Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Abraszewska Teresa
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Długosz Zdzisław
(1)
Frączek Zofia
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Karolczak-Biernacka Barbara
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Młodzież
(4)
Postawy
(2)
Rodzina
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Higiena szkolna
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Kohlberg, Lawrence (1927-1987)
(1)
Mowa
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczyciele
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Prawo
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-62176 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 378-417. Indeks.
I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU ROZUMOWANIA MORALNEGO MŁODZIEŻY: 1. Wychowanie i edukacja moralna w perspektywie współczesnych symptomów kryzysu moralnego. 2. Adolescencja i jej psychospołeczne konsekwencje . 3. Kontekst intelektualny współczesnej edukacji moralnej. II. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI MORALNEJ JAKO PRZEDMIOT EDUKACJI MORALNEJ: 1. Elementy rozwoju charakteru moralnego. 2. Założenia edukacji moralnej. 3. Determinanty środowiskowe postaw moralnych. III. TEORIA I PRAKTYKA ROZUMOWANIA MORALNEGO: 1. Zasadnicze paradygmaty rozwoju moralnego. 2. Teoria rozumowania moralnego Kohlberga i jej interpretacje. 3. Wybrane badania odnoszące się do rozumowania moralnego. IV. BADANIA WŁASNE: 1. Założenia metodologiczne badań własnych. 2. Badania 2005-2010. Analiza, interpretacja, wnioski. 3. Badania 2013. Analiza, interpretacja, wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
M.in. badania relacji pomiędzy rodzicami i nauczycielami rzeszowskich szkół podstawowych (s. 139-144).
Bibliogr. przy pracach.
CZ. 1. RODZINA TERENEM DOŚWIADCZEŃ AKSJOLOGICZNYCH: Rodzina - wartość nieprzemijająca - terenem urzeczywistniania wartości ; Wychowanie rodzinne wspierające urzeczywistnianie wartości ; Rozwijanie umiejętności wykorzystania czasu zadaniem rodziców w procesach wychowania do wartości ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach ziemiańskich ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach wielopokoleniowych ; Postrzeganie rodziny w reklamach telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym - sprawozdanie z badań ; Odpowiedzialność rodziców za kształtowanie postaw dziecka - obywatela społeczeństwa informacyjnego ; Wokół przyjmowanej i odrzucanej wartości macierzyństwa ; Wartości deklarowane matek doświadczających przemocy w rodzinie ; W poszukiwaniu dróg urzeczywistniania dobra dziecka. Pomiędzy współpracą a rywalizacją ; Karanie w wychowaniu - meandry rodzicielskiej miłości ; Sztuka wydobywania człowieczeństwa - podstawowa wartość wychowania. CZ. 2. UWARUNKOWANIA PROCESÓW UZEWNĘTRZNIANIA WARTOŚCI: Dylematy etyczne związane z odpowiedzialnością nauczycieli za skutki pełnionych powinności ; Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru i afirmacji wartości środowiskowych przez młodzież z gimnazjów wiejskich ; Świat wartości piotrkowskich studentów. Konstatacje pedagogiczne ; Preferowane i marginalizowane wartości lubelskich studentów (na przykładzie ich religijności) ; Zainteresowanie młodzieży akademickiej jako wskaźnik wyboru i odrzucenia wartości ; Niewola cyfrowa zagrożeniem dla wolności ; Urzeczywistnianie odpowiedzialności w szkole zawodowej ; Urzeczywistnianie wartości w systemie oświaty terenem indoktrynacji ideologicznej ; Kategoria życia i kondycja człowieka jako wartość edukacyjna ; Techniki wpływu społecznego jako narzędzie służące urzeczywistnianiu bądź relatywizowaniu wartości w obszarze pomocy społecznej ; Wartości i normy w procesie resocjalizacji i socjalizacji ; Dziecko towarem - godność człowieka w poniewierce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej