Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Hejda Danuta
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Krakowiak Kazimiera
(1)
Mazur Elżbieta (literaturoznawstwo)
(1)
Mańdziuk Jan
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Sibiga Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
Temat
Język polski
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo polonijne
(2)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Film animowany
(1)
Filologia polska
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Liryka polska
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Nauczanie
(1)
Osiecka, Agnieszka (1936-1997)
(1)
Parandowski, Jan (1895-1978)
(1)
Sztuka
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Literatura polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. adnot. podręczników dla szkolnictwa polonijnego
Bibliogr. literatury dla nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-56530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszcz. w jęz. ang.
Wprowadzenie ; I Początki wychodźstwa z ziem polskich do Stanów Zjednoczonych ; II Geneza, rozwój oraz przemiany kształcenia etnicznej szkoły parafialnej : 1. Kadra nauczycielska szkół parafialnych ; 2. Charakterystyka niektorych podręczników dla szkół parafialnych ; III Polonijne szkolnictwo średnie i wyższe - geneza, rozwój ; IV Etniczne szkoły dokształcające : 1. Geneza i rozwój etnicznych szkół dokształcających ; 2. Koncepcje i programy nauczania ; 3. Instytucje nadzorujące etniczne szkoły dokształcające w Stanach Zjednoczonych ; 4. Perspektywy rozwoju etnicznej szkoły dokształcającej ; V Kształcenie polonistyczne w etnicznych szkołach dokształcających : 1. Organizacja i przebieg badań ; 2. Koncepcje kształcenia polonistycznego ; 3. Doświadczenia językowe uczniów jako determinanty procesu dydaktycznego etnicznej szkoły dokształcającej ; 4. Główne założenia programowe ; 5. Charakterystyka niektórych podręczników etnicznych szkół dokształcających ; 6. Zawartość treściowa tekstów do kształcenia polonistycznego : A. Tematyka i układ treści ; B. Zawartość treściowa tekstów ; C. Tradycja świąt, obrzędów i zwyczajów polskich w tekstach literackich ; 7. Organizacja procesu dydaktycznego : A. Integracja treści kształcenia polonistycznego w klasach początkowych ; B. Metody kształcenia sprawności językowej uczniów ; C. Integracja treści przedmiotów w klasach starszych ; 8. Praca domowa uczniów ; Uwagi końcowe. Perspektywy badań ; Aneks 1 : Wykaz polskich szkół dokształcających ; Aneks 2 : Wykaz nauczycieli polskich szkół dokształcających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRACA Z POEZJĄ W SZKOLE: Lekcje z poezji w świetle metodologii teoretycznoliterackiej ; "Wędrowanie po klepsydrę i cmentarz" - wiersze senilne Czesława Miłosza. II. PROBLEMY TEKSTOLOGICZNE W KSZTAŁCENIU POLONISTYCZNYM: Tworzenie tekstów o różnej formie gatunkowej ; Kompetencje tekstotwórcze uczniów w kształceniu gatunków wypowiedzi (na wybranych przykładach) ; Kształtowanie kompetencji tekstotwórczych uczniów gimnazjum i liceum w procesie wypowiadania się w formie reportażu ; Zagadnienia tekstologiczne w nauczaniu języka polskiego. III. WARSZTAT NAUCZYCIELA POLONISTY WE WSPÓŁCZESNYCH UWARUNKOWANIACH KULTUROWO-CYWILIZACYJNYCH: Organizacja pracy lekcyjnej nauczyciela polonisty ; Współczesne determinanty kompetencji językowej uczniów w perspektywie pracy badawczej nauczyciela. IV. EDUKACJA W SZKOŁACH POLONIJNYCH: Nauczyciele szkół polonijnych wobec najnowszych zadań edukacji humanistycznej (na przykładzie Polskiej Szkoły Forum w Madrycie) ; O nauczaniu historii i języka polskiego w szkole polonijnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97679 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ikoniczna diagnoza kondycji współczesnego społeczeństwa, czyli uczeń w pejzażu aksjologiczno-egzystecjalnym / Maria Jedrychowska ; Kultura i wartości we współczesnym świecie / Herryk Kurczab ; Zagrożenia polonistyki szkolnej w najbliższym ćwierćwieczu / Stanisław Bortnowski ; Wychowanie estetyczne w perspektywie współczesnych zasad edukacji literacko-kulturowej / Danuta Hejda ; Kompetencje komunikacyjne w obszarze podmiotowości / Dorota Amborska-Głowacka ; Od człowieka do celów kształcenia nauczycieli polonistów / Danuta Łazarska ; Uczeń jako autor kulturowy. Wstęp do antropologicznej metodyki literatury i języka polskiego / Marek Pieniążek ; Wartość i wartościowanie w dziele literackim - na przykładzie twórczości Jana Parandowskiego / Marzena Baran ; Problemy analizy i interpretacji poezji w edukacji polonistycznej / Elżbieta Mazur ; "Aktywne słuchanie" w procesie kształcenia kompetencji polonistycznych / Tadeusz Półchłopek ; Czy cel uświęca środki? O (nie)szkodliwym łamaniu normy językowej w filmach animowanych dla dzieci / Magdalena Trysińska ; Deprecjacje językowych wartości na przykładzie adaptacji komiksowej "Włatcy móch" / Izabela Łuc ; Czym jest podręcznik w dobie kultury polisensorycznej? Kilka uwag na podstawie wstępów, przedmów i odautorskich przesłań / Monika Kaźmierczyk ; Sacrum, historia, patriotyzm - teksty o profilu religijnym w polonijnych podręcznikach do kształtowania literacko-kulturowego / Wojciech Pelczar ; Twórczość Juliusza Słowackiego w świetle różnych tekstów kultury / Dorota Karkut ; Motyw Zmartwychwstania w aspekcie integracji o charakterze problemowym / Urszula Kopeć ; O próbach oswojenia obrazu na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Gajak-Toczek ; Różne sposoby odzwierciedlania echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki (na podstawie fragmentu "Małego Księcia" Antoine de Saint-Exupery'ego i madrygału "Ola, o che bon echo!" Orlando di Lasso) / Agata Kucharska-Babula ; Recepcja tekstów filmowych przez licealistów. Stan obecny - perspektywy / Bogusław Skowronek ; Wirtualne muzea w edukacji humanistycznej / Elżbieta Stoch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95181 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej