIEGO: 9. "Dwie etiudy" na fortepian (1986), 10. "Through the Looking Glass... I" na orkiestrę kameralną (1987), 11. "A Kaleidoscope for M.C.E." na wiolonczelę (1989), 12. "Three Pieces" na trzy flety proste z akompaniamentem metronomu (1993), 13. "Through the Looking Glass... III" na klawesyn (1994), 14. "Compartment 2, Car 7" na wibrafon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2003), 15. "Singletrack" na fortepian (2005) ; Cz. 5. MUZYKA PAWŁA SZYMAŃSKIEGO JAKO PRZYKŁAD POETYKI INTERTEKSTUALNEJ POSTMODERNIZMU.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szymański / Krzysztof Kwiatkowski. - Kraków : Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2021. - 154, [5] stron : ilustracja ; 18 cm.
(Małe Monografie)
Bibliografia na stronie 151. Indeks.
Biografia jednego z najciekawszych i najbardziej tajemniczych kompozytorów poskich. Paweł Szymański nie dba o autopromocję, nie znajdziemy go w mediach społecznościowych, nie ma strony internetowej ani swojego stałego wydawcy. O sobie nie wypowiada się wcale, a o swoich utworach - z rzadka i niechętnie. Krzysztof Kwiatkowski mówi wprost: "Pisanie o muzyce Pawła Szymańskiego to jakby działanie wbrew samemu kompozytorowi". Podjął jednak trud napisania tej małej monografii, proponując nam podróż przez fascynujące dzieła Szymańskiego. Całości dopełniają trzy wypowiedzi przyjaciół Pawła Szymańskiego, też kompozytorów, którzy uchylają rąbka dobrze strzeżonej tajemnicy i dodają do wizerunku artysty kilka ciekawych elementów. [https://pwm.com.pl/pl/sklep/publikacja/szymanski,krzysztof-kwiatkowski,24426,ksiegarnia.htm, dostęp 2.11.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [343]-362. Indeks.
ZAGADNIENIA LITERACKIE: 1. Cytat w zagadnieniach literackich: Role i funkcje cytatu; Cytat w badaniach literackich ; Cytat i inne "cudze słowa": rozumienia cytatu ; Cytat empiryczny a reminiscencje i aluzje. 2. Cytat wobec intertekstualności: O intertekstualności ; Intertekstualność w badaniach polskich: Głowiński i Markiewicz ; Intertekstualność w badaniach polskich: Balbus ; Miejsce cytatu w intertekstualnych ujęciach. II. KONTEKSTY: 1. Kontekst genologiczny 1: Z historii zapożyczeń "muzyki w muzyce": Do końca XVIII wieku ; Wiek XIX, XX. 2. Kontekst genologiczny 2: Sposoby integracji muzyki nowej i zastanej: "Muzyka w muzyce" ; Derywacje, stylizacje, parafrazy ; Zapożyczenia, aluzje, reminiscencje ; Cytaty dosłowne ; Amalgamat, symulacja ; Modelowanie ; Collage a quodlibet, medley, potpourri. 3. Kontekst geohistoryczny (geograficzny i historyczny): Cytat w gatunku symfonii XIX wieku ; XX wiek - kontekst euro-amerykański: ojcowie cytatu ; Odnawianie znaczeń. III. MIEJSCE CYTATU W NURTACH HISTORYCZNYCH I STYLISTYCZNYCH MUZYKI POLSKIEJ XX WIEKU: 1. Do II wojny światowej: W służbie idei "narodowości" ; Casus Szymanowskiego ; Kierunek folklorystyczno-narodowy a tendencje klasycyzujące. 2. Po II wojnie światowej: Neoklasycyzm powojenny ; Wobec estetyki normatywnej. 3. 1956-1974, lata "uchylonej kurtyny". 4. Ku zmianom: Między polskim "nowym romantyzmem" a postmodernizmem ; Indywidualne idiomy twórcze ; Postmodernizm a sur konwencjonalizm. 4. Cytat w funkcji symbolicznej: 1. Hymny: Bogurodzica ; Boże coś Polskę. 2. Modlitwa: Suplikacje Święty Boże. 3. Idiomy śmierci: Sekwencja Dies Irae. V. CYTAT W FUNKCJI INDEKSYKALNEJ: 1. Hommage i tombeau. 2. Cytat jako hommage w muzyce polskiej: W hołdzie Szymanowskiemu ; Od hommage do muzycznego żartu (kilka przykładów z muzyki polskiej. 3. Cytaty-sygnatury. VI. CYTAT W FUNKCJI IDIOMATYCZNEJ: 1. Przywołanie stylu: Andrzej Panufnik - stylizacje ; Roman Palester - aktualizacje wzorców i "stylizacje o stylizacjach" ; Karol Rathaus - "muzyka o muzyce" ; Henryk Mikołaj Górecki - tradycja i jej wymiar symboliczny ; Stanisław Krupowicz - twórcza aktualizacja pamiętająca o historii gatunku ; Paweł Szymański - surkonwencjonalna gra ze słuchaczem. 2. Cytaty z folkloru: Karol Szymanowski - Harnasie ; Wojciech Kilar - Krzesany ; Bolesłąw Szabeski - II i III Symfonia ; Zygmunt Krauze - Folk Music i Aus aller Welt stammende. VII. WPŁYW TECHNIKI CYTOWANIA NA GRAMATYKĘ MUZYKI. VIII. OD NADAWCY DO ODBIORCY: CYTAT WOBEC SŁUCHACZA: 1. Teoria komunikacji ; 2. Style odbioru ; 3. Presupozycje a konotacje ; 4. Wobec intertekstualności ; Komunikowanie między kompozytorem i słuchaczem ; 6. Cytat muzyczny a literacki styl odbioru muzyki ; 7. Cytat jako wypowiedź nacechowana znaczeniowością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2357 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
(Sto na Sto Muzyczne Dekady Wolności)
Stanowi część boxu "100 na 100 : muzyczne dekady wolności". Zawiera komentarz do płyt CD 25-28.
CD25: Tadeusz Wielecki: Liczne odnogi rozgałęzionych splotów ; Aleksander Lasoń: Katedra ; Paweł Szymański: Quasi una sinfonietta (57:53).
CD26: Grażyna Pstrokońska-Nawratil: Le soleil, koncert na instrumenty perkusyjne i orkiestrę ; Mieczysław Wajnberg: Symfonia kameralna nr 4 (53:47).
CD27: Stanisław Krupowicz: Fin de siècle ; Zbigniew Bargielski: Trigonalia ; Krystyna Moszumańska-Nazar: III Kwartet smyczkowy (62:20).
CD28: Krzysztof Meyer: Msza op. 68 ; Rafał Augustyn: Miroirs (42:31).
Sfinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Wieloletniego "Niepodległa" na lata 2017-2022.
BOX "100 na 100" to ekskluzywne wydawnictwo, dokumentujące ostatnie 100 lat polskiej muzyki. Na prestiżową publikację w polskiej i angielskiej wersji językowej złożą się następujące elementy: 36 płyt CD z nagraniami wszystkich utworów z listy "100 na 100". Aż 60 rejestracji zostało wykonanych na zlecenie PWM-u, a w to gigantyczne przedsięwzięcie zaangażowali się najwybitniejsi polscy artyści. Pozostałe nagrania zostały pozyskane z archiwów Polskiego Radia i Polskich Nagrań. Wśród orkiestr, chórów i zespołów zaangażowanych w przedsięwzięcie znalazły się m.in. Filharmonia Narodowa, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Polska Orkiestra Radiowa, Narodowe Forum Muzyki, Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Sinfonia Iuventus, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Aukso, Sinfonietta Cracovia, Kwartet Śląski, Chór Polskiego Radia, Camerata Silesia. Z dyrygentów warto wymienić maestrów Łukasza Borowicza, Jacka Kaspszyka, Jana Krenza, Jerzego Maksymiuka, Marka Mosia, Grzegorza Nowaka, Antoniego Wita. Do grona solistów należą m.in. Joanna Freszel, Tomasz Konieczny, Aleksandra Kurzak, Olga Pasiecznik, Arnold Rutkowski, Agata Zubel. [www.pwm.com.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3622 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej