Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(99)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(106)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(68)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Dykcik Władysław Kazimierz
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Sowa Józef (1939- )
(5)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(4)
Nartowska Hanna
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pańczyk Jan
(2)
Radzicki Józef
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Stankowski Adam
(2)
Uberman Marta
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Badora Sylwia
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Francis-Williams Jessie
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gietko Marian
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Gumienny Beata
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jarzębowska-Baziak Barbara ( -2004)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Keller Helen Adams (1880-1968)
(1)
Kephart Newell C. (1911-1973)
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Krawcewicz Stanisław
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kuberski Jerzy
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nesquens Daniel (1966- )
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Oyemathias (1986- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pańczyk Jan ( -2007)
(1)
Perry Ralf Barton
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przywara Franciszek
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Roosevelt Eleonora
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sabat-Zabłotni Klaudia
(1)
Sawa Barbara ( -1994)
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Schwartz-Schier Maria
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sowa Józef
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Sujkowska Janina
(1)
Szafrańska-Brandt Marta
(1)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(89)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Pedagogika
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Wychowanie
(8)
Pedagogika społeczna
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Edukacja włączająca
(5)
Nauczyciele
(5)
Oligofrenopedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Głusi
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Oświata
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metody nauczania
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Pedagogika rodziny
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Twórczość
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(2)
Kalectwo
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Padaczka
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres
(2)
Surdopedagogika
(2)
Słuch
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Ból
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(19)
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Biografie
(3)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Album
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika rewalidacyjna / pod red. Aleksandra Hulka. - Wyd. 3. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1988. - 560 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-[171].
BAZA MATERIALNA I WYPOSAŻENIE ZAKŁADU ; WYCHOWANKOWIE: Sytuacja społeczna i rodzinna wychowanków ; Ruch wychowanków ; Rekrutacja według wieku fizycznego i umysłowego ; ORGANIZACJA ZAKŁADU JAKO ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO: Organizacja wpływów wychowawczych ; Atmosfera Zakładu ; ORGANIZACJA PRACY PEDAGOGICZNEJ I ŻYCIA W ZAKŁADZIE: Plany zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych ; Założenie pedagogiczne w klasach "A" i "B" ; Podstawowe zasady metody ośrodków pracy ; Organizacja zajęć pozalekcyjnych ; Imprezy ogólnozakładowe ; Regulamin Zakładu ; Organizacja życia i pracy w Zakładzie ; Regulamin samorządu ; KONTROLA REALIZACJI PLANÓW PRACY I WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI ZAKŁADU: Kontrola działalności pedagogicznej w szkołach ; Porównawcze wyniki badań testami wiadomości ; Problem promocji i drugoroczności ; Kontrola wyników pracy wychowawczej w internatach ; Badanie sprawności działania ; Kontrola rozwoju fizycznego wychowanków ; Sylwetki typowych wychowanków ; Kontrola przydatności społecznej absolwentów ; ZASADY I METODY WYCHOWANIA W ZAKŁADZIE: Zasady jednolitych wymagań ; Wychowanie przez pracę ; Specjalne zabiegi rewalidacyjne ; Trudni wychowankowie ; Wychowanie w zespole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór pism / Maria Grzegorzewska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1964. - 358, [2] strony ; 23 cm.
Przygotowanie nauczycieli do zadań chwili obecnej ; Muzeum oświaty i wychowania ; Z notatek o nauczycielu-wychowawcy ; Zjawisko kompensacji u niewidomych i głuchych ; Uwagi o strukturze psychicznej niewidomych i głuchych ; Schematy dotykowe u niewidomych ; Struktura wyobrażeń surogatowych u niewidomych ; Orientowanie się niewidomych w przestrzeni ; Struktura psychiczna "zmysłu przeszkód" u niewidomych ; Struktura psychiczna czytania wzrokowego i dotykowego ; Niewidomi, którzy odzyskali wzrok ; Wyobrażenia wzrokowe u niewidomych ; Wyobrażenia zastępcze jako jedyna ze swoistych form kompensacji w przystosowaniu się głuchych do świata słyszących ; Nowe drogi w nauczaniu głuchoniemych ; Zagadnienia higieny w wychowaniu zakładowym niewidomych i głuchych ; Podstawy "pracy chronionej" dzieci w szkole dla niedowidzących (z punktu widzenia ochrony wzroku) ; Głuchociemni ; Analiza wartości rewalidacyjnych metody "ośrodków pracy" ; Uzasadnienie potrzeby terapeutyczności wychowania w zakładach leczniczych w świetle patofizjologii korowo-trzewnej ; Sądy dla nieletnich jako jeden z czynników profilaktyki przestępczości i projekty reform w tej dziedzinie ; Dążenia do odnowy dróg resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie ; Dążenia rozwojowe i zagadnienia niepokojące w pedagogice specjalnej krajów języka francuskiego na Zachodzie ; Znaczenie badania i wymagania dynamizmu adaptacyjnego jednostki w procesie rewalidacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki ; 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji ; 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej ; 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. f.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki : a) podstawowe pojęcia; b) pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; c) historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; d) współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; e) stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikające z jej społecznego zaangażowania 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji : a) zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; b) formy postępowania terapeutyczno- wychowawczego; c) pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki : a) podstawowe pojęcia; b) pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; c) historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; d) współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; e) stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikające z jej społecznego zaangażowania 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji : a) zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; b) formy postępowania terapeutyczno- wychowawczego; c) pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
CD
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 766)
ISSN 0239-6025 odnosi się do poprz. tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. [237]-271.
I. Wprowadzenie w przestrzeń rozważań ; II. Jaka pedagogika? - pytanie o nazwę dyscypliny i jej subdyscyplin: 1. Nazwa dyscypliny, 2. Systematyka w pedagogice specjalnej - analiza terminów, 3. Podsumowanie ; III. Uciekający przed naz(y)waniem podmiot oddziaływań pedagogiki specjalnej: 1. Jak naz(y)wać podmiot oddziaływań pedagogiki specjalnej?, 2. Jak naz(y)wać podmiot zainteresowań poszczególnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej?, 3. Podsumowanie ; IV. Terminy konstytuujące oddziaływania podejmowane w ramach pedagogiki specjalnej: 1. Idee jako wyznaczniki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej, 2. Wielość procesów - wielość dróg realizacji idei: 2.1. Rehabilitacja, rewalidacja, resocjalizacja, 2.2. Procesy oddziaływania pedagogicznego: Wychowanie, Nauczanie, Terapia, 2.3. Wczesne oddziaływania interwencyjno-wspomagające ; V. Terminy stosowane wobec pedagogów pracujących z osobami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Rzeszów : Wydaw. Oświatowe Fosze, 1997. - 375 s. : fot., rys. ; 24 cm.
Dot. m.in. prof. Aleksandra Hulka i jego związków z Będziemyślem (s.7-10)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : wybrane problemy / Józef Sowa. - Wyd. 3 zm. i rozsz.. - Rzeszów : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1990. - 217 s. : rys ; 24 cm.
Bibliogr. s. [187]-196.
Wybrane zagadnienia z podstaw pedagogiki specjalnej ; Pedagogika specjalna i jej składniki formalne ; Szkolnictwo specjalne ; Diagnoza i poradnictwo: Selekcja w procesie rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo, Poradnictwo wychowawczo-zawodowe, Współpraca szkoły specjalnej z rodzicami, Rola organizacji społecznych w rewalidacji dzieci niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna szczegółowa: Oligofrenopedagogika, Tyflopedagogika, Surdopedagogika, Pedagogika terapeutyczna, Pedagogika resocjalizacyjna, Inne utrudnienia rozwojowe ; Wprowadzenie do przedmiotu pedagogika specjalna ; Tezy do samodzielnego studiowania wybranej problematyki pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Rzeszów : Fosze, 1997. - 375 s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Dot. m.in. prof. Aleksandra Hulka i jego związków z Będziemyślem (s. 7-10).
Bibliogr.
Cz. I. WPROWADZENIE DO PEDAGOGIKI SPECJALNEJ : 1. Wybrane zagadnienia z podstaw pedagogiki specjalnej 2. Pedagogika specjalna i jej składniki formalne 3. Kształcenie specjalne 4. Diagnoza i poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne 5. Pedagogika specjalna szczegółowa Cz. II. PODSTAWOWE TEZY WYKŁADÓW I KONWERSATORIÓW : 6. Wprowadzenie do przedmiotu pedagogika specjalna 7. Tezy do samodzielnego studiowania wybranej problematyki pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Rzeszów : Fosze, 1999. - 375 s. : fot., tab. ; 24 cm.
Dot. m.in. prof. Aleksandra Hulka i jego związków z Będziemyślem (s.7-10)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [297]-313.
Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców - współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji ; Wzorce dydaktyki specjalnej - budowanie konstruktu wyjaśniającego rzeczywistość edukacyjną ; Kanony dydaktyki specjalnej - wyłonienie, nazwanie i implikacja badawcza ; Prawidłowości dydaktyczne i różnorodność w edukacji - od źródeł do aktualnych koncepcji ; Stałość i zmienność w dydaktyce specjalnej - obszary interpretacji ; Swoistość dydaktyki specjalnej - odniesienia, relacje i poszukiwania empiryczne ; Systematyka dydaktyki specjalnej - propozycje konwencji dla projektowania dydaktyk specjalistycznych ; Wybrane koncepcje pogłębiające interpretacje wzorców dydaktyki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
M.in. obraz osoby z niepełnosprawnością w odbiorze społecznym rzeszowian (s. 270-280).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Cz. I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: Andrzej Twardowski, Społeczny model niepełnosprawności - geneza, istota, kontrowersje ; Marzenna Zaorska, Aktywność społeczna osób dorosłych niepełnosprawnych wzrokowo - możliwości i ograniczenia ; Maria Chodkowska, Kontekst teoretyczny realizacji ról rodzicielskich w rodzinach z problemem niepełnosprawności ; Joanna Konarska, Aktywność kulturalna młodzieży niewidzącej ; Piotr Gindrich, Wsparcie edukacyjne młodzieży gimnazjalnej, a jej postawy wobec trudności w uczeniu się i zespołu ADHD ; Monika Parchomiuk, Starość osób z niepełnosprawnością intelektualną. Aspekty pozytywne ; Cz. II. KONTEKSTY ODDZIAŁYWAŃ WSPOMAGAJĄCYCH WOBEC DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: Magdalena Boczkowska, Marlena Duda, Czynniki kontekstualne ICF w doświadczaniu niepełnosprawności ; Anna Banasiak, Rozpoznawanie autyzmu u małego dziecka ; Krystyna Moczia, Rola rodzinnego domu dziecka w działaniach wczesnego wspomagania rozwoju bliźniąt (studium przypadku) ; Joanna Jankowska, Rola stymulacji dotykowej w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną ; Alicja Kubik, Komponenty i uwarunkowania gotowości szkolnej współczesnych sześciolatków ; Joanna Leśniak, Zachowanie jako wyznacznik funkcjonowania społecznego młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ; Magdalena Bednarska, Uczestnictwo osób z uszkodzonym słuchem w życiu religijnym a możliwości poznawcze tej grupy osób z niepełnosprawnością ; Cz. III. KONTEKSTY ODDZIAŁYWAŃ NORMANIZACYJNYCH: Marzena Jakubek, Rodzice, wychowawcy i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka z niepełnosprawnością ; Joanna Godawa, O integracji społecznej ucznia z niepełnosprawnością ruchową w klasie integracyjnej - analiza przypadku ; Maria Flanczewska-Wolny, Jerzy Wolny, Pedagog specjalny - asystent ucznia z niepełno-sprawnością w szkole ogólnodostępnej w opiniach nauczycieli ; Izabella Gałuszka, Agnieszka Ochman, Magdalena Pasteczka, Trening umiejętności spędzania czasu wolnego na przykładzie działalności środowiskowego domu samopomocy ; Małgorzata Grabowska, Sytuacja osób z niepełnosprawnością ruchową w społeczeństwie. Komunikat z badań własnych ; Anna Steliga, Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o niepełnosprawności, a boimy się zapytać - obraz osoby z niepełnosprawnością w odbiorze społecznym rzeszowian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bibliogr. s. [651]-696. Indeksy.
CZ. I. WOKÓŁ ZNANYCH KATEGORII I ROZWAŻAŃ W PEDAGOGICE SPECJALNEJ: R. 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy ; Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy ; Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia "niepełnosprawność" ; R. 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: Niepełnosprawność wzroku ;Uszkodzenia słuchu ; Niepełnosprawność intelektualna ; Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu ; Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży ; CZ. II. WSPÓŁCZESNE ZAGADNIENIA PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: R. 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej ; R. 4. Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność ; ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych ; Uczeń zdolny - uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi ; Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem ; R. 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością - zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej ; R. 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością ; Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia ; Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104325 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej