Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Antas Anna
(1)
De la Motte Anders (1971- )
(1)
Kosman Marcin
(1)
Krzysztoń Karolina
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Pasterska Jolanta
(1)
Urbanik Paweł (1984- )
(1)
Żmuda Michał (1985- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Gry komputerowe
(3)
Atwood, Margaret (1939- )
(1)
Bobkowski, Andrzej (1913-1961)
(1)
Bujnowski, Józef (1910-2001)
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Facebook
(1)
Filologia polska
(1)
Gretkowska, Manuela (1964- )
(1)
Gry komputerowe historia
(1)
Intermedialność
(1)
Internet
(1)
Inwektywy polskie
(1)
Język niemiecki
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Komizm
(1)
Komparatystyka
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korzeniowski, Józef (1797-1863)
(1)
Kotzebue, August von (1761-1819)
(1)
Kultura
(1)
Literackość
(1)
Literatura
(1)
Ludologia
(1)
Metafora
(1)
Mitologia grecka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młynarski, Wojciech (1941-2017)
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osiecka, Agnieszka (1936-1997)
(1)
Pankowski, Marian (1919-2011)
(1)
Plebanek, Grażyna (1967- )
(1)
Polityka
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Przekłady słowackie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Segal, Kalman (1917-1980)
(1)
Sen
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Sosnowski, Jerzy (1962- )
(1)
Teatr polski
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Teoria literatury
(1)
Teorie spiskowe
(1)
Twitter
(1)
Uczucia
(1)
Wilk, Paulina (1980- )
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: dzieło
Karpaccy górale
(1)
Lalki w ogniu
(1)
My zdies' emigranty
(1)
Penelopiad
(1)
Przystupa
(1)
Sonnenjungfrau
(1)
Teoria czystej formy we własnym komentarzu Gombrowicza
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Bieszczady
(1)
Polska
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Czasopisma dla rodziców polskie
(1)
Dramat niemiecki
(1)
Dramat polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Heavy metal
(1)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Piosenka polska
(1)
Powieść
(1)
Powieść kanadyjska
(1)
Powieść polska
(1)
Sensacja
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 401.
Marcin Kosman przeprowadził na potrzeby książki rozmowy z ponad 60 osobami, które wniosły istotny wkład dla rodzimej branży elektronicznej rozrywki. Są wśród nich legendarni twórcy gier Adrian Chmielarz i Maciej Miąsik, współzałożyciel CD Projektu i współtwórca Wiedźmina Michał Kiciński, szef Techlandu Paweł Marchewka, prezes CI Games Marek Tymiński i wielu innych. Z mozaiki wspomnień i anegdot wyłania się obraz branży, która długie lata walczyła z rzeczywistością, zanim wspięła się na szczyt. I nie planuje drogi w dół. [www.azymut.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czarna Seria)
Kontynuacja powieści (Geim) i (Buzz).
Minęło sześć miesięcy, od kiedy dostał to pieprzone zadanie Dwadzieścia cztery tygodnie, sto dwadzieścia osiem dni- wystarczająco dużo czasu, żeby zastanowić się nad planem ewakuacyjnym. Nad genialnym planem, który pozwoli mu wyrwać się z pułapki, W którą wpadł. Bo nie może wykonać tego zadania. Nie jest przecież morderca. A może jest....7 Gra okazała się dla HP bardzo niebezpiecznym doświadczeniem. Pogrążony W głębokim kryzysie, wiedzie życie W izolacji, sądząc, że jest nieustannie inwigilowany przez policję i Mistrza Gry. Nie wiejuż, komu wierzyć i w co wierzyć. Granica między Grą a rzeczywistością coraz bardziej się rozmywa. Mimo wszystko, zdecydowanyjest wypełnić ostatnią misję, by ostatecznie odkryć stojącą za Grą prawdę... W tym czasie Rebecca zaczyna pracę W dziale bezpieczeństwa W prestiżowej firmie IT. Pewnego dnia dowiaduje się o istnieniu skrytki bankowej należącej niegdyś do jej ojca. Znajduje w niej niebezpieczną zawartość. Zaczyna szukać prawdy na własną rękę. Domyśla się, że istnieje związek między przeszłością ojca, Grą a jej bratem. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.skand. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-[263]. Indeksy.
R. I. MEDIA I ICH KONTEKSTY - O WARSZTACIE BADAŃ INTERMEDIALNYCH: 1. Medium - przyjęta perspektywa ; 2. Intermedialność ; 3. Gry cyfrowe jako post-media? ; 4. Remediacja - proces definiujący media ; 5. Relacje intermedialne a kategoria wpływu ; 6. Konteksty intermedialności: Intertekstualność, intersemityczność, komparatystyka ; Pomiędzy mediami, pomiędzy tekstami ; Derywacja poprzez transformację ; Paratekstualność jako intermedialna kontaminacja ; 7. Ostateczny kształt typologii intermedialnej ; R. II. LUDYCZNOŚĆ I LITERACKOŚĆ: 1. W stronę (niemożliwej) definicji gier ; 2. Właściwości medialne gier cyfrowych ; 3. Od teorii cybertekstu do architektury narracyjnej ; 4. Niewspółmierność literatury i gier cyfrowych ; R. III. CZYTANIE GIER?: 1. Teksty poboczne: Tekstualna konstrukcja Tyranny ; Fokalizacja z perspektywy protagonistów ; Encyklopedie wewnątrz gry ; Rekonstrukcja tekstualnych światów ; 2. Między czytaniem a graniem ; 3. Czytanie Stellaris ; 4. Procesualna literackość gier ; R. IV. LITERACKIE PŁASZCZYZNY GIER CYFROWYCH: 1. Techniczny wymiar literackości - ujęcie teoretyczne ; 2. Reprezentacje oraz symulacje literackich obiektów ; 3. Literackie artefakty wplecione w interfejs gry: Literacka rama ; Powiązanie graficznego interfejsu z diegezą gry ; Literacka medialność jako składnik historycznego dyskursu: Valiant Hearts - piśmiennicze źródła historycznej narracji ; Historycyzacja” przyszłości ; Intermedialna metafora ; 4. Techniczne aspekty literackości w grach ; 5. Parateksty gier cyfrowych - odbiór gry a paratekstualne funkcje i procesy: Funkcja narracyjna ; Funkcja medialna ; Funkcja ekonomiczna ; Arcydzieło grozy ; Od paratekstów do interfejsów ; Podwójna logika para tekstualności ; Paratekstualność gier w odniesieniu do koncepcji transmedialnych uniwersów: Wiedźmin Wiedźminowi nierówny - paratekstualizacja opowiadania Andrzeja Sapkowskiego w grze CD Projekt Red ; Redefinicja „transmedialnych narracji” ; 6. Wizje literackości w grach ; R. VI. INTERMEDIALNE ODNIESIENIA - GRY CYFROWE INSPIROWANE UTWORAMI LITERACKIMI: 1. Wirtualna architektura jako kontaminacja twórczości H.P. Lovecrafta ; 2. Intermedialna intruzja: przestrzeń ewokacyjna w The Legend of Zelda: Skyward Sword: Scenografia raju ; „Starożytna Cysterna” ; Ruch po intermedialnej nici ; 3. Sofokles „wpisany” w cyfrowy program: Ludyczne słowa ; Nauka poprzez cierpienie ; 4. Cybertekstualność gry Bałwochwał jako ewokacja prozy Brunona Schulza: Bałwochwał jako cybertekst ; Kreacja rzeczywistości w prozie Brunona Schulza ; Światy możliwe w grze cyfrowej ; 5. Intermedialne derywacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obszary Polonistyki)
M.in. dot. twórczości pisarzy ur. w Sanoku: Kalmana Segala i Mariana Pankowskiego.
Bibliogr., netogr. przy pracach. Indeks.
Streszcz. ang. przy pracach.
Językowy obraz pór dnia i nocy w opowiadaniach Brunona Schulza ; "Taki wielki kraj, a miłość nie ma się gdzie podziać": językowy obraz miłości w "Lalkach w ogniu" Pauliny Wilk ; Metafora "Życie to droga" w twórczości Agnieszki Osieckiej i Wojciecha Młynarskiego ; Językowy obraz wymiaru pośmiertnego i pozaziemskiego w tekstach polskich piosenek metalowych z lat osiemdziesiątych XX wieku ; "Brechtać, rechotać jak kapral, rozdziawiać dzioba": o synonimii i wieloznaczności w języku młodzieżowym ; Wyrazy huculskie oraz wyrazy pochodzenia ukraińskiego w dramacie Józefa Korzeniowskiego "Karpaccy górale" ; Nazwy określające człowieka w filmie animowanym "Ekstremalne kaczory" ; Inwektywa polityczna w kulturze : jak jest / jak być powinno ; Zrozumiałość języka polityki a społeczeństwo: analiza języka polityki na podstawie wybranych środków stylistycznych ; Metafory odzwierzęce w języku polskim i niemieckim w ujęciu kontrastywnym ; O języku werbalnym i pozawerbalnych środkach ekspresji w kwestii wyrażania uczuć ; Twitterodemokracja i językowe sposoby wyrażania sprzeciwu na portalach społecznościowych typu Facebook i Twister ; "Glamour" - magia czy mistyfikacja?: historia i definicja zjawiska w zarysie ; Ponowoczesny przekaz kultury na przykładzie prasy parentingowej ; Od cytatu do linku - kultura jako sieć, literatura jako fragment sieci ; Nowe tropy polonistyki, czyli Dlaczego polonista powinien badać gry komputerowe? ; Jak odstygmatyzować świat?: przełamywanie stereotypów płciowych wyzwaniem dla współczesnej polonistyki ; "Dziewica słońca" Augusta von Kotzebuego w świetle komparatystyki socjolingwistycznej ; Inscenizacja polskiego dramatu oraz prezentacja polskich profesjonalnych stowarzyszeń teatralnych na słowackiej scenie po 1989 roku ; Polsko-ukraiński dialog literacki w okresie międzywojnia - burzenie murów ; Gombrowicz i Czysta Forma: o zapomnianym szkicu Józefa Bujnowskiego ; Poetyckie mgławice snów: motywy oniryczne w wybranych utworach Józefa Bujnowskiego ; Bilet w jedną stronę: wyjazd Andrzeja Bobkowskiego do Ameryki Południowej i jego motywy ; Fascynacje pograniczem w polskiej prozie powojennej - Bieszczady i Ziemia Sanocka w twórczości Kalmana Segala i Mariana Pankowskiego ; Tożsamość kontra kultura: literackie próby samoidentyfikacji na przykładzie "My zdies' emigranty" Manueli Gretkowskiej i "Przystupy" Grażyny Plebanek ; Odbieranie spokoju Penelopie: mit opowiedziany na nowo w "Penelopiadzie" Margaret Atwood ; Polska beletrystyka i eseistyka w słowackich przekładach książkowych po roku 1989.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102439 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej